Olanzapine

olanzapine

Bipolaire stoornis (6 meningen)
Schizofrenie (3 meningen)

Olanzapine (Zyprexa)

Bojan Nikolik (18-03-2015)

22-08-2018

Olanzapine (olanzapine)

Hallo, ik slik al bijna 4 jaar Olanzapine. Begonnen met 2,5 mg tegen angstgevoelens en piekeren tijdens een heftige depressie. 10 kg aangekomen en toen naar een halve gegaan van 1,25 mg. Gewicht gestabiliseerd. Op een gegeven moment naar een kwart gegaan van 0,625 mg. Voelde een beetje een terugval maar was te doen. Toen om de dag een kwart genomen voor 3 weken en toen ges[lees meer...]topt. Na 2 weken weer last van spanning op m'n borst en angstgevoelens. Ook huilbui af en toe. Zit ook in mijn overgang en weet dus niet wie, wat, waar door komt! Ben toch weer begonnen met dat kwartje innemen en voelde me na 2 dagen weer prettiger in mijn vel. Ben ik te snel gestopt met dat kwartje? Moet dit nog langzamer? Heeft iemand hier ervaring mee? Graag respons.
14-08-2018

Olanzapine (olanzapine)

Ik heb het een tijdje gebruikt en heb het gelijk verlaagd Voelde me alsof ik buiten mezelf was Alsof ik steeds achter mezelf aan liep, heel vreemd Toen ik een lagere dosis had sliep ik goed was vaak al voor tien uur moe Dus als je slaap problemen hebt...
03-06-2018

Olanzapine (olanzapine)

Ik gebruik nu sinds 2 dagen 5 Mg olanzapine ivm met ernstige paniekaanvallen naar aanleiding van heftige gebeurtenissen.. ook gebruik ik 40 Mg citalopram en 50 Mg seroquel.. mijn vraag is of jullie ervaring hebben met olanzapine en hoe snel gaat dit zijn werk doen?
09-01-2018

Olanzapine (olanzapine)

Ik ben niet te spreken over dit medicijn. Ik kreeg het voorgeschreven door mijn psychiater en begon met 10mg. Dat is later verlaagd naar 7,5mg en nu ben ik er zelf gewoon sinds 2/3 maanden mee gestopt. De bijwerkingen waar ik het meest last van had waren een ontzettend droge mond, ik werd emotioneel gezien helemaal vlak en had juist totaal geen energie meer en ik kwam on[lees meer...]tzettend veel aan. Ik werd er zo gek van dat ik zoveel aankwam en dat was het niet waard. Ik heb mijn hele leven al moeite met mijn gewicht en dat dit medicijn mij binnen een paar maanden 20 kg deed aankomen vond ik het wel mooi geweest. Ik ben van de ene op de andere dag gestopt en had er geen moeite mee.
01-12-2015

Olanzapine (olanzapine)

Vorige week na een periode van weinig slaap ivm ontsteking schouder na een traumatische gebeurtenis last gekregen van angst en paniekaanvallen. Waarschijnlijk was het "emmertje" bijna vol en was het de druppel die hem deed overlopen. De angst hield aan en hierdoor ben ik bij een psychiater beland. Ik kreeg toen voorgeschreven: 3 x daags 0,5 mg lorazepam, 2 x daags 2,5 mg o[lees meer...]lanzapine, voor het slapen 25 mg quetiapine. Om er geen lang verhaal van te maken, hier mijn vraag: Ik gebruik olanzapine nu 1 week. Kun je na een week gebruik ineens stoppen met dit medicijn of moet je het zelfs dan nog afbouwen. De lorazepam ben ik al aan het afbouwen en de quetiapine heb ik maar 2 dagen gebruikt, omdat ik moeilijk in slaap kwam (niet). Alvast bedankt voor de reacties.
29-07-2015

Olanzapine (olanzapine)

Ik moet denk ik via de zorgverzekeraar toch betalen voor het middel, denk ik, ik heb een nota ontvangen, die ik niet voor de gestelde datum betalen kon, ik was ook liever niet bij een zodanige specialist in consult gegaan, want ben het nooit met hen eens geweest en zal het ook nooit worden. Ik slaap in de daklozenopvang, want ben een waardevol familielid kwijtgeraakt. Ik h[lees meer...]eb formulieren ingevuld en gebeld i.v.m. de rekening, men was bij de zorgverzekeraar kalmerend en zei dat ik de nota rustig een week te laat kon voldoen. Ik vertrouw de specialistische bevolkings-, of zorggroep in zijn geheel niet. De pschychiatrie. Ik slik die pil elke avond om half-acht, uit hun hand, en moet hier tussen mensen rondhangen waar ik niet om gevraagd heb, en taal aanhoren die ik niet gewenst heb.
04-02-2015

Olanzapine (olanzapine)

veel te lang verhaal, nu ben ik bijna 39 en al psychische problemen van 7-8 jarige leeftijd, voor zover ik weet heb ik altijd met angsten en al wat paniekstoornissen, rondgelopen tot mijn neuropsychiater me zyprexa 15 mg (het dubbele van wat ik nu nog neem, heb jaar of 2 erovergedaan om tot 10 mg te komen) neem zowel soft als harddrugs en nog een hele resem aan legale medi[lees meer...]cijnen. vele desintoxicatie pogingen, opnames ondergaan en nu 2 the point: neurolepticum, op 10 dagen +- 10 kg bijgekomen zonder meer voedselinname (eerder een opgezwollen lichaam + het gezicht zwelt ook enorm), ook nog enorme eetlust die je ervan krijgt +30 kg op 3 maanden. ook zwaar slaapmiddel vind ik (vroeger sliep ik 6-8h, herinner me nog de 1e maal dat ik het genomen had >12 uur aan 1 stuk doorgeslapen, maar angsten en paniekstoornissen waren weg, maar altijd moe en het werkt op je libido ook enorm. dat was het zo ongeveer, want om het zo te zeggen heb ik een dik kladblok nodig om mijn verhaal te doen, maar hoop dat ik hier sommige mensen mee geholpen heb.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (513) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum