Haldol

haloperidol

Psychose (34 meningen)
Schizofrenie (7 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)
Onrust (3 meningen)
Alzheimer (2 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (1 mening)

Biogen legt experimenteel medicijn voor Alzheimer ter goedkeuring voor aan registratie-autoriteiten

Na de stopzetting van EMERGE en ENGAGE kwamen aanvullende gegevens uit deze onderzoeken beschikbaar, resulterend in een grotere dataset, met in totaal 3.285 patiënten, van wie 2.066 de gelegenheid had de volledige 18 maanden van behandeling te voltooien. Nieuwe analyse toonde aan dat aducanumab de klinische achteruitgang verminderde bij patiënten met de vroege ziekte van Alzheimer zoals gemeten aan de hand van de vooraf gespecificeerde primaire en secundaire eindpunten.

Op basis van gesprekken met de FDA is het bedrijf van plan om begin 2020 een aanvraag voor een biologische vergunning in te dienen Biogen wil aducanumab aanbieden aan (in aanmerking komende) patiënten die eerder waren ingeschreven voor klinische studies

Biogen persbericht (28-10-2019)

31-12-2010

Psychoses

30-10-2010

Haldol (haloperidol)

2 jaar geleden brak mijn moeder van toen 96 haar heup. Na de operatie kreeg zij ook haldol, omdat er werd gedacht dat ze dement was. Ja, ze was wat in de war na de narcose en verandering van omgeving. De geriater vond dat ze dement was, terwijl hij haar helemaal niet kende. Ze ging van de haldol dus enorm wartaal spreken. Heb haar uit het ziekenhuis gehaald en na een paa[lees meer...]r dagen is ze overleden. Nu ligt mijn man ook in het ziekenhuis en heeft een epileptische aanval gehad,waar hij wel mee bekend is,En na de aanval kreeg hij behalve zijn normale depakine ook nog kepra. Nu na 3 dagen is hij hier helemaal van in de war en kan niet op woorden komen. Nu wilden zij hem haldol geven en dat heb ik gewigerd en ook gezegd te stoppen met de kepra. Boze gezichten in het ziekenhuis, maar ik houd voet bij stuk.
20-08-2010

Psychose en onrust

Ik heb bij psychose vele middelen gekregen, maar niets hielp. Tot het laatste middel werd voorgeschreven en dat was haldol 6 mg. Mijn psychose verdween, maar ik was wel erg moe steeds en ik had het idee dat mijn emoties werden afgestomd. Omdat ik graag een kindje wil ben ik na 4 jaar gebruik gaan afbouwen tot 1 mg. Er is een wereld voor me open gegaan, geen moeheid, ik voe[lees meer...]l me blijer en beter. 1mg is veilig om te slikken voor de baby en het werkt ook tegen d eventuele angsten die ik zou kunnen krijgen.
23-05-2010

Psychose

nog op onderzoek ivm mijn moeder...
10-05-2010

Opstandig

Mijn moeder kreeg het in het verpleeghuis en ik durf te zeggen dat dit medicijn haar dood is geworden.
27-04-2010

Druk in mijn hoofd

Ik gebruik Haldol nu meer dan een jaar. De drukte in mijn hoofd is wel weg, Ook ben ik volgens mijn man en Psychiater niet meer zo achterdochtig, en ook niet meer zo snel boos. Ik heb Haldol eerst in tabletvorm gekregen, het werkte wel goed. Ik werd veel rustiger in mijn hoofd. Maar ik had ook bij werkingen. Erg moe, langzaam praten en niet stil kunnen zitten heen en we[lees meer...]er moeten wiegen. daarom ben ik toen gestopt met innemen. Maar mijn man had meteen door dat ik weer heel onrustig werd. Daarop is besloten door de psychiater en mijn man om de Haldol in depot vorm te gaan geven. Mijn psychiater en mijn man zien er op toe dat ik elke maand mijn injectie Haldol krijg. De bijwerkingen zijn er nog steeds, maar ik ben wel rustiger in mijn hoofd.
09-02-2010

Psychose

Betreft mijn dochter: (51 jaar) Zeer ernstige psychose (2008)gehad. Toch blijft stem aanwezig. Suf, traag, in zichzelf gekeerd. Deel van psychose lijkt terug te komen.
14-01-2010

Haldol (haloperidol)
Psychotische verschijnselen als bijwerking van een ander medicijn

Het was echt heel gek; een dag nadat ik begon met Haldol slikken raakte ik eerst heel depressief, daarna had ik het gevoel dat ik 'verlicht' was en niet lang daarna praatte ik met een dubbele tong alsof ik dronken was. Ik heb het dus ook niet langer dan 2 dagen geslikt.
07-12-2009

Psychoses

Ik kreeg het middel eerst in tabletvorm 1 en 2 mg. Toen ik 1 mg slikte voelde ik me heel erg fijn, maar waren mijn psychotische klachten nog niet helemaal verdwenen. Inmiddels ben ik overgegaan naar een depot, 40 ml in de 4 weken. Dag en nacht heb ik last van vermoeidheid. Ik voel me loom, een heel erg zwaar gevoel in me hoofd en lichaam. Ik voel ik me helemaal uitgep[lees meer...]ut en alles vraagt heel erg veel energie van mij, die ik nauwelijks heb. Ik slaap 12 uur achter elkaar en kan dan nog kan ik uren slapen. Ook heb ik het altijd koud. Mijn psychotische klachten zijn wel weggegaan, maar door de bijwerkingen voel ik me toch helemaal niet fijn. Ik zou dit medicijn dus zeker niet aanraden.
03-12-2009

Onrust

Ik weet niet meer hoeveel milligram ik gebruikte van de haldol omdat het al iets van 2 jaar geleden is ofzo.Vind het zelf een rot medicijn.Werd er onrustig van.Mijn ogen draaide constant weg.Kon niet meer gewoon zien.Heel de tijd keek ik naar boven.Heb het een paar keer gehad. Ze hadden mijn oma dit medicijn ook gegeven.Ze ging er van kwijlen en kon geneens meer normaal[lees meer...] lopen. dus nee geen goede ervaringen mee.
10-09-2009

Acute onsteking alvlees klier

mijn vrouw heeft dit medicijn Haldol gekregen tijdens een verblijf op de i.c. Ze was toen in een slaap coma en kreeg er hele hoge koorts van 40 tot 42 graden bij. Ze  moest toen tegengif hebben en werd daar bij ook gekoeld.  8 uur spanning, maar alles is goed gekomen
27-05-2009

Psychose

het is vies spul, vieze smaak in de mond.stoelgang slecht, dubbelzien,en het veroorzaakt hart en vaatziekten.maar het werkt waarvoor het bedoeld is.
26-02-2009

Psychische klachten

Het hielp gelijk, geen last van moeheid (hoewel ik weet dat ik hierin een uitzondering ben). 15 kilo aangekomen. Blijf het gebruiken.
22-01-2009

Alzheimer

Alzheimer en haldol Mei 2008 Mijn vader is in de war. Hij gaat de medische molen in en er wordt alzheimer geconstateerd. Augustus 2008 Het gaat niet langer thuis. Hij is te veel in de war en is een gevaar voor zichzelf en zijn omgeving. Een gedwongen opname volgt. 12 augustus 2008 Mijn vader is erg opstandig! Hij wil naar huis! Logisch! Als je mij daar opsluit zal ik ook t[lees meer...]egen de muren opspringen. Maar mijn vader is dan wel in de war, maar nog zo gezond als een vis. Mijn vader krijgt 3x 3 druppels haldol, daar moet hij rustiger van worden. Dan verhogen ze de boel naar 3x 10 druppels op een dag en daarbij kunnen ze nog extra 2x 10 druppels geven. Dat zijn 50 druppels op een dag. Mijn vader is niet meer als een zombie, slaapt de hele dag en is moeilijk te bereiken. Ik ga me verdiepen in het paardemiddel Haldol. en wat blijkt... In de meeste huizen wordt het niet meer gebruikt en alleen in hele extreme gevallen kan er 3x 2 druppels worden gebruikt. Nu naar veel vechten. Haldol heeft mijn vader gebroken!
27-11-2019

Psychische klachten

Haldol is een waardeloos middel. Ik kon niet meer normaal in een stoel zitten of op bed liggen. Vanaf vandaag gestopt met dit middel
02-07-2019

(tekst verkort tot ervaring - Mijmedicijn.nl) Sufheid, dissoiciatie