Ervaringen met Cisordinol

zuclopentixol

erectiestoornis lusteloos verminderde zin in seks slaperigheid overgewicht

Psychose (25 meningen)
Schizofrenie (15 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)

27-07-2012 | Man | 41
zuclopentixol
Diagnose schizofrenie gekregen dankzij behandeling met anti depresiva, waar ik van ging halucineren. Nu al 18 jaar onder behandelin , waarvan de laatste 7 jaar gedwongen injecties. Eerst risperdal consta depot, later cisordinol depot, nu al ruim drie jaar. Bijwerkingen: na depot injectie een ruim een week zeer moe en veel slapen, weinig concentratie, gemis van gevoelens, g[lees meer...]edrogeerd gevoel, kwijlen, knarsetanden, temperatuur gevoelig: zweten, of erge koude,stijve spieren, pijn in gewrichten, etc.

08-06-2012 | Man | 25
Psychose
het medicijn werkt goed. alleen spierverkrampingen soms maar daar heb ik goeie tegen medicatie voor. de meeste artsen schijven daan aciniton voor, maar bij mij werkte artane veel beter. ik had in het begin zoveel last van die trilingen dat ik op 6 tabletten artane per dag zat, maar dan had ik het wel onder controle. nou zit ik bijna op niks meer voor de bijwerkingen, dus a[lees meer...]ls je er heel veel last van hebt het duurt soms een tijdje maar dan gaat het wel weer weg. want laten we eerlijk zijn, pyshose is al helemaal niks, wees blij met hulp die je krijgt want als je er helemaal alleen voor zou staan wat je niet staat, zou het veel erger zijn.

01-04-2012 | Vrouw | 34
Psychose
In 2002 eerste keer dat ik een psychose kreeg. In de isoleer, psychiater heeft vele verschillende medicijnen geprobeerd; uiteindelijk was cisordinol het enige medicijn wat werkte voor mij. Helaas in 2008 weer psychose gekregen en weer heeft cisordinol mij toen gered. Enige bijwerken: lichtelijk stijve spieren. Ook andere medicijnen geprobeerd, maar cisordinol werkt voor mi[lees meer...]j het beste, van de rest kwam ik veel aan in korte tijd of had andere ernstige bijwerkingen zoals totaal afgevlakt, dit alles heb ik niet bij cisordinol Nu gaat het helaas weer minder goed door vele stress, morgen bel ik weer voor recept cisordinol. Ben erg blij dat dit medicijn bestaat.

12-04-2011 | Man | 50
Psychose
In 1979 kreeg ik voor het eerst een psychose. Ik kreeg daarvoor een lage dosering Sordinol. Mijn ziektebeeld verbeterde spectaculair al was ik wel wat versuft. Later heb ik geprobeerd de Sordinol af te bouwen, waardoor een nieuwe psychose optrad, hoewel minder ernstig dan de eerste. Ik werd weer op een lage dosis Sordinol gezet en verbeterde weer spectaculair. In 1982 werd[lees meer...] de Sordinol vervangen door de Cisordinol, waardoor ik minder versuft was en de therapie beter kon volhouden. Ik heb drie jaar later mijn doctoraal farmacie gehaald met vrij goede cijfers en weinig vertraging. Cisordinol was in mijn geval een reddend medicijn. Als het goed werkt, is het ook geschikt voor langdurig gebruik.

11-04-2011 | Vrouw | 52
Schizoaffectieve stoornis type bipolair
Ik wilden ook liever overstappen op het medicijn abilify, maar mijn psychiater zei dat dit middel minder werkte dan de cisordinol. Ik ben begonnen met 10mg maar dat deed niets iik had toen nog lithium , depakine en seroquel erbij, gewoon TE veel. Moest afbouwen met de seroquel en depakine omdat mijn hartferqentie afnam. Nu slik ik ook geen lithium meer omdat ik steeds l[lees meer...]ithiumvergiftiging erbij krijg al 3 keer gebeurd. Heb mu lamiictal erbij maar daar kreeg ik veel nachtmerries van dus van 200mg naar 50 maar dat doet nu niets meer dat is TE laag gedoseerd. Dus ik wil er liever bij Carbamazepine want daar staat bij blijkt ook effectief in het behandelen van de schizoaffectieve stoornis! Dus lijkt het voor de hand dat dit een beter middeel erbij is. Heb wel hele goede resultaten gelezen over abilify! Veel suc6 ermee!

10-04-2011 | Man | 51
zuclopentixol
Ik heb een psychose gehad
22 jaar geleden heb ik een psychose gehad,omdat de verpleging dacht dat ik agressief was,kreeg ik allerlei,verschllende spuiten.Toen dat niet hielp,hebben ze sicordinol gespoten,dit hielp erg goed,en er viel weer met mij te praten,Ik moest toen nog wel een hele tijd in de isoleer blijven.Het was een moeilijke tijd,zeker ook voor mijn vrouw,omdat we net een baby hadden.De e[lees meer...]erste jaren van ons eerste kind,lijken voor mij als overgeslagen.De spuiten sicordinol(0,5 cc per 4 weken)kreeg ik ongeveer 20 jaar.Toen kreeg ik een nieuwe psychiater die overschakelde op tabletten(,omdat ik van de spuit een week sliep)Later werd ik ook depressief,en kreeg daarvoor priadel samen met oxasepam,en themasepam.2 jaar geleden kreeg ik een hardinfarct,ik ben toen gedottert,en heb een stant gekregen,hiervoor gebruik ik lipitor en ascal.Ik ben aan het overwegen de sicordinol te stoppen en over te gaan op abilify,graag reacties hier op.

22-01-2011 | Man | 50
Gecompliceerd
Zeer moeilijk medicijn. Juiste dosering bijna onmogelijk. Ik dacht dat dit lapmiddel uit Denemarken al lang uit de handel was.

24-12-2010 | Man | 44
Schizopfrenie
cisordinol is een verschrikkelijk middel. (Red; de mening is ingekort tot enkel de persoonlijke ervaring van de gebruiker).

03-10-2010 | Vrouw
Psychische klachten
ik heb dit medicijn gebruikt van 1995 tot 2009 ik was altijd heel erg suf hiervan en samen met de andere medicijnen voelde ik mij een somby en kon ik weinig onderenemen ik heb wel afgebouwd toen dit weer mogelijk was tot eerst 10mg na een paar jaar weer 2mg vorig jaar had ik nog 6mg ik was hier erg suf en beroerd van mijn huiarts was met vakantie dus ging ik naar een a[lees meer...]ndere arts ik mocht van hem afbouwen en stoppen een hele opluchting.

28-09-2010 | Man
Pschose

12-08-2010 | Vrouw
Antipsychoticum
Ik heb al jaren cisordinol en op zich werkt dat nu prima bij mij. Ik heb in het verleden hogere doseringen gehad . Bij inname van 8mg of meer was bij mij de kans groot dat mijn ogen werden gedwongen om omhoog te kijken.Dit was een heel vervelende nare bijwerking en kwam met momenten of misschien wel door spaningen.Had overigens wel het medicijn tremblex tegen deze bijwe[lees meer...]rking (dit middel is inmiddels uit de handel)Ook werd ik bij hoger dosering slaperiger en kon minder goed functioneren. Ik ben tot het uiterste gegaan om zonder cisordinol zwanger te worden dit is met zo min mogelijk cisordinol uiteindelijk gelukt welliswaar met alle controle van dien.

14-04-2010 | Man
Psychose
Als ik psychotisch ben heeft mijn omgeving daar last van, maar als ik antipsychoticum gebruik, heb ik daar last van! Wat is belangrijker, ik of mijn omgeving?

15-02-2010 | Man
Verkeerd denken
Helaas is er bij mij op jonge leeftijd grijze staar (cataract) geconstateerd. Dit blijkt helaas ook een bekende bijwerking te zijn van Cisordinol. Ik kreeg de medicijnen onder dwang, mijn ogen gingen plotseling achteruit, de ooglens is troebel geworden. Ik ben op tijd gestopt, een troebele ooglens kan met een operatie worden verholpen. Deze bijwerking wordt weergegeven [lees meer...]als zelden: donkergrijsgrauwe pigmentatie van de huid en neerslagen in lens en cornea na langdurig gebruik van hoge doses. Daarnaast kreeg ik aanvallen van akathisia, het lichamelijk lijden is dan zo ernstig dat je jezelf buiten bewustzijn moet brengen. Akathisia is een heel nare lichamelijke gebeurtenis veroorzaakt door met name klassieke antipsychotica. Zoals aangegeven verlies van gezichtsvermogen wordt gemeld als zelden. Ik kan eigenlijk dus niet bewijzen dat het door deze medicijnen komt, dat is alleen statistisch aan te tonen bij bv een onderzoek onder 1000 gebruikers van cisordinol. Ik heb nu andere dwangmedicatie, ook nu ben ik geschrokken van gemelde bijwerkingen in oa de bijsluiter. Ik geloof niet dat een patient opzichzelf ooit kan aantonen ziek geworden te zijn of een ziekte overhouden aan door/van een medicijn. Voormezelf geloof ik dat ik mijn gezichtsvermogen gedeeltelijk verloren ben door de cisordinol, het staat ook echt bij de bijwerkingen, de psychiater heeft gezegt 'bewijs jij maaar dat het door de medicijnen komt'.' En dat kan ik niet.

19-12-2009 | Man
Dysfunctionele perceptie stoornis
Ik krijg 1 x per 3 weken een injectie in de bilspier met 400mg. Je hoeft dus niet dagelijks te slikken en de spiegel is ook veel constanter omdat het geleidelijk wordt opgenomen in het bloed over die 3 weken. Het depot heeft ook het voordeel dat er geen bijwerkingen zijn. Ik kreeg eerst 500 mg en ik merkte dat ik er niet meer helemaal bij was, ps ik krijg wel efexor 75mg [lees meer...]en 1400mg lithiumcarbonaat per dag daarnaast. Nu ik op 400 mg zit met de cisordinol gaat het eigenlijk helmaal toppie. Ik wil eigenlijk wel nog van de efexor af omdat the less drugs = the better toch??