Ervaringen met Orap

Pimozide (Orap)

Bojan Nikolik (31-03-2015)

23-10-2021 | Man | 29
pimozide (0,5mg)
Ongeveer een jaar geleden begonnen met een zeer lage dosering Orap (0,5-1 mg) na een zeer instabiele periode met zelfs een randpsychose. Hoewel het mij zeer stabiel maakt, heeft het ook mijn creatieve vermogen en initiatief voor een groot gedeelte bij me weg gehaald. Zelfs depressieve en suicidale klachten van gekregen. Na overleg overgegaan op een stemmingstabilisator (La[lees meer...]motrigine). Hopen dat ik weer de magie terugkrijg in mijn leven!

08-12-2014 | Man | 29
pimozide
Orap 1mg werkt!!! Na een jarenlange hel van het zoeken naar acceptabele medicatie (ben 4 keer opgenomen geweest op gesloten afdelingen), eindelijk iets wat wél werkt tegen de gegeneraliseerde angststoornis en paniekstoornis. Het piekeren is beduidend minder. Ik heb meer controle over de zorgen. Ik heb het gevoel dat ik weer leef, in plaats van geleefd te worden!! Ik heb[lees meer...] tevens een schizoaffectieve stoornis/bipolair type en Orap werkt goed tegen achterdocht en hallucinaties! Bijwerkingen heb ik niet. Alleen moeheid een uur na inname. Maar ik neem de Orap 's avonds in, dus geen problemen. Tot nu toe het beste anti-angst medicijn! En dan heb ik er vele gehad: Haldol, Seroquel, Risperdal, Lyrica, Buspar, Fluvoxamine, Efexor, Cymbalta, Citalopram etc, etc!!

18-05-2012 | Man | 29
Schizofrenie
dit middel helpt welliswaar tegen psygoses,maar heeft als bijwerking dat je niet meer van het leven kan genieten.het maakt je hoofd simpel en zet je met bijde benen op de grond. voor relatief keine klachten raad ik aan om er niet mee te beginnen.ik heb het zo`n zeven jaar gebruikt,maar ben er nu echt klaar mee. ben weer gaan hardlopen en dat gaat zoveel beter zonder orap d[lees meer...]an met.omdat orap de spieren stijf maakt en bewegen onplezierig en vermoeiend maakt.zet em op allemaal!

27-02-2011 | Vrouw | 29
Angst, psychose, slaap, wanen
Ik heb heel wat medicijnen geprobeerd, los van elkaar en in combinatie's. Nu slik ik ORAP 2 mg in combinatie met 400mg SEROQUEL, voor het slapen gaan... WAT EEN AANRADER!!!! Psychose met wanen onder controle, slapen en doorslapen gaat goed met deze combinatie. Voel me rustig in mijn hoofd en in mijn stemming. Ik kom weer tot leven en ik kan meer prikkels aan.

29-01-2011 | Vrouw | 29
Wanen, psychose
Waandenkbeelden zijn bijna weg. Ik gebruik het samen met Abilify, (aanrader!) Slik het voor het slapen gaan, dan heb je overdag minder last van initiatiefverlies/futloosheid. Het wordt rustig in je hoofd bij 2 of 3 mg.

04-12-2011 | Vrouw | 27
pimozide
Wat een ontzettende troep is dit ! Ben ik sinds kort achter. Heb het tien jaar gebruikt. Sins die tijd ging ik als een zombie door het leven met geen gevoel van omgeving en altijd slaperig en duf en geen reactie vermogen. Ook sinds die tijd van maatje 36 naar maat 44 gegaan omdat het vreetkicks en honger opwekt. 3 maanden geleden gehalveerd en nu een dikke week niks meer. [lees meer...]Af en toe word ik flink agressief door onrust maar daar moet ik ff doorheen. Mooie bijkomstig heid is dat ik al weer vijf kilo ben afgevallen in 1,5 maand tijd. Wel ben ik totaal veranderd kwa karakter, van een levenloos apatisch mens ben ik veranderd in een druk persoon ( ADHD is weer flink aanwezig ). Maar ja als je een keuze moet maken tussen een zombie of een druk persoon dan maar druk wat dat is mijn ware ik. Orap was voor mij een aanfluiting en een paardemiddel. Voor mensen met een psychose misschien een ideale oplossing maar voor mijn problemen niet.

12-01-2011 | Man | 27
pimozide
gemengde tevredenheid over orap. Ben er zo'n zes jaar geleden mee begonnen en vlink aangekomen. Daarnaast werd ik er zeer verslavingsgevoelig van. Helpt wel goed tegen psychose, erg gevaarlijk naar mjin mening met onderliggende depressie omdat je er suf van wordt en dan nog minder doet. wordt er wel rusriger maar vlakt je erg af.

24-02-2019 | Man | 26
Zenuwachtigheid
Bij mij is vroeger PDD-NOS gediagnosticeerd. Echter, twijfel ik daar aan. Ik merkte dat ik voor veel dingen overgevoelig was (lees hooggevoelig) en ook zenuwtrekjes kreeg. Toen ben ik begonnen met Orap. De eerste jaren heb ik niet of nauwelijks bijwerkingen gekregen. De ticks waren weg, al voelde ik mij soms wel wat benauwd. (soort claustrofobie gevoel naar inname). Nu [lees meer...]ik ernstige RSI klachten heb, denk ik er over naar om te stoppen. Ook heb ik symptomen van priapism (erectie stoornis) Ben nu 26, na mijn 19de zijn deze klachten verergerd. Voel mij vaak duizelig en angstig. Misschien komt dat wel door deze medicatie, vandaar ik er mee wil stoppen. Heb veel concentratieproblemen.

14-11-2012 | Man | 23
Psychose
nou ik ben begonnen met 1 mg en toen had ik geen bijwerkingen en gebruik nu 2 mg en ik merk lichte vermoeidheid maar mensen die angstaanvallen hebben of psychose die raad ik dit middel aan ik heb ook zyprexa geprobeerd maar dat geeft bijwerkeningen waar je niet vrolijk van wordt bijv dat je een eind aan je leven wil maken of dat je het leven niet meer ziet zitten en je kan[lees meer...] er door slecht slapen dit zijn mijn ervaringen

31-08-2015 | Man | 22
Syndroom van Asperger
Hallo iedereen. Vaak overgestapt naar een antidepresivum. Had absoluut geen goed effect op mij. Ik heb een vorm van autisme (hoogfunctionerend) en heb last van angsten. En heb geen natuurlijke blokkade op mijn binnenkomende prikkels. Orap helpt hier mij heel erg mee. Ik slik het al 4 jaar elke dag. En zou er niet aan moeten denken om te stoppen. Mensen, wees aub niet bang [lees meer...]over de bijwerkingen. Vaak zijn het placebo's die worden versterkt door het internet. Medicatie op internet zoeken is GEEN goed plan. Kans is dan veel groter om de bijwerkingen te 'voelen'. Of in ieder geval. Enorm versterkt. Ik zweer bij Orap!

20-05-2020 | Man | 20

08-03-2012 | Man | 20
pimozide
Om het maar even simpel te beginnen: BAGGER. Ik ben 8 jaar geleden begonnen met het slikken van dit paardenmiddel en sindsdien is mijn leven een grote puinhoop geworden. Om het maar even kort op te sommen; Depressief, Levenloos, Onmogelijk kunnen veranderen zelfs als je het zo graag wil, Schizofrenie, Heel erg verslavingsgevoelig en tot slot zelfmoordgedachten, die niet e[lees meer...]cht prettig waren. Je verandert zo ontzettend erg dat je niet meer weet hoe je eigenlijk echt bent. Één pluspunt was dat me tics er grotendeels van verdwenen, wat overschaduwd word door het bovengenoemde. Kortom, ik zou NIEMAND dit medicijn aanraden, hoe erg de situatie ook is. Want als ik moet kiezen tussen een onmogelijk leven leiden of tics hebben dan kies ik voor tics hebben.

23-11-2019 | Man | 13
pimozide (1mg)
ik heb 13 jaar orap pimozide zitten nemen onder dwang van een internaat ik ben nu 23 jaar en bosloten dat ik wil stoppen met dit MIDDEL. Heb er wel 5 jaar bij gesmoked Cannabis zonder dat ik het wist dat dat niet slim is staat namelijk alleen drank stikker op dat je daar mee op moet passen een geen drugs stikker. Maar heb bijna nooit drank gedronken en hard drugs nooit ge[lees meer...]bruikt!. Ik ben nu 4 maanden gestopt met orap. Het begon met zenuwen die op hol sloegen vooral aan linker kant. En jeuk aan me achterhoofd steekjes in me hoofd tintels op me hoofd. Slaap probleem gehad ben in die tussen tijd ook gestopt met smoke van wiet hasj dat maakte het nog is 10x erger!!!!.. dus aub mensen geen wiet of hasj met orap. En vooral niet bij het stoppen van orap. Het is nu 4 maanden later veel bijwerkingen zijn weg. Alleen nu voelt me voor hoofd en me hoofd beetje verdooft aan maar daar bedoel ik mee minder gevoel als ik met vinger toppen er over heen ga. Maar ik heb ook een vitamine d te kort dat geeft ook een hoop ellende was namelijk 38 hll of hoe dat mag heten ik slik daar nu capsules voor van die rode met 5.6 er op ben naam vergreten iets met bifuc....... Dus ik heb een mix van bijwerkingen ervaren. Maar door al die bijwerkingen dacht ik steeds dat ik het K ziekte had of bacterie of virus of iets in me hoofd.... Ik word daar inderdaad angstig van maar ben altijd goed bij de les weet wat ik voel en word zelfs scherper en helder van kwa denken en volwassener door staken van orap!. Voor mij gevoel heb ik geen pschyose maar komt het door de bijwerkingen dat ik metaal achter uit ga. Maar me huisarts zij dat heel veel mensen weer terug vallen op antipsychotica maar ik niet 100% Maar vergleken met toen zie ik voortuit gang. Alleen ik lijk wel een holbewoner.! Waneer bijwerkingen weg zijn word ik in me hoofd ook weer de oude. Maar neem het stoppen van orap heel sereuis. Is geen grapje meer. En dan heb ik hier nog vele dingen niet gemeld kwa levens style en andere vage dingen. Kreeg uit het niets stijve nek en schouders kreeg daar door ook nog een steken bij me achterkant van me oren die 2 spieren fysio man heeft alles los gemaakt dat heeft gewerkt. Kreeg ook uitslag binnen kant van me handen alerich reactie. Bult onde me linker knie was in 2 dagen verdwenen. Had ook in het begin vage bewegingen in me gezicht ook steeke onder me linker oog en alles was hoog gevoellig. Ondanks blijf vol houden uit ijndelijk win je van dat dopemine remmer (pimozide) hou vol!!! Wat je ook mee maakt ! En me vinger voornamelijk me pinken die strek bewegingen maar ik heb schijnbaar geen parkinston. Me reactie vermogen is er ook klein beetje achter uit gegaan soms spraak foutjes. Ik hoop dat er mensen zich hier eigen in terug zien. Beetje vaag allemaal maar iedereen is anders... En ben zo lam als een bejaarden terwijl ik 23 ben. Maar ik merk dat ik de oude weer ga worden. En kijk niet teveel op het web maar wat orap doet. De orap neemt op een duur af. Ik zij altijd ik heb liever dat ze me een kogel in me rib schoten dat ik dan pijn lijd en na het er uit halen na een week weer herstelt ben !!!! Begin er niet aan orap ofterwijl antipsychotica. En het prikt hier en daar nog wat op me kop. Naalden gevoel taloze! LOVE VOOR DE MENSEN DIE OOK VAN ORAP WILLEN STOPPEN PROBEREN KAN ALTIJD. MR N.

15-11-2011 | Man | 9
Mcdd
mijn zoon van 9 heeft adhd pdd-nos en mcdd. voor de adhd slikt hij concerta 36mg dat neemt het drukke gedrag weg. hij was alleen nog erg paranoide ik als moeder kon nooit stoeien of gek doenof lachen met andere mensen woest werd hij dan de oneindige vragen (pdd-nos) en vooral rare vragen......nu met orap is 90% van dat gedrag weg hij heeft rust in zijn hoo[lees meer...]fd zegt hij ook zelf...het enige nadeel is zijn toeneemende eetlust dat leverd nu een nieuwe strijd maar op te lossen met gezonde tussendoortje............hij is weer gelukkig..

20-10-2010 | Man
Gilles de la tourette
Ik ben zeer tevreden over het medicijn en het neemt veel van mijn tics weg ook nog na vaak in vergeten te nemen. Enkele niet lastige bijwerkingen in het begin waren onder andere lichte spierpijn de dag na verhoging van de dosis. Zoals meerdere mensen vindt ik de vermoeidheid een groot nadeel want even flink hard de handjes uit de mouwen op het werk is er niet meer zo mak[lees meer...]kelijk bij. Voordeel erbij is dat orap een rustgevend gevoel geeft dus maak ik me automatisch niet zo druk om de vermoeidheid. Kortom aangezien ik vaak het medicijn vergeet in te nemen en het nogsteeds erg goed werkt ben ik er zeer tevreden over.

28-07-2010 | Man
Psychgies
regelmatig onbestendig; beetje draaierig in het hoofd.