ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 3

03-01-2017

Psychose

werkt goed, veel bijwerkingen nauwkeurig innemen. gewichtstoename door hongergevoel 20kilo, verstopping, speekselvorming ernstig, erg vermoeid en veel slapen(14 uur)
01-10-2016

Psychose

Beter dan zyprexa, seroquel of risperdal voor mij. Erg helder word ik er van. Sexuele bijwerking. Wel bang voor gevaarlijke bijwerkingen. Maar tot nu toe ben ik tevreden en vallen de bijwerkingen ook mee. Voel me minder geestesziek, en soms helemaal niet meer geestesziek. Minder paranoia. Minder negatieve symptomen. Voel me meer mijzelf. Meer verbonden.
01-08-2016

Psychose

Begon 's nachts heel erg te transpireren, kreeg hartklachten pijn op de borst, moest toen onmiddellijk verlagen van 300 mg naar 100 mg. Heeft nog steeds last van stemmen maar het is acceptabel zegt hij. Voelt ook erg warm aan, is 30 kg aangekomen, hij heeft ook erg veel dorst drinkt water, yoghurtdrink van optimel, volgens de psychiater mag dit niet meer zijn dan 3 l per d[lees meer...]ag, hij drinkt nu minder heb ik het idee. Ik vul de flessen met water dus ik weet hoeveel hij drinkt. En groene thee. 2 grote glazen per dag. Heel erg vergeetachtig vraagt een paar x per dag welke dag het is. Van een energieke jonge vent naar een wrak.
07-08-2015

Schizofrenie

werkt goed tegen waanideeen.
17-07-2015

Schizofrenie

werkt goed als anti psychoticum, maar heeft veel bijwerkingen.
02-12-2012

Psychose

Hallo lotgenootjes, Toen ik 21 jaar was kreeg ik mijn 1-ste psychose. Zoiets wens je zelfs je vijanden niet toe. Ik heb 3 maanden in de separeer gezeten en werd daardoor nog ' gekker ' dan ik al was op dat moment. Kreeg het ene medicijn na de andere en mocht pas na 7 maanden weer naar huis. Daarna heb ik nog 3 psychoses gehad, waarvan de laatste ongeveer 4 jaar geleden. Ik[lees meer...] ben nu 31 jaar. Door de jaren heen heb ik al verschillende anti-psychoticum gehad zoals, Zyprexa, Haldol, en alle pammetjes heb ik ook al gehad. Ik heb nu 4 jaar Clozapine met daarbij Lorazepam. Vergeleken bij vroeger ben ik veel actiever, meer energie en kan dus niet echt stil zitten ( wat voor de huishouding okey is maar soms word ik er wel moe van dat ik niet eens lekker relaxt kan zitten en niks doen. Eigenlijk is dat wel een vorm van dwangmatigheid. De laatste tijd krijg ik weer veel prikkels van buitenaf en heb dan de neiging om in huis te blijven. Ik voel me angstig en nerveus als ik weet dat ik de deur uit moet of als ik bezoek krijg. Ik heb dus weer bloed laten prikken en nu blijkt dat ik te weinig Clozapine binnen krijg wat ik wel had kunnen weten omdat ik met de avond dosering loop te klooien. Ik voel me raar als ik 150 mg. Clozapine binnen krijg, lig half in coma 's nachts en kom moeilijk mijn bed uit. Verder droom ik dan raar en heb veel speekselvloed. 'S Morgens word ik wazig wakker, last van de motoriek en laat gauw wat vallen. Ik heb meer dan een uur nodig om me weer 'normaal 'te voelen. Maar verder gaat het wel okey de rest van de dag, naast mijn angstgevoelens. Waar komt dat gevoel weg?? Komt het door de Clozapine te kort? Of is de combi met Lorazepam niet okey? Iemand ervaringen hiermee??
26-11-2012

Schizofrenie

Hallo lotgenootjes, Toen ik 21 jaar was kreeg ik mijn 1-ste psychose. Zoiets wens je zelfs je vijanden niet toe. Ik heb 3 maanden in de separeer gezeten en werd daardoor nog ' gekker ' dan ik al was op dat moment. Kreeg het ene medicijn na de andere en mocht pas na 7 maanden weer naar huis. Daarna heb ik nog 3 psychoses gehad, waarvan de laatste ongeveer 4 jaar geleden[lees meer...]. Ik ben nu 31 jaar. Door de jaren heen heb ik al verschillende anti-psychoticum gehad zoals, Zyprexa, Haldol, en alle pammetjes heb ik ook al gehad. Ik heb nu 4 jaar Clozapine met daarbij Lorazepam. Vergeleken bij vroeger ben ik veel actiever, meer energie en kan dus niet echt stil zitten ( wat voor de huishouding okey is maar soms word ik er wel moe van dat ik niet eens lekker relaxt kan zitten en niks doen. Eigenlijk is dat wel een vorm van dwangmatigheid. De laatste tijd krijg ik weer veel prikkels van buitenaf en heb dan de neiging om in huis te blijven. Ik voel me angstig en nerveus als ik weet dat ik de deur uit moet of als ik bezoek krijg. Ik heb dus weer bloed laten prikken en nu blijkt dat ik te weinig Clozapine binnen krijg wat ik wel had kunnen weten omdat ik met de avond dosering loop te klooien. Ik voel me raar als ik 150 mg. Clozapine binnen krijg, lig half in coma 's nachts en kom moeilijk mijn bed uit. Verder droom ik dan raar en heb veel speekselvloed. 'S Morgens word ik wazig wakker, last van de motoriek en laat gauw wat vallen. Ik heb meer dan een uur nodig om me weer 'normaal 'te voelen. Maar verder gaat het wel okey de rest van de dag, naast mijn angstgevoelens. Waar komt dat gevoel weg?? Komt het door de Clozapine te kort? Of is de combi met Lorazepam niet okey? Iemand ervaringen hiermee??
19-08-2012

Psychose

hallo ik ben al jaren aan de clozapine maar wil het helemaal afbouwen iemand tips kan het dat als het helemaal uit je bloed is dan geen kwaad meer
Pagina 1 van 3

Mirena (1965) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (797) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (409) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (403) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (343) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (293) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!