Invega

paliperidon

Schizofrenie (7 meningen)
Bipolaire stoornis (4 meningen)

24-07-2009
Man

04-03-2019

Schizoaffectieve stoornis

vond het een vreselijk medicijn Invega, ik ben van nature een gevoelsmens en hou ervan om van mijn emoties te genieten. Invega nam dit alles van mij af en kreeg er uiteindelijk dwanggedachtes over dat ik alleen nog maar wilde stoppen met deze medicatie waardoor ik dus keer op keer weer in een psychose belandde.
18-10-2018

Psychose

Na 2 psychoses neem ik Invega 12mg op lange termijn. Medicijn werkt goed voor het verminderen van verbale auditieve hallucinaties, maar ik ben wel over de jaren heen 30 kg bijgekomen en heb erectieproblemen. Medicijn doet niets tegen negatieve symptomen.
23-08-2018

Schizofrenie

Het is best een goed medicijn, alleen kunnen de injecties ongelooflijk veel pijn doen een paar dagen. Ik ga nu aanvragen of ik over op zuigtabletten mag want m'n arm is helemaal lam van de pijn als ik wil draaien. Heb al een klacht ingediend maar hielp niks. Oh ja, het is niet altijd zo geweest, het is iets van het laatste jaar en gebruik het al 6 jaar.
26-06-2018

Gedragsstoornis

Makkelijk bij de apotheek af te halen en goede service. Middel werkt goed en snel. Heb er verder ook geen klachten over.
17-04-2018

Bipolaire stoornis

Vanaf 5-8- 2014 t/m 15 -1-2017 heb ik Invega voorgeschreven gekregen(i.p.v Risperdal). Ik ben destijds begonnen met 6 mg,maar al snel moest de dosis verlaagd worden naar 1mg per dag,maar uiteindelijk werkte het middel niet meer,en is vanaf 15-1-2017 gestaakt. En nu gebruik ik Lithium-carbonaat(1200 mg per dag),en dat is al vanaf 2002 zo,en verder niets erbij qua medicatie[lees meer...].
23-02-2018

Psychische klachten

Heb jarenlang dit middel gebruikt omdat het zogezegd moest van een psychiater. Tijdens gebruik niet veel van gemerkt. Ik leide mijn leven zoals anders en had niet echt de indruk dat er wat veranderde in mijn denken of doen. Wel redelijk veel bijgekomen in gewicht en een serieuze oververmoeidheid (maar dit heeft wss een andere oorzaak , cvs of dergelijke, nu aan het onderzo[lees meer...]ekken) sinds januari gestopt met die medicatie en ik moet zeggen dat ik geen verschil merk. Eerste weken was ik wel wat neerslachtig wss door het abrupt afbreken maar nu voel ik mij terug in de fleur van mijn leven. Ben al serieus afgevallen mede door wat beweging waar ik nu weer zin in heb. Vermoeidheid blijft wel, echter hoor ik nu wel mijn wekkers afgaan wat ik anders niet hoorde met de medicatie. Ook kan ik terug dromen. Tijdens het gebruik van de medicatie heb ik geen enkele keer gedroomd. Na het stoppen ermee kan ik terug vrolijk dromen en herinner ik me ze ook.
28-10-2017

Schizoaffectieve stoornis

Overgestapt van Zyprexa Depot (Zypadhera) 300mg per 4 weken naar Invega, Paliperidon. Van Zyprexa was ik erg afgevlakt en verdoofd. Nu zit ik enige weken op Invega en dit lijkt iets beter te gaan, minder bijwerkingen en afvlakking dan met Zyprexa. Voor mijn Psychose en manie is het zeer effectief, heb geen klachten. Binnenkort ga ik over op een Invega depot (Xeplion) omda[lees meer...]t ik niet altijd medicatietrouw ben. Conclusie: het middel is wat milder en beter te verdragen.
23-07-2016

Psychose

Met dit middel heb ik zeer slechte ervaringen, ik heb er nachtmerries aan overgehouden. ik werd er kortademig van, ben er spontaan door van gaan roken, Pijn op de injectie plaatsen, ik ging veel zweten, ik werd ontzettend dik en kon niks meer. Nergens meer toe in staat. Ik ben er nu een aantal jaren vanaf, maar het zweten is nooit meer overgegaan. ik ben ook boos op de [lees meer...]GGZ dat ze me dit hebben aangedaan. Ik raad dit middel in injectievorm iedereen af, het is gevaarlijk.
07-05-2015

Schizoaffectieve stoornis

Medicijn gekregen omdat ik erg huilerig, moe en prikkelbaar was. Helaas werd ik alleen maar meer vermoeid en kreeg ik als bijwerking iedere ochtend diarree en heel slecht slapen. De diarree is na overstap op haldol verdwenen en het slapen gaat al iets beter alhoewel het nog niet zo goed gaat als voor gebruik van de invega.
04-03-2015

Psychose

Eerst begonnen met risperdal was suicidaal door die medicijnen en kon ook niet meer slapen. Ook enorm veel last van bewegingsstoornissen. Kon zelf geen glas water meer opheffen. Nu met invega voel ik me veel beter, en ik neem dit medicijn nu al zo'n 4 jaar. Is door autisme en een pyschose dat ik dit moet nemen.
03-06-2013

ADHD

invega werkt, maar met de bijwerkingen erbij vind ik het nemen niet waard. Ik voelde me wel terug rustig in men hoofd, maar begon te kwijlen als een hond(nooit gehad), kreeg tics(constant begwegen van lippen) en voelde minder levendig dan een kamerplantje. Voor mensen die zwaar pyschotisch zijn is dit middel waarschijnlijk wel aan te raden maar is dit niet het geval zou ik[lees meer...] het zeker niet nemen...Ik denk wel dat ik veel bijwerkingen had door dit middel die niet iedereen heeft door het te gebruiken...
21-03-2013

Schizofrenie

Ik leef weer mijn eigen normaal leven als een mens
27-02-2013

Psychose

ik krijg xeplion en het werkt niet. de bijwerkingen zijn verschrikkelijk. ik moet gemiddeld 8 keer per dag drukken en word er suf en dik van. ik verslijt mijn hele leven op de wc. ik krijg nog geen andere medicijnen. ik zou graag acemap willen proberen. schizofrenie bestaat niet, want het is niet bewezen en bedacht door adolf hitler, die mensen van de ggz deugen niet en zi[lees meer...]j zijn zelf ziek. zij hebben zelf paranoide schizofrenie omdat zij zelf de enige zijn die daarin geloven en zij zo morbide met mensen om gaan. de ggz is een doodlopende weg.
20-05-2012

Schizofrenie

Ik had een paar maanden een psychose en gebruikte Abilify, het bleek niet effectief genoeg tegen de pos. symptomen. Na staken Abilify en na gebruik van ongeveer 7 weken Invega zijn alle pos. symptomen verdwenen. Nu wel vaak slaperig en ietwat neerslachtig. Maar heel fijn is de rust die ik nu in mijn hoofd heb. Ik heb nu ook niet dat "cocon/harnas" gevoel (wig tussen mij en[lees meer...] de wereld) dat ik met het "zusje" Risperdal wel heb gehad. Daarnaast gebruik ik ook Lexapro.
22-01-2012

Schizofrenie

Ik ervaar geen klachten mbt het krijgen van een psychose en heb een lage dosering. Ook ervaar ik geen bijwerkingen itt Risperdal of Abilify, maar met een hoge dosering zou dat waarschijnlijk wel anders zijn vermoed ik.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum