Ervaringen met Psorinovo / dimethylfumaraat

Psoriasis (130 meningen)
Artritis psoriatica (10 meningen)
Lichen sclerosus (3 meningen)

Stelara (93 meningen)
Neotigason (50 meningen)
Dovobet (33 meningen)
Enstilar (15 meningen)
Taltz (12 meningen)

09-07-2015 | Man | 41
Psoriasis
Sinds 6 jaar last van psoriasis. div behandelingen gehad o.a. zalven en lichttherapie. in het begin werkte het, maar het kwam steeds terug en werd ook veel erger. Dermatoloog stelde psorinovo voor 30mg 3 keer per dag, dat ging prima klachten werden niet minder, dus kreeg ik 120mg 3 keer per dag, daar ben ik in 2013 mee begonnen de eerste 4 mnd waren een hel, ik bleef overg[lees meer...]even en voelde me ook niet lekker. In totaal 23 kg afgevallen, de klachten zijn helemaal verdwenen en de psoriasis is ook weg helemaal, happy :). In de zomer van 2014 ben ik langzaam gestopt met de medicatie nu 1 jaar verder komt het heel langzaam terug dus meteen weer gestart met medicatie en hopelijk gaat het dit keer zonder problemen.

19-06-2015 | Vrouw | 18
Psoriasis
Sinds een aantal maanden gebruik ik psorinovo. Na 7 jaar dovobet en meerdere malen lichttherapie nu bij het gebruik van psorinovo bijna geheel klachten vrij zonder bijwerkingen. Wat een top medicijn!

01-06-2015 | Man | 36
dimethylfumaraat (120)
Psoriasis
Ik gebruik dit medicijn nu sinds 3 jaar en ben er erg blij mee. Eerst langzaam opgebouwd tot een niveau waarbij je resultaat gaat zien, daar moet je echt de tijd voor nemen en blijven doorzetten! Daarna langzaam afbouwen totdat je klachten terugkomen, dan een stapje terug omhoog en dat gewoon blijven gebruiken. Af en toe heb ik er wat bijwerkingen van in de zin van diarree[lees meer...] en/of opvliegers (+/- 1x in de twee à drie weken) maar dat weegt niet op tegen het positieve effect dat Psorinovo heeft op mijn psoriasis. Het is overigens echt niet zo dat je op een zo laag mogelijk gebruik moet proberen te komen want de één heeft nu eenmaal meer werkzame stof nodig dan de ander. Ik slik nu zelf 8 tabletten van 120 mg per dag en dat gaat prima. Mijn dermatoloog geeft ook altijd aan dat het goed is zolang je maar onder de 10 tabletten per dag blijft. Psorinovo zorgt ervoor dat mijn tijdperk van lichttherapie en zoutbaden bij een behandelcentrum voorbij zijn. De paar kleine hardnekkige plekjes die ik nog heb zijn met de standaard smeerseltjes prima onder controle te houden en zijn van een dermate klein formaat dat ik met een goed gevoel in de sauna zit omdat niemand zal zien dat ik psoriasis heb. P.S. Ik heb wel eens, op advies van de apotheek, een tijdje de Dimethylfumaraat tabletten van De Magistrale Bereider gebruikt maar daar heb ik echt serieus veel meer bijwerkingen van.

20-05-2015 | Man | 61
dimethylfumaraat (30mg)
Psoriasis
na jaren van behandeling door diverse ziekenhuizen en specialisten was ik niets opgeschoten de uitslag bleef. mijn huid is door alle "probeersels" behoorlijk beschadigd. na 40 jaar heb ik een bezoek gebracht aan een natuurarts uit rotterdam. hij scheef mij psorinovo voor. komend van een behoorlijk aangedane huid was ik binnen 3 maanden geheel vrij van uitslag. ik slik nu [lees meer...]1 tablet van 30 mg per dag en dit gaat al 3 jaar goed. ben erg blij met dit medicijn.

22-04-2015 | Vrouw | 47
dimethylfumaraat (4)
Psoriasis
Voor mij is dit een wondermiddel! Sinds een paar jaar vijwel helemaal 'schoon'. Ik slik een onderhoudsdosis van 4x 30 mg per dag.

16-04-2015 | Man | 27
Artritis psoriatica
De eerste 2 maanden geen resultaat, na 3 maanden helemaal schoon. weinig last van bijwerkingen gehad. Heb mij niet aan het schema gehouden, per halve week heb ik het verhoogd, en met succes!!! Dit medicijn is fantastisch.

24-03-2015 | Man | 62
Psoriasis
Ik gebruik dit medicijn al vele jaren. Daarvoor ben ik jarenlang vele tientallen keren per jaar naar het ziekenhuis geweest voor vele behandelingen met een al met al zeer bedroevend resultaat. Voor mij is er geen beter medicijn. Ongelooflijk dat dit medicijn niet beter bekend is.

16-03-2015 | Man | 69
Psoriasis
Sinds mijn jeugd had ik last van psoriasis, tot mijn twintigste jaar was het niet ernstig, daarna werd het erger en na veel gesmeer met allerlei soorten zalf en lichttherapie verdween het niet. Toen ik van psorinovo hoorde heb ik een afspraak gemaakt met een van de artsen en ben het toen gaan gebruiken, binnen 3 maanden was ik schoon en ben weer gaan afbouwen tot 2 tablett[lees meer...]en per dag die ik nu 6 jaar lang gebruik zonder ernstige bijwerkingen, wat opvliegers maar daar valt best mee te leven. Onbegrijpelijk dat dermatologen dat niet voor schrijven als al die andere middelen niet helpen. In verband met de verzekering krijg ik het nu gewoon van de apotheek ipv psorinovo, ik zit nu lekker in mijn vel dan toen ik het niet gebruikte.

27-01-2015 | Man | 58
Psoriasis
Vanaf 1985 heb ik al Psoriasis, het begon met een klein plekje op mijn linker elleboog. Door de vele jeuk werd dit al snel erger en de plek groter. Toen op mijn andere arm, knie en enkels. Van Teerzalf en nog 10 tallen andere over op het Zogenaamde wonder "Dovobet " Heb maanden Licht Therapie gehad in het Ziekenhuis, waar ik ook nog ernstige brandwonden heb opgelopen omdat[lees meer...] de tijdklok foutief was ingesteld. Daar ik al in een periode zat van een langere Licht Therapie viel dit je minder snel op. Na ruim 24 jaar via een Advertentie in de Krant weer op nieuw gestart in een andere Kliniek. Daar na mijn Prive bijgehouden dossier van alle behandelingen toch eerst nog een start met Licht Therapie. Na + 10 behandelingen had de Specialist het wel gezien, het hielp niet. Eindelijk de oplossing "Psorinovo " 30 mg. Na een periode van instellen mag ik me nu gelukkig prijzen. Helemaal SCHOON.

23-01-2015 | Man | 38
Psoriasis
Begin 2009 kwam ik bij de specialist terecht. Deze heeft me toen een behandeling gegeven met lichttherapie, doordat ik ondernemer ben had ik niet altijd de tijd om 3 maal per week het ziekenhuis te opzoeken, we zijn toen in augustus 2009 begonnen met de pillen Dimethylfumaraat, hij heeft me toen een opbouwschema gegeven: beginnend met 30 mg en dan iedere week met 30 mg opb[lees meer...]ouwen, na een aantal weken was er al resultaat te zien, uiteindelijk was ik met een dosis van 480 mg geholpen, alles ging weg, ik was super blij, ben nu 38 en toen ik psoriasis kreeg was ik 8 jaar, eindelijk vrij van de ziekte, ik ben toen gestopt met het slikken van de medicijn, dit had ik nooit mogen doen, ik kreeg het na 1 jaar weer terug, kleine plekjes, ook toen ben ik niet meteen begonnen met slikken, pas sinds november 2014 ben ik weer begonnen, zoals als ik het toen had, had ik het nog nooit gehad, nu ruim 2 maanden later zie ik weer resultaat, het begint weer allemaal weg te gaan, het duurt wel allemaal iets langer omdat het ook heftiger was. Maar het resultaat is er weer en nu blijf ik ook doorslikken, ik al zie je niets meer, ik ga dan wel de dosis afbouwen tot een minimum. Ik heb er flink baat bij dus, en natuurlijk heb ik ook last van bijwerkingen, heb wel eens jeuk, heb wel eens dunnere ontlasting, van opvliegers heb ik gelukkig geen last meer. Ik kan dit medicijn iedereen aanraden die de huidaandoening psoriasis heeft.

10-12-2014 | Man | 59
Psoriasis
Ik ben nu 59 heb ernstige psoriasis sinds mijn 35e na vele zalfjes en zonnebankkuren ben ik via een kennis in contact gekomen met het medicijn fumaraat. Na gesprekken met de huidarts was ik haar eerste patient (2009 )die dit medicijn voorgeschreven kreeg (mede omdat ik reeds de maximale hoeveelheid aan zonnebankkuren had gehad en de kans op huidkanker te veel toenam) Ben b[lees meer...]egonnen met kleine hoeveelheid waar ik geen bijwerking heb gemerkt na een maand op 3x120 mg uitgekomen. Het resultaat was verbluffend na 2 maanden volledig vrij van psoriasis. In de loop van de jaren het aantal tabletten teruggebracht van 3x120mg naar 2x120mg toen van 2x120mg naar 1x120mg en nu van 1x120mg naar 2x30mg en nog steeds psoriasisvrij De teruggang in mg is mede veroorzaakt door een te laag aantal witte bloedlichaampjes wat weer tot gevolg verminderde weerstand zou veroorzaken.

13-09-2014 | Vrouw | 52
Psoriasis
Ik heb sinds 30 jaar psoriasis. In de regel had ik standaard grote plekken op mijn knieën, ellebogen, onderbenen en kleinere plekjes op mijn hoofd. Jarenlang zalven in allerlei soorten gebruikt. De laatste 5 jaar jaarlijks van maart tot juni UVB op het ziekenhuis, twee keer per week. Dit hielp vrij goed maar helaas kwamen de plekken steeds sneller terug en kwam ik ter nauw[lees meer...]er nood de zomer ' goed' door. Sinds twee jaar kreeg ik steeds meer plekken, klein maar verspreid over mijn hele lichaam. De hele dag stond ik schilfers op te ruimen, ik ging na sporten alleen nog thuis onder de douche, durfde niet meer in korte broek te sporten enz. Na flink aandringen via de dermatoloog dymethylfumaraat voorgeschreven gekregen. Na een rustige opbouw met af en toe ' flashes' en een enkele keer diaree verdwenen de plekken na een maand of drie. Nu al sinds mei , op een heel klein plekje na, helemaal vrij van plekken, geweldig !! Sinds mei overgestapt op psorinovo van Mierlo om het verschil te testen maar ik heb geen verschil gemerkt. Vanaf juli ben ik begonnen met de afbouw, van 6 tabletten 120 mg. naar 5 en binnenkort naar 4,5 ( 4 van 120 en 2 van 30 mg.) Ik ben echt super blij met dit effect en kan het echt iedereen aanraden !

21-08-2014 | Man | 22
Artritis psoriatica
Ongeveer 3 jaar terug op 19 jarige leeftijd kreeg ik voor het eerst psoriasis en reuma verschijnselen. De reumatoloog stelde toen de diagnose 'artritis psoriasis' waarna ik begon met een behandeling van MXT. Door de MTX verminderde de klachten, al waren de bijwerkingen heftig (vermoeidheid, gevoel van ziekte, lusteloos). Volgens mijn arts kwam ik ondanks deze bijwerkingen [lees meer...]voorlopig niet in aanmerking voor een behandeling met de effectieve (maar dure) biologicals. Uiteindelijk heb ik zelf besloten opzoek te gaan naar een alternatief. Via een orthomoleculair arts kwam ik bij het middel psorinovo uit. Na een jaar van opbouwen zit ik nu op 8 X 120mg, deze behandeling is veel effectiever met amper bijwerkingen. Zowel de psoriasis als de reuma lijkt verdwenen, ik voel mij helemaal fit en krijg de medicijnen vergoed door mijn zorgverzekeraar. Ik kan iedereen met psoriasis of artritis psoriatica sterk aanraden opzoek te gaan naar een arts die behandelt met dit middel!!

20-08-2014 | Man | 22
dimethylfumaraat (120MG)

15-06-2014 | Vrouw | 35
Psoriasis
Ik ben in februari 2014 begonnen met de psorinovo tabletten voor mijn psoriasis. Aan de hand van een opbouwschema van het ziekenhuis de tabletten opgehoogd naar de maximale dosis: 6 x 120 mg. per dag. Sinds begin Mei is een verbetering opgetreden van de psoriasisklachten. Mijn hoofd is zo goed als vrij van plekken en de jeuk is helemaal verdwenen. De plekken elders op [lees meer...]mijn lichaam zijn nog niet helemaal verdwenen, maar zien er wel stukken beter uit nu. De enige vervelende bijwerking is dat ik sinds het gebruik van dit medicijn last heb van diarree. Maar ik ben ontzettend blij dat dit medicijn helpt tegen die verschrikkelijk jeuk op mijn hoofd, dus dat neem ik dan maar voor lief. Ik gebruik dit medicijn ook voor mijn MS en heb sinds Juni 2013 geen grote schubs meer gehad, of dit door de psorinove komt is natuurlijk niet met zekerheid te zeggen, maar voorlopig voel ik me er goed bij.

03-03-2014 | Vrouw | 48
dimethylfumaraat (50)
Lichen sclerosus
Ik had al jaren last van Lichen Sclerosus en nadat mijn kwaal steeds heftiger werd, ben ik via internet bij een complementair arts terechtgekomen, die me het middel Psorinovo voorgeschreven heeft. Dit is eerst langzaam opgebouwd en uiteindelijk slik ik nu 4 tabletten van 120 mg per dag. Mijn kwaal is helemaal over!! De enige bijwerkingen die ik heb zijn mijn darmen, soms h[lees meer...]eb ik last van diaree. Maar dat weegt niet op tegen de narigheid van de ziekte. Ik hoop dat het wegblijft als ik ooit stop met de pillen, of de dosis moet verlagen.