Psychose (37 meningen)
Schizofrenie (7 meningen)
Onrust (6 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)
Alzheimer (2 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (1 mening)

Biogen legt experimenteel medicijn voor Alzheimer ter goedkeuring voor aan registratie-autoriteiten

Na de stopzetting van EMERGE en ENGAGE kwamen aanvullende gegevens uit deze onderzoeken beschikbaar, resulterend in een grotere dataset, met in totaal 3.285 patiënten, van wie 2.066 de gelegenheid had de volledige 18 maanden van behandeling te voltooien. Nieuwe analyse toonde aan dat aducanumab de klinische achteruitgang verminderde bij patiënten met de vroege ziekte van Alzheimer zoals gemeten aan de hand van de vooraf gespecificeerde primaire en secundaire eindpunten.

Op basis van gesprekken met de FDA is het bedrijf van plan om begin 2020 een aanvraag voor een biologische vergunning in te dienen Biogen wil aducanumab aanbieden aan (in aanmerking komende) patiënten die eerder waren ingeschreven voor klinische studies

Biogen persbericht (28-10-2019)

10-01-2012 | Vrouw | 31
Schizofrenie
elke keer geven ze me weer dit middel tegen schizofrenie omdat andere middelen niet werken en nog meer bijwerkingen hebben,ik wordt er dik van ben binnen een jaar 25 kilo aangekomen en ook heb ik nooit zin in sex meer,ben altijd moe,heb het gevoel dat ik nergens meer van kan genieten,en lezen lukt niet meer vanwege concentratieproblemen en die moeheid,oja en ik krijg er ac[lees meer...]ne van in mijn gezicht,en zweet veel,allemaal door dit rotmiddel,ik heb het onder dwang,en mag over 8 maanden weer proberen of ik het zonder medicijnen kan,mijn vertrouwen is weg,want ik krijg telkens weer psychoses maar die bijwerkingen zijn zo erg dat ik liever zonder blijf proberen

04-01-2012 | Vrouw | 54
haloperidol
Mijn moeder (76) krijgt nu haldol vanwege onrust en heeft nu gigantische last van in de bijsluiter genoemde parkinsonisme murmelen, stijfheid, niet kunnen slikken: niks meer kunnen zoals een parkinsonpatiënt in de laatste fase. Het middel is veel erger dan de kwaal! Wat een machteloosheid brengt dit te weeg en wat een verdriet. Het zou mooi zijn als er alternatieven zijn[lees meer...] zeg! Of dat je weet waar je wel of niet voor kiest. Want het moet ook nog afgebouwd worden: gif slikken om stijf te worden..?..

08-12-2011 | Vrouw | 72
haloperidol
Mijn moeder krijgt dit middel in het revalidatie centrum waar zij momenteel verblijft. Ik ben er behoorlijk angstig voor als ik de bijsluiter lees. Zij is links verlamd na het infarct. Zij kreeg volgens mij waan beelden ook was ze s'nachts erg onrustig. Daarom zal wel besloten zijn om haar dit middel te geven. Zijn er mensen die ervaringen hebben met dit middel bij een her[lees meer...]seninfarct? Ik wil heel graag weten wat de gevolgen op langere termijn kunnen zijn.

19-10-2011 | Vrouw | 82
Delier
Mijn moeder heeft naar meerdere blaasontstekkingen veel last van deliers gekregen. Het was zo erg dat ze het leven niet meer zag zitten heb dit besproken met haar huisarts . Hij heeft haar haldol voorgeschreven en sindsdien is ze veel rustiger en slaap weer door zonder nog maar een delier te krijgen.

30-09-2011 | Vrouw | 49
Psychose
ik gebruik dit middel nu een paar maanden in mijn hoofd ben ik een stuk rustiger wat wel fijn is maar ik voel mij wel lusteloos en erg oppervlakkig mijn gevoelens van pijn zijn ook vrij wel weg in mijn lichaam als ik mij zelf knijp dan voel ik dit niet volgens mij is de dosis te hoog maar ik moet nog weer naar een psichiater voor verdere beoordeling omdat ik opgenomen ben [lees meer...]geweest ik wordt nu ambulant behandeld dus eerst afwachten ik hoop dat ik mag minderen zodat mijn gevoelens allemaal weer terug komen ook heb ik last van spierpijn in mijn linkerarm / schouder maar goed eerst maar even afwachten

13-05-2011 | Vrouw | 38
Dwanggedachten achterdochtig boosheid
heb haldol gekregen in druppelvorm omdat ik achterdochtig was, agressief en gestresseerd, interpreteerde alles verkeerd en kon mijn gedachtengang niet uitzetten waardoor ik eigenlijk een hele dag niks anders deed dan denken en me opfocken. huishoudelijke taken bleven liggen en had geen energie. ik sliep veel, ik was moe van te denken (verkeerd denken, negatief) tot ik er s[lees meer...]tapelgek van werd. ik was niet leefbaar meer voor mijn partner en andere mensen rond mij. deze symptomen verergerde tijdens de zwangerschap, ik werd zo gek van mezelf dat ik maandagmorgend naar spoed ben gegaan. de psych schreef me haldol voor omdat het veilig is tijdens de zwangerschap. sindsdien veel rustiger in mijn hoofd, gedachten weer onder controle , goed gezind en energie zoals het hoort voor een jonge vrouw. de tijd die ik in denken stak gebruik ik nu voor huishoudelijke taken, godzijdank dat ze me dit hebben voorgesschreven, super content, geen bijwerkingen buiten dat ik nie veel slaap, maar kan ook hormonaal zijn door zwangerschap. echte aanrader. hadden ze me dit maar al jaren geleden gegeven ipv ant-depressieve; heb altijd gezegt ik niet depressief ben, maar ja, beter laat dan nooit.

23-02-2011 | Vrouw | 48
Onrust
Mijn vader 84 jaar oud revalideerde na een CVA en liep achter de rollator, geheugen goed, eten goed, totdat hij haldol krijg toegeschreven door de verpleeghuisarts eind december.Half januari kwamen wij erachter wat mijn vader kreeg. Eergisteren mijn vader begraven - hij wilde niet dood.

22-02-2011 | Vrouw | 36
haloperidol
Onrustig hoofd waardoor ik niet meer sliep
Ik heb Haldol voorgeschreven gekregen omdat ik ernstige kopzorgen had. Zorgen die oplosbaar waren dus zeker niet reeël en zodra het donker werd dat ik ging malen en tobben over van alles en nog wat. Een tobbert in het groot tot huilbuien aan toe.En dit alles zonder goede reden. Na weken brak mij dit op door het gebrek aan slaap en mocht haldol proberen. Het gebrek aan slaa[lees meer...]p in mijn zwangerschap gaf waarschijnlijk weer een groeiachterstand bij de baby. De Haldol is mij uitstekend bevallen. En nog steeds. Ben veel rustiger in mijn hoofd en rust weer. Dit alles wel in combinatie met een psycholoog en psychiater. Het is net of ik de controle over mijn eigen gedachten weer wat terug heb.

31-12-2010 | Vrouw | 32
Psychoses

30-10-2010 | Vrouw
haloperidol
2 jaar geleden brak mijn moeder van toen 96 haar heup. Na de operatie kreeg zij ook haldol, omdat er werd gedacht dat ze dement was. Ja, ze was wat in de war na de narcose en verandering van omgeving. De geriater vond dat ze dement was, terwijl hij haar helemaal niet kende. Ze ging van de haldol dus enorm wartaal spreken. Heb haar uit het ziekenhuis gehaald en na een paa[lees meer...]r dagen is ze overleden. Nu ligt mijn man ook in het ziekenhuis en heeft een epileptische aanval gehad,waar hij wel mee bekend is,En na de aanval kreeg hij behalve zijn normale depakine ook nog kepra. Nu na 3 dagen is hij hier helemaal van in de war en kan niet op woorden komen. Nu wilden zij hem haldol geven en dat heb ik gewigerd en ook gezegd te stoppen met de kepra. Boze gezichten in het ziekenhuis, maar ik houd voet bij stuk.

20-08-2010 | Vrouw
Psychose en onrust
Ik heb bij psychose vele middelen gekregen, maar niets hielp. Tot het laatste middel werd voorgeschreven en dat was haldol 6 mg. Mijn psychose verdween, maar ik was wel erg moe steeds en ik had het idee dat mijn emoties werden afgestomd. Omdat ik graag een kindje wil ben ik na 4 jaar gebruik gaan afbouwen tot 1 mg. Er is een wereld voor me open gegaan, geen moeheid, ik voe[lees meer...]l me blijer en beter. 1mg is veilig om te slikken voor de baby en het werkt ook tegen d eventuele angsten die ik zou kunnen krijgen.

23-05-2010 | Vrouw
Psychose
nog op onderzoek ivm mijn moeder...

10-05-2010 | Vrouw
Opstandig
Mijn moeder kreeg het in het verpleeghuis en ik durf te zeggen dat dit medicijn haar dood is geworden.

27-04-2010 | Vrouw
Druk in mijn hoofd
Ik gebruik Haldol nu meer dan een jaar. De drukte in mijn hoofd is wel weg, Ook ben ik volgens mijn man en Psychiater niet meer zo achterdochtig, en ook niet meer zo snel boos. Ik heb Haldol eerst in tabletvorm gekregen, het werkte wel goed. Ik werd veel rustiger in mijn hoofd. Maar ik had ook bij werkingen. Erg moe, langzaam praten en niet stil kunnen zitten heen en we[lees meer...]er moeten wiegen. daarom ben ik toen gestopt met innemen. Maar mijn man had meteen door dat ik weer heel onrustig werd. Daarop is besloten door de psychiater en mijn man om de Haldol in depot vorm te gaan geven. Mijn psychiater en mijn man zien er op toe dat ik elke maand mijn injectie Haldol krijg. De bijwerkingen zijn er nog steeds, maar ik ben wel rustiger in mijn hoofd.

09-02-2010 | Vrouw
Psychose
Betreft mijn dochter: (51 jaar) Zeer ernstige psychose (2008)gehad. Toch blijft stem aanwezig. Suf, traag, in zichzelf gekeerd. Deel van psychose lijkt terug te komen.

14-01-2010 | Vrouw
haloperidol
Psychotische verschijnselen als bijwerking van een ander medicijn
Het was echt heel gek; een dag nadat ik begon met Haldol slikken raakte ik eerst heel depressief, daarna had ik het gevoel dat ik 'verlicht' was en niet lang daarna praatte ik met een dubbele tong alsof ik dronken was. Ik heb het dus ook niet langer dan 2 dagen geslikt.

Thyrax Duotab (861) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (569) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (524) - Antibiotica - penicillines breedspectrum