Psychose (13 meningen)

Pimozide (Orap)

Bojan Nikolik (31-03-2015)

24-02-2019 | Man | 26
Zenuwachtigheid
Bij mij is vroeger PDD-NOS gediagnosticeerd. Echter, twijfel ik daar aan. Ik merkte dat ik voor veel dingen overgevoelig was (lees hooggevoelig) en ook zenuwtrekjes kreeg. Toen ben ik begonnen met Orap. De eerste jaren heb ik niet of nauwelijks bijwerkingen gekregen. De ticks waren weg, al voelde ik mij soms wel wat benauwd. (soort claustrofobie gevoel naar inname). Nu [lees meer...]ik ernstige RSI klachten heb, denk ik er over naar om te stoppen. Ook heb ik symptomen van priapism (erectie stoornis) Ben nu 26, na mijn 19de zijn deze klachten verergerd. Voel mij vaak duizelig en angstig. Misschien komt dat wel door deze medicatie, vandaar ik er mee wil stoppen. Heb veel concentratieproblemen.

03-10-2018 | Man | 39
Autisme
Het medicijn was in mijn tienertijd door de huisarts voorgeschreven als prikkeldemper en emotieregulator, maar verloor gedurende mijn jongvolwassen leven zijn werkzaamheid. Ik ben toen onder begeleiding van een psychiater van het RIAGG overgestapt op een combinatie van Seroxat (Paroxetine) en Risperdal (Risperidon). Om deze medicijnen te kunnen gaan gebruiken, moest ik ee[lees meer...]rst ruim twee weken van de Orap afzijn; pas wanneer de nog in mijn bloed aanwezige sporen van Orap volledig waren afgebroken in mijn lichaam mocht ik beginnen met de nieuwe pillen. Ik gebruik Risperdal (3mg) en Seroxat (20mg) nog steeds naar volle tevredenheid (okt 2018).

31-08-2015 | Man | 22
Syndroom van Asperger
Hallo iedereen. Vaak overgestapt naar een antidepresivum. Had absoluut geen goed effect op mij. Ik heb een vorm van autisme (hoogfunctionerend) en heb last van angsten. En heb geen natuurlijke blokkade op mijn binnenkomende prikkels. Orap helpt hier mij heel erg mee. Ik slik het al 4 jaar elke dag. En zou er niet aan moeten denken om te stoppen. Mensen, wees aub niet bang [lees meer...]over de bijwerkingen. Vaak zijn het placebo's die worden versterkt door het internet. Medicatie op internet zoeken is GEEN goed plan. Kans is dan veel groter om de bijwerkingen te 'voelen'. Of in ieder geval. Enorm versterkt. Ik zweer bij Orap!

08-12-2014 | Man | 29
pimozide
Orap 1mg werkt!!! Na een jarenlange hel van het zoeken naar acceptabele medicatie (ben 4 keer opgenomen geweest op gesloten afdelingen), eindelijk iets wat wél werkt tegen de gegeneraliseerde angststoornis en paniekstoornis. Het piekeren is beduidend minder. Ik heb meer controle over de zorgen. Ik heb het gevoel dat ik weer leef, in plaats van geleefd te worden!! Ik heb[lees meer...] tevens een schizoaffectieve stoornis/bipolair type en Orap werkt goed tegen achterdocht en hallucinaties! Bijwerkingen heb ik niet. Alleen moeheid een uur na inname. Maar ik neem de Orap 's avonds in, dus geen problemen. Tot nu toe het beste anti-angst medicijn! En dan heb ik er vele gehad: Haldol, Seroquel, Risperdal, Lyrica, Buspar, Fluvoxamine, Efexor, Cymbalta, Citalopram etc, etc!!

20-09-2014 | Man | 35
Autisme
Ik was een jaar of 15 en kreeg last van allerlei onrust, prikkelbaarheid en angsten, een combinatie van autisme en puberteit zeg maar. De huisarts schreef Orap voor. Ik weet eerlijk gezegd niet meer in welke sterkte, maar ik vermoed 1 mg per dag. Dit heeft gedurende mijn puberteit goed gewerkt, maar als jongvolwassene kwam ik bij een psychiater die erg voor afbouw van dez[lees meer...]e Orap was. Dit zorgde voor problemen. Uiteindelijk kwam ik onder behandeling bij een andere psychiater en die zei dat Orap niet het juiste medicijn was. Na een afbouwperiode van 2-3 weken - dit was verplicht, omdat de werkzame stof Pimozide eerst volledig uit mijn bloed moest zijn - ben ik overgestapt op Seroxat 20 mg om de somberheid te bedwingen. Na een aantal weken kwam daar Risperdal 3 mg bij voor een stukje rust en prikkelreductie. Deze combinatie van medicijnen werkt nog altijd heel goed voor mij.

21-06-2013 | Man | 68
pimozide
Jaren geleden meende ik last te hebben van slaap-apnoe en schrok ik vaak wakker uit mijn slaap. Onderzoek in een slaapcentrum bevestigde dit niet. Ook onderzoek door KNO-arts bracht geen afwijkingen aan het licht. Second opinion evenmin. Waarschijnlijk ging het dus om inbeelding. Sindsdien Orap 1 mg gebruikt en nu schrik ik zelden meer wakker van vermeende slaap-apnoe.

14-11-2012 | Man | 23
Psychose
nou ik ben begonnen met 1 mg en toen had ik geen bijwerkingen en gebruik nu 2 mg en ik merk lichte vermoeidheid maar mensen die angstaanvallen hebben of psychose die raad ik dit middel aan ik heb ook zyprexa geprobeerd maar dat geeft bijwerkeningen waar je niet vrolijk van wordt bijv dat je een eind aan je leven wil maken of dat je het leven niet meer ziet zitten en je kan[lees meer...] er door slecht slapen dit zijn mijn ervaringen

14-06-2012 | Man | 41

04-06-2012 | Man | 50
pimozide
ik heb deze rotzooi jaren geslikt. sinds januarie ben ik gestopt, ik heb nu weer zin en de kracht om door te gaan, maar wel invalide geworden door dit gif. mocht u dit lezen zal ik u mijn ervaring vertellen na 12 uur in de middag ben ik altijd wel thuis . Diegene die mij dit heeft voorgeschreven deugt niet of heeft niet opgelet op school!! (Red; telefoonnummer verwijderd i[lees meer...]vm privacyredenen en werkwijze van deze website. Uiteraard mogelijk te reageren via ' Reageer op deze ervaring'. Mvg, MijnMedicijn )

18-05-2012 | Man | 29
Schizofrenie
dit middel helpt welliswaar tegen psygoses,maar heeft als bijwerking dat je niet meer van het leven kan genieten.het maakt je hoofd simpel en zet je met bijde benen op de grond. voor relatief keine klachten raad ik aan om er niet mee te beginnen.ik heb het zo`n zeven jaar gebruikt,maar ben er nu echt klaar mee. ben weer gaan hardlopen en dat gaat zoveel beter zonder orap d[lees meer...]an met.omdat orap de spieren stijf maakt en bewegen onplezierig en vermoeiend maakt.zet em op allemaal!

21-04-2012 | Man | 40
pimozide
Ik heb dit medicijn 1 maand gebruikt naast mirtazapine, (wat ik al een tijdje slik, maar afdoende werkt tegen angst en spanningsklachten). Ik moet zeggen in het begin , dat het wat rustiger werd in mijn hoofd, minder gespannen, voelde me zelfs redelijk. Maar naar 2 weken kreeg ik rare bijverschijnselen, zoals trillende lip, oogleden en neusvleugels. Heel irritant. Ben ges[lees meer...]topt met orap , omdat ik denk dat, dat de boosdoener is, maar ben er nu bijna 2 weken vanaf, maar voel me meer gespannen als voor het gebruik en nog steeds nare gezichtstrekjes. herkent iemand dit ook? Binnenkort gesprek met arts, of dit de oorzaak kan zijn, want opzich hielp het voor de kwaal, maar krijg er andere voor terug. Het is kiezen tussen kwaden.

11-04-2012 | Man | 58
pimozide
Ik slik orap nu zo'n 14 jaar. Ik had te veel inpulsen en was angstig en erg gespannen. Orap heeft het allemaal weggenomen en ik kan een redelijk goed leven leiden. Laatste tijd wel last van vermoeidheid en hartkloppingen maar breng het niet ivm orap. Ik ben er zeker niet extreem van gegroeid. Ik rook 5 pakjes shag in de week was eerst 8 pakjes en ik gebruik3 tot 4 alcohol [lees meer...]comsumptie per dag ook deze verslavingen kan ik de laatste tijd beter in de hand houden. Ik vind het een prima middel het heeft mijn leven positief veranderd.

08-03-2012 | Man | 20
pimozide
Om het maar even simpel te beginnen: BAGGER. Ik ben 8 jaar geleden begonnen met het slikken van dit paardenmiddel en sindsdien is mijn leven een grote puinhoop geworden. Om het maar even kort op te sommen; Depressief, Levenloos, Onmogelijk kunnen veranderen zelfs als je het zo graag wil, Schizofrenie, Heel erg verslavingsgevoelig en tot slot zelfmoordgedachten, die niet e[lees meer...]cht prettig waren. Je verandert zo ontzettend erg dat je niet meer weet hoe je eigenlijk echt bent. Één pluspunt was dat me tics er grotendeels van verdwenen, wat overschaduwd word door het bovengenoemde. Kortom, ik zou NIEMAND dit medicijn aanraden, hoe erg de situatie ook is. Want als ik moet kiezen tussen een onmogelijk leven leiden of tics hebben dan kies ik voor tics hebben.

15-02-2012 | Man | 32
pimozide
Diagnose schizofrenie sowieso al erg twijfelachtig. Dit medicijn zorgt er als je het meerdere jaren achter elkaar gebruikt dat je leven leeg wordt omdat je veel initiatief verliest. Ook de gevoelsvervlakking is zeer ernstig. Het medicijn kan schijnbaar iemand uit een psychose halen, echter weet je nooit of dit door het medicijn komt, of ergens anders door: verandering v[lees meer...]an omgeving, van zelf overgaan.

28-01-2012 | Man | 40
Schizofrenie
de a-typische middelen zijn meestal niet zo haag op de QOL index maar daar kun je langere tijd mee vooruit. Largactil is gevaarlijk in felle zon. Haldol geeft duizelingen en dwangstand van het hoofd etc. Orap op den duur gaat ook wel irriteren maar met een beetje extra yoga en beweging is het te verdragen. Abilify sluipt er in en op een dag heb je alle bijwerkingen teg[lees meer...]elijk. Over andere middelen kan ik niet oordelen.

15-11-2011 | Man | 9
Mcdd
mijn zoon van 9 heeft adhd pdd-nos en mcdd. voor de adhd slikt hij concerta 36mg dat neemt het drukke gedrag weg. hij was alleen nog erg paranoide ik als moeder kon nooit stoeien of gek doenof lachen met andere mensen woest werd hij dan de oneindige vragen (pdd-nos) en vooral rare vragen......nu met orap is 90% van dat gedrag weg hij heeft rust in zijn hoo[lees meer...]fd zegt hij ook zelf...het enige nadeel is zijn toeneemende eetlust dat leverd nu een nieuwe strijd maar op te lossen met gezonde tussendoortje............hij is weer gelukkig..

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum