Ervaringen met Stelara

ustekinumab

Psoriasis (48 meningen)
Artritis psoriatica (17 meningen)
Reumatoïde artritis (1 mening)

Psorinovo / dimethylfumaraat (146 meningen)
Neotigason (50 meningen)
Dovobet (33 meningen)
Enstilar (15 meningen)
Taltz (12 meningen)

17-05-2022 | Vrouw | 34
Colitis ulcerosa
6 maanden gebruikt en niet normaal hoe snel de haaruitval kwam en bleef totdat ik ermee stopte. Helaas koest ik stoppen omdat het niet voldoende werkte. De onstekingswaarde in de feaces bleef rond de 300. Nu over op humira Verder helemaal geen bijwerkingen, alleen die haaruitval is echt serieus.

06-12-2021 | Vrouw | 53
Psoriasis
ik was na een week al helemaal schilfervrij vd psoriasis en na enkele weken helemaal. schoon zat 90 procent helemaal ondergedekt ben zeer tevreden ik sliep niet meer vd jeuk de hele nacht nu slaap ik de hele nacht door gebruik het nu 4 maanden ook stofzuigen in huis hoeft nog maar om de dag het hele huis zat onder de schilfers wel wat lichte bijwerkingen wat meer hoo[lees meer...]fdpijn duizelig gewichttoename ik hoop dat dat niet te snel meer gaat worden zit na 20 jaar ellende er nu helemaal schoon vd psoriasis ben er erg blij mee

14-10-2020 | Vrouw | 53
Psoriasis
Ik zat voor 80% vol met plaque van alles geprobeert nu deze spuit en alles is weg en toraal geen bijwerkingen en ik zet de spuiten zelf vind het een makkie en nu hopen dat het zo blijft.

25-09-2020 | Vrouw | 48
Ziekte van Crohn
Zoals bij bijwerkingen beschreven eerste zes maanden last van haaruitval en jeuk, maar het werkte snel met het onder controle krijgen van ontstekingen. Ik geef mezelf nu een keer in de 8 weken een injectie, dit gaat prima. Na 12 maanden liet een MRI zien dat het middel er voor een groot deel in geslaagd was de darm rustig te krijgen.

24-08-2020 | Vrouw | 57
ustekinumab (45mg)
Artritis psoriatica
Helaas nu in 1 1/2,jaar wondroos gehad op onderbeen heeft iemand deze bijwerking gehad na langdurig gebruik van Stelara ? Ik gebruik dit middel nu al 10 jaar 1 x per 10 weken 45 m

03-08-2020 | Vrouw | 21

02-08-2020 | Vrouw | 37

05-07-2020 | Vrouw | 67
Ziekte van Crohn
Goed werkzaam tegen de ontstekingen maar voor mij telt dat ik heel veel last heb vd bijwerkingen

01-07-2020 | Vrouw | 47

12-05-2020 | Vrouw | 21
Colitis ulcerosa
Enorme haaruitval sinds gebruik van stelara. Nu ook nog eens 7 kg erbij gekomen en ‘ niet logisch’ kunnen nadenken. Ben in de war en heb erge angsten.. hopelijk betert dit want ik heb het nodig voor mijn colitis..

15-04-2020 | Vrouw | 21
Colitis ulcerosa
Ik kreeg 20 februari mijn eerste infuus stelara. Toen ging het al heel slecht met mij en hoopte ik op beterschap. Na een week of 2 was hert zo ernstig dat ik met spoed moest worden opgenomen . Dringend 2 zakken bloed nodig en kalium etc.. 5 weken aan een stuk koorts en niet kunnen rechtstaan van de zwakte. Na 2,5 week in het ziekenhuis moest ik cortisone nemen om een stoma[lees meer...] operatie uit te kunnen stellen. Nu ben ik bezig met de afbouw en morgen krijg ik terug mijn stelara spuit. Hopelijk werkt deze nu wel want anders sta ik zr slecht op.

08-04-2020 | Vrouw | 28
Colitis ulcerosa
Ik had al een jaar lang een ernstige opvlamming van mijn colitus. Na vele medicijnen te hebben gebruikt wat niet werkte ben ik 31 januari 2020 begonnen met de stelara. Ik heb nu ook de tweede prik gehad en ben nu 10 weken verder. De ontstekingwaarde in de feces is van begin feb (989 )naar april (90) gegaan. Ook had ik veel bloedverlies en nu al een paar weken niet meer. Ik[lees meer...] ben er nog niet maar dit is veelbelovend! Ik hoop dat het alleen nog maar beter wordt maar moet geduld hebben.

25-02-2020 | Vrouw | 59
Artritis psoriatica
Bij mij een wondermiddel, alles al gebruikt altijd bijwerkingen en rest plekjes nu niets 90% psoriasis en niets

24-02-2020 | Vrouw | 24
Ziekte van Crohn
Ik gebruik dit middel nu sinds dec 2018. Na mijn opvlamming van mijn ziekte van crohn, waarbij ik een darm perforatie had en 50 cm dunne darm onstoken, zijn we na vele weken zoeken met de MDL arts uitgekomen op stelara. Tot op heden gebruik ik dit om de 6 weken, ik ben niet bang voor naalden dus spuit mijzelf en ik heb ik al mijn jaren(8j) dat ik ziek ben nog nooit zo goed[lees meer...] medicijn gehad wat voor mij werkt! Helaas dus wel gewichtstoename door dit medicijn wat voor mij niet gunstig is aangezien ik al overgewicht heb. Maar wel super blij dat mijn darmen zeer onder controle zijn! Naar 8 jaar vechten kan ik eindelijk rustig ademen halen!

04-12-2019 | Vrouw | 80
Ziekte van Crohn
ik heb al 47 jaar ziekte van Crohn.Ben 80 jaar en heb al 7 operaties achter de rug .De laaste 3 jaren ben ik weer onder behandeling.prenisolon toen Metotrexaat Toen Humira gestopt vanwege bijwerkingen .vooral gewrichtspijn. Nu Stelara.Eerst infuus toen eerste injectie.Nadeze injectie weer veel gewrichtspijnen . Moet 19 December 2e injectie. Wil stoppen. Ik ben murw[lees meer...]. Weet iemand raad?

13-07-2018 | Vrouw | 48
Psoriasis
Stelara werkt perfect voor de psoriasis. Ong. een week na de injectie krijg ik alleen hele pijnlijke borsten die vol zitten met cyste, bewezen en meerdere keren behandeld door mammaradioloog. Dit duurd ongeveer 3 weken en dan zakt het weg. Ik vind het moeilijk om te switchen van medicatie daar stelara wel mijn huid rustig en schoon heeft gekregen.