Dipiperon

Onrust (3 meningen)
Schizofrenie (1 mening)

17-03-2011

Nare dromen

Vroeger toen ik 10 was gebruikte ik Dipiperon maar dat is lang geleden en ik weet echt niet meer hoe veel alleen dat het 1 maal daags 5 druppeltjes per dag waren voor het slapen gaan omdat ik wel eens last had van Nachtmerries. De enigste bijwerking die ik ervaarde was aankomen betreft gewicht...gelukkig niet meer. Maar hiervoor ben ik niet op deze site. Ik wilde alleen ma[lees meer...]ar reageren op iemands reactie...
20-02-2011

Psychotich

nu vele jaren in de psychiatrie, heb ik veel ervaring met medicijnen en op dit moment heeft de psychiater mij dipperon voor geschreven, heb gewichtstoename, onrustige benen, krampen en niet slapen snachts, heb tientallen jaren eerder dit middel geslikt en was toen niet blij ermee en nu ook weer niet, de psychiaters helpen je er wel bij om het te krijgen maar afbouwen ho ma[lees meer...]ar moet je zelf doen. hendrica
28-01-2011

Agressie

Ik gebruik Dipiperon sinds ik 14 was. Momenteel ben ik 20 dus gebruik ik Dipiperon al bijna 6 jaar. Toen ik met mijn psychiaters op zoek ging naar een efficiënt middel zonder de bijwerking GEWICHTSTOENAME stelde ze Dipiperon voor. "Je zal zelfs te maken hebben met een lichte GEWICHTSAFNAME" zei mijn psychiater. Echter, na 6 jaar als een zombie rondgelopen te hebben ben ik [lees meer...]toch eens op zoek gegaan naar de ECHTE bijwerkingen van dit product. Blijkt dat je hier enorm van zou bijkomen, wat inderdaad ook bij mij het geval is. Ik ging van een maat XS naar een Large op 6 jaartjes tijd. SCHANDALIG zeg ik! Zeker omdat die psychiater gewoonweg recht in mijn gezicht hierover GELOGEN heeft. Ik moet er wel bijzeggen dat die psychiater mij (maar) 5 maanden begeleid heeft. Daarna heb ik weinig tot geen opvolging gehad van dit product en schrijft mijn huisdokter mij dit gewoon telkens voor als mijn doosje pillen leeg is. Ik ga maandag contact opnemen met een andere psychiater om het gebruik van Dipiperon af te bouwen. Als ik de reacties hier lees zal mijn gewicht blijven toenemen, wat ik ABSOLUUT NIET zal laten gebeuren! Ik heb er gewoonweg genoeg van. Deze gewichtstoename heeft een enorme deuk in mijn zelfvertrouwen teweeggebracht. Verder heb ik ook een enorm droge mond wat een slechte adem veroorzaakt, terwijl ik mijn tanden zo'n 3 tot 4 keer per dag poets. Verder moet ik ook enorm veel transpireren, heb ik zeer vaak last van spiertrillingen en andere spasmen en heb ik geen gezichtsuitdrukkingen en ben ik enorm futloos. Ook al helpt dit product me vrij goed mijn agressie onder controle te houden. Ik persoonlijk denk dat ik dit product niet meer nodig heb en ben er van overtuigd dat mijn pyschiater het hier mee eens is.
23-01-2011

PTSS

Tengevolge van een PTTS met een verlaat begin, op mijn 44e, betreft een jeugdtrauma, gebruik ik dit medicijn. Ben opgenomen geweest en nu met medicijnen stabiel. Het vlakt af, meer gewicht, (bij hoger gebruik meer overgewicht, ben van 60 kg - 80 geweest nu na vermindering en discipline met eten 70 kg)bijwerkingen kloppen allemaal, maar het helpt mij goed, "s morgens wel e[lees meer...]ens halve dosis, dat voel ik aan of dat kan.
20-01-2011

Stemmingen en depressie

Weet dat het medicijn me helpt ,maar heb wel last van de bijwerkingen , zoals vermoeid suf en ook veel plassen ,en daarbij wat last van met name gele plekken onder ogen...
04-01-2011

Adhd en odd

onze zoon krijgt nu al enige tijd dipiperon 60mg per dag eerst ging het goed ,opstandig gedrag werd minder maar naar gewenning terug bij af gewicht is ernstig toegenomen erg moe praat langzaam is duf vaak plassen en last van onderrug, graag hoor ik van andere ouders met dit zelfde probleem .
08-11-2010

Antispychotica

Het is al een wat ouder middel. Het helpt om een psychose te voorkomen. Echt (staat niet in bijsluiter) aankomen zul je. Dus voor je het weet weeg je 100 kilo. Matig en verstandig eten helpt hier tegen. Eigenlijk zou ik meer moeten sporten. Het is een rotpil. Bijwerkingen weinig, maar een zeer hoge affiniteit met triglyceride (vet dat vetcellen direct kan opnemen). A[lees meer...]ls ik geen psychose meer krijg neem ik mijn dosis stipt in.
05-11-2010

Dipiperon (pipamperon)
Zeer onrustig slapen en snachts ook heel onrustig

ik heb een zoon van 6 jaar oud,hij krijgt dus dipiperon voor het slapen gaan. aangezien het een druk en bezig baasje is slaapt hij snachts erg slecht en her beleeft alles nog een keer van de dag in zijn slaap. Hij krijgt 8 druppeltjes met was ranja of yogi voor hiij naar bed gaat. ik moet zeggen dat hij heel relax in slaap valt en ook goed de nacht door slaapt...ALLEEN [lees meer...]hij plas nu snachts in zijn bed terwijl hij van af zijn 2de jaar zindelijk is...hoe kan ik dit oplossen???
13-09-2010

Slecht slapen

Een week geleden ben ik er voor de 2e keer aan begonnen voor slaapproblemen. Het werkt goed! Ik slaap de nacht door, dat is voor mij bijzonder. Het feit dat ik niet uren wakker lig en zo moe de dag moet beginnen, doet me goed. Deze wetenschap geeft me ook overdag rust. Het werkt dus dubbel. Ook als ik niet meteen inslaap en een keer wakker wordt 's nachts, dan is mijn slaa[lees meer...]p toch vele malen beter dan zonder dipiperon.
02-07-2010

Frafiele x-syndroom

Onze zoon is 12 jaar en wij gebruiken het al ruim 6 jaar. De dosering veranderd soms. In den beginne gebruikten hij 2 dd 8 (!!) druppels. Hij was toen 6 jaar. Na 2 jaar en over te zijn gegaan op Dixarit, wat averechts werkte weer terug naar de Dipiperon naar een lagere dosering nl. 2 dd 4 druppels. Dit gedurende de jaren die volgden op advies van de specialist opgevoerd t[lees meer...]ot de huidige dosis. Onze zoon wordt echter heel erg dik en er schijnt iedere keer na zoveel tijd gewenning op te treden, zodat we de dosis op moeten voeren ? Een bezorde moeder.
02-06-2010

Depressie/teveel denken

Ik gebruik het heel soms, als ik gek denk te worden van de miljoenen gedachten in mijn hoofd. Het werkt binnen een half uur. Daarna slapen. De (bij?-)werking is dat je langzamer gaat denken en ook langzamer gaat praten.
27-04-2010

Psychoses en onrust

dit medicijn heeft op mij een zeer goede werking. De bijwerkingen vallen vrijwel mee.. alleen het nadeel is dat ik geen scooter mag rijden door dit middel en eigelijk half dood op de bank zitten en verder niks kan doen.
26-04-2010

Dipiperon (pipamperon)
Om meer rust in mijn hoofd te krijgen (ADD/ADHD)

Ik ben ruim 3 kwart jaar geleden begonnen met Dipiperon. Ik slaap weer elke nacht goed en wordt uitgerust wakker. Heb als ik het medicijn inneem niet meer veel piekerdende gedachtes en kan rustig nadenken. ben er erg blij mee! Notitie: wel verslavend. Heb eens een paar nachten niks genomen omdat het te snel op was en niet snel nieuwe kon krijgen. Die nachten heb ik [lees meer...]wakker gelegen.......misschien zat het tussen mijn oren, maar misschien is het ook omdat je dan merkt dat de rust weg is.
23-03-2010

Dipiperon (pipamperon)
Om goed te kunnen slapen

Het enige nadeel is dat je er zo'n 10 kilo van aankomt.
03-12-2009

Onrust

Weet niet meer hoeveel ik gebruikte want het is al een tijdje geleden.Dit middel hielp bij mij niet echt.Werd ook hier onrustig van en kreeg het ervan op me zenuwen.Als ik ergens op visite ging wou ik na 5 minuten alweer weg.
25-09-2009

ADHD bij kinderen

Dipiperon wordt bij mijn zoon als middel voor ADHD toegepast, maar hij is er nog onrustiger van geworden. Een psychiater vertelde mij dat het hem niets verbaasde, omdat het de dopaminetoevoer zou remmen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (503) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (472) - Antibiotica - penicillines breedspectrum