Psychose (37 meningen)
Schizofrenie (7 meningen)
Onrust (6 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)
Alzheimer (2 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (1 mening)

Biogen legt experimenteel medicijn voor Alzheimer ter goedkeuring voor aan registratie-autoriteiten

Na de stopzetting van EMERGE en ENGAGE kwamen aanvullende gegevens uit deze onderzoeken beschikbaar, resulterend in een grotere dataset, met in totaal 3.285 patiënten, van wie 2.066 de gelegenheid had de volledige 18 maanden van behandeling te voltooien. Nieuwe analyse toonde aan dat aducanumab de klinische achteruitgang verminderde bij patiënten met de vroege ziekte van Alzheimer zoals gemeten aan de hand van de vooraf gespecificeerde primaire en secundaire eindpunten.

Op basis van gesprekken met de FDA is het bedrijf van plan om begin 2020 een aanvraag voor een biologische vergunning in te dienen Biogen wil aducanumab aanbieden aan (in aanmerking komende) patiënten die eerder waren ingeschreven voor klinische studies

Biogen persbericht (28-10-2019)

20-10-2013 | Vrouw | 60
Depressief
Mijn moeder 60 krijgt sinds 3 weken ook haldol.Haar gezicht uitlating ze is 3 weken een oude ome geworden Ze lijkt wel een kasplantje,helemaal geen emoties meer uiten.

11-10-2013 | Vrouw | 47
haloperidol (1mg)
Ik gebruik sinds vandaag haldol, kan iemand mij vertellen wat dit doet met de onrust in mijn hoofd en lijf. Ik heb CPTSS klachten (red.: complexe posttraumatische stress-stoornis). Ik weet nog niet hoe effectief dit is, vandaar dat ik dit hier vraag.

25-08-2013 | Vrouw | 28
haloperidol
Ik had veel last van onrust in mijn hoofd en daarvoor kreeg ik 0,5mg voorgeschreven. Ook zou ik met de haldol misschien kunnen minderen met mijn slaapmedicatie. Ik heb niet kunnen minderen met slaapmedicatie maar ik heb ook niet echt baat gehad bij minder drukte in mijn hoofd. Wel heb ik eens geprobeerd te stoppen, maar merkte ik met stoppen binnen 3 dagen weer dusdanig er[lees meer...]nstige drukte in mijn hoofd dat ik toch maar weer ben gaan slikken. Of het écht werkt weet ik eigenlijk niet...

25-06-2013 | Vrouw | 32
haloperidol
In het begin werkte het super goed,daarna merkte ik pas dat ik een zombie werd en niks me wat deed!ik sliep zoveel mogelijk op een dag! Ik heb dit gebruikt voor derealisatie en ben er een paar maanden vanaf! Mijn hele leven werd een film.helaas ben ik weer terug bij af maar geen anti psychotica voor mij meer! bijwerkingen bij het afbouwen:soort van suikerziekte klachten[lees meer...] 2 weken lang last van gehad.

28-03-2013 | Vrouw | 53
Psychose
alzzheimer effect, speiren verslkapping van hart en longziekte, geen lust tot eten, agressiever, bloed in darmen en etc.

08-02-2013 | Vrouw | 92
haloperidol
Graag altijd de hoeveelheid v an het medicijn per dag bij uw mening vermelden! Dank u. (Red; wanneer iemand een mening achterlaat vragen wij bij het invullen om de dosering, deze wordt echter niet vertoond op de site. Een van de redenen hiervoor is dat velen dat niet relevant bleken te vinden om terug te lezen en zich soms ook juist onterecht zouden gaan vergelijken met ie[lees meer...]mand die dezelfde dosering gebruikt. Mvg MijnMedicijn )

14-12-2012 | Vrouw | 89
haloperidol
Mijn 89 jarige moeder verblijvende afd buurtwonen in ........ te Amsterdam krijgt sinds september dit medicijn om de scherpe kantjes er af te halen ( hun woorden). Zij is nu een wrak kan haast niet lopen en praten voelt zich ziek, kan niet eten haar gebitsprotege er niet inhouden, slaapt veel; wel lekker voor de verpleging.... En de scherpe kantjes zijn er nog. Ze heeft[lees meer...] parkingson achtige bewegingen. ben vandaag bij arts geweest, die gaat deze rommel afbouwen, dit medicijn bestaat al vanaf 1959. Er zal in al die jaren toch wel een alternatief gevonde zijn neem ik aan. Cilly En daar ben je dan toch 89 voor geworden, zij lijdt aan een vorm van altzheimer, nog niet in ernstige mate. Dit alles ter informatie. (Red; naam van instelling om privacyredenen en werkwijze van deze website verwijderd, mvg MijnMedicijn )

11-11-2012 | Vrouw | 87
Diabetes type 1
Mijn moeder krijgt sinds kort haldol naar mijn mening teveel, ze kan niet meer lopen geen eetlust meer. Als ze niet gebruikt word ze opstandig en aggresief daar moet toch iets anders voor zijn.

03-11-2012 | Vrouw | 32
haloperidol
een aantal weken geleden ben ik opgenomen geworden voor 2 weken ivm een angstpsychose. omdat ik een kinderwens had en ze nog niet wisten of ik zwanger was hebben ze me uit voorzorg het middel haldol gegeven omdat dat het veiligste in de zwangerschap bleek te zijn, omdat ik geen 2 middelen door elkaar wilde slikken heb ik ervoor gekozen mijn citalopram af te bouwen (waarva[lees meer...]n ik nu veel spijt heb) omdat ik zwanger ben kan ik niet zomaar te veel gaan switchen met medicatie. ik moet zeggen dat de haldol de afkick verschijnselen van de citalopram goed op ving, maar hoe langer ik het middel slik hoe rotter ik me voel. ik slik het nu ongeveer 5 weken en voel me lusteloos, ik heb heel veel dromen ik slaap onrustig ik heb een snelle hartslag waardoor ik slecht in slaap kom. ik voel me depressief heb nergens meer zin in , mijn creativiteit is verloren gegaan, mijn eetlust afgenomen en heel veel huilbuien. nu is dit een moeilijke graadmeter, want komt het of door de haldol of door de zwangerschap of een combinatie ervan? het ergste vind ik mijn depressieve gevoelens en het slechte slapen. terwijl ik toch 1mg voor het slapen inneem. misschien is de ditalopram toch beter voor mij. over een week heb ik weer gesprek met mijn psychiater, ik hoop dat het gaat om mij terug te zetten op de antidepressiva.

26-07-2012 | Vrouw | 26
haloperidol
Haldol is heel efficiënt in de behandeling van het delier (samen met het wegnemen van de lichamelijk oorzaak; blaasontsteking kan al voldoende zijn om een delier uit te lokken bij ouderen). Ik zag bij patiënten o.a. de orriëntatie, onrust, hallucinaties en wanen afnemen. Bij sommige patiënten gaf haldol parkinsonistische verschijnselen, waarna dit snel werd omgezet in sero[lees meer...]quel. Vooral ouderen krijgen vaak een delier bij een ziekenhuisopname, maar jongeren kunnen dat ook krijgen, al is daar meer voor nodig (op de IC heeft 70% v/d patiënten een delier!!). Familie ziet dan dat de patiënt niet zichzelf is en als ze geen duidelijke uitleg krijgen over het delier, dan wordt dit vaak in verband gebracht met het haldol, omdat dit nieuw gestart is. Na verloop van tijd gaat dit beter, maar dat komt dan omdat de lichamelijk problemen zijn opgelost en het delier op zijn beloop is.

21-07-2012 | Vrouw | 88
haloperidol
Mijn hulpbehoevende moeder (88) kreeg de minimale dosering Haldol druppels (5) om haar onrustige nachten beter op regel te krijgen. Als ze 's nachts wakker is voelt ze dat ze moet urineren en vraagt dan om hulp. Vaak moet ze van bijna niets tot weinig urineren. (Er speelde op dat moment ook een blaasontsteking.) Haar nachten waren na enkele weken beter geworden, maar haar [lees meer...]toestand overdag was zorgelijk. Als ze geen prikkels krijgt (ze is visueel gehandicapt) doezelt ze sowieso in slaap, maar dit was zoals iemand al eerder noemde meer zombie-achtig. Er drong niet veel meer tot haar door. Ze kon bijna niet meer lopen, staan, eten en drinken was onrustbarend. Ze kon bijna niet meer slikken of verslikte zich. De dosering is sinds begin juni verlaagd naar 3-2 druppels en zal mogelijk tzt afgebouwd worden. Ze is nu de meeste perioden goed aanspreekbaar ofschoon het staan en lopen (mede door ostheoperose) moeizaam blijven, en eet en drinkt veel beter. Ik ben zoals u kunt lezen niet voor dit middel.

18-06-2012 | Vrouw | 88
Diabetes type 1
Mijn moeder werd voor haar open benen opgenomen in het ziekenhuis. Zij was 88 jaar en geestelijk nog bijzonder bij de tijd. Heeft altijd last gehad van ,onrustige, benen en sliep daardoor slecht. Het lijkt wel of mensen op leeftijd standaard Haldol voorgeschreven krijgen. Na een paar dagen was mijn moeder veranderd in een angstig en verward wrak, had s'nachts vreselijke w[lees meer...]aanbeelden. Werd totaal niet serieus genomen. Kon er gelukkig elke dag voor haar zijn en heb bijzonder moeten aandringen om haar van die Haldol af te krijgen. Pas na een week! stop gezet en heeft ze Dipiperon gekregen. Daar reageerde ze goed op en was ze een dag later weer zichzelf. Het is een vreselijke ervaring voor haar geweest dat haar lang is bijgebleven. Ze is inmiddels op 90 jarige leeftijd overleden (nog bij haar volle verstand!). Nooit van me leven Haldol!!!!!!!!!

10-04-2012 | Vrouw | 49
Psychose
ik had vorig jaar last van een psychose en kreeg daavoor ook haldol ik werd erg suf van 4 mg. nu heb ik 3 mg en daar doe ik het veel beter op. ik ben veel minder suf en veel beter te spreken. ik voel mij veel minder gespannen en onrustig. ik ben weer veel meer mij zelf. ik ben ook veel ondernemender geworden. al met al een goede beslissing om minder te nemen. dit natuurlij[lees meer...]k wel in overleg met mijn psychiater. ik kan nu ook veel beter tegen prikkels, hier aan moest ik wel wennen. maar het allemaal de moeite waard geweest.ik voel mij niet onrustig in mijn hoofd ondanks de verlaaging.

16-03-2012 | Vrouw | 37
haloperidol
eerder zyprexa gebruikt maar daardoor veel gewichtstoename. Overgegaan op haldol vanwege eetlustremmend effect. Zeer veel motorische problemen van gehad en spierstijfheid. De haldol shuffle. Randpsychotische verschijnselen bleven aanhouden. Daarna risperdal gebruikt maar menstruatie bleef uit. Toen overgegaan op Abilify maar na 2 jaar slaapproblemen en onrust. Nu, geb[lees meer...]ruik ik al sinds anderhalf jaar naar tevredenheid Orap 2mg. Geen psychotische verschijnselen meer. Duurt tien jaar maar dan heb je ook wat.

28-01-2012 | Vrouw | 49
haloperidol
ik heb vorig jaar een psychose gehad en ik was best wel in de war daarom kreeg ik haldol ik was er eerst niet zo over tevreden maar dat kwam door andere medicatie ik vind haldol een prima middel tegen psychoses ik doe weer vrij veel in huis en ik heb weer veel plezier en rust in mijn leven gekregen en dat vind ik erg fijn ik lees ook andere dingen van mensen maar zij hebbe[lees meer...]n mischien een hogere dossering ik heb maar 4 mg per dag en daar doe ik het heel goed op.

14-01-2012 | Vrouw | 37
haloperidol
ik gebruik sinds kort haldol voor vreselijke angsten en onrust in mijn hoofd. ik ben alleen vreselijk bang voor de bijwerkingen en vooral het toenemen in gewicht ik ben maar 1,50 meter dus klein en wil niet zo'n klein dikkertje worden door de medicijnen. heeft iemand ervaring met haldol en de bijwerkingen ??

Thyrax Duotab (859) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (566) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (521) - Antibiotica - penicillines breedspectrum