Ervaringen met Invega

paliperidon

Schizofrenie (9 meningen)
Bipolaire stoornis (5 meningen)

24-07-2009 | Man
paliperidon

02-08-2023 | Man | 33
paliperidon (9mg)
Ik zou graag een uitzondering willen delen. Ik heb eerst jaren een inspuiting gehad van 150 had veel hoofdpijn, pijn in gewrichten en botten er zat niks emotie in mij behalve mijn reële angst door een doodbedreiging met zwaar volk... Ik heb een tijd teveel op elkaar meegemaakt (doorgaans men leven ook al) en bij het overlijden van 1 van mijn ouders die ik nog had op 22jaar[lees meer...] kwam die doodsbedreiging er ook bij had nooit last van stemmen de psychiatrie geloofden het niet vanwege mijn hallicunante situatie psychiaters weten nog na 10 jaar geen duidelijke conclusie te hebben ze spreken. Elkaar tegen! Ik ben nu 33 en heb die inspuiting na 6 maanden hard in opstand te komen omdat ik terug van plan was te gaan werken. Hebbe ze mij tabletten gegeven en nu omdat mijn nieuwe vriendin ook al op een manier denkt pak ik ze terug en heb meer last dan ooit gehad van stemmen. lijkt wel of die invega iets triggert in men hoofd ik functioneer beter zonder. In 2013 vroeg een psychiater hoe is het met u stemme? Ik begon spontaan te lachen en vroeg me af waar hij het vandaan haalde! En ja hoor na 6 jaar medicatie te hebben gepakt kan ik beter stoppen, nuchter heb ik energie want daar klaagde mijn vriendin dan wel over ik pak met tijden wel amfetamine ma dan heb ik da nie eens( kleine hoeveelheden dan) ik was aant werken zonder dat iemand wist dat ik die invega niet meer nam voelde me vrolijk en niet zo down en gevoel van altijd te moeten vechten en met spontane momenten hoorde ik wel dingen. Ook iets wat niet gepaard gaat aan het typische aspect van schizofrenie de psychiater begreep het zelf niet eens verklaar dan maar wat er speelde??? Bijna niemand gelooft mij natuurlijk... 1 maal die stempel kom je der niemeer vanaf en ik heb altijd een idee gehad da zo psychoses zonder medicatie weg te werken zijn zonder medicatie (al zou ik psychotisch zijn geweest) ging ik ook nog naar de fitness 3 A 4 maal in de week en totaal terug de oude geworden.... Ik ben of was tegenstander van al die pillen ooit is dat voor een korte periode wel nodig bij sommige ma ga eens sporten, Zodat je goede stoffen opwekt in je hoofd???? 10 maal effectiever dan die vuiligheid mensen zoek een partner pep elkaar op en elkaar blijven aanmoedigen als die geen zin heeft heeft die ander goesting om u mee te sleuren en je zal merkbaar verschil voelen merken en ook jou omgeving gaat je anders beginne bekijken! Dit is geen zever mense bv psychose zou komen door een constante piek van dopamine en nog iets waardoor je wanen zou krijgen ga een sport doen en da komt terug in balans simpel! Voor mij klinkt da ook nog best logisch. Niet dan? Meningen zijn welkom. Beste nog aan iedereen er uit komen doe je toch even in het begin is het moeilijk enkel dat is bij alles.... Groetjes

28-07-2023 | Man | 35
paliperidon (150mg)
Gebruik Nu 3 Jaar Invega Geen Dingen Meer In Me Hooft Of Nauwelijks .Wel Op 3 Jaar 30 KG Bijgekomen .Verder Geen Gedachtengang , Niks Is Leuk Of Ontspannend ,Gevoelens Worden Beinvloed Of Niks Of Nauwelijks Gevoelens Aan Of Bij Andere Personen (partner) ,Opgeblazen Gevoel Alsof je Vol Zit .

22-10-2021 | Man | 35
Schizofrenie
Lees dit maar eerst voordat je de pillen of injecties neemt - ik raad beide niemand aan. Kreeg eerst een paar pillen en daarna een 150 mg injectie, vervolgens een 100 mg injectie en later nog een 75 mg injectie onder dwang. Als je je leven wilt kapotmaken moet je vooral deze injectie nemen als het verkeerd uitwerkt (wat het in de meeste gevallen doet) dan moet je 6 maand [lees meer...]tot een jaar wachten tot het is uitgewerkt ( meestal 9 maand). Zolang blijft het in je lichaam hangen. Hiervoor heb ik al meerdere middelen geprobeerd zoals haldol , seroquel, aripiprazol, olanzapine.....invega is bij verre het ergste middel Als je de injectie neemt wat gebeurd er dan ? Nou ik belande doodziek in bed en zakte geleidelijk weg in de diepste depressie... de meest duistere plek die je kan voorstellen. Je krijgt stijve spieren , hartproblemen, brandende hoofdpijn, slapeloosheid , anhedonie, vermoeidheid en een wastlijst andere zij-effecten inclusief geen gedachten, concentratieproblemen, geheugenproblemen, cognitieve problemen. Ik heb een hele maand 24/7 in bed gelegen en kon helemaal niks meer. De anhedonie is erg sterk dat wilt zeggen dat je nergens meer plezier in hebt tot op het punt van dat het verlammende depressie en neerslachtigheid teweegbrengt en als een zombie rondloopt. In dit geval is het middel erger dan de kwaal. Ik kan geen boek lezen, film kijken of douch nemen, alles is saai en kost enorm veel energie om te doen. Ondertussen na zoeken ben ik vele honderden mensen tegengekomen (vooral op bluelight forum ) met dezelfde problematiek. ik ben veel mensen tegengekomen waarbij het zelfs anderhalf jaar duurde voordat de effecten van een of twee injecties waren uitgewerkt , sommigen hadden zelfs permanent last van klachten zelfs na twee injecties. Er zijn zelfs mensen die maandenlang niks anders kunnen dan in bed liggen. Je kan er niks tegen doen want het blokeert dopamine en serotonine receptoren. niks werkt meer : caffeine, amphetamine, cannabis, pijnstillers zoals opiaten en andere drugs of medicijnen. Zelfs anti-depressiva worden geblokkeerd zelfs op de hoogste dosage. Ik loop constant rond zonder dopamine/serotonine in mijn lichaam... en dit waarschijnlijk voor een heel jaar. Ik kan er niet over uit dat de middel is goedgekeurd door de autoriteiten/gezondheidzorg / FDA . Het zou verboden worden. Laat je niet misleiden door een paar positieve recensies want als je op andere websites kijkt zie je dat 90% tot 95% van de recensies negatief zijn over invega. Die injecties zijn levensgevaarlijk. Ik heb het gevoel alsof ik een hersenbeschadiging heb opgelopen zo slecht ben ik er van achteruit gegaan... letterlijk met een paar prikken mijn leven en gezondheid kwijt... diep triest.

04-06-2021 | Man | 49
Schizofrenie
Helpt goed om wanen en stemmen te onderdrukken. Gevoelsleven blijft in tact. Geen harnas gevoel of onwezenlijk gevoel zoals bij risperdal. Nadeel ben 10 kg aangekomen. Neiging om lang te slapen. Voel me ook minder fit. Heel soms bewegingsonrust in kaak en kwijlen tijdens slapen.

04-02-2021 | Man | 34
Schizoaffectieve stoornis
Na niet goed gereageerd te hebben op de olanzapine (bleef psychotische klachten krijgen ondanks flinke sedatieklachten), paliperidon voorgeschreven gekregen. Psychotische klachten zijn sinds de injecties niet meer teruggekomen en voel me goed op gevoelsvlak. Enige nadeel is dat deze medicatie de prolactine verhoogt, wat vaak sexuele bijwerkingen geeft als geen libido, erec[lees meer...]tiestoornis en soms pijnlijk orgasme. Dit is weer op te lossen door Abilfy (in lage dosering) naast de paliperidon te gebruiken, aangezien dit de prolactine verlaagt. Deze combinatie stelt mij weer in staat een gelukkig leven te leiden. Voor de geïnteresseerden wat achtergrondinfo over waarom Abilify naast de (prolactineverhogende) paliperidon in te zetten: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/18308789/

04-03-2019 | Man | 33
Schizoaffectieve stoornis
vond het een vreselijk medicijn Invega, ik ben van nature een gevoelsmens en hou ervan om van mijn emoties te genieten. Invega nam dit alles van mij af en kreeg er uiteindelijk dwanggedachtes over dat ik alleen nog maar wilde stoppen met deze medicatie waardoor ik dus keer op keer weer in een psychose belandde.

18-10-2018 | Man | 31
paliperidon (12mg)
Psychose
Na 2 psychoses neem ik Invega 12mg op lange termijn. Medicijn werkt goed voor het verminderen van verbale auditieve hallucinaties, maar ik ben wel over de jaren heen 30 kg bijgekomen en heb erectieproblemen. Medicijn doet niets tegen negatieve symptomen.

23-08-2018 | Man | 29
paliperidon (75mg)
Schizofrenie
Het is best een goed medicijn, alleen kunnen de injecties ongelooflijk veel pijn doen een paar dagen. Ik ga nu aanvragen of ik over op zuigtabletten mag want m'n arm is helemaal lam van de pijn als ik wil draaien. Heb al een klacht ingediend maar hielp niks. Oh ja, het is niet altijd zo geweest, het is iets van het laatste jaar en gebruik het al 6 jaar.

26-06-2018 | Man | 23
paliperidon (3mg)
Gedragsstoornis
Makkelijk bij de apotheek af te halen en goede service. Middel werkt goed en snel. Heb er verder ook geen klachten over.

17-04-2018 | Man | 58
Bipolaire stoornis
Vanaf 5-8- 2014 t/m 15 -1-2017 heb ik Invega voorgeschreven gekregen(i.p.v Risperdal). Ik ben destijds begonnen met 6 mg,maar al snel moest de dosis verlaagd worden naar 1mg per dag,maar uiteindelijk werkte het middel niet meer,en is vanaf 15-1-2017 gestaakt. En nu gebruik ik Lithium-carbonaat(1200 mg per dag),en dat is al vanaf 2002 zo,en verder niets erbij qua medicatie[lees meer...].

23-02-2018 | Man | 23
Psychische klachten
Heb jarenlang dit middel gebruikt omdat het zogezegd moest van een psychiater. Tijdens gebruik niet veel van gemerkt. Ik leide mijn leven zoals anders en had niet echt de indruk dat er wat veranderde in mijn denken of doen. Wel redelijk veel bijgekomen in gewicht en een serieuze oververmoeidheid (maar dit heeft wss een andere oorzaak , cvs of dergelijke, nu aan het onderzo[lees meer...]ekken) sinds januari gestopt met die medicatie en ik moet zeggen dat ik geen verschil merk. Eerste weken was ik wel wat neerslachtig wss door het abrupt afbreken maar nu voel ik mij terug in de fleur van mijn leven. Ben al serieus afgevallen mede door wat beweging waar ik nu weer zin in heb. Vermoeidheid blijft wel, echter hoor ik nu wel mijn wekkers afgaan wat ik anders niet hoorde met de medicatie. Ook kan ik terug dromen. Tijdens het gebruik van de medicatie heb ik geen enkele keer gedroomd. Na het stoppen ermee kan ik terug vrolijk dromen en herinner ik me ze ook.

28-10-2017 | Man | 31
Schizoaffectieve stoornis
Overgestapt van Zyprexa Depot (Zypadhera) 300mg per 4 weken naar Invega, Paliperidon. Van Zyprexa was ik erg afgevlakt en verdoofd. Nu zit ik enige weken op Invega en dit lijkt iets beter te gaan, minder bijwerkingen en afvlakking dan met Zyprexa. Voor mijn Psychose en manie is het zeer effectief, heb geen klachten. Binnenkort ga ik over op een Invega depot (Xeplion) omda[lees meer...]t ik niet altijd medicatietrouw ben. Conclusie: het middel is wat milder en beter te verdragen.

23-07-2016 | Man | 35
Psychose
Met dit middel heb ik zeer slechte ervaringen, ik heb er nachtmerries aan overgehouden. ik werd er kortademig van, ben er spontaan door van gaan roken, Pijn op de injectie plaatsen, ik ging veel zweten, ik werd ontzettend dik en kon niks meer. Nergens meer toe in staat. Ik ben er nu een aantal jaren vanaf, maar het zweten is nooit meer overgegaan. ik ben ook boos op de [lees meer...]GGZ dat ze me dit hebben aangedaan. Ik raad dit middel in injectievorm iedereen af, het is gevaarlijk.

07-05-2015 | Man | 35
Schizoaffectieve stoornis
Medicijn gekregen omdat ik erg huilerig, moe en prikkelbaar was. Helaas werd ik alleen maar meer vermoeid en kreeg ik als bijwerking iedere ochtend diarree en heel slecht slapen. De diarree is na overstap op haldol verdwenen en het slapen gaat al iets beter alhoewel het nog niet zo goed gaat als voor gebruik van de invega.

04-03-2015 | Man | 27
Psychose
Eerst begonnen met risperdal was suicidaal door die medicijnen en kon ook niet meer slapen. Ook enorm veel last van bewegingsstoornissen. Kon zelf geen glas water meer opheffen. Nu met invega voel ik me veel beter, en ik neem dit medicijn nu al zo'n 4 jaar. Is door autisme en een pyschose dat ik dit moet nemen.