Ervaringen met Stelara

Psoriasis (48 meningen)
Artritis psoriatica (17 meningen)
Reumatoïde artritis (1 mening)

Psorinovo / dimethylfumaraat (146 meningen)
Neotigason (50 meningen)
Dovobet (33 meningen)
Enstilar (15 meningen)
Taltz (12 meningen)

07-07-2011 | Vrouw | 47
Pesoriase
ik heb een week gelden mijn eerste spuit gehad en 27 juli de tweede dus ik kan nog niet veel zeggen de jeuk is op dit moment wel minder maar sinds zondag heb ik wel een verdoofde tong en lip maar weet niet of het daar door kom en steeds heb ik het steeds zo warm maar ik hou de moed erin want ik geloof er in

14-05-2011 | Vrouw | 52
Psoriasis
Na de eerste injectie zag ik al resultaat en dat gaat gewoon door na de tweede injectie. Geen last van bijwerkingen en mijn leverwaarde, die tijdens het gebruik van Methotrexaat meteen omhoog ging, is nu weer in orde. Mijn huid wordt weer normaal en ik krijg zelfs mijn sproeten weer terug en ik kleur lekker bruin. Na ruim 40 jaar psoriasis (ik zat voor 90% onder) ben ik e[lees meer...]en zeer tevreden mens. Geen schilfers meer door het hele huis, geen jeuk en pijn meer. En mijn huid voelt heerlijk zacht en niet meer als een schuurpapiertje.

03-02-2024 | Man | 53
Ziekte van Crohn
Na vele andere medicijnen hierbij uitgekomen. Het werkt fantastisch. Enige bijwerking is dat ik het sneller koud heb in winterperiode en jeuk krijg daarbij. Ik kan alles eten en drinken en gewoon werken en sporten.

05-10-2022 | Man | 57
Artritis psoriatica
Mijn gezondheid is nu al bijna 2 jaar stabiel. Ik ben dan ook erg tevreden met dit medicijn ondanks de bijwerkingen die neem ik voor lief. Het is vooral ook belangrijk wat u eet en of drinkt. Ik hoop daarom ook dat ik dit medicijn nog lang kan en mag gebruiken.

15-06-2022 | Man | 70
Psoriasis
Na 30 jaar psoriasis met veel behandelingen was stelara net toveren. Na drie injecties was er vrijwel niets meer van te zien. Behalve dan wat huid verkleuringen. Echt ongelofelijk na Teerzalf en uv behandeling. Ook zeezout geprobeerd. Daar werd de schilvering pas echt erg van.

12-06-2022 | Man | 50
Ziekte van Crohn
Compleet uitgeput na 1,5 jaar Stelaragebruik. Veel spierpijn en ernstige vermoeidheid. Ik weet ook niet zeker of dit door Stelara komt maar vermoed het wel.

25-04-2022 | Man | 52
Reumatoïde artritis
Plus colitus en psoriasis

24-04-2022 | Man | 67
ustekinumab (45mg/ml)
Artritis psoriatica
IK heb eerst Humira Biological gebruikt, maar na 6 maanden was de werking minimaal. Direct overgestapt naar Stelara. Ik gebruik Stelara nu alweer 1,5 jaar en nog steeds zeer tevreden. 99,9% schoon. Voor de volledigheid, er komt een verpleegkundige bij me thuis om de injectie te geven. Zelf durf ik het niet.

12-11-2021 | Man | 70
Colitis ulcerosa
Al heel veel jaar (plm 30 jaar) ben ik patient met Colitis Ulcerosa (Proctitis). Na vele verschillende medicijnen (klisma's, zetpillen en orale medicatie) te hebben gebruikt, toch weer een opvlamming in 2019. Na een infuus met Stelara meteen een goed resultaat. Nadien zelf injecties met Stelera nemen om de 8 weken. Krijg nu toch het idee dat het minder goed werkt dan voorh[lees meer...]een.

30-07-2021 | Man | 75
Ziekte van Crohn
30 jaar geleden kreeg ik de diagnose ziekte van crohn , toentertijd behandeld met prednison, was succesvol. Nu 5 jaar geleden een opvlamming , prednison en metrotrexaat werkten niet .Daarna Stelara gekregen wat goed aanslaat. Nog wel in de ochtend 5 keer naar het toilet. Volgens MDL arts zijn er geen ontstekingen . Nu paar jaar later ontzettend moe , zeg maar gerust uitg[lees meer...]eput. Ik ben op alles onderzocht , er is niets te vinden. Ik vraag me af of dit door Stelera komt?

09-06-2021 | Man | 44

12-05-2021 | Man | 39
Artritis psoriatica
Dit middel was voor mij de oplossing voor jarenlange problemen. Pijn in gewrichten, vermoeidheid, slechte huid. Heel wat medicatie gebruikt. Psorinovo werkte lang goed maar dat hield op. Na de startdosis was ik al heel snel fit, de oplaad dosis hielp ook. Maar 45mg was te kort en na wat puzzelen kwamen we op 90mg uit. Na 10 weken stort ik in. Gaat mijn energie weg, en [lees meer...]krijg ik overal pijn. Na mijn shot leef ik elke keer weer op. Ik wil nooit meer anders en hoop dat het blijft werken en geen bijwerkingen geeft voor de lange termijn.

04-02-2021 | Man | 27
Ziekte van Crohn
Geen effect op z van crohn in mijn geval

02-02-2021 | Man | 61
Psoriasis
Ik gebruik Stelara nu zo'n 15 jaar en ben zeer snel na start van het gebruik 100% Psoriasis vrij, terwijl alle andere middelen en behandelingen (die ik om kostentechnische redenen eerst moest proberen) niet hielpen. Ik noemde het een wondermiddel, echter door de verminderde immuniteit krijg ik om de 2 a 3 jaar een ernstige ontsteking of virus infectie, variërend van gordel[lees meer...]roos tot abces met operatie tot gevolg. Heb in overleg met de dermatoloog de injecties teruggebracht van 4 naar 3 keer per jaar. De Psoriasis blijft weg maar de nadelige gevolgen zijn helaas niet minder.

12-12-2019 | Man | 59
Psoriasis
Jarenlang dimethylfumaraat gebruikt, met veel bijwerkingen, m.n. darmklachten. Na gestopt door te lage leuko's, via MTX op stelara uitgekomen. Vanaf augustus dit jaar krijg ik deze om de 12 weken. Ongelofelijk resultaat, binnen 4 weken 90% weg, binnen 2 maanden 100%. Gelukkig wordt het medicijn door het MZ Groningen i.c.m. de Basisverzekering volledig vergoed. 4 à 5 keer p[lees meer...]er jaar de injectie halen en laten zetten is voldoende. Bijwerkingen 0,0. Echt een topper, dit spul !

26-11-2019 | Man | 56
Artritis psoriatica
Gebruik het nu een jaar of 8 1 één injectie van 90 mg per 10 weken Heb als psoriasis patient nagenoeg alles geprobeerd, van de Biologicals: Enbrel, Humira maar Stelara is, voor mij althans, het beste wat mij is overkomen. Gelukkigerwijs heb ik een zeer goede dermatoloog in het Spaarne gasthuis welke zich weet te verplaatsen in de patient. Ik zweer erbij