Psychose (36 meningen)
Schizofrenie (7 meningen)
Onrust (4 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)
Alzheimer (2 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (1 mening)

Biogen legt experimenteel medicijn voor Alzheimer ter goedkeuring voor aan registratie-autoriteiten

Na de stopzetting van EMERGE en ENGAGE kwamen aanvullende gegevens uit deze onderzoeken beschikbaar, resulterend in een grotere dataset, met in totaal 3.285 patiënten, van wie 2.066 de gelegenheid had de volledige 18 maanden van behandeling te voltooien. Nieuwe analyse toonde aan dat aducanumab de klinische achteruitgang verminderde bij patiënten met de vroege ziekte van Alzheimer zoals gemeten aan de hand van de vooraf gespecificeerde primaire en secundaire eindpunten.

Op basis van gesprekken met de FDA is het bedrijf van plan om begin 2020 een aanvraag voor een biologische vergunning in te dienen Biogen wil aducanumab aanbieden aan (in aanmerking komende) patiënten die eerder waren ingeschreven voor klinische studies

Biogen persbericht (28-10-2019)

25-04-2019 | Man | 37
haloperidol (1mg)
Autisme
Ik slik dit vanwege de werking voor autisme (minder prikkels ervaren). Ik ben nu veel minder moe einde van de dag en ben niet meer bexig met alles nog in bed verwerken (wakker liggen). In lage dosis is het een goed medicijn

17-01-2018 | Man | 37
haloperidol (5mg)
NIet doen. steekpijnen in de nieren

04-05-2014 | Man | 37
haloperidol (50mg/ml)
Schizofrenie
Ik ben in 2001 bij de GGZ terecht gekomen na een ongeval die ik niet kon verwerken, ik kreeg een half jaar later een psychose. sinsdien heb ik verschillende soorten medicatie gehad. Sinds november haldol injectie 50ml per 2 weken. Heb sinds april ernstige bijwerkingen (acathisie), bewegingsstoornis, dit is langzaam begonnen. Ik kan niet stilzitten, liggen, moet steeds lo[lees meer...]pen. Armen en benen kan ik niet stilhouden. Dit is heel erg om mee te maken. Elk uur van de 24 hoop ik te kunnen slapen, soms pas om 6 uur 's ochtends.

16-03-2012 | Vrouw | 37
haloperidol
eerder zyprexa gebruikt maar daardoor veel gewichtstoename. Overgegaan op haldol vanwege eetlustremmend effect. Zeer veel motorische problemen van gehad en spierstijfheid. De haldol shuffle. Randpsychotische verschijnselen bleven aanhouden. Daarna risperdal gebruikt maar menstruatie bleef uit. Toen overgegaan op Abilify maar na 2 jaar slaapproblemen en onrust. Nu, geb[lees meer...]ruik ik al sinds anderhalf jaar naar tevredenheid Orap 2mg. Geen psychotische verschijnselen meer. Duurt tien jaar maar dan heb je ook wat.

14-01-2012 | Vrouw | 37
haloperidol
ik gebruik sinds kort haldol voor vreselijke angsten en onrust in mijn hoofd. ik ben alleen vreselijk bang voor de bijwerkingen en vooral het toenemen in gewicht ik ben maar 1,50 meter dus klein en wil niet zo'n klein dikkertje worden door de medicijnen. heeft iemand ervaring met haldol en de bijwerkingen ??

09-11-2011 | Man | 37
Psychose / depressie
Begin 2010 had ik een stevige depressie nadat ik gestopt was met seroxat. Toen ik dat opnieuw probeerde te gebruiken bleek het echter geen effect te hebben en kreeg ik het enan na het andere middel. Uiteindelijk ging het zo slecht me (ook door alle medicatie) dat ik werd opgenomen. Ik werd eerst van alles afgehaald en toen is men begonnen imipramine toe te dienen. Dat hiel[lees meer...]p tegen de depressie maar ik bleef heel achterdochtig en dacht dat in het ziekenhuis iedereen in een complot zat en er acteurs op de afdeling rondliepen. Kreeg daarop 1 mg Haldol. Dit werkte goed en de wanen losten op. Echter: ik vlakte heel sterk af en mijn libido kwam op het vriespunt terecht. ik voelde me niet meer mijzelf en kon als het ware geen gewone emoties meer ervaren. Ben het toen gaan afbouwen (na 15 maanden) Dat ging allemaal prima. Mijn gevoelsleven weer terug en ook een sexleven. 14 dagen nadat ik ben gestopt slaap ik echter heel erg slecht. Weet nog steeds niet of dat nu door de Haldol komt of niet. Iemand ervaring mee? Ben heel blij dat ik er van af ben en wil er ook echt niet meer aan beginnen maar dat slapen is ook wel heel erg balen!

26-02-2020 | Vrouw | 38
haloperidol (1mg)
Onrust
Ik kreeg dit medicijn na het stoppen met seroquel daar vlogen de kilo’s er van aan Haldol werkt perfect alleen onrustige benen maar daar kreeg ik acetine voor

18-12-2015 | Man | 38
Psychose
Ik gebruik Haldol inmiddels al een poosje niet meer en howel er veel negatieve verhalen over dit medicijn worden geschreven klopt het toch wel een beetje; het is een paardenmiddel maar het werk wel als je echt erg in de war bent. Hier is het geheim over dit medicijn: gebruik het liever niet maar ik ben geen dokter, het is alleen maar een mening. Hoe ben ik er van af gek[lees meer...]omen en hoe voorkom je gebruik van medicijn gebruik voor de psyche in het algemeen? Mijn mening is heel simpel: Voorkomen is meestal beter dan genezen. De bijwerkingen van dit medicijn zoals zware gevoelens etc. waren zo deprimerend voor mij dat het goede nieuws was dat het mij min of meer dwong om gezond te gaan leven. Therapie inclusief spiritualiteit was simpel weg niet goed genoeg voor dit medicijn etc. en voor de gene die Haldol hebben gebruikt die weten dat je heel moeilijk kan stil zitten etc. door de bijwerkingen ( lees de bijsluiter! ). Wat ik gedaan heb om ervan af te komen is eerst: 1. Bespreken met mijn psychiater hoe lang het duurt om het af te bouwen omdat je niet in een keer moet gaan stoppen; je moet afbouwen! 2. Ik zorgde ervoor dat ik minimaal vrijwillergs werk deed omdat dit afleiding bied etc. Heel moeilijk om met dit medicijn alleen op jezelf te zijn. 3. En dit is een belangrijk punt: Ik ging sporten en mijn slaap/ eet patroon aanpassen. Hier is het heel erg goede nieuws over Haldol: Nu ik gestopt ben met dit medicijn en mijn nieuwe gewoontes al een paar maanden in de praktijk breng voel ik mij beter dan ik me ooit gevoelt hebt. Ik had een vrij hoge dosis ( zie mijn gegevens) een paar jaar lang en door vooral een extreem gezonde levenswijze heb ik niks aan dit medijn over gehouden. Het heeft me in feite beter gemaakt door mijn leven 180 graden om te gooien. Punt 4.; bespreek een gezondheids plan met je hulpverlener en maak het niet te spiritueel; zorg 100% goed voor jezelf en maak je niet te druk over bijwerkingen die er wel zeker zijn van Haldol. In mijn ervaring gaan ze snel weg zodra je aan het afbouwen bent en extreem goed voor jezelf zorgt. Dus 5 jaar lang een hoge dosis gelikt en ik voel mij nu 10x beter dan ervoor. Voor de gene die bijv. dit medicijn nu pas innemen zou ik zeggen wees voorzichtig en probeer het zo snel mogelijk af te bouwen en mischien stoppen als je er klaar voor bent. Maar vooral zorg erg goed voor jezelf, zo goed mogelijk als je kan en bespreek je plan van aanpak voor een betere gezondheid natuurlijk met je hulpverlener. Die kan trouwens ook zorgen voor een profesioneel plan van aanpak met dietisten, verslavingingen zoals roken etc. en het vinden van werk ( afleiding en gezelligheid ). Het is allemaal niet heel ingewikkeld om te doen alleen je hebt er in mijn ervaring zeker wel hulp voor nodig in het begin. Maak het niet te ingewikkeld en bespreek je plan van aanpak natuurlijk met je hulpverlener. Dag.

13-05-2011 | Vrouw | 38
Dwanggedachten achterdochtig boosheid
heb haldol gekregen in druppelvorm omdat ik achterdochtig was, agressief en gestresseerd, interpreteerde alles verkeerd en kon mijn gedachtengang niet uitzetten waardoor ik eigenlijk een hele dag niks anders deed dan denken en me opfocken. huishoudelijke taken bleven liggen en had geen energie. ik sliep veel, ik was moe van te denken (verkeerd denken, negatief) tot ik er s[lees meer...]tapelgek van werd. ik was niet leefbaar meer voor mijn partner en andere mensen rond mij. deze symptomen verergerde tijdens de zwangerschap, ik werd zo gek van mezelf dat ik maandagmorgend naar spoed ben gegaan. de psych schreef me haldol voor omdat het veilig is tijdens de zwangerschap. sindsdien veel rustiger in mijn hoofd, gedachten weer onder controle , goed gezind en energie zoals het hoort voor een jonge vrouw. de tijd die ik in denken stak gebruik ik nu voor huishoudelijke taken, godzijdank dat ze me dit hebben voorgesschreven, super content, geen bijwerkingen buiten dat ik nie veel slaap, maar kan ook hormonaal zijn door zwangerschap. echte aanrader. hadden ze me dit maar al jaren geleden gegeven ipv ant-depressieve; heb altijd gezegt ik niet depressief ben, maar ja, beter laat dan nooit.

10-07-2015 | Man | 39
haloperidol (10mg)
Ik kreeg Haldoperidol vanwege angsten. Die angstklachten verdwenen enigszins waardoor ik meer dingen kon doen. De bijwerking, ook omdat die specifiek voor mij waren beschreven, waren gevoelige tepels, opgewonden waardoor ik ging denken dat het medicijn mijn hormonen beïnvloedde.

11-03-2015 | Vrouw | 39
haloperidol (2mg/ml)
Psychose
22 jaar geleden toen ik me in een zware angstpsychose bevond, kreeg ik het middel haldol toegediend waarmee ik bij wijze van spreken me in een zombieachtige toestand bevond. Ik had veel last van nevenwerkingen, waaronder spierpijnen, niet kunnen stilzitten, trillen, zeer depressieve gevoelens, nervositeit, zware vermoeidheid, niet goed meer kunnen denken, concentratiestoo[lees meer...]rnissen, gewichtsverlies door slecht te kunnen eten, maaglast en overgeven, zware donkere kringen onder de ogen. Door na vele jaren naar het ziekenhuis te gaan en het medicijn xeplion te gaan gebruiken, is men toestand veel beter geworden.

27-06-2013 | Man | 39
Bipolaire stoornis

08-06-2020 | Man | 40
haloperidol (5mg)
Mijn broer heb ik door dit horror spulletje van een kern gezonde jonge kerel in 4 dagen tijd zien aftakelen in een compleet wrak . Hij begon opeens spastische armen en benen te krijgen en enorme pijn door heel zijn lichaam wat ie daarvoor nog nooit had gehad , niet om aan te zien verschrikkelijk . Ik snap werkelijk de dokters niet dit dit vergif ook maar durven voor te sch[lees meer...]rijven gewoonweg misdadig . Dit moet ala minuut verboden worden het is puur vergif rotzooi .

02-05-2020 | Vrouw | 40
haloperidol (5mg)
Haldol is het meest zware middel wat ik ooit ingenomen heb. Na 20 min kreeg ik het gevoel dat ik tegen de vlakte ging en ik kreeg hartkloppingen. Vervolgens kreeg ik zo'n sterke bewegingsdrang die ruim 9 uur geduurd heeft. Uiteindelijk naar de SEH gebracht met de auto, maar door die bewegingsdrang moest ik om de paar sec de auto uit om te lopen. Het was zo eng! Uiteindelij[lees meer...]k moest het volgens de huisarts vanzelf afzakken. Ik had geen te grote hoeveelheid gehad, dus ik kreeg geen tegengif, of hoe je dat ook noemt. De volgende ochtend dat ik ontwaakte was ik zo dankbaar dat ik me weer goed voelde, maar ik besefte me hoe eng het is om de controle over je lichaam te verliezen. Voor mij geen Haldol meer. Sommigen zullen er baat bij hebben, maar wees voorzichtig met de dosering. Ook bij ouderen wordt het vaak voorgeschreven en ik heb ooit tijdens een ziekenhuisopname gezien wat dat deed met die persoon. Totaal in de war en onrustig. Ik heb dat toen gemeld bij de verpleegkundige, omdat ik de bijwerking herkende. Ze zijn toen gestopt met het toedienen van het medicijn. De man knapte snel weer op. Bij onrust in mijn hoofd gebruik ik nu Xanax 1mg en Escitalopram 10 mg. DmDezeiddelen werken goed bij mij. De startdosering moet niet te hoog zijn. Dat raad ik iedere arts aan; ook al zit iemand nóg zo wanhopig tegenover u.

02-07-2019 | Man | 40
haloperidol (5mg/ml)
(tekst verkort tot ervaring - Mijmedicijn.nl) Sufheid, dissoiciatie

03-04-2017 | Vrouw | 40
haloperidol (10mg)
Dit middel kreeg ik voorgeschreven tijdens mijn opname voor paniek en angststoornis. Toen ik startte met automutileren kreeg ik haldol. Vlot na het gebruik ervan werd ik voor het eerst van mijn leven zo depressief dat ik suïcidale gedachten had. Wijdde dat nog niet aan het medicijn. Ik bleef maanden doorslikken en werd steeds vlakker, emotielozer. Ik zong niet meer, speeld[lees meer...]e niet meer en begon te merken dat ik problemen kreeg met nadenken en concentreren, niet meer normaal een gesprek kunnen voeren, libidoverlies, apathie, voelde geen liefde of geluk meer, niks meer willen ondernenen, enkel een complete zombie met somberheid en een trillend lichaam. Sinds 2 dagen ben ik gestopt en ik lijk nu al weer helderder te worden, hoop dat dat doorzet en ik alle nare bijwerkingen snel kwijt ben, het was geen leven met Haldol.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum