ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 1

27-05-2018

Bipolaire stoornis

laat je niet verdoven met 10-meer mg/dag. psychiatrie denkt alleen in termen van medicijnen en soms in termen van gedragsleer-adapties. Veel bip/adhc/autis/schizo is veroorzaakt door conflictsituaties in de jeugd/baby/kinder-tijd en zo ingebrand in hersenpatronen die niet met full-brain-medicatie gericht op te lossen zijn (ingrijpend op onnodig veel andere hersengebieden o[lees meer...]mdat die toevallig ook de zelfde neurotransmitter gebruiken). Ik ben in alle gevallen voor activ-hersen-scans en dan dmv deep-brain-stimulation lokaal te pulseren(electr)/injecteren(transmitter): dan pak je alleen het specifieke gebiedje aan dat disfunctioneert. Tekenend: bv in Frankrijk is het aantal add/adhd/autis/schizo/enz een factor (soms 10!) lager dan in NL: Zij zien daar de ECHTE gevallen die vanaf embryonaal stadium een hersendisfunctie lokaal vertoonde; wij in NL duiden kindtrauma's teveel als gelijkwaardig. Doch in beide(!) gevallen (Fr-NL) is orale inname een globaal ingrijpende vorm omdat dus teveel hersengebieden ook dezelfde transmitter gebruiken. Mijn ervaringen: de eerste 1-2jr ben je vol bezig met existeniele vragen als "wie ben IK nu nog, nu ik mij zo vreemd anders (deels apatisch) gedraag". Daarna ga je je afzetten en wil je terug naar je eigen capa en dus creativiteit, snelheid, enz, dus ga je mgs verlagen. Dan na enkele jaren (5-10jr na 1ste inname) wil je er van af, maar raad iedereen het af, je wordt gemangeld tussen de visie dat de medicijn-industrie en psychiatrie jou normaliserend in een saai gareel houdt, versus dat je denkt te weten dat als je stopt de shit van druk-druk-hoofd snel-snel-hoofd enz enz weer snel of zomaar onbeheersbaar op kan poppen (en het circus van drogeren weer van voorafaan begint)... Als je een dan een psychiater vraagt DeepBrainStim te doen wordt je voor gek verklaard dat je een irreeele grote fantasie hebt. Maar IK weet dat we in 1983 al experimenten op katten en ratten deden mbt parkinson, lokaal activeren/remmen dmv electr. Gelul dus die vooringenomen disfunctionele medicijngedreven psychs ! Als je stopt zul je merken dat je hersenen gespannener worden, het zal je energie kosten om daarop alert te zijn, en je zult niet weten hoe je dan moet acteren/reageren. Het beste is af te bouwen met een 1/4de pil per dag gedurende 1 wk minder; dan is dit effect veel lager. Als je vervolgens merkt dat je depri-schizo-enz gedachten krijgt ga je weer 1/4de pil per dag per week omhoog. Je zult dus gaan ontdekken of je vanaf embryonaal de disfunctie had (hersenschade ed) danwel in kindtijd een trauma ontwikkeld ingebrand hebt. In dat laatste geval zul je merken dat je na een fase van medicatie toch stiekem anders en beter in het leven gaat staan. Ga niet naar een standaard psycholoog of pyschiater om DAT probleem op te lossen; oeverloos gelul/praten al 150/350eu per 1,5uur en weinig tot niets DOEN ! Stop je geld dan liever in een intelligente vriend of iemand die totaal anders holistischer naar zaken kijkt en DOET en hooguit een enkele relevante praktische kernvraag stelt. Dat vind je zelfden bij pyschol/psychia en die vragen bakken met geld. Dat zoeken van een ander gaat dus anders/verder dan het zoeken naar een luisterend-oor !
20-11-2017

Bipolaire stoornis

Ik kreeg dit middel voorgeschreven door mijn psychiater in een periode van liefdesverdriet, depressie en zeer grote onrust. Het middel hielp binnen 24 uur, maar werkelijk alles aan mijn karakter verdween, ik kan me nauwelijks meer herinneren hoe het was. Daarbij 25 kg aangekomen. Ik zou iedereen met klem willen adviseren toch te proberen om op eigen kracht door die heftig[lees meer...]e ellende heen te komen, want deze medicijnen zijn geen oplossing, slechts een extra probleem/drama.
05-02-2016

Bipolaire stoornis

Sinds vijf weken slik ik Olanzapine tegen psychose en manie. Voorheen gebruikte ik Seroquel. Voordat ik begon was ik sterk manisch en psychotisch. Na een dag of vijf begon het middel te werken en nu voel ik me heel rustig en evenwichtig. Ik moet wel vaak rusten/ slapen maar dat is goed. De bijwerkingen die ik heb zijn: honger hebben, een droge mond, vergeetachtig zijn. I[lees meer...]k heb veel vertrouwen in dit middel, ik heb me sinds jaren niet zo goed gevoeld.
03-08-2015

Bipolaire stoornis

Ik gebruik het nu een aantal maanden, voel me hierdoor niet meer hypomaan! Wel voel ik me iets afgevlakt en door mijn toenamen in gewicht ben ik ook wat onzeker geworden waardoor ik toch meer op de achtergrond sta. dit klinkt nu allemaal heel negatief, maar dit middel heeft me redelijk stabiel door een moeilijke periode heen geholpen. Ik ben nu aan het afbouwen, en ik mo[lees meer...]et zeggen dat doen we heel geleidelijk en rustig aan, maar verloopt goed.
07-07-2015

Bipolaire stoornis

Ik slik nu 12 jaar olanzapine. Dosering wisselde tussen 10 en 2,5 milligram. Nu zit ik al jaren op 5 Mg. Ik herken heel veel van de bijwerkingen die genoemd worden: altijd moe, veel moeite met opstaan 's morgens, heel vaak slaperig. Ook heb ik continu trek in eten, m.n. Zucht naar zoet en koffie. Ook heb ik het idee dat mijn hartritme erdoor beïnvloed wordt, maar artsen ku[lees meer...]nnen gelukkig niet echt hartproblemen vaststellen. Toch ben ik wel tevreden over het medicijn: het werkt: ik heb geen psychose meer gehad, ondanks behoorlijk stressperiodes en ingrijpende gebeurtenissen afgelopen 12 jaar. Ook heb ik veel minder last van schommelingen in mijn stemming: niet meer echt depressieve of hyper- periodes gehad. Ook heb ik minder last van piekeren en geen last meer van over elkaar heen buitelende gedachtenassociaties die ik had , die niet te stoppen leken. Bovendien heb ik gemerkt dat de bijwerkingen een heel stuk te verminderen zijn als je goed voor jezelf zorgt! Je moet echt letten op gezond eten! Zo weinig mogelijk snoepen! Neem iets hartigs als je trek hebt. En blijf sporten en bewegen! Het medicijn remt oa de aanmaak van serotonine, dit is een stofje waar je blij van wordt. Maar dit wordt ook aangemaakt als je sport, en wordt ook door je darmen aangemaakt, waardoor dat gezonde eten zo belangrijk is! Ook kun je tai chi of chi gong doen om in balans en gezond te blijven, dit helpt mij heel erg goed.
29-05-2013

Bipolaire stoornis

Klote medicijn eerste klas. Alsof me hele wereld instorten. Geef mensen alsjeblieft eerst lithium om de manie te remmen voor ze dit medicijn geven. Ik geloof dat het echt niet gezond is om in 1 keer van die Manische piek naar een Depressieve piek te gaan.
Pagina 1 van 1

Mirena (2050) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (450) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (444) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (363) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!