Haldol

haloperidol

Psychose (35 meningen)
Schizofrenie (7 meningen)
Onrust (4 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)
Alzheimer (2 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (1 mening)

Biogen legt experimenteel medicijn voor Alzheimer ter goedkeuring voor aan registratie-autoriteiten

Na de stopzetting van EMERGE en ENGAGE kwamen aanvullende gegevens uit deze onderzoeken beschikbaar, resulterend in een grotere dataset, met in totaal 3.285 patiënten, van wie 2.066 de gelegenheid had de volledige 18 maanden van behandeling te voltooien. Nieuwe analyse toonde aan dat aducanumab de klinische achteruitgang verminderde bij patiënten met de vroege ziekte van Alzheimer zoals gemeten aan de hand van de vooraf gespecificeerde primaire en secundaire eindpunten.

Op basis van gesprekken met de FDA is het bedrijf van plan om begin 2020 een aanvraag voor een biologische vergunning in te dienen Biogen wil aducanumab aanbieden aan (in aanmerking komende) patiënten die eerder waren ingeschreven voor klinische studies

Biogen persbericht (28-10-2019)

19-05-2014

Schizoaffectieve stoornis

Na Seroquel XR, Risperdal en Abilify te hebben gebruikt, bleef ik toch psychotische verschijnselen houden, achterdocht enzo. Nu met Haldol hoor ik vreemden nog steeds wel over me praten, maar ik kan beter relativeren... misschien zeiden ze wel 'niet doen' in plaats van 'jeroen'. Ik voel me erg goed bij dit medicijn. Geen bijwerkingen.
04-05-2014

Schizofrenie

Ik ben in 2001 bij de GGZ terecht gekomen na een ongeval die ik niet kon verwerken, ik kreeg een half jaar later een psychose. sinsdien heb ik verschillende soorten medicatie gehad. Sinds november haldol injectie 50ml per 2 weken. Heb sinds april ernstige bijwerkingen (acathisie), bewegingsstoornis, dit is langzaam begonnen. Ik kan niet stilzitten, liggen, moet steeds lo[lees meer...]pen. Armen en benen kan ik niet stilhouden. Dit is heel erg om mee te maken. Elk uur van de 24 hoop ik te kunnen slapen, soms pas om 6 uur 's ochtends.
11-10-2013

Psychose

Antipsychotica helpt veelal niet tegen stemmen. Dit is onderzocht. Verder zijn de bijwerkingen van dit medicijn zeer ernstig, je gaat ervan lopen als een zombie, krijgt opgezette stijve spieren en kan uiteindelijk amper praten. Het artikel in EOS, juni 2013 waar Haldol als martelmedicijn wordt genoemd zegt genoeg.
24-08-2013

Bipolaire stoornis

Ik zit aan de Haldol vanwege acute psychoses. Naar mijn mening werkt Haldol goed tegen de symptomen, maar dat weegt niet op tegen bijwerkingen als depressie, spierspanning en tremor. Ik ben drummer en muziekdocent van beroep en kan dit amper uitoefenen op dit moment.
27-06-2013

24-06-2013

Schizofrenie

Tijdens mijn opname werd er direct Haldo voorgesteld. Dit spul heeft echter Veel bijwerkingen bij mij gehad. zover ik mij kan herinneren. Kaak op slot. Stijven armen. Parkison klachten. Hartkloppingen ben blij dat ik deze midel niet meer gebruik.
10-05-2013

Psychose

ben psychotisch geworden door dit middel, kon me nks herinneren en niks meer doen
07-04-2013

Bipolaire stoornis

haldol plus lithium is uiteindelijk funest geweest voor mijn nieren. ben onder behandeling van een nefroloog, mijn nierfunctie is nog 25%. ik zou iedereen aanraden; pas op met langdurig lithiumgebruik!!
25-04-2012

Psychose

In 2000 kreeg ik een psychose en werd ik opgenomen. Ik wilde eigenlijk, toen ik werd opgenomen alleen maar slapen, maar de verpleegkundigen hamerden erop dat ik haldol en akinaton(tegen de trillingen) zou slikken. Toen mijn wil in het ziekenhuis was gebroken begon ik met 6mg per dag. Een tijd daarna ging ik naar 3mg. Vraag me niet wanneer dit was. Zoals je ziet heb ik de s[lees meer...]core hierboven aardig positief ingevuld. Ik heb eigenlijk weinig/geen last van bijwerkingen. Ik moet wel melden dat ik sinds jaren niet meer uit kan slapen en de biologische wekker om een uur of 7/8 afgaat waardoor ik wakker wordt. Ik heb geprobeerd om de medicijnen af te bouwen, maar kreeg daardoor bepaalde prikkels weer terug en het leek net of ik mezelf aan het kwellen was van binnen. 3mg is prima gebleken voor mij. Er zijn, na navraag door mij over de langere termijn geen ernstige zaken die in 1 keer met je kunnen gebeuren(dat je hart het zou begeven o.i.d.) dus ik zal het vermoedelijk de rest van mijn leven moeten gebruiken. Daar heb ik me dan ook bij neergelegd. 's Avonds rond 10 uur ben ik wel vaak moe, maar ik denk dat dat eerder komt omdat ik geen zin heb om bepaalde dingen te ondernemen. Mijn vriendin accepteert mij zoals ik ben en met sex heb ik helemaal geen problemen. Alle kracht om dingen te doen zit immers in je hoofd en wat ik doe om "zin" te krijgen in allerlei dingen is heel veel koffie drinken op een dag(zo'n 10 kopjes). Ik ben nu 33 en ik kreeg toen ik geloof 21 was een psychose. Ben heel creatief en heb niet het gevoel dat de Haldol mij belemmerd om creatief te zijn. Ik moet wel waarschuwen voor mensen die het in combinatie met alcohol willen gebruiken. Het versterkt de werking van de alcohol dus daar moet je echt op letten. Ongeveer 4 mnd geleden zijn er bij mij ook trekken van borderline ontdekt en daar schijnt het dan ook weer goed tegen te helpen. Ik zie het zo: er zijn gewoon heel veel prikkels in deze informatiemaatschappij en ik wil deze niet allemaal toelaten en daarvoor moeten de stofjes in mijn hersenen een beetje op een goed niveau zitten. Ik wens mensen heel veel sterkte die een psychose hebben meegemaakt. Ik heb nog 1 tip als laatste wanneer je blowt. Probeer gelijk uit de cirkel te stappen. Bij mensen(zoals ik) die gevoelig zijn ervoor richt het op latere leeftijd meer schade aan die je lief is. Mijn advies is daar dan ook zo snel mogelijk mee te stoppen anders maakt dat je ook nog eens helemaal kapot. Uiteindelijk moet je toch "dealen" met de situatie. Beter is om dit te doen wanneer je het nog kan.
11-03-2012

Haldol (haloperidol)

mijn vader ligt sinds 1 februari op het ic . na 2 zware operatie's (slokdarmkanker) knapt hij maar niet op! krijgt geregeld haldol toegedient omdat de artsen zeggen dat hij in de war zou zijn en uit zijn bed wil stappen. Dit is volgens ons (en sommigeic verpleegkundige) zeker niet het geval. omdat hij zeer moeilijk kan praten en al zoveel weken op het ic ligt is hij gewo[lees meer...]on zeer gefrustreerd en voelt zich niet begrepen! Als hij dan iets wil zeggen en/of vragen denken ze dat hij wartaal spreekt en dan geven ze hem maar haldol, hebben ze volgens ons idee rust. Wij hebben nu aangegeven dat we het absoluut niet meer willen dat hij het toegedient krijgt. Je moet dit wel via de arts schriftelijk laten vastleggen anders doen ze het inderdaad gewoon achter je rug om!!
11-02-2012

Haldol (haloperidol)

Ik kreeg gisteren mijn vader van 97 als een zombie terug na twee nachten in het Sophia Ziekenhuis in Zwolle. Tot voor kort las hij nog Time en kon hij moeiteloos latijnse teksten citeren. Haldol maakte van hem een trlllend stuk wrakhout. Gelukkig knapte hij na 24 uur liefdevolle zorg weer een stuk op.
11-11-2011

Randpsychose

Lang geleden kuur van een paar weken gehad om uit een psychose te komen na softdruggebruik. Vervolgens 25 jaar niet, maar door aanhoudende stress ging het niet lekker en heb ik wat meegekregen van de huisarts voor als het nodig is. Het helpt om tot rust te komen. Opmerkelijk is wat er op verschillende sites te lezen valt, dat de werking pas na dagen zou intreden. Ik voel h[lees meer...]et binnen een half uur. De bijwerkingen houden een paar dagen aan en zijn knap lastig.
09-11-2011

Psychose / depressie

Begin 2010 had ik een stevige depressie nadat ik gestopt was met seroxat. Toen ik dat opnieuw probeerde te gebruiken bleek het echter geen effect te hebben en kreeg ik het enan na het andere middel. Uiteindelijk ging het zo slecht me (ook door alle medicatie) dat ik werd opgenomen. Ik werd eerst van alles afgehaald en toen is men begonnen imipramine toe te dienen. Dat hiel[lees meer...]p tegen de depressie maar ik bleef heel achterdochtig en dacht dat in het ziekenhuis iedereen in een complot zat en er acteurs op de afdeling rondliepen. Kreeg daarop 1 mg Haldol. Dit werkte goed en de wanen losten op. Echter: ik vlakte heel sterk af en mijn libido kwam op het vriespunt terecht. ik voelde me niet meer mijzelf en kon als het ware geen gewone emoties meer ervaren. Ben het toen gaan afbouwen (na 15 maanden) Dat ging allemaal prima. Mijn gevoelsleven weer terug en ook een sexleven. 14 dagen nadat ik ben gestopt slaap ik echter heel erg slecht. Weet nog steeds niet of dat nu door de Haldol komt of niet. Iemand ervaring mee? Ben heel blij dat ik er van af ben en wil er ook echt niet meer aan beginnen maar dat slapen is ook wel heel erg balen!
04-10-2011

Heupoperatie

mijn opa van 86 heeft afgopen week zijn heup gebroken en krijgt sinds die tijd ook haldol.hij heeft al een hersenbeschadiging door meerdere hersenbloedingen dus kan soms al een klein beetje in de war zijn.maar nu is het een kasplantje hij slaapt alleen maar zakt elke 5 min weg en kan geen normale zinnen uitbrengen. ik hoop eerlijk gezegt dat di man nog levend en een beetj[lees meer...]e redelijk uit dat ziekenhuis komt
25-07-2011

Psychose

Ik gebruik dit middel tegen psychose. 2 jaar geleden gestart ivm een acute psychose. Uiteindelijk met 5mg de psychose weg gekregen, maar de dosis bleek te hoog waardoor ik verlammingen kreeg. Daarna verder gegaan op een dosis van 2 mg, gedurende 2 jaar. Psychose is uit gebleven, wel heel erg lusteloos en veel moeite om dingen op te pakken en uit te voeren. Nu sinds een maa[lees meer...]nd begonnen met afbouwen en slik nu 1,5 mg. Verschillen zijn merkbaar, 's ochtends beter op kunnen staan, en meer energie hebben om ergens aan te beginnen. Hopelijk kan ik dit middel uiteindelijk weer achter me laten. Het werkt waarvoor het moet werken, maar de bijwerkingen zijn echt heel vervelend.
25-04-2011

Schizofrenie

Ik heb vanwege schizofrenie (zegt men) regelmatig last van psychoses. Haldol lijkt het enige middel dat goed bij mij werkt. Ik heb de maximale dosering (10mg) maar niet veel bijwerkingen meer. Ik ben echter vrijwel totaal impotent geworden en daar baal ik flink van. Ook voel ik me oppervlakkiger. Ik heb echter wel een lekker rustig gevoel over me. Vroeger, met 5mg, wilde i[lees meer...]k nog weleens kwijlen, maar blijkbaar heb ik nu 10mg nodig. De impotentie zit me dusdanig dwars na drie jaar dat ik waarschijnlijk toch iets anders wil gaan proberen.

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (534) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (494) - Antibiotica - penicillines breedspectrum