Clozapine

Clozapine

Bojan Nikolik (22-03-2015)

29-07-2017

Psychose

Na een psychose vrijwel meteen Clozapine voorgeschreven gekregen en de keuze voor eventueel Lorazepam. In het begin een verhoogde dosis en na twee keer de combinatie met Lorazepam ben ik met die combinatie gestopt (dat was voor mij één grote waas, zwart gat). Uiteindelijk overgegaan op 200 mg voor 's avonds. Na 2,5 jaar ongeveer ben ik gaan afbouwen, alleen kreeg een klein[lees meer...]e terugval en ben ik voor nog 1,5 jaar verder gegaan met Clozapine. Het per dag houden bij drie maaltijden en (eventueel) 2 à 3 tussendoortjes, gezond, was een hele opgave. Alsnog dik 30 kilo aangekomen door vooral vochtvasthouden en geen verzadigingsgevoel. Ik voelde mij de hele dag door duf en onscherp. Mijn energielevel daalde dramatisch. Binnen no-time uitgeput en ik kon ook sporten wat ik wilde. Na inname van het medicijn voelde ik mij na een half uur eerst heel erg duf en vervolgens dronken, om daarna dik een uur klaarwakker te zijn. Daarna viel ik als een blok in slaap en had hele rare dromen. Ik kon makkelijk 12-14 uur slapen en kon dan moeilijk wakker worden. Andere bijwerking: veel overmatig speeksel, kussen was bij het wakker worden helemaal doorweekt, vertraagde spijsvertering, verstopping en overmatig zweten. Voor de periode dat ik het heb gebruikt was het effectief. Sinds een periode gebruik ik het medicijn niet meer. Ik merk dat alle bijwerkingen af zijn genomen en dat dit ook erg snel is gegaan. Daarnaast heb ik geen psychotische verschijnselen en voel ik mij ook weer als vanouds. Voor die ene psychose hielp het. Wanneer je meerdere psychoses hebt gehad, weet ik niet of de effectiviteit van dit medicijn behouden blijft. Door alle bijwerkingen voor mij geen Clozapine meer.
03-01-2017

Psychose

werkt goed, veel bijwerkingen nauwkeurig innemen. gewichtstoename door hongergevoel 20kilo, verstopping, speekselvorming ernstig, erg vermoeid en veel slapen(14 uur)
01-10-2016

Psychose

Beter dan zyprexa, seroquel of risperdal voor mij. Erg helder word ik er van. Sexuele bijwerking. Wel bang voor gevaarlijke bijwerkingen. Maar tot nu toe ben ik tevreden en vallen de bijwerkingen ook mee. Voel me minder geestesziek, en soms helemaal niet meer geestesziek. Minder paranoia. Minder negatieve symptomen. Voel me meer mijzelf. Meer verbonden.
01-08-2016

Psychose

Begon 's nachts heel erg te transpireren, kreeg hartklachten pijn op de borst, moest toen onmiddellijk verlagen van 300 mg naar 100 mg. Heeft nog steeds last van stemmen maar het is acceptabel zegt hij. Voelt ook erg warm aan, is 30 kg aangekomen, hij heeft ook erg veel dorst drinkt water, yoghurtdrink van optimel, volgens de psychiater mag dit niet meer zijn dan 3 l per d[lees meer...]ag, hij drinkt nu minder heb ik het idee. Ik vul de flessen met water dus ik weet hoeveel hij drinkt. En groene thee. 2 grote glazen per dag. Heel erg vergeetachtig vraagt een paar x per dag welke dag het is. Van een energieke jonge vent naar een wrak.
02-12-2012

Psychose

Hallo lotgenootjes, Toen ik 21 jaar was kreeg ik mijn 1-ste psychose. Zoiets wens je zelfs je vijanden niet toe. Ik heb 3 maanden in de separeer gezeten en werd daardoor nog ' gekker ' dan ik al was op dat moment. Kreeg het ene medicijn na de andere en mocht pas na 7 maanden weer naar huis. Daarna heb ik nog 3 psychoses gehad, waarvan de laatste ongeveer 4 jaar geleden. Ik[lees meer...] ben nu 31 jaar. Door de jaren heen heb ik al verschillende anti-psychoticum gehad zoals, Zyprexa, Haldol, en alle pammetjes heb ik ook al gehad. Ik heb nu 4 jaar Clozapine met daarbij Lorazepam. Vergeleken bij vroeger ben ik veel actiever, meer energie en kan dus niet echt stil zitten ( wat voor de huishouding okey is maar soms word ik er wel moe van dat ik niet eens lekker relaxt kan zitten en niks doen. Eigenlijk is dat wel een vorm van dwangmatigheid. De laatste tijd krijg ik weer veel prikkels van buitenaf en heb dan de neiging om in huis te blijven. Ik voel me angstig en nerveus als ik weet dat ik de deur uit moet of als ik bezoek krijg. Ik heb dus weer bloed laten prikken en nu blijkt dat ik te weinig Clozapine binnen krijg wat ik wel had kunnen weten omdat ik met de avond dosering loop te klooien. Ik voel me raar als ik 150 mg. Clozapine binnen krijg, lig half in coma 's nachts en kom moeilijk mijn bed uit. Verder droom ik dan raar en heb veel speekselvloed. 'S Morgens word ik wazig wakker, last van de motoriek en laat gauw wat vallen. Ik heb meer dan een uur nodig om me weer 'normaal 'te voelen. Maar verder gaat het wel okey de rest van de dag, naast mijn angstgevoelens. Waar komt dat gevoel weg?? Komt het door de Clozapine te kort? Of is de combi met Lorazepam niet okey? Iemand ervaringen hiermee??
19-08-2012

Psychose

hallo ik ben al jaren aan de clozapine maar wil het helemaal afbouwen iemand tips kan het dat als het helemaal uit je bloed is dan geen kwaad meer

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum