Ervaringen met Haldol

Psychose (43 meningen)
Schizofrenie (8 meningen)
Onrust (6 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (4 meningen)
Alzheimer (2 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (1 mening)

Biogen legt experimenteel medicijn voor Alzheimer ter goedkeuring voor aan registratie-autoriteiten

Na de stopzetting van EMERGE en ENGAGE kwamen aanvullende gegevens uit deze onderzoeken beschikbaar, resulterend in een grotere dataset, met in totaal 3.285 patiënten, van wie 2.066 de gelegenheid had de volledige 18 maanden van behandeling te voltooien. Nieuwe analyse toonde aan dat aducanumab de klinische achteruitgang verminderde bij patiënten met de vroege ziekte van Alzheimer zoals gemeten aan de hand van de vooraf gespecificeerde primaire en secundaire eindpunten.

Op basis van gesprekken met de FDA is het bedrijf van plan om begin 2020 een aanvraag voor een biologische vergunning in te dienen Biogen wil aducanumab aanbieden aan (in aanmerking komende) patiënten die eerder waren ingeschreven voor klinische studies

Biogen persbericht (28-10-2019)

13-05-2011 | Vrouw | 38
Dwanggedachten achterdochtig boosheid
heb haldol gekregen in druppelvorm omdat ik achterdochtig was, agressief en gestresseerd, interpreteerde alles verkeerd en kon mijn gedachtengang niet uitzetten waardoor ik eigenlijk een hele dag niks anders deed dan denken en me opfocken. huishoudelijke taken bleven liggen en had geen energie. ik sliep veel, ik was moe van te denken (verkeerd denken, negatief) tot ik er s[lees meer...]tapelgek van werd. ik was niet leefbaar meer voor mijn partner en andere mensen rond mij. deze symptomen verergerde tijdens de zwangerschap, ik werd zo gek van mezelf dat ik maandagmorgend naar spoed ben gegaan. de psych schreef me haldol voor omdat het veilig is tijdens de zwangerschap. sindsdien veel rustiger in mijn hoofd, gedachten weer onder controle , goed gezind en energie zoals het hoort voor een jonge vrouw. de tijd die ik in denken stak gebruik ik nu voor huishoudelijke taken, godzijdank dat ze me dit hebben voorgesschreven, super content, geen bijwerkingen buiten dat ik nie veel slaap, maar kan ook hormonaal zijn door zwangerschap. echte aanrader. hadden ze me dit maar al jaren geleden gegeven ipv ant-depressieve; heb altijd gezegt ik niet depressief ben, maar ja, beter laat dan nooit.

10-07-2015 | Man | 39
haloperidol (10mg)
Angst
Ik kreeg Haldoperidol vanwege angsten. Die angstklachten verdwenen enigszins waardoor ik meer dingen kon doen. De bijwerking, ook omdat die specifiek voor mij waren beschreven, waren gevoelige tepels, opgewonden waardoor ik ging denken dat het medicijn mijn hormonen beïnvloedde.

11-03-2015 | Vrouw | 39
haloperidol (2mg/ml)
Psychose
22 jaar geleden toen ik me in een zware angstpsychose bevond, kreeg ik het middel haldol toegediend waarmee ik bij wijze van spreken me in een zombieachtige toestand bevond. Ik had veel last van nevenwerkingen, waaronder spierpijnen, niet kunnen stilzitten, trillen, zeer depressieve gevoelens, nervositeit, zware vermoeidheid, niet goed meer kunnen denken, concentratiestoo[lees meer...]rnissen, gewichtsverlies door slecht te kunnen eten, maaglast en overgeven, zware donkere kringen onder de ogen. Door na vele jaren naar het ziekenhuis te gaan en het medicijn xeplion te gaan gebruiken, is men toestand veel beter geworden.

27-06-2013 | Man | 39
Bipolaire stoornis

31-08-2022 | Man | 40
Psychose
Ik gebruikt deze medicatie nu al jaren. En het werk goed met geen bijwerking op wat bijwerkingen in het begin na

08-06-2020 | Man | 40
haloperidol (5mg)
Mijn broer heb ik door dit horror spulletje van een kern gezonde jonge kerel in 4 dagen tijd zien aftakelen in een compleet wrak . Hij begon opeens spastische armen en benen te krijgen en enorme pijn door heel zijn lichaam wat ie daarvoor nog nooit had gehad , niet om aan te zien verschrikkelijk . Ik snap werkelijk de dokters niet dit dit vergif ook maar durven voor te sch[lees meer...]rijven gewoonweg misdadig . Dit moet ala minuut verboden worden het is puur vergif rotzooi .

02-05-2020 | Vrouw | 40
haloperidol (5mg)
Haldol is het meest zware middel wat ik ooit ingenomen heb. Na 20 min kreeg ik het gevoel dat ik tegen de vlakte ging en ik kreeg hartkloppingen. Vervolgens kreeg ik zo'n sterke bewegingsdrang die ruim 9 uur geduurd heeft. Uiteindelijk naar de SEH gebracht met de auto, maar door die bewegingsdrang moest ik om de paar sec de auto uit om te lopen. Het was zo eng! Uiteindelij[lees meer...]k moest het volgens de huisarts vanzelf afzakken. Ik had geen te grote hoeveelheid gehad, dus ik kreeg geen tegengif, of hoe je dat ook noemt. De volgende ochtend dat ik ontwaakte was ik zo dankbaar dat ik me weer goed voelde, maar ik besefte me hoe eng het is om de controle over je lichaam te verliezen. Voor mij geen Haldol meer. Sommigen zullen er baat bij hebben, maar wees voorzichtig met de dosering. Ook bij ouderen wordt het vaak voorgeschreven en ik heb ooit tijdens een ziekenhuisopname gezien wat dat deed met die persoon. Totaal in de war en onrustig. Ik heb dat toen gemeld bij de verpleegkundige, omdat ik de bijwerking herkende. Ze zijn toen gestopt met het toedienen van het medicijn. De man knapte snel weer op. Bij onrust in mijn hoofd gebruik ik nu Xanax 1mg en Escitalopram 10 mg. DmDezeiddelen werken goed bij mij. De startdosering moet niet te hoog zijn. Dat raad ik iedere arts aan; ook al zit iemand nóg zo wanhopig tegenover u.

02-07-2019 | Man | 40
haloperidol (5mg/ml)
(tekst verkort tot ervaring - Mijmedicijn.nl) Sufheid, dissoiciatie

03-04-2017 | Vrouw | 40
haloperidol (10mg)
Dit middel kreeg ik voorgeschreven tijdens mijn opname voor paniek en angststoornis. Toen ik startte met automutileren kreeg ik haldol. Vlot na het gebruik ervan werd ik voor het eerst van mijn leven zo depressief dat ik suïcidale gedachten had. Wijdde dat nog niet aan het medicijn. Ik bleef maanden doorslikken en werd steeds vlakker, emotielozer. Ik zong niet meer, speeld[lees meer...]e niet meer en begon te merken dat ik problemen kreeg met nadenken en concentreren, niet meer normaal een gesprek kunnen voeren, libidoverlies, apathie, voelde geen liefde of geluk meer, niks meer willen ondernenen, enkel een complete zombie met somberheid en een trillend lichaam. Sinds 2 dagen ben ik gestopt en ik lijk nu al weer helderder te worden, hoop dat dat doorzet en ik alle nare bijwerkingen snel kwijt ben, het was geen leven met Haldol.

30-04-2023 | Vrouw | 41
Psychose
De psychiatrie heeft mijn leven kapotgemaakt. Ik had oorspronkelijk "angst voor iets engs" (bedreigende ex). Een normale reactie op abnormale omstandigheden, volgens de psychiater. Door lorazepam psychosen ontwikkeld. Door antipsychotica steeds gevoeliger hiervoor geworden. Ik was een blijmoedig mens dat zelden bang was. Door de medicatie ben ik nu doodsbang, somber, onzek[lees meer...]er, hypergevoelig, boos. Er is gewenning opgetreden, waardoor ik hier niet meer vanaf kom. Mijn leven is niet meer de moeite waard en ik overweeg zelfmoord. Vanwege de psychiatrie en hun medicatie, niet vanwege mijn oorspronkelijke probleem, dat al lang verdwenen is.

06-02-2021 | Vrouw | 42
haloperidol (50mg/ml)
Psychose
Ik heb in de twee jaar dat ik haldol gebruik al veel onrust gehad. Na een jaar had ik een vervelende knipper. Die trok weer weg. Na twee jaar zag mijn nieuwe psychiater dat ik gezichtstrekkingen had. Die heb ik al heel lang. Hij schreef me artane voor. Daar had ik steeds meer van nodig om het schudden te onderdrukken. Nu hebben ze me op lithium gezet en de haldol gestopt. [lees meer...]De artane heb ik ook gestopt. Het schudden en draaien en knikken met mijn hoofd is heel heftig. Het is heel veel heftiger geworden en nog niet gestopt nu ik haldol gestopt heb.

31-10-2019 | Vrouw | 42
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

11-11-2011 | Man | 42
Randpsychose
Lang geleden kuur van een paar weken gehad om uit een psychose te komen na softdruggebruik. Vervolgens 25 jaar niet, maar door aanhoudende stress ging het niet lekker en heb ik wat meegekregen van de huisarts voor als het nodig is. Het helpt om tot rust te komen. Opmerkelijk is wat er op verschillende sites te lezen valt, dat de werking pas na dagen zou intreden. Ik voel h[lees meer...]et binnen een half uur. De bijwerkingen houden een paar dagen aan en zijn knap lastig.

13-05-2023 | Vrouw | 43
haloperidol (2,5)
Psychose
Na 1 dag haldol 2,5 mg erge kaakklem wordt dit minder na langer gebruik dit was namelijk doodeng. Met akiniton injectie snel over

30-03-2020 | Man | 43
haloperidol (75)
Psychose
Fysiek en mentaal zwaar moeten inleveren door het gebruik van deze allergrootste chemische rotzooi. Begonnen met 75mg per 4 weken. Ik had wanen, achterdocht en grote angsten, vooral na het overlijden van mijn vader. Mijn situatie was extreem stressvol, psychotisch noem ik het. Ik was allerminst agressief. Ze hebben me met 10 man opgehaald en platgedpoten in het WA huis in [lees meer...]Utrecht ter voorkoming van maatschappelijke teloorgang. Ik heb geen strafblad, nooit gevochten of agressief geweest. Ik ben hoog opgeleid. Ik had voor het gebruik tomeloze energie en kracht en altijd vrolijk en blij. Mijn moeder van 75 heeft een betere conditie en gezondheid dan ik nu. Na ruim 2 jaar had ik ook een periode van 2 a 3 maanden dat ik me nog nooit fysiek zo slecht heb gevoeld als toen, eng. Ik kon nog geen 500m lopen, toen was ik 42. Ik heb last van impotentie, voor het gebruik heb ik veel vriendinnetjes gehad en vrij regelmatig sex. Nu na 2,5 jaar gebruik heb ik al ruim een jaar geen zin meer om te vrijen en heb een veel zachtere erectie en kan ik minder vaak. Ik kreeg het gedwongen door een RM en na 2,5 jaar ben ik eindelijk van die rotzooi af. Ik heb zelf mijn stresspunten opgelost van mijn aanleiding tot mijn psychose, de ggz heeft me daarbij nauwelijks geholpen. Overkill aan stress kan elk mens breken. Daarnaast hersenen zijn plastisch, dus een psychose kan ook vanzelf overgaan. Ik heb mijn leven anders ingericht en leef heel bewust. De psychiatrie strooit met die rommel met mogelijk permanente ernstige bijwerkingen. De ggz moet eens leren zich echt in te leven in de verwarde personen en niet zo snel overgaan op dit middel. Patiënten kunnen daardoor levenslang krijgen door de bijwerkingen, crimineel vind ik het. Dit middel zou eigenlijk alleen gebruikt mogen worden in extreme situaties, dus verwarde personen die een gevaar voor zichzelf zijn of voor een ander. Ik had ook een tijd lang last van klapperkaken. Het zag er niet uit, gelukkig na het stoppen ging dat over, maar 1 psychiater dacht dat het weleens permanent kon zijn. Als dat zo was geweest dan sta je ook je hele leven buiten de maatschappij . Algehele tijfheid treedt direct in na de spuit. Mimiek vervalt, je hoofd gaat eruit zien als een masker. Ik wou dat ik in Noorwegen woonde daar hebben ze bij wet een keuze dwangopname met of zonder medicatie. Wel zeg ik dat ik destijds zorg nodig had, maar dit middel vond en vind ik nog steeds een extreme overkill hebben. De ggz in Nederland loopt achter. Ik lees hier op basis van de ervaringen dat 2 van de 3 patienten een slecht oordeel en ervaring met dit middel heeft. Is dat gezondheidszorg ??? De psychische wetenschap weet nog maar bar weinig van de ernst van de bijwerkingen van dit paardenmiddel. Als je het niet gedwongen toegediend krijgt dit middel altijd afwijzen is mijn advies en blijf in contact zorgverleners met de patiënten, iets wat bij mij ook veel te weinig aandacht aan werd gegeven. 1 uur per 4 weken.

25-04-2011 | Man | 43
Schizofrenie
Ik heb vanwege schizofrenie (zegt men) regelmatig last van psychoses. Haldol lijkt het enige middel dat goed bij mij werkt. Ik heb de maximale dosering (10mg) maar niet veel bijwerkingen meer. Ik ben echter vrijwel totaal impotent geworden en daar baal ik flink van. Ook voel ik me oppervlakkiger. Ik heb echter wel een lekker rustig gevoel over me. Vroeger, met 5mg, wilde i[lees meer...]k nog weleens kwijlen, maar blijkbaar heb ik nu 10mg nodig. De impotentie zit me dusdanig dwars na drie jaar dat ik waarschijnlijk toch iets anders wil gaan proberen.