Haldol

haloperidol

Psychose (34 meningen)
Schizofrenie (7 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)
Onrust (3 meningen)
Alzheimer (2 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (1 mening)

Biogen legt experimenteel medicijn voor Alzheimer ter goedkeuring voor aan registratie-autoriteiten

Na de stopzetting van EMERGE en ENGAGE kwamen aanvullende gegevens uit deze onderzoeken beschikbaar, resulterend in een grotere dataset, met in totaal 3.285 patiënten, van wie 2.066 de gelegenheid had de volledige 18 maanden van behandeling te voltooien. Nieuwe analyse toonde aan dat aducanumab de klinische achteruitgang verminderde bij patiënten met de vroege ziekte van Alzheimer zoals gemeten aan de hand van de vooraf gespecificeerde primaire en secundaire eindpunten.

Op basis van gesprekken met de FDA is het bedrijf van plan om begin 2020 een aanvraag voor een biologische vergunning in te dienen Biogen wil aducanumab aanbieden aan (in aanmerking komende) patiënten die eerder waren ingeschreven voor klinische studies

Biogen persbericht (28-10-2019)

31-10-2019

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

12-05-2019

Haldol (haloperidol)

1 mg Haldol gebruikt tijdens de afbouw van mijn antidepressiva om de onrust te verminderen. Tevens 1 mg geslikt voor spanning en angstklachten toen ik van antidepressiva af was. Werd er heel moe van, hele dag gapen, maar had nauwelijks effect op mijn angst en nare gedachten.
12-01-2019

Haldol (haloperidol)

Mijn moeder kreeg dit in het ziekenhuis na een opname ivm epileptieaanval. Hoewel wij haar na onderzoek op eerste hulp weer mochten meenemen naar huis, was er toch wat twijfel bij ons en hebben wij haar daar voor de zekerheid een nachtje laten slapen op de afd. Observatorium. De volgende dag was alles goed met haar maar ze bleek snachts een delier gehad te hebben. Daarom[lees meer...] nog een nachtje in het ziekenhuis op advies arts, maar toen op neurologieafdeling. Vanaf toen lag ze vrijwel alleen te slapen. Zij had telkens een delier in de nacht of lag te roepen overdag. Het heeft ons 14 dagen gekost om haar arts te overtuigen dat onze moeder waarschijnlijk In delier was door de omgeving en zo slap was van de haldol . Ze dachten dat ze denent was en wilden haar zelfs een verpleeghuis indicatie geven. Het heeft ons heel veel moeite gekost haar mee naar huis te krijgen. In overleg met onze huisarts mocht mijn moeder van specialist toch naar huis. In die twee weken ziekenhuis heeft zij al haar spierkracht verloren. Eenmaal thuis direct geen last meer van delier maar het heeft maanden gekost om weer op krachten te komen. En bedankt fijne dokters. Overigens bleek dat op de afdeling neurologie het heeel gewoon was om haldol te krijgen. Zeker de helft van de patiënten volgens arts. Hoeveelheid niet bekend, maar als ik dit niet invulde kon de ervaring niet worden geplaatst.
11-11-2018

Haldol (haloperidol)

Goedemiddag! Ik heb kanker stage 4 en heb met name ‘s nachts angstaanvallen Nu met haldol zijn die weg maar de bijwerkingen zijn best heftig.
14-03-2018

21-02-2018

Psychische klachten

Nou mijn vriendin zie helemaal weg van deze wereld nu door die troep. voorheen was super helder, wist alles van vroeger (Mijnmedicijn.nl : tekst verkorte - alleen persoonlijke ervaring....)
24-01-2018

Psychose

Haldol lag naast mijn moeders bed, ze was stervende, en om te voorkomen dat ze door de morfine een psychose zou krijgen stond de haldol klaar. Ze heeft het slechts een paar keer gebruikt, toen ze 's ochtends erge pijn kreeg moest ik haldol en neusspray morfine toedienen, en toen dat niet werkte méér haldol geven, van de huisartsenpost. Maar het werd een verschrikking. Ze r[lees meer...]aakte in een kramp, kon niet meer praten, (kaakklem hoorde ik later, is een bekende bijwerking van haldol) en armen en benen schudden onophoudelijk. Ze had vreselijke pijn. Het was afschuwelijk, een half uur later, wachtend op de spoedarts zakte ze weg, alsof er iets knapte in haar lichaam. Het was een vreselijke ervaring en ik vond het een vreselijke dood. Zoekend op internet naar bijwerkingen van haldol zag ik: kans op plots overlijden.! Ik weet dat het standaard gegeven wordt bij mensen in de laatse fase naast morfine, maar ik vind het gruwel spul.
15-09-2017

Haldol (haloperidol)

Heb na een flinke klap op mijn achterhoofd door een ander, een geconstateerde dystonie (scheefstand, trekken en schudden van hoofd, bij intensief denken, teveel indrukken visueel en te drukke omgeving. Ben door vriendjespolitieke overheids en rechtsdienaren onder valse voorwendselen opgenomen in GGZ instelling, met dwangbehandeling! Ik heb mij hiertegen verzet en eiste ee[lees meer...]n verder onderzoek van mijn hoofd. Hieruit kwam een "tumor" tevoorschijn dmv Mri scan. (Gevolg van de toegebrachte beschadiging). De psychiater wil mij als dwangbehandeling Haldol toedienen. In de bijsluiter staat niet toedienen bij hersenbeschadiging. Toch zet hij door! Ik heb zeer zeker geen psychoses en schizofrenie zoals zij mij proberen toe te dichten. Wie kan mij helpen deze bende te stoppen ! Behalve het al jaren durende letsel wordt ik nu ook nog medisch gemarteld door tuig! Ik zit in een GGZ instelling in Venlo. Er zijn al meerdere klachten over de werkwijze van deze psychiater. Hoop dat U begrijpt dat bovenstaande hoeveelheden fictief zijn! Het verhaal echter klopt!
08-07-2017

Psychose

Ik had heel veel bijwerkingen die op de langere termijn blijvend konden worden
03-04-2017

Haldol (haloperidol)

Dit middel kreeg ik voorgeschreven tijdens mijn opname voor paniek en angststoornis. Toen ik startte met automutileren kreeg ik haldol. Vlot na het gebruik ervan werd ik voor het eerst van mijn leven zo depressief dat ik suïcidale gedachten had. Wijdde dat nog niet aan het medicijn. Ik bleef maanden doorslikken en werd steeds vlakker, emotielozer. Ik zong niet meer, speeld[lees meer...]e niet meer en begon te merken dat ik problemen kreeg met nadenken en concentreren, niet meer normaal een gesprek kunnen voeren, libidoverlies, apathie, voelde geen liefde of geluk meer, niks meer willen ondernenen, enkel een complete zombie met somberheid en een trillend lichaam. Sinds 2 dagen ben ik gestopt en ik lijk nu al weer helderder te worden, hoop dat dat doorzet en ik alle nare bijwerkingen snel kwijt ben, het was geen leven met Haldol.
11-12-2016

Haldol (haloperidol)

Het gaat over mijn demente vrouw. Die kreeg haldol toegediend in het verpleeghuis om ze rustig te houden. De gevolgen van de bijwerkingen zijn dramatisch; een half jaar geleden kon ze niet meer lopen of staan, ze hebben ze in een rolstoel gezet, ze viel uit die rolstoel maar ook uit bed. Toen ik er achter kwam dat ze haldol kreeg heb ik info gevonden op internet. Hier blee[lees meer...]k m.n dat dit middel tegen psychose dient te worden gebruikt maar wat blijkt dat het in 60-70% aan dementerende mensen in verpleeghuizen wordt gegeven. Ik heb toen geëist van de arts onmiddellijk te stoppen met haldol v.w. de valpartijen e.d. Toen het gestopt is liep ze weer vrolijk rond na 3 weken en dat is toch wel het bewijs dat het door die verdomde haldol komt ook al zei de arts dat het daar niet aan lag dat ze niet kon staan e.d. maar aan de algehele achteruitgang door de dementie. Ik vind Haldol puur vergif en de kans op overlijden door de haldol is vrij groot. Het is bovendien niet bedoeld voor dementerenden en vind ik dat het verboden moet worden mensen die troep voor te schrijven
22-06-2016

Psychose

Ik heb heel erg veel last van dit middel. Ik ben continu heel afwezig en moe. Mijn gevoelens zijn vervlakt. Ik voel weinig liefde, geluk, vreugde, plezier meer in mijn leven, zelfs niet als ik bij mijn 5-jarige zoon ben. Dit middel ontneemt me mijn complete persoonlijkheid en maakt me zo depressief dat ik alleen nog maar dood wil. De arts vindt het echter wel effectief, du[lees meer...]s ik ben gedwongen het te blijven gebruiken.
20-06-2016

Haldol (haloperidol)

Haldol hielp meteen na het afbouwen van diverse medicatie waar ik een te hoge bloedspiegel van kreeg. Ik was super angstig, nerveus en paniekerig, na 2x 0,5 mg Haldol was het weg, na 4 weken kwam helaas de angsten en nerveusiteit weer terug dus algehele paniek. De obstipatie met overloop is het ergst, je krijgt een hele dikke harde buik. Je krijgt een klont ontlasting wat [lees meer...]blijft zitten en nieuwe ontlasting gaat erlangs, maar daar heb je geen controle over, dus......bij iedere stap ben ik bang, dat ik in m'n broek poep.
06-01-2016

Schizofrenie

ik gebruik sinds een week haldol via dwangmedicatie met een spuit, maar wil even zeggen dat dit in het begin heel naar ik vooral met bijwerkingen, veel last van gehad. de arts assistent van de afdeling zegt telkens dat het beter moet gaan en er al een beetje verandering in moet komen qua psychose. ik voel me nu eigenlijk enorm somber al, nergens zin in, niet goed na kunnen[lees meer...] denken, en het gevoel dat de dingen die ik zie en hoor alleen maar erger worden. ik raad dit medicijn af.
06-06-2015

Haldol (haloperidol)

Ik slik al jaren prozac (fluoxetine) en sinds enkele jaren daarbij ook nog clonazepam en seroquel: 2 tabletjes die meteen werken en 2 grotere tabletten die een verlengde afgifte hebben. Vanwege klachten van stemmen in mijn hoofd kreeg ik deze week van mijn psychiater een recept voor haldol in een zeer lage dosis (1 mg per dag). De eerste 2 dagen ging het goed en had ik met[lees meer...]een helemaal geen last meer van de stemmen, maar vanaf de 3e dag kreeg ik last van enorme onrust. Ik las in een anders verhaal dat dat heel erg is om mee te maken en dat is het ook. Je blijft maar bewegen, kunt geen minuut rustig op de bank zitten etc. Hier is het middel dus erger dan de kwaal. Ik heb de psychiater gebeld, maar die zegt dat ik haldol moet blijven slikken, maar ik durf niet meer.
11-03-2015

Psychose

22 jaar geleden toen ik me in een zware angstpsychose bevond, kreeg ik het middel haldol toegediend waarmee ik bij wijze van spreken me in een zombieachtige toestand bevond. Ik had veel last van nevenwerkingen, waaronder spierpijnen, niet kunnen stilzitten, trillen, zeer depressieve gevoelens, nervositeit, zware vermoeidheid, niet goed meer kunnen denken, concentratiestoo[lees meer...]rnissen, gewichtsverlies door slecht te kunnen eten, maaglast en overgeven, zware donkere kringen onder de ogen. Door na vele jaren naar het ziekenhuis te gaan en het medicijn xeplion te gaan gebruiken, is men toestand veel beter geworden.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum