lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 6

17-11-2016

Psychose

Door psychose en veel angsten gebruik ik dit middel. Ik gebruik het al vanaf 2014. Bijwerkingen bij mij zijn: erg suf wakker worden, soms niet in staat zijn veel dingen te doen. Gebruik 1 keer alleen in de avond, omdat ik dan veel ga piekeren. Ik zal er zelf persoonlijk niet aan moeten denken om het overdag te gebruiken ivm dat je er erg moe van wordt!
23-09-2016

PDD-NOS

Als kind was ik altijd onrustig, kon moeilijk contact leggen met anderen, mijn fijne motoriek bleef achter en alle nieuwe ervaringen vond ik doodeng. mijn moeder wilde me helpen en sleepte me van de ene dokter naar de andere. waarbij ze regelmatig te horen kreeg dat ze haar kind een stempel wilde geven, ze bleef gelukkig doorvechten en uiteindelijk herkende een psychiater [lees meer...]het verhaal. Ik kreeg sociale vaardigheidstraining en een lichte dosering dipiperon. begonnen met 3 ml in druppelvorm, later is dit aangepast naar 4mg in capsules die speciaal voor mij gemaakt worden. hierdoor heb je altijd een gelijkmatige dosering. ik kan me nog zo goed herinneren hoe rustig het ineens om me heen was. dit medicijn is het eerste en het enige wat ik ooit heb gebruikt, werkt voor mij perfect. Het enige nadeel is dat ik er vocht door vasthoudt, maar dat neem ik dan maar op de koop toe.
15-09-2016

Psychose

Na een aantal medicijnen getest te hebben, was dit het meest effectieve, zonder bijwerkingen, jammer van de smaak, maar deze kun je compenseren door het in te nemen met fruitsap.
16-06-2016

Onrust

Ik ben met dit medicijn begonnen toen ik in de afzondering zat, heel onrustig en boos was. Het heeft me in het begin heel goed geholpen om weer wat rustiger te worden. Kreeg 3 x per dag 40 mg. Nu gebruik ik het al een tijdje en merk ik niet veel effect meer. Ik had als bijwerking dat ik spierverkrampingen in mijn arm kreeg wat ik als storend ervaarde. Ik vind ook de smaak [lees meer...]van de pil heel bitter.
02-07-2015

Autisme

Er zijn veel negatieve ervaringen te lezen over geneesmiddelen die gebruikt worden in de psychiatrie, maar dit is juist een positieve ervaring. Om de onrust en gevoeligheid voor prikkels uit de omgeving die horen bij het feit dat ik het syndroom van Asperger heb tegen te gaan, gebruik ik twee maal daags 10 mg Dipiperon, wat een heel lage dosering is. Eerst gebruikte ik Ris[lees meer...]peridon, maar dat middel had onvoldoende effect en het zorgde voor een neerslachtige stemming. Daarna gebruikte ik Aripiprazol, maar daar werd ik extreem onrustig van. De Dipiperon die ik nu gebruik, werkt daarentegen fantastisch. Ik voel me een stuk meer ontspannen, ik ben sociaal vaardiger en ik kan veel meer en beter mezelf zijn. Het middel maakt mijn de prikkels en de spanning een stuk draaglijker. Ik heb nauwelijks bijwerkingen van het middel. Het is wel zo dat ik soms 's middags bijna in slaap val als ik iets rustigs doe. Ook werkt alcohol nu nog veel versuffender. Verder merk ik niets van andere bijwerkingen. De bijwerkingen zou ik daarom erg mild noemen, in ieder geval bij de lage dosis die ik gebruik. Ik zou het middel zeker aanraden voor iedereen die een autismespectrumstoornis heeft en die last heeft van veel spanningsklachten. Het leven wordt er bij mij in ieder geval een stuk beter op, mede door de Dipiperon.
18-04-2015

Autisme

Dit heb ik onder ouderlijke dwang jarenlang geslikt in me jeugd. het smaakt verschrikkelijk. het verandert je persoonlijkheid en emoties permanent. je bent niet meer wie je echt bent. je passie, koppigheid, wil en vechtlust uit je niet meer, verdwijnen naar de binnenkant, in plaats van dat je het naar buiten uit. in plaats daarvan ga je binnenin plotten en schemen en gaat [lees meer...]alles aan je voorbij. dat maakt het makkelijker om te functioneren op school, maar je mist wat je jezelf maakt. ik probeer sinds ik eraf ben mezelf terug te vinden maar ik besef dat de effecten permanent zijn. het is slecht voor vriendschappen en liefde want je mist je echte emoties. sinds ik eraf was hoopte ik dat ik mezelf weer terugvind, maar het effect is permanent. ik weet niet of ik ooit mijn oude gekke zelf terugvind maar het zou fijn zijn. ik hoop dat alle ouders van een autistisch kind die dit lezen dit niet aan hun kind zullen geven. je wordt er rustiger, maar ook nog autistischer van. het wordt op korte termijn misschien easier to deal with en je mag een betere schoolprestatie verwachten maar zelfs als je niets geeft over geneuzel of je kind nog zichzelf is, wil je dit niet.
05-04-2015

Dipiperon (pipamperon)

Ik heb ze voor mijn borderline. Het meeste heb ik last van woede aanvallen en stemmingswisselingen en sinds ik deze medicijn slik elke avond 1 pil van 40mg heb ik er amper tot niet meer last van gehad.
10-11-2014

ADHD

Ik heb ADHD, veel medicatie geprobeerd, maar mijn onrust bleef. Uiteindelijk kwam ik uit op Strattera (tegen mijn impulsiviteit) en Dipiperon (tegen mijn onrust). Een perfectie cocktail, want ik zit na 42 jaar eindelijk goed in mijn vel. Omdat je door het middel aan kunt komen heb ik mezelf preventief op dieet gezet om op gewicht te blijven. Ik wil namelijk nooit meer met [lees meer...]deze medicatie stoppen!
Pagina 1 van 6

Mirena (1947) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (786) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (402) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (395) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (338) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (291) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!