haloperidol

Psychose (37 meningen)
Schizofrenie (7 meningen)
Onrust (6 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)
Alzheimer (2 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (1 mening)

Biogen legt experimenteel medicijn voor Alzheimer ter goedkeuring voor aan registratie-autoriteiten

Na de stopzetting van EMERGE en ENGAGE kwamen aanvullende gegevens uit deze onderzoeken beschikbaar, resulterend in een grotere dataset, met in totaal 3.285 patiënten, van wie 2.066 de gelegenheid had de volledige 18 maanden van behandeling te voltooien. Nieuwe analyse toonde aan dat aducanumab de klinische achteruitgang verminderde bij patiënten met de vroege ziekte van Alzheimer zoals gemeten aan de hand van de vooraf gespecificeerde primaire en secundaire eindpunten.

Op basis van gesprekken met de FDA is het bedrijf van plan om begin 2020 een aanvraag voor een biologische vergunning in te dienen Biogen wil aducanumab aanbieden aan (in aanmerking komende) patiënten die eerder waren ingeschreven voor klinische studies

Biogen persbericht (28-10-2019)

23-05-2021 | Vrouw | 56
Onrust
Na jaren van heel veel onrust en stress voel ik nu natuurlijke rust en ontspanning - wat er ook gebeurt. Ik kan nu zeer goed beschouwen, keuzes maken, concentreren en focus leggen op wat werkelijk nodig is. Door de rust komt er een zee aan energie vrij die ik hiervoor inzet. Ook geniet ik weer.

19-05-2021 | Vrouw | 25
Dempt iets onrust

06-02-2021 | Vrouw | 42
haloperidol (50mg/ml)
Psychose
Ik heb in de twee jaar dat ik haldol gebruik al veel onrust gehad. Na een jaar had ik een vervelende knipper. Die trok weer weg. Na twee jaar zag mijn nieuwe psychiater dat ik gezichtstrekkingen had. Die heb ik al heel lang. Hij schreef me artane voor. Daar had ik steeds meer van nodig om het schudden te onderdrukken. Nu hebben ze me op lithium gezet en de haldol gestopt. [lees meer...]De artane heb ik ook gestopt. Het schudden en draaien en knikken met mijn hoofd is heel heftig. Het is heel veel heftiger geworden en nog niet gestopt nu ik haldol gestopt heb.

28-01-2021 | Vrouw | 92
haloperidol (10mg)
kan moeilijk verwoorden het is mijn moeder van 92 dat dit medicijn krijgt voor dementie

26-05-2020 | Vrouw | 27
haloperidol (2mg/ml)
Psychose
Ik heb eigelijk een vraag. Ik gebruik 2.5 mg haldol voor mijn schizofrenie. En ik gebruikte 20 mg citalopram. Ik ben pas een week gestopt met citalopram. Ik ben hierdoor allebei denk ik 25 kilo aangekomen. Ik wil nu graag afvallen. Maar ik weet niet of die 2.5 mg dat ook tegenhoud. Ben ook gestopt met citalopram omdat dit dikmaakt. Maar ik weet niet in hoeverre de haldol [lees meer...]invloed heeft op mijn gewicht als het maar 2.5 mg is. Ik heb nu nog steeds heel veel trek in zoetigheden. Weet niet wanneer het over gaat. Hoop dat iemand mij hier antwoord op kan geven uit ervaring.

02-05-2020 | Vrouw | 40
haloperidol (5mg)
Haldol is het meest zware middel wat ik ooit ingenomen heb. Na 20 min kreeg ik het gevoel dat ik tegen de vlakte ging en ik kreeg hartkloppingen. Vervolgens kreeg ik zo'n sterke bewegingsdrang die ruim 9 uur geduurd heeft. Uiteindelijk naar de SEH gebracht met de auto, maar door die bewegingsdrang moest ik om de paar sec de auto uit om te lopen. Het was zo eng! Uiteindelij[lees meer...]k moest het volgens de huisarts vanzelf afzakken. Ik had geen te grote hoeveelheid gehad, dus ik kreeg geen tegengif, of hoe je dat ook noemt. De volgende ochtend dat ik ontwaakte was ik zo dankbaar dat ik me weer goed voelde, maar ik besefte me hoe eng het is om de controle over je lichaam te verliezen. Voor mij geen Haldol meer. Sommigen zullen er baat bij hebben, maar wees voorzichtig met de dosering. Ook bij ouderen wordt het vaak voorgeschreven en ik heb ooit tijdens een ziekenhuisopname gezien wat dat deed met die persoon. Totaal in de war en onrustig. Ik heb dat toen gemeld bij de verpleegkundige, omdat ik de bijwerking herkende. Ze zijn toen gestopt met het toedienen van het medicijn. De man knapte snel weer op. Bij onrust in mijn hoofd gebruik ik nu Xanax 1mg en Escitalopram 10 mg. DmDezeiddelen werken goed bij mij. De startdosering moet niet te hoog zijn. Dat raad ik iedere arts aan; ook al zit iemand nóg zo wanhopig tegenover u.

26-02-2020 | Vrouw | 38
Onrust
Ik kreeg dit medicijn na het stoppen met seroquel daar vlogen de kilo’s er van aan Haldol werkt perfect alleen onrustige benen maar daar kreeg ik acetine voor

21-12-2019 | Vrouw | 88
haloperidol
Gevaar van dit medicijn is verschrikkelijk ! Schandalig dat dit niet uit de markt genomen wordt . Beste , mijn mama heeft een inspuiting gekregen met haldol. Haar spieren verstijfden , ze kan nu niet meer stappen , ze is incontinent geworden .Is schande dat dit product nog op de markt is. Ik kan dit zo niet laten. alleen weet ik niet waar

31-10-2019 | Vrouw | 42
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

12-05-2019 | Vrouw | 32
haloperidol (1mg)
1 mg Haldol gebruikt tijdens de afbouw van mijn antidepressiva om de onrust te verminderen. Tevens 1 mg geslikt voor spanning en angstklachten toen ik van antidepressiva af was. Werd er heel moe van, hele dag gapen, maar had nauwelijks effect op mijn angst en nare gedachten.

12-01-2019 | Vrouw | 82
haloperidol (1mg)
Mijn moeder kreeg dit in het ziekenhuis na een opname ivm epileptieaanval. Hoewel wij haar na onderzoek op eerste hulp weer mochten meenemen naar huis, was er toch wat twijfel bij ons en hebben wij haar daar voor de zekerheid een nachtje laten slapen op de afd. Observatorium. De volgende dag was alles goed met haar maar ze bleek snachts een delier gehad te hebben. Daarom[lees meer...] nog een nachtje in het ziekenhuis op advies arts, maar toen op neurologieafdeling. Vanaf toen lag ze vrijwel alleen te slapen. Zij had telkens een delier in de nacht of lag te roepen overdag. Het heeft ons 14 dagen gekost om haar arts te overtuigen dat onze moeder waarschijnlijk In delier was door de omgeving en zo slap was van de haldol . Ze dachten dat ze denent was en wilden haar zelfs een verpleeghuis indicatie geven. Het heeft ons heel veel moeite gekost haar mee naar huis te krijgen. In overleg met onze huisarts mocht mijn moeder van specialist toch naar huis. In die twee weken ziekenhuis heeft zij al haar spierkracht verloren. Eenmaal thuis direct geen last meer van delier maar het heeft maanden gekost om weer op krachten te komen. En bedankt fijne dokters. Overigens bleek dat op de afdeling neurologie het heeel gewoon was om haldol te krijgen. Zeker de helft van de patiënten volgens arts. Hoeveelheid niet bekend, maar als ik dit niet invulde kon de ervaring niet worden geplaatst.

11-11-2018 | Vrouw | 50
haloperidol (10mg)
Goedemiddag! Ik heb kanker stage 4 en heb met name ‘s nachts angstaanvallen Nu met haldol zijn die weg maar de bijwerkingen zijn best heftig.

14-03-2018 | Vrouw | 51
haloperidol (2mg/ml)

21-02-2018 | Vrouw | 61
Psychische klachten
Nou mijn vriendin zie helemaal weg van deze wereld nu door die troep. voorheen was super helder, wist alles van vroeger (Mijnmedicijn.nl : tekst verkorte - alleen persoonlijke ervaring....)

24-01-2018 | Vrouw | 86
Psychose
Haldol lag naast mijn moeders bed, ze was stervende, en om te voorkomen dat ze door de morfine een psychose zou krijgen stond de haldol klaar. Ze heeft het slechts een paar keer gebruikt, toen ze 's ochtends erge pijn kreeg moest ik haldol en neusspray morfine toedienen, en toen dat niet werkte méér haldol geven, van de huisartsenpost. Maar het werd een verschrikking. Ze r[lees meer...]aakte in een kramp, kon niet meer praten, (kaakklem hoorde ik later, is een bekende bijwerking van haldol) en armen en benen schudden onophoudelijk. Ze had vreselijke pijn. Het was afschuwelijk, een half uur later, wachtend op de spoedarts zakte ze weg, alsof er iets knapte in haar lichaam. Het was een vreselijke ervaring en ik vond het een vreselijke dood. Zoekend op internet naar bijwerkingen van haldol zag ik: kans op plots overlijden.! Ik weet dat het standaard gegeven wordt bij mensen in de laatse fase naast morfine, maar ik vind het gruwel spul.

15-09-2017 | Vrouw | 54
haloperidol (5mg)
Heb na een flinke klap op mijn achterhoofd door een ander, een geconstateerde dystonie (scheefstand, trekken en schudden van hoofd, bij intensief denken, teveel indrukken visueel en te drukke omgeving. Ben door vriendjespolitieke overheids en rechtsdienaren onder valse voorwendselen opgenomen in GGZ instelling, met dwangbehandeling! Ik heb mij hiertegen verzet en eiste ee[lees meer...]n verder onderzoek van mijn hoofd. Hieruit kwam een "tumor" tevoorschijn dmv Mri scan. (Gevolg van de toegebrachte beschadiging). De psychiater wil mij als dwangbehandeling Haldol toedienen. In de bijsluiter staat niet toedienen bij hersenbeschadiging. Toch zet hij door! Ik heb zeer zeker geen psychoses en schizofrenie zoals zij mij proberen toe te dichten. Wie kan mij helpen deze bende te stoppen ! Behalve het al jaren durende letsel wordt ik nu ook nog medisch gemarteld door tuig! Ik zit in een GGZ instelling in Venlo. Er zijn al meerdere klachten over de werkwijze van deze psychiater. Hoop dat U begrijpt dat bovenstaande hoeveelheden fictief zijn! Het verhaal echter klopt!

Thyrax Duotab (861) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (569) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (524) - Antibiotica - penicillines breedspectrum