Psychose (36 meningen)
Schizofrenie (7 meningen)
Onrust (4 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)
Alzheimer (2 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (1 mening)

Biogen legt experimenteel medicijn voor Alzheimer ter goedkeuring voor aan registratie-autoriteiten

Na de stopzetting van EMERGE en ENGAGE kwamen aanvullende gegevens uit deze onderzoeken beschikbaar, resulterend in een grotere dataset, met in totaal 3.285 patiënten, van wie 2.066 de gelegenheid had de volledige 18 maanden van behandeling te voltooien. Nieuwe analyse toonde aan dat aducanumab de klinische achteruitgang verminderde bij patiënten met de vroege ziekte van Alzheimer zoals gemeten aan de hand van de vooraf gespecificeerde primaire en secundaire eindpunten.

Op basis van gesprekken met de FDA is het bedrijf van plan om begin 2020 een aanvraag voor een biologische vergunning in te dienen Biogen wil aducanumab aanbieden aan (in aanmerking komende) patiënten die eerder waren ingeschreven voor klinische studies

Biogen persbericht (28-10-2019)

30-09-2011 | Vrouw | 49
Psychose
ik gebruik dit middel nu een paar maanden in mijn hoofd ben ik een stuk rustiger wat wel fijn is maar ik voel mij wel lusteloos en erg oppervlakkig mijn gevoelens van pijn zijn ook vrij wel weg in mijn lichaam als ik mij zelf knijp dan voel ik dit niet volgens mij is de dosis te hoog maar ik moet nog weer naar een psichiater voor verdere beoordeling omdat ik opgenomen ben [lees meer...]geweest ik wordt nu ambulant behandeld dus eerst afwachten ik hoop dat ik mag minderen zodat mijn gevoelens allemaal weer terug komen ook heb ik last van spierpijn in mijn linkerarm / schouder maar goed eerst maar even afwachten

12-01-2011 | Man | 49
Eindstadium kanker moeder.
Ik vond hét héél vreemd dát mijn moeder in hét eindstadium van kanker,haldol én nog iets kreeg tegen dé .... die ze had over héél haar lichaam, ik heb haar 10maand verzorgt 24uur p.d. ze had gelukkig géén pijn maar die ... wel én daar tegen zou haldol helpen volgens dé huisarts. maar niets, hét hielp niets,hét enige wát hét wel deed, is dát mijn moeder mensen én dingen zag[lees meer...] die er niét waren, én ze sprak erook tegen, terwijl ze daar nooit eerder last van had gehad voor hét gebruik van haldol én ze heeft óók nooit psychiseklachten gehad in haar leven.

11-11-2018 | Vrouw | 50
haloperidol (10mg)
Goedemiddag! Ik heb kanker stage 4 en heb met name ‘s nachts angstaanvallen Nu met haldol zijn die weg maar de bijwerkingen zijn best heftig.

14-03-2018 | Vrouw | 51
haloperidol (2mg/ml)

10-02-2014 | Vrouw | 51
haloperidol (3mg)
Psychose
Ik ben in 2011 opgenomen geweest en heb toen haldol gekregen, veel last van bedplassen, elke nacht nat vanaf 2011. ik slaap te vast om naar de wc te kunnen gaan. erg vervelend, ook voor mijn man. wie heeft meer last van deze bijwerking?

28-03-2013 | Vrouw | 53
Psychose
alzzheimer effect, speiren verslkapping van hart en longziekte, geen lust tot eten, agressiever, bloed in darmen en etc.

15-09-2017 | Vrouw | 54
haloperidol (5mg)
Heb na een flinke klap op mijn achterhoofd door een ander, een geconstateerde dystonie (scheefstand, trekken en schudden van hoofd, bij intensief denken, teveel indrukken visueel en te drukke omgeving. Ben door vriendjespolitieke overheids en rechtsdienaren onder valse voorwendselen opgenomen in GGZ instelling, met dwangbehandeling! Ik heb mij hiertegen verzet en eiste ee[lees meer...]n verder onderzoek van mijn hoofd. Hieruit kwam een "tumor" tevoorschijn dmv Mri scan. (Gevolg van de toegebrachte beschadiging). De psychiater wil mij als dwangbehandeling Haldol toedienen. In de bijsluiter staat niet toedienen bij hersenbeschadiging. Toch zet hij door! Ik heb zeer zeker geen psychoses en schizofrenie zoals zij mij proberen toe te dichten. Wie kan mij helpen deze bende te stoppen ! Behalve het al jaren durende letsel wordt ik nu ook nog medisch gemarteld door tuig! Ik zit in een GGZ instelling in Venlo. Er zijn al meerdere klachten over de werkwijze van deze psychiater. Hoop dat U begrijpt dat bovenstaande hoeveelheden fictief zijn! Het verhaal echter klopt!

20-06-2016 | Vrouw | 54
haloperidol (1mg)
Haldol hielp meteen na het afbouwen van diverse medicatie waar ik een te hoge bloedspiegel van kreeg. Ik was super angstig, nerveus en paniekerig, na 2x 0,5 mg Haldol was het weg, na 4 weken kwam helaas de angsten en nerveusiteit weer terug dus algehele paniek. De obstipatie met overloop is het ergst, je krijgt een hele dikke harde buik. Je krijgt een klont ontlasting wat [lees meer...]blijft zitten en nieuwe ontlasting gaat erlangs, maar daar heb je geen controle over, dus......bij iedere stap ben ik bang, dat ik in m'n broek poep.

04-01-2012 | Vrouw | 54
haloperidol
Mijn moeder (76) krijgt nu haldol vanwege onrust en heeft nu gigantische last van in de bijsluiter genoemde parkinsonisme murmelen, stijfheid, niet kunnen slikken: niks meer kunnen zoals een parkinsonpatiënt in de laatste fase. Het middel is veel erger dan de kwaal! Wat een machteloosheid brengt dit te weeg en wat een verdriet. Het zou mooi zijn als er alternatieven zijn[lees meer...] zeg! Of dat je weet waar je wel of niet voor kiest. Want het moet ook nog afgebouwd worden: gif slikken om stijf te worden..?..

01-02-2011 | Man | 56
Schizoaffectieve stoornis
Heb Haldol met tussenpozen 20 jaar gebruikt. Het is een goed antipsychoticum. Maar bij mij bleek het depressies te versterken. Toen ben ik overgestapt op zyprexa. Sinsdien geen ernstige depressies meer gehad.

20-10-2013 | Vrouw | 60
Depressief
Mijn moeder 60 krijgt sinds 3 weken ook haldol.Haar gezicht uitlating ze is 3 weken een oude ome geworden Ze lijkt wel een kasplantje,helemaal geen emoties meer uiten.

21-02-2018 | Vrouw | 61
haloperidol (10mg)
Psychische klachten
Nou mijn vriendin zie helemaal weg van deze wereld nu door die troep. voorheen was super helder, wist alles van vroeger (Mijnmedicijn.nl : tekst verkorte - alleen persoonlijke ervaring....)

24-01-2011 | Man | 67
haloperidol
mijn man heeft 2 jaar geleden na een ernstige ziekte met veel hydrocortisone een delier gekregen waarvan hij erg onrustig was, in het ziekenhuis gaven ze hem veel haldol omdat hij 's-nachts o nrustig was. Hij werd hier nog verwarder van dan hij al was van de delier, ik heb toen met de dokter afgesproken dat hij dat niet meer zou krijgen maar achter mijn rug deden ze het t[lees meer...]och, toen ik daar achter kwam zorgde ik dat ik er was als de medicijnen uitgedeeld werd en nam ze mee. Hij knapte toen snel op en werd weer helder. Woest was ik op de artsen en dat heb ik hen ook wel laten weten.

07-04-2013 | Man | 68
Bipolaire stoornis
haldol plus lithium is uiteindelijk funest geweest voor mijn nieren. ben onder behandeling van een nefroloog, mijn nierfunctie is nog 25%. ik zou iedereen aanraden; pas op met langdurig lithiumgebruik!!

11-03-2012 | Man | 71
haloperidol
mijn vader ligt sinds 1 februari op het ic . na 2 zware operatie's (slokdarmkanker) knapt hij maar niet op! krijgt geregeld haldol toegedient omdat de artsen zeggen dat hij in de war zou zijn en uit zijn bed wil stappen. Dit is volgens ons (en sommigeic verpleegkundige) zeker niet het geval. omdat hij zeer moeilijk kan praten en al zoveel weken op het ic ligt is hij gewo[lees meer...]on zeer gefrustreerd en voelt zich niet begrepen! Als hij dan iets wil zeggen en/of vragen denken ze dat hij wartaal spreekt en dan geven ze hem maar haldol, hebben ze volgens ons idee rust. Wij hebben nu aangegeven dat we het absoluut niet meer willen dat hij het toegedient krijgt. Je moet dit wel via de arts schriftelijk laten vastleggen anders doen ze het inderdaad gewoon achter je rug om!!

08-12-2011 | Vrouw | 72
haloperidol
Mijn moeder krijgt dit middel in het revalidatie centrum waar zij momenteel verblijft. Ik ben er behoorlijk angstig voor als ik de bijsluiter lees. Zij is links verlamd na het infarct. Zij kreeg volgens mij waan beelden ook was ze s'nachts erg onrustig. Daarom zal wel besloten zijn om haar dit middel te geven. Zijn er mensen die ervaringen hebben met dit middel bij een her[lees meer...]seninfarct? Ik wil heel graag weten wat de gevolgen op langere termijn kunnen zijn.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum