Ervaringen met Stelara

Psoriasis (48 meningen)
Artritis psoriatica (17 meningen)
Reumatoïde artritis (1 mening)

Psorinovo / dimethylfumaraat (146 meningen)
Neotigason (50 meningen)
Dovobet (33 meningen)
Enstilar (15 meningen)
Taltz (12 meningen)

12-04-2013 | Man | 50
Psoriasis
Ik heb ruim 30 jaar psoriasis. Pas 3 spuiten gehad maar tot nu toe over stelara super tevreden. Na alle crèmes, lichtcabines, zoutbaden, pillen en afstanden rijden is de rust terug gevonden doordat ik nu slechts één keer in de 3 maanden naar de dermatoloog gaat. 100 % schoon, ik ga zelfs proberen er 4 maanden van te maken. Wel toevallig een talgklier ontsteking en meer mo[lees meer...]eite met de stoelgang.

10-02-2017 | Vrouw | 51
ustekinumab (45mg/ml)
Psoriasis
In december de eerste injectie gehad, nu zo'n anderhalve maand na de tweede injectie komt de psoriasis langzaam terug. Ik ben benieuwd of het na de derde injectie weer gaat opknappen. Heb sinds mijn vierde psoriasis, ben nu 51 jaar. Alles geprobeerd, soms hielp iets, het kwam altijd weer terug. Voorlaatste middel MTX, idem, helpt, vervolgens stagnatie en de psoriasis k[lees meer...]omt weer terug. Ik hoop echt dat dit middel blijft werken en beter gaat werken, misschien met de dubbele dosering? Iemand ervaringen met psoriasis die tussen de injecties door terug komt?

06-11-2013 | Man | 51
ustekinumab (45mg)
Gebruikte eerst HUMIRA, moest wel vaker spuiten, maar werkte goed. maar word niet meer vergoed. Nu met de STELARA heb ik toch allemaal psoriasisplekken trug gaat wel langzaam. Ben er niet tevreden mee.

26-07-2013 | Vrouw | 51
Psoriasis
Heb echt alles gedaan tegen die rot ziekte waardoor nu ook mijn gewrichten zijn aaangedaan....mtx, uva uvb humira, prednison, cyclosporine...noem maar op..humira was goed tegen de reuma klachten...maar stelara ...yes! Lever en alles oke en geen psoriasis! !!!! Wordt volgens de dermatoloog de nummer 1 in biologicals....mensen durf!

10-01-2013 | Vrouw | 51
Psoriasis
Eerst mtx en de rest...toen humira...deed het een tijdje maar ging er doorheen...nu stelara....echt de laeses na 2 weken weg...ik heb nachtmerries van mijn huid....maar hoeft niet meer! Schoon! Wel gevoelig voor virus!

09-01-2013 | Vrouw | 51
ustekinumab
Ik heb al meer dan 36 jaar last van psoriasis, zat meer dan 3/4 onder. Aangezien ik niet zo voor medicatie ben, ben ik uiteindelijk toch Stelara gaan proberen. Al na de eerste prik waren de meeste plekken al weg. Gewoon idioot, dat na zoveel jaar en zoveel geprobeerd te hebben, inclusief alle vervelende bijwerkingen waar ik altijd last van had, na 1 simpele prik bijna all[lees meer...]e plekken zijn verdwenen. Tot op heden nu 22 weken en 3 prikken verder ben ik "schoon".. en dus heel erg blij want ik heb ook geen last van bijwerkingen...

25-04-2022 | Man | 52
Reumatoïde artritis
Plus colitus en psoriasis

10-10-2017 | Man | 52
Psoriasis
Na de nodige behandelingen gestart met Humira wat heel effectief was totdat ik door omstandigheden immuun werd voor dit middel. Dan Enbrel met weinig effect. Nu Stelara wat ook niet vandat. Het enige positive aan enbrel en stelara is dat mijn artritis psoriasis onderdrukt en het mijn psoriasis zelf op het peil houdt zoals het nu is. Waarschijnlijk gaat men dit stoppen wat [lees meer...]dan men artritis weer zal opflakkeren.

20-07-2014 | Vrouw | 52
Psoriasis
Ik gebruik nu bijna 2 jaar Stelara. Op zich ben ik zeer tevreden, zeer zeker in het begin. Na 36 jaar last te hebben gehad van heftige Psoriasis en last van mijn gewrichten, was na één injectie al 3/4 van mijn lichaam schoon en had ik bijna of geen bijwerkingen. Al mijn bloed/urine testen en longfoto's waren al die tijd goed tot 12 weken geleden. Na mijn gebruikelijke inj[lees meer...]ectie bleek ik ineens op één extra speciale tbc (IGRA) test positief te zijn. Mijn dermatoloog had een overleg gehad met de longarts en doordat de andere testen goed waren mocht ik door blijven gaan met de Stelara. Ik vertelde mijn arts dat ik niet verder wilde met de Stelara als mijn uitslagen niet goed waren. Maar mijn dermatoloog zei dat ze het goed onder controle zouden houden. Na drie maanden dus weer de gebruikelijke injectie, nadat ik eerst te horen had gekregen dat mijn uitslagen goed waren. De maandag na mijn injectie, werd ik toch opgeroepen voor een afspraak bij de longarts. Ik was zeer ontstemd, omdat dit de tweede keer was dat ik dan toch de injectie heb gekregen doordat zij mij vertelde dat mijn uitslagen goed waren en uiteindelijk dus niet... Deze week moet ik naar de longarts en ik ben bang voor wat die gaat vertellen. Het zou fijn zijn-in mijn geval- als de dermatoloog niet eerst een injectie geeft en dan pas zegt dat er iets niet goed is. Terwijl ik nadrukkelijk zeg dat ik alleen de injectie wil hebben als de uitslagen goed zijn. Maar goed, ik kan niet vooruit lopen op de zaken en zal moeten afwachten wat de longarts mij deze week gaat vertellen. Dit kan inhouden dat ik misschien ga/moet kiezen om te stoppen met Stelara. Dan ben ik twee jaar schoon geweest na meer dan 36 jaar psoriasis gehad te hebben. De enige bijwerking die ik tot nu heb gehad is vermoeidheid. Door regelmatiger te bewegen, heb ik dat wat tot een minimum kunnen beperken. Ik wacht het af.

14-05-2011 | Vrouw | 52
Psoriasis
Na de eerste injectie zag ik al resultaat en dat gaat gewoon door na de tweede injectie. Geen last van bijwerkingen en mijn leverwaarde, die tijdens het gebruik van Methotrexaat meteen omhoog ging, is nu weer in orde. Mijn huid wordt weer normaal en ik krijg zelfs mijn sproeten weer terug en ik kleur lekker bruin. Na ruim 40 jaar psoriasis (ik zat voor 90% onder) ben ik e[lees meer...]en zeer tevreden mens. Geen schilfers meer door het hele huis, geen jeuk en pijn meer. En mijn huid voelt heerlijk zacht en niet meer als een schuurpapiertje.

03-02-2024 | Man | 53
Ziekte van Crohn
Na vele andere medicijnen hierbij uitgekomen. Het werkt fantastisch. Enige bijwerking is dat ik het sneller koud heb in winterperiode en jeuk krijg daarbij. Ik kan alles eten en drinken en gewoon werken en sporten.

06-12-2021 | Vrouw | 53
Psoriasis
ik was na een week al helemaal schilfervrij vd psoriasis en na enkele weken helemaal. schoon zat 90 procent helemaal ondergedekt ben zeer tevreden ik sliep niet meer vd jeuk de hele nacht nu slaap ik de hele nacht door gebruik het nu 4 maanden ook stofzuigen in huis hoeft nog maar om de dag het hele huis zat onder de schilfers wel wat lichte bijwerkingen wat meer hoo[lees meer...]fdpijn duizelig gewichttoename ik hoop dat dat niet te snel meer gaat worden zit na 20 jaar ellende er nu helemaal schoon vd psoriasis ben er erg blij mee

14-10-2020 | Vrouw | 53
Psoriasis
Ik zat voor 80% vol met plaque van alles geprobeert nu deze spuit en alles is weg en toraal geen bijwerkingen en ik zet de spuiten zelf vind het een makkie en nu hopen dat het zo blijft.

20-02-2017 | Vrouw | 55
Psoriasis
Ik gebruik sinds een jaar Stelara en ben hier zeer tevreden over. Bijna schoon, op 1 plek op mijn enkel na, die niet weg wil gaan. Voor de reuma (AP) werkt het perfect, nagenoeg geen klachten. Ik heb geen bijwerkingen, alleen veel problemen met mijn gebit (infecties e.d.). Of dit door de Stelara komt weet ik niet. Iemand hiermee ervaring of iets over bekend? Hiervoor had i[lees meer...]k Enbrel. Heb het idee dat met de biologicals ik meer problemen met mijn gebit heb gekregen. De dermatoloog en tandarts kunnen mij hier niet meer informatie over geven.

26-11-2019 | Man | 56
Artritis psoriatica
Gebruik het nu een jaar of 8 1 één injectie van 90 mg per 10 weken Heb als psoriasis patient nagenoeg alles geprobeerd, van de Biologicals: Enbrel, Humira maar Stelara is, voor mij althans, het beste wat mij is overkomen. Gelukkigerwijs heb ik een zeer goede dermatoloog in het Spaarne gasthuis welke zich weet te verplaatsen in de patient. Ik zweer erbij

18-10-2019 | Man | 56
ustekinumab (1mg)
Artritis psoriatica
Hallo allemaal. Ik ben nieuw op deze site. Mijn man heeft al meer dan 20 jaar psorsiasis.hij heeft al van alles gebruikt.het remde af maar hij heeft weer overal in zijn lichaam Hij had vandaag een afspraak bij de dermathaloog. Toen hebben ze al het psoriasis gemeten. Werd gezegt het gaat niet helpen...en het is te duur.. Mijn vraag is wordt stelara wel vergoed hoevee[lees meer...]l moet je bijbetalen. Hij zit er behoorlijk mee. Daarom zoek ik evn steun bij jullie. Wie kan mij meer erover vertellen....alvast dankuwel