ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 3

29-07-2017

Psychose

Na een psychose vrijwel meteen Clozapine voorgeschreven gekregen en de keuze voor eventueel Lorazepam. In het begin een verhoogde dosis en na twee keer de combinatie met Lorazepam ben ik met die combinatie gestopt (dat was voor mij één grote waas, zwart gat). Uiteindelijk overgegaan op 200 mg voor 's avonds. Na 2,5 jaar ongeveer ben ik gaan afbouwen, alleen kreeg een klein[lees meer...]e terugval en ben ik voor nog 1,5 jaar verder gegaan met Clozapine. Het per dag houden bij drie maaltijden en (eventueel) 2 à 3 tussendoortjes, gezond, was een hele opgave. Alsnog dik 30 kilo aangekomen door vooral vochtvasthouden en geen verzadigingsgevoel. Ik voelde mij de hele dag door duf en onscherp. Mijn energielevel daalde dramatisch. Binnen no-time uitgeput en ik kon ook sporten wat ik wilde. Na inname van het medicijn voelde ik mij na een half uur eerst heel erg duf en vervolgens dronken, om daarna dik een uur klaarwakker te zijn. Daarna viel ik als een blok in slaap en had hele rare dromen. Ik kon makkelijk 12-14 uur slapen en kon dan moeilijk wakker worden. Andere bijwerking: veel overmatig speeksel, kussen was bij het wakker worden helemaal doorweekt, vertraagde spijsvertering, verstopping en overmatig zweten. Voor de periode dat ik het heb gebruikt was het effectief. Sinds een periode gebruik ik het medicijn niet meer. Ik merk dat alle bijwerkingen af zijn genomen en dat dit ook erg snel is gegaan. Daarnaast heb ik geen psychotische verschijnselen en voel ik mij ook weer als vanouds. Voor die ene psychose hielp het. Wanneer je meerdere psychoses hebt gehad, weet ik niet of de effectiviteit van dit medicijn behouden blijft. Door alle bijwerkingen voor mij geen Clozapine meer.
26-07-2017

Clozapine (clozapine)

Krijg Clozapine 200mg in combinatie met Lorazepam. Voel me sinds jaren na verschillende antipsychotica te hebben gebruikt eindelijk aan de beterende hand: veel helderder en nauwlijks tot geen last meer van psychotische verschijnselen. Angsten worden ook steeds minder alleen helaas blijven de stemmen aanwezig echter raakt het me wat minder of laat ik ze makkelijker varen en[lees meer...] ik trek ze steeds meer in twijfel. Vind Clozapine de eetste uren na inname wel vervelend, alsof ik stom dronken ben maar dat kan ook komen door dat ik het middel pas een kleine 2 maanden gebruik en dat deze bijwerking van zelf minder wordt. Verder begrijp ik niet waarom artsen mensen vaak pas na ellen lange narigheid, zo als ik, Clozapine voor schrijven want je moet alleen elke week even bloed prikken, thats it! Baal daar van want tot nu toe is dit middel een verademing in tegen stelling tot welk ander middel ook. Ik kan iedereen aan raden Clozapine op tafel te gooien want baat het niet, schaad het niet! Toch?
09-05-2017

Schizoaffectieve stoornis

Na vele antipsychotica te hebben gekregen, zowel klassieke middelen als Haldol, Orap, Dipiperon en a-typische middelen Risperdal, Abilify en Seroquel nu na 10 jaar zoeken en vechten naar acceptabele medicatie met 8 opnames waarvan 1 gedwongen opname met een IBS uiteindelijk samen met de psych besloten om op Clozapine over te stappen. Aanvankelijk was ik ontzettend bang [lees meer...]voor bijwerkingen, maar tot op heden verdraag ik dit middel goed. Geen bijwerkingen behalve een zeer sterkte (gewenste!!) kalmerende werking. Ik ben nog aan het opbouwen. Moet nu naar 50mg in de ochtend en 250mg in de avond. De eerste 18 weken moet ik bloedprikken en daarna elke maand zolang ik Clozapine blijf gebruiken. Maakt mij niet uit, ik heb het ervoor over!
03-01-2017

Psychose

werkt goed, veel bijwerkingen nauwkeurig innemen. gewichtstoename door hongergevoel 20kilo, verstopping, speekselvorming ernstig, erg vermoeid en veel slapen(14 uur)
01-10-2016

Psychose

Beter dan zyprexa, seroquel of risperdal voor mij. Erg helder word ik er van. Sexuele bijwerking. Wel bang voor gevaarlijke bijwerkingen. Maar tot nu toe ben ik tevreden en vallen de bijwerkingen ook mee. Voel me minder geestesziek, en soms helemaal niet meer geestesziek. Minder paranoia. Minder negatieve symptomen. Voel me meer mijzelf. Meer verbonden.
01-08-2016

Psychose

Begon 's nachts heel erg te transpireren, kreeg hartklachten pijn op de borst, moest toen onmiddellijk verlagen van 300 mg naar 100 mg. Heeft nog steeds last van stemmen maar het is acceptabel zegt hij. Voelt ook erg warm aan, is 30 kg aangekomen, hij heeft ook erg veel dorst drinkt water, yoghurtdrink van optimel, volgens de psychiater mag dit niet meer zijn dan 3 l per d[lees meer...]ag, hij drinkt nu minder heb ik het idee. Ik vul de flessen met water dus ik weet hoeveel hij drinkt. En groene thee. 2 grote glazen per dag. Heel erg vergeetachtig vraagt een paar x per dag welke dag het is. Van een energieke jonge vent naar een wrak.
07-08-2015

Schizofrenie

werkt goed tegen waanideeen.
17-07-2015

Schizofrenie

werkt goed als anti psychoticum, maar heeft veel bijwerkingen.
Pagina 1 van 3

Mirena (1990) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (811) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (418) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (415) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (350) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!