Ervaringen met Orap

Bojan Nikolik (31-03-2015)

31-08-2015 | Man | 22
pimozide (1mg)
Syndroom van Asperger
Hallo iedereen. Vaak overgestapt naar een antidepresivum. Had absoluut geen goed effect op mij. Ik heb een vorm van autisme (hoogfunctionerend) en heb last van angsten. En heb geen natuurlijke blokkade op mijn binnenkomende prikkels. Orap helpt hier mij heel erg mee. Ik slik het al 4 jaar elke dag. En zou er niet aan moeten denken om te stoppen. Mensen, wees aub niet bang [lees meer...]over de bijwerkingen. Vaak zijn het placebo's die worden versterkt door het internet. Medicatie op internet zoeken is GEEN goed plan. Kans is dan veel groter om de bijwerkingen te 'voelen'. Of in ieder geval. Enorm versterkt. Ik zweer bij Orap!

23-07-2013 | Vrouw | 42
Psychose
Orap helpt goed bij het zien of horen van dingen , die er niet zijn! Je krijgt alleen erg onrustige benen en het lijkt wel alsof je er dikker van wordt....wie herkent dit?

21-06-2013 | Man | 68
pimozide
Jaren geleden meende ik last te hebben van slaap-apnoe en schrok ik vaak wakker uit mijn slaap. Onderzoek in een slaapcentrum bevestigde dit niet. Ook onderzoek door KNO-arts bracht geen afwijkingen aan het licht. Second opinion evenmin. Waarschijnlijk ging het dus om inbeelding. Sindsdien Orap 1 mg gebruikt en nu schrik ik zelden meer wakker van vermeende slaap-apnoe.

14-11-2012 | Man | 23
Psychose
nou ik ben begonnen met 1 mg en toen had ik geen bijwerkingen en gebruik nu 2 mg en ik merk lichte vermoeidheid maar mensen die angstaanvallen hebben of psychose die raad ik dit middel aan ik heb ook zyprexa geprobeerd maar dat geeft bijwerkeningen waar je niet vrolijk van wordt bijv dat je een eind aan je leven wil maken of dat je het leven niet meer ziet zitten en je kan[lees meer...] er door slecht slapen dit zijn mijn ervaringen

28-01-2012 | Man | 40
Schizofrenie
de a-typische middelen zijn meestal niet zo haag op de QOL index maar daar kun je langere tijd mee vooruit. Largactil is gevaarlijk in felle zon. Haldol geeft duizelingen en dwangstand van het hoofd etc. Orap op den duur gaat ook wel irriteren maar met een beetje extra yoga en beweging is het te verdragen. Abilify sluipt er in en op een dag heb je alle bijwerkingen teg[lees meer...]elijk. Over andere middelen kan ik niet oordelen.

29-01-2011 | Vrouw | 29
Wanen, psychose
Waandenkbeelden zijn bijna weg. Ik gebruik het samen met Abilify, (aanrader!) Slik het voor het slapen gaan, dan heb je overdag minder last van initiatiefverlies/futloosheid. Het wordt rustig in je hoofd bij 2 of 3 mg.

11-01-2011 | Vrouw | 50
Schizofrenie
ik slik al meer dan 15 jaar Orap, mijn Schizofrenie is zo hevig dat ik zonder medicijnen absoluut niet kan functioneren. Van Orap word je helaas dik, en na 15 jaar vont ik mijzelf walgelijk dik. Ik leek wel een 10 tonner. Omdat ik zo dik werd kreeg ik er ook nog andere problemen mee, zoals, diabetes, hoge bloeddruk, en schaamte om zelf naar de winkel te gaan, aan leuke din[lees meer...]gen kwam ik al helemaal niet meer toe. Orap legt mij lam, maakt me moe, ik kom nergens meer aan toe maar het is een noodgedwongen afweging. Inmiddels ben ik de Orap gaan combineren met Abilify, een soortgelijk middel als Orap maar in tegenstelling tot Orap wordt ik van Abilify juist heel erg actief. de combinatie ervan werkt bij mij heel erg goed. Voor iedereen die dit ook wilt proberen een serieuze waarschuwing!> let op je gewicht, als je b.v metformine gebruikt, dit is tevens een eetlust remmer. Doordat je actief word en minder eetlust krijgt en misschien wel gaat sporten kan het afvallen met te grote proporties gaan met ernstige gevolgen. Zorg dat alles met mate verloopt. Als je te snel afvalt kan je gemakkelijk in een psychose raken.

20-10-2010 | Man
Gilles de la tourette
Ik ben zeer tevreden over het medicijn en het neemt veel van mijn tics weg ook nog na vaak in vergeten te nemen. Enkele niet lastige bijwerkingen in het begin waren onder andere lichte spierpijn de dag na verhoging van de dosis. Zoals meerdere mensen vindt ik de vermoeidheid een groot nadeel want even flink hard de handjes uit de mouwen op het werk is er niet meer zo mak[lees meer...]kelijk bij. Voordeel erbij is dat orap een rustgevend gevoel geeft dus maak ik me automatisch niet zo druk om de vermoeidheid. Kortom aangezien ik vaak het medicijn vergeet in te nemen en het nogsteeds erg goed werkt ben ik er zeer tevreden over.

28-07-2010 | Man
Psychgies
regelmatig onbestendig; beetje draaierig in het hoofd.

14-03-2010 | Man
Persoonlijkheids storing
orap doet perfect z'n werk kheb ook het middel zyprexa gebruikt waar ik gewoon zwaar ontevreden over was orap vlakt inderdaad enigsins af wat ik zeer prettig vind alles wordt minder intens enzo makkelijker te verwerken bij deze en waarom ik ook wou reagere orap is een oud middel wat nog ma weinig wordt voorgeschreven ma het helpt mij uitstekend

03-03-2010 | Vrouw
Orap1mg

19-10-2009 | Man
pimozide
Angst + depressie vermindert, aandacht+concentratie verbeterd. Ik heb wat meer lak aan de dwanggedachten gekregen. Dankzij dit medicijn kan ik weer goed functioneren. Haast geen bijwerkingen.

27-05-2019 | Vrouw | 38
pimozide (1mg)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Angst is nu een eind minder, ik kan weer wat doen. Had voorheen wel zin, maar het kon niet. Betreft vroeg kinderlijk misbruik en daarom ook autistisch. Kan zekers nog niet werken. Hoef niet meer de halve dag rust te zoeken in bed. Lichaamspijn is een eind minder. Hou niet van oxazepam, toch kwam zowel huisarts als GGZ met die pillen. Word raar van die tabletten, hartslag s[lees meer...]chiet omhoog, indien net niet op tijd met innemen. Dit is een eind beter.

08-12-2014 | Man | 29
pimozide
Orap 1mg werkt!!! Na een jarenlange hel van het zoeken naar acceptabele medicatie (ben 4 keer opgenomen geweest op gesloten afdelingen), eindelijk iets wat wél werkt tegen de gegeneraliseerde angststoornis en paniekstoornis. Het piekeren is beduidend minder. Ik heb meer controle over de zorgen. Ik heb het gevoel dat ik weer leef, in plaats van geleefd te worden!! Ik heb[lees meer...] tevens een schizoaffectieve stoornis/bipolair type en Orap werkt goed tegen achterdocht en hallucinaties! Bijwerkingen heb ik niet. Alleen moeheid een uur na inname. Maar ik neem de Orap 's avonds in, dus geen problemen. Tot nu toe het beste anti-angst medicijn! En dan heb ik er vele gehad: Haldol, Seroquel, Risperdal, Lyrica, Buspar, Fluvoxamine, Efexor, Cymbalta, Citalopram etc, etc!!

30-08-2013 | Vrouw | 46
pimozide
Ik gebruik sinds medio 1994 Orap 1 mg. Voorheen gebruikte ik Fluanxol maar daar werd ik erg vlak van. Orap helpt goed tegen de klachten die ik heb (dissociatie, derealisatie, depersonalisatie en dwanggedachten). Ik heb het al naar gelang omstandigheden opgehoogd en omlaag gebracht zonder vervelende bijwerkingen. Sinds 2003 sta ik vrij constant op 2 mg per dag. Het vlakt wa[lees meer...]t af maar het is het waard om redelijk normaal te kunnen functioneren.

30-12-2012 | Vrouw | 35
pimozide
Zeer tevreden over Orap, maar ivm met kinderwens overgegaan op Haldol