pipamperon

Zyprexa (188 meningen)
Risperdal (168 meningen)

26-04-2021 | Man | 29
Onrust
De pillen hebben mijn ontwikkeling tegengehouden in de puberteit voor 5-6 jaar lang. Ik ben nu gestopt. Ik heb ze 5 jaar lang geslikt. Mentaal loop ik nu 5 jaar achter, dan normale leeftijdsgenoten. De pillen zijn net zo slecht als blowen, drinken, game of andere verslavingen. Het verzacht de pijn alleen maar, maar het lost niks op. Stress en onrust hebben een reden e[lees meer...]n moeten verwerkt worden. in mijn geval moest ik gezonder gaan leven. Gezond eten en heel veel sporten, maar daar komen ze bij de GGZ niet mee. Ze geven me gewoon die pillen waardoor ik 5 jaar niks deed met mijn leven. Dat had ik zelf niet door, omdat ik in een soort zombie werd veranderd. Ik ging langzaam praten. Ik had 10 uur slaap nodig per dag etc.. Er was weinig motivatie om iets te doen met mijn leven, omdat ik minder stress had. Ik waardeer het stress mechanisme nu van het lichaam. Het heeft een reden en het zet mij juist toe tot dingen ondernemen. De agressie aanvallen heb ik nu onder controle door een ijsbad te nemen. Ik heb ook zo leren huilen samen dankzij ademhalingsoefeningen van Wim Hof methode. Ik raad iedereen aan om een natuurlijk alternatief te zoeken voor je mentale problemen, want die pillen nemen een hap uit je leven weg. Achteraf nadat je bent gestopt krijg je vervolgens weer extra stress, omdat je alles moet inhalen wat je al die jaren hebt gemist. Het is voor mij een moeilijk proces geweest. Ze mogen van mij die psychofarmaca opsluiten. Wat een rot industrie. Het had allemaal niet zo gehoeven als ik vanaf het begin af aan al was wezen sporten in plaats dat psychiaters die pillen geven. Het gaat steeds beter met mij, maar die pillen hebben wel een kreukel gegeven wat waarschijnlijk nooit glad te strijken valt.

16-04-2021 | Vrouw | 50
pipamperon (40mg)
ik heb deze medicatie gekregen van het metrum jot dat als ik trek krijg om te gebruiken drugs dan moet een piltje innemen zegt hij maar ik vind de pillien te zwaar ik heb vandaag mijn eten laten aanbranden omdat ik in slaap ben gevallen

23-06-2020 | Man | 14

15-06-2020 | Man | 15
pipamperon (8mg)

26-02-2020 | Vrouw | 37
Psychose
Dit medicijn deed niet zoveel voor.ben snel overgezet naar quitipine

27-10-2019 | Vrouw | 31
pipamperon (120mg)
Ik heb het 8 jaar geslikt begon met 40 mg en op zijn hoogst 120 mg geslikt Door deze medicatie erge vreetbuien gehad en zeer zware angstaanvallen Eind mei 2015 na 4 zware intensiefs therapie de stap gezet om af te gaan bouwen in 6 weken tijd gehad van 120 naar 80 en daarna steeds met 20 eraf en sinds 1juli 2015 ben ik voorledig medicatie vrij nu 4 jaar en 3 maanden ve[lees meer...]rder en nog steeds van de medicatie af

29-03-2019 | Man | 50
Psychose
16 jaar Dipiperon. 15 epileptische insulten, weggezet door specialisten als paniekstoornis. 15 jaar de woning niet uitgewerst. 13 jaar geen enkele vorm van zorg gehad. 15 jaar van mijn leven, helemaal weg. Kwam er na 15 jaar zelf achter nadat ik oxazepan, en Wellbutrin eigenhandig afgebouwd had. Toen ik alle medicijnen op de Dipi na had afgebouwd werd ik pas écht ziek. [lees meer...]Toen viel het kwartje, ik heb net zo lang insulten als ik Dipi slik. In 2 weken 80 mg afgebouwd. Maar toen ik begon met afbouwen deed ik er ‘slechts’ een 1/16de af. 48 uur later was mijn assertiviteit terug en ALLE insulten weg. Klasr was ik 7 sept 2018. Nu vandaag de dag word ik met zo’n heftig klapperdend gebit wakker dat de stukkjes bij het opstaan tussen de tanden kraken als zand. Dit zal in mijn geval nooit meer over gaan. Inmiddels is duidelijk dat door het onderdrukken van de dopamine nu mijn gehele hoofd vol zit met dopamine receptoren, deze diende ter compensatie van de Dipiperon, die ik dus niet meer slik. Nu slaap en ik ik nauwelijks nog, altijd koud, kaken klemmen etc. U begrijpt dat ik nu van ‘nature’ als sinds 7 sept 2018 volledig strak sta. Alles naar de klote. Gedegen onderzoek heeft uitgewezen dat HERSENEN ALLE PSYCHOACTIVE MEDICATIE COMPENSEREN!! Let op: behalve bv Ritalin. U slikt dit dag delen en teset ‘s nachts iedere keer weer. Echter zal ik nooit meer enige vorm van adhd medicatie kunnen sliken, dan gaat de dopamine omhoog en dat is nietbepasld leuk met een kop vol dopamine receptoren. Niet iedereen word even ziek, maar iedereen compenseerd dit soort medicatie wel degelijk. U bent gewaarschuwd. Ik ben mijn leven, rust én de migelijkheid adhd wat te cansellen nu voor altijd kwijt, en dát terwijl ik bij de GGZ aanklopte de adhd niet meer aan te kunnen. Nu ben ik door het ‘perfectioneren’ van mijn behandeling, voledig onbehandelbaar geworden. Ik ban de van de week 50 geworden, leuk, dan hoef ik niet zo lang meer

13-03-2018 | Vrouw | 14
ADHD

22-02-2018 | Vrouw | 5

25-07-2017 | Vrouw | 20
pipamperon
PDD-NOS
ik heb ook pdd-nos. en kon ook geen contact maken met andere kinderen. Nu lukt het wel, maar nog wel moeizaam. Maar het lukt. En moest ook vroeger die dipiperon slikken van mijn 4e tot mijn 7e jaar. Had heel weinig effect, maar moest het toch doen. En toen kwam ik op een andere school en toen had ik ze niet meer nodig. En werd uit mij zelf rustiger en ze zeggen dat ik de r[lees meer...]ustigste puber was. Maar leuk dat wij dezelfde problemen hadden of hebben.

08-03-2017 | Vrouw | 66
pipamperon (10mg)
Werd voorgeschreven, 2xdaags 10mg - zonder grondig vooronderzoek, door psychiater in de psychiatrie ... Was toen 17 jaar - Binnen de 24 uur had ik volgende klachten: hartritmestoornissen, stoornissen speeksel & traanklieren, gehoorstoornissen en ruisen in hoofd, 15 kg bijgewicht, teveel slapen, steeds vermoeid!! Geen na onderzoek gekregen binnen al die jaren van opname. [lees meer...]Na mijn defnitief ontslag na 4 jaar: ben ik langzaam gestopt ermee. Eerst 1/2 smorgens, dan na enkele weken 1/2 's avonds. Na 2 maanden verdwenen alle symptomen, idem vermagerde ik terug, naar mijn vorig lager gewicht...

17-11-2016 | Man | 21
Psychose
Door psychose en veel angsten gebruik ik dit middel. Ik gebruik het al vanaf 2014. Bijwerkingen bij mij zijn: erg suf wakker worden, soms niet in staat zijn veel dingen te doen. Gebruik 1 keer alleen in de avond, omdat ik dan veel ga piekeren. Ik zal er zelf persoonlijk niet aan moeten denken om het overdag te gebruiken ivm dat je er erg moe van wordt!

23-09-2016 | Vrouw | 23
pipamperon (4mg)
PDD-NOS
Als kind was ik altijd onrustig, kon moeilijk contact leggen met anderen, mijn fijne motoriek bleef achter en alle nieuwe ervaringen vond ik doodeng. mijn moeder wilde me helpen en sleepte me van de ene dokter naar de andere. waarbij ze regelmatig te horen kreeg dat ze haar kind een stempel wilde geven, ze bleef gelukkig doorvechten en uiteindelijk herkende een psychiater [lees meer...]het verhaal. Ik kreeg sociale vaardigheidstraining en een lichte dosering dipiperon. begonnen met 3 ml in druppelvorm, later is dit aangepast naar 4mg in capsules die speciaal voor mij gemaakt worden. hierdoor heb je altijd een gelijkmatige dosering. ik kan me nog zo goed herinneren hoe rustig het ineens om me heen was. dit medicijn is het eerste en het enige wat ik ooit heb gebruikt, werkt voor mij perfect. Het enige nadeel is dat ik er vocht door vasthoudt, maar dat neem ik dan maar op de koop toe.

15-09-2016 | Man | 22
Psychose
Na een aantal medicijnen getest te hebben, was dit het meest effectieve, zonder bijwerkingen, jammer van de smaak, maar deze kun je compenseren door het in te nemen met fruitsap.

16-06-2016 | Vrouw | 18
Onrust
Ik ben met dit medicijn begonnen toen ik in de afzondering zat, heel onrustig en boos was. Het heeft me in het begin heel goed geholpen om weer wat rustiger te worden. Kreeg 3 x per dag 40 mg. Nu gebruik ik het al een tijdje en merk ik niet veel effect meer. Ik had als bijwerking dat ik spierverkrampingen in mijn arm kreeg wat ik als storend ervaarde. Ik vind ook de smaak [lees meer...]van de pil heel bitter.

02-07-2015 | Man | 21
Autisme
Er zijn veel negatieve ervaringen te lezen over geneesmiddelen die gebruikt worden in de psychiatrie, maar dit is juist een positieve ervaring. Om de onrust en gevoeligheid voor prikkels uit de omgeving die horen bij het feit dat ik het syndroom van Asperger heb tegen te gaan, gebruik ik twee maal daags 10 mg Dipiperon, wat een heel lage dosering is. Eerst gebruikte ik Ris[lees meer...]peridon, maar dat middel had onvoldoende effect en het zorgde voor een neerslachtige stemming. Daarna gebruikte ik Aripiprazol, maar daar werd ik extreem onrustig van. De Dipiperon die ik nu gebruik, werkt daarentegen fantastisch. Ik voel me een stuk meer ontspannen, ik ben sociaal vaardiger en ik kan veel meer en beter mezelf zijn. Het middel maakt mijn de prikkels en de spanning een stuk draaglijker. Ik heb nauwelijks bijwerkingen van het middel. Het is wel zo dat ik soms 's middags bijna in slaap val als ik iets rustigs doe. Ook werkt alcohol nu nog veel versuffender. Verder merk ik niets van andere bijwerkingen. De bijwerkingen zou ik daarom erg mild noemen, in ieder geval bij de lage dosis die ik gebruik. Ik zou het middel zeker aanraden voor iedereen die een autismespectrumstoornis heeft en die last heeft van veel spanningsklachten. Het leven wordt er bij mij in ieder geval een stuk beter op, mede door de Dipiperon.