Ervaringen met Dipiperon

pipamperon

depressie wazig zien zelfmoordgedachten echt slaperig overdag hallucinaties doffe hoofdpijn

Psychose (8 meningen)

Zyprexa (201 meningen)
Risperdal (174 meningen)

08-11-2010 | Man
Antispychotica
Het is al een wat ouder middel. Het helpt om een psychose te voorkomen. Echt (staat niet in bijsluiter) aankomen zul je. Dus voor je het weet weeg je 100 kilo. Matig en verstandig eten helpt hier tegen. Eigenlijk zou ik meer moeten sporten. Het is een rotpil. Bijwerkingen weinig, maar een zeer hoge affiniteit met triglyceride (vet dat vetcellen direct kan opnemen). A[lees meer...]ls ik geen psychose meer krijg neem ik mijn dosis stipt in.

05-11-2010 | Man
pipamperon
Zeer onrustig slapen en snachts ook heel onrustig
ik heb een zoon van 6 jaar oud,hij krijgt dus dipiperon voor het slapen gaan. aangezien het een druk en bezig baasje is slaapt hij snachts erg slecht en her beleeft alles nog een keer van de dag in zijn slaap. Hij krijgt 8 druppeltjes met was ranja of yogi voor hiij naar bed gaat. ik moet zeggen dat hij heel relax in slaap valt en ook goed de nacht door slaapt...ALLEEN [lees meer...]hij plas nu snachts in zijn bed terwijl hij van af zijn 2de jaar zindelijk is...hoe kan ik dit oplossen???

13-09-2010 | Vrouw
Slecht slapen
Een week geleden ben ik er voor de 2e keer aan begonnen voor slaapproblemen. Het werkt goed! Ik slaap de nacht door, dat is voor mij bijzonder. Het feit dat ik niet uren wakker lig en zo moe de dag moet beginnen, doet me goed. Deze wetenschap geeft me ook overdag rust. Het werkt dus dubbel. Ook als ik niet meteen inslaap en een keer wakker wordt 's nachts, dan is mijn slaa[lees meer...]p toch vele malen beter dan zonder dipiperon.

02-07-2010 | Man
Frafiele x-syndroom
Onze zoon is 12 jaar en wij gebruiken het al ruim 6 jaar. De dosering veranderd soms. In den beginne gebruikten hij 2 dd 8 (!!) druppels. Hij was toen 6 jaar. Na 2 jaar en over te zijn gegaan op Dixarit, wat averechts werkte weer terug naar de Dipiperon naar een lagere dosering nl. 2 dd 4 druppels. Dit gedurende de jaren die volgden op advies van de specialist opgevoerd t[lees meer...]ot de huidige dosis. Onze zoon wordt echter heel erg dik en er schijnt iedere keer na zoveel tijd gewenning op te treden, zodat we de dosis op moeten voeren ? Een bezorde moeder.

02-06-2010 | Vrouw
Depressie/teveel denken
Ik gebruik het heel soms, als ik gek denk te worden van de miljoenen gedachten in mijn hoofd. Het werkt binnen een half uur. Daarna slapen. De (bij?-)werking is dat je langzamer gaat denken en ook langzamer gaat praten.

27-04-2010 | Vrouw
Psychoses en onrust
dit medicijn heeft op mij een zeer goede werking. De bijwerkingen vallen vrijwel mee.. alleen het nadeel is dat ik geen scooter mag rijden door dit middel en eigelijk half dood op de bank zitten en verder niks kan doen.

26-04-2010 | Vrouw
pipamperon
Om meer rust in mijn hoofd te krijgen (ADD/ADHD)
Ik ben ruim 3 kwart jaar geleden begonnen met Dipiperon. Ik slaap weer elke nacht goed en wordt uitgerust wakker. Heb als ik het medicijn inneem niet meer veel piekerdende gedachtes en kan rustig nadenken. ben er erg blij mee! Notitie: wel verslavend. Heb eens een paar nachten niks genomen omdat het te snel op was en niet snel nieuwe kon krijgen. Die nachten heb ik [lees meer...]wakker gelegen.......misschien zat het tussen mijn oren, maar misschien is het ook omdat je dan merkt dat de rust weg is.

23-03-2010 | Man
pipamperon
Om goed te kunnen slapen
Het enige nadeel is dat je er zo'n 10 kilo van aankomt.

03-12-2009 | Vrouw
Onrust
Weet niet meer hoeveel ik gebruikte want het is al een tijdje geleden.Dit middel hielp bij mij niet echt.Werd ook hier onrustig van en kreeg het ervan op me zenuwen.Als ik ergens op visite ging wou ik na 5 minuten alweer weg.

25-09-2009 | Man
ADHD bij kinderen
Dipiperon wordt bij mijn zoon als middel voor ADHD toegepast, maar hij is er nog onrustiger van geworden. Een psychiater vertelde mij dat het hem niets verbaasde, omdat het de dopaminetoevoer zou remmen.

26-05-2009 | Man

10-05-2009 | Vrouw
Paniek aanvallen

19-04-2009 | Vrouw
pipamperon
na heel veel jaren slikken,van dit medicijn,kwamen opeens de bijwerkingen ,dit waren aanvallen van krampen

08-02-2009 | Man
ODD/ADHD/Hechtingsstoornis