Ervaringen met Dipiperon

pipamperon

hallucinaties wazig zien zelfmoordgedachten depressie echt slaperig overdag doffe hoofdpijn

Psychose (8 meningen)

Zyprexa (200 meningen)
Risperdal (174 meningen)

26-03-2024 | Vrouw | 50
Onrust

echt slaperig overdag depressie zelfmoordgedachten wazig zien hallucinaties doffe hoofdpijn

Dit is het zoveelste experiment dat ik heb ondergaan dat bij mij totaal anders werkt. Ik ben zeer gevoelig voor dit soort medicatie. Heb 1 maal 4 druppels ingenomen en ik was letterlijk van de wereld af. Ook hartkloppingen (ben hartpatiënt) en verergering van mijn evenwichtsaandoening. Dat wordt nooit serieus genomen. Ik heb dit integraal doorgespoeld. Het is nu 14 u en mo[lees meer...]et dadelijk weer rijden want ik ben alleen. Ik heb geen chauffeur. Ik voel me meer dood dan levend. Heb ook geen kracht meer in mijn spieren. Voor mij echt nooit meer dit vergif. Uiteraard denk je dan niet na. Je hersenen worden gewoon verlamd.

16-03-2023 | Vrouw | 69
Onrust
Dit medicijn voorgeschreven als slaapmiddel tijdens depressie. Werkt prima om inte slapen en diep door te slapen. Veel kilo,s aangekomen en altijd moe. Gebruik het nu ongeveer vijf jaren. Gezien de bijwerkingen en gevaar voor hersenbeschadiging, besloten te willen stoppen. Heb langzaam afgebouwd, steeds met 5 mg. Sinds 14 dagen helemaal gestopt. Geen moeite met inslapen we[lees meer...]l met doorslapen. Stijve en pijnlijke spieren en gewrichten,licht in hoofd, duizelingen, down gevoel. Moeilijk, maar wil toch doorzetten.

19-02-2022 | Man | 31
ADHD
In het begin gaf het me de energie en de zin om dingen te doen. Het was geweldig. Sinds ik verhoogd ben naar twee begon dit gevoel langzaam weg te trekken. Weer geen energie en geen zin om op te staan. Ben weer verlaagd naar 1 pil maar dit hielp niet. Terug naar twee. Nog altijd geen energie, alleen meer vermoeidheid. Het heeft me geholpen. Vind het alleen raar dat het gee[lees meer...]n effect meer heeft en me alleen meer moe maakt.

11-11-2021 | Vrouw | 15
pipamperon (4ml)
Autisme
ik ben zelf heel gevoelig voor bijwerkingen, kreeg van alles zelfs op de allerlaagste dosis van risperidon en aripiprazol. Maar dipieron changed the game: ik voel me net zo goed als vroeger toen ik nog een kind was zonder zorgen: ik heb echt het gevoel dat ik terug ben. Ik heb ook geen enkele bijwerking!!! goede werking en geen bijwerkingen, in mijn ervaring de beste uitvi[lees meer...]nding sinds plakband :)

26-04-2021 | Man | 29
Onrust
De pillen hebben mijn ontwikkeling tegengehouden in de puberteit voor 5-6 jaar lang. Ik ben nu gestopt. Ik heb ze 5 jaar lang geslikt. Mentaal loop ik nu 5 jaar achter, dan normale leeftijdsgenoten. De pillen zijn net zo slecht als blowen, drinken, game of andere verslavingen. Het verzacht de pijn alleen maar, maar het lost niks op. Stress en onrust hebben een reden e[lees meer...]n moeten verwerkt worden. in mijn geval moest ik gezonder gaan leven. Gezond eten en heel veel sporten, maar daar komen ze bij de GGZ niet mee. Ze geven me gewoon die pillen waardoor ik 5 jaar niks deed met mijn leven. Dat had ik zelf niet door, omdat ik in een soort zombie werd veranderd. Ik ging langzaam praten. Ik had 10 uur slaap nodig per dag etc.. Er was weinig motivatie om iets te doen met mijn leven, omdat ik minder stress had. Ik waardeer het stress mechanisme nu van het lichaam. Het heeft een reden en het zet mij juist toe tot dingen ondernemen. De agressie aanvallen heb ik nu onder controle door een ijsbad te nemen. Ik heb ook zo leren huilen samen dankzij ademhalingsoefeningen van Wim Hof methode. Ik raad iedereen aan om een natuurlijk alternatief te zoeken voor je mentale problemen, want die pillen nemen een hap uit je leven weg. Achteraf nadat je bent gestopt krijg je vervolgens weer extra stress, omdat je alles moet inhalen wat je al die jaren hebt gemist. Het is voor mij een moeilijk proces geweest. Ze mogen van mij die psychofarmaca opsluiten. Wat een rot industrie. Het had allemaal niet zo gehoeven als ik vanaf het begin af aan al was wezen sporten in plaats dat psychiaters die pillen geven. Het gaat steeds beter met mij, maar die pillen hebben wel een kreukel gegeven wat waarschijnlijk nooit glad te strijken valt.

16-04-2021 | Vrouw | 50
pipamperon (40mg)
ik heb deze medicatie gekregen van het metrum jot dat als ik trek krijg om te gebruiken drugs dan moet een piltje innemen zegt hij maar ik vind de pillien te zwaar ik heb vandaag mijn eten laten aanbranden omdat ik in slaap ben gevallen

23-06-2020 | Man | 14

15-06-2020 | Man | 15
pipamperon (8mg)

26-02-2020 | Vrouw | 37
Psychose
Dit medicijn deed niet zoveel voor.ben snel overgezet naar quitipine

27-10-2019 | Vrouw | 31
pipamperon (120mg)
Ik heb het 8 jaar geslikt begon met 40 mg en op zijn hoogst 120 mg geslikt Door deze medicatie erge vreetbuien gehad en zeer zware angstaanvallen Eind mei 2015 na 4 zware intensiefs therapie de stap gezet om af te gaan bouwen in 6 weken tijd gehad van 120 naar 80 en daarna steeds met 20 eraf en sinds 1juli 2015 ben ik voorledig medicatie vrij nu 4 jaar en 3 maanden ve[lees meer...]rder en nog steeds van de medicatie af

29-03-2019 | Man | 50
Psychose
16 jaar Dipiperon. 15 epileptische insulten, weggezet door specialisten als paniekstoornis. 15 jaar de woning niet uitgewerst. 13 jaar geen enkele vorm van zorg gehad. 15 jaar van mijn leven, helemaal weg. Kwam er na 15 jaar zelf achter nadat ik oxazepan, en Wellbutrin eigenhandig afgebouwd had. Toen ik alle medicijnen op de Dipi na had afgebouwd werd ik pas écht ziek. [lees meer...]Toen viel het kwartje, ik heb net zo lang insulten als ik Dipi slik. In 2 weken 80 mg afgebouwd. Maar toen ik begon met afbouwen deed ik er ‘slechts’ een 1/16de af. 48 uur later was mijn assertiviteit terug en ALLE insulten weg. Klasr was ik 7 sept 2018. Nu vandaag de dag word ik met zo’n heftig klapperdend gebit wakker dat de stukkjes bij het opstaan tussen de tanden kraken als zand. Dit zal in mijn geval nooit meer over gaan. Inmiddels is duidelijk dat door het onderdrukken van de dopamine nu mijn gehele hoofd vol zit met dopamine receptoren, deze diende ter compensatie van de Dipiperon, die ik dus niet meer slik. Nu slaap en ik ik nauwelijks nog, altijd koud, kaken klemmen etc. U begrijpt dat ik nu van ‘nature’ als sinds 7 sept 2018 volledig strak sta. Alles naar de klote. Gedegen onderzoek heeft uitgewezen dat HERSENEN ALLE PSYCHOACTIVE MEDICATIE COMPENSEREN!! Let op: behalve bv Ritalin. U slikt dit dag delen en teset ‘s nachts iedere keer weer. Echter zal ik nooit meer enige vorm van adhd medicatie kunnen sliken, dan gaat de dopamine omhoog en dat is nietbepasld leuk met een kop vol dopamine receptoren. Niet iedereen word even ziek, maar iedereen compenseerd dit soort medicatie wel degelijk. U bent gewaarschuwd. Ik ben mijn leven, rust én de migelijkheid adhd wat te cansellen nu voor altijd kwijt, en dát terwijl ik bij de GGZ aanklopte de adhd niet meer aan te kunnen. Nu ben ik door het ‘perfectioneren’ van mijn behandeling, voledig onbehandelbaar geworden. Ik ban de van de week 50 geworden, leuk, dan hoef ik niet zo lang meer

13-03-2018 | Vrouw | 14
ADHD

22-02-2018 | Vrouw | 5

25-07-2017 | Vrouw | 20
pipamperon
PDD-NOS
ik heb ook pdd-nos. en kon ook geen contact maken met andere kinderen. Nu lukt het wel, maar nog wel moeizaam. Maar het lukt. En moest ook vroeger die dipiperon slikken van mijn 4e tot mijn 7e jaar. Had heel weinig effect, maar moest het toch doen. En toen kwam ik op een andere school en toen had ik ze niet meer nodig. En werd uit mij zelf rustiger en ze zeggen dat ik de r[lees meer...]ustigste puber was. Maar leuk dat wij dezelfde problemen hadden of hebben.

08-03-2017 | Vrouw | 66
pipamperon (10mg)
Werd voorgeschreven, 2xdaags 10mg - zonder grondig vooronderzoek, door psychiater in de psychiatrie ... Was toen 17 jaar - Binnen de 24 uur had ik volgende klachten: hartritmestoornissen, stoornissen speeksel & traanklieren, gehoorstoornissen en ruisen in hoofd, 15 kg bijgewicht, teveel slapen, steeds vermoeid!! Geen na onderzoek gekregen binnen al die jaren van opname. [lees meer...]Na mijn defnitief ontslag na 4 jaar: ben ik langzaam gestopt ermee. Eerst 1/2 smorgens, dan na enkele weken 1/2 's avonds. Na 2 maanden verdwenen alle symptomen, idem vermagerde ik terug, naar mijn vorig lager gewicht...

17-11-2016 | Man | 21
Psychose
Door psychose en veel angsten gebruik ik dit middel. Ik gebruik het al vanaf 2014. Bijwerkingen bij mij zijn: erg suf wakker worden, soms niet in staat zijn veel dingen te doen. Gebruik 1 keer alleen in de avond, omdat ik dan veel ga piekeren. Ik zal er zelf persoonlijk niet aan moeten denken om het overdag te gebruiken ivm dat je er erg moe van wordt!