Psychose (13 meningen)

Pimozide (Orap)

Bojan Nikolik (31-03-2015)

14-03-2010 | Man
Persoonlijkheids storing
orap doet perfect z'n werk kheb ook het middel zyprexa gebruikt waar ik gewoon zwaar ontevreden over was orap vlakt inderdaad enigsins af wat ik zeer prettig vind alles wordt minder intens enzo makkelijker te verwerken bij deze en waarom ik ook wou reagere orap is een oud middel wat nog ma weinig wordt voorgeschreven ma het helpt mij uitstekend

03-03-2010 | Vrouw
Orap1mg

13-12-2009 | Man
Schizofrenie/psychose
Ik gebruik dit medicijn nu 17 jaar in deze dosering (1,5mg pd) en het doet zijn werk prima. Het vlakt wel wat af, maar ja, het doet zijn werk ook goed. Ik kan het prima combineren met koffie en sigaretten als oppepper. En het werkt goed samen met alcohol, omdat de werking wordt versterkt van de Orap en alcohol. Ik heb 9 maanden het moderne middel Zeprexa geprobeerd, maar i[lees meer...]n een te lage dosering (5mg) en dat ging toen na 9 maanden mis (psychose). Geef mij maar Orap en wie weet over een poos afbouwen met hulp naar 1 mg...

01-12-2009 | Man
Voor rustig blijven
ik heb het gebruik van orap om rustig te blijven naast het gebruik van alcohol mag ik 1 flesje bier per dag ..maar snachts slaap ik heerlijk op soms heb ik schokken eronder ..heeft iemand enig idee waar het aan ligt??maar verder heb ik nergens klacht over met groeten gert-jan megens

29-11-2009 | Vrouw
Chitzofrenie
mn stemmen zijn weg en ik ben heel rustig geworden. ik kan nu volwassen handellen en daarvoor niet

26-11-2009 | Man
Overspannen, snel geiiriteerd
neem dit medicijn nu 3 jaar in met heel positief effect. om de dag 1 tablet werkt bij mij prima.. eerst nam ik het overdag in maar gaf een onprettig gevoel van hoofdpijn tot het gevoel hebben niet in de huidige situatie te staan, dus alsof je naast je lijf staat. vanaf het moment dat ik tablet voor het slapen gaan inneem is dit verdwenen. maakt niet overal meer een probl[lees meer...]eem van spanningsboog wordt minder strak waardoor je voor jezelf en voor anderen makkelijker handteerbaar bent. geen interesse verlies of potentie klachten ook geen stijfheid van spieren ofzo maar ik gebruik dan ook een lage dosis

19-10-2009 | Man
pimozide
Angst + depressie vermindert, aandacht+concentratie verbeterd. Ik heb wat meer lak aan de dwanggedachten gekregen. Dankzij dit medicijn kan ik weer goed functioneren. Haast geen bijwerkingen.

19-06-2009 | Vrouw
Psychose
Prima medicijn, nix mis mee

31-01-2009 | Vrouw
Voorkomen van psychose
Dit middel 10 jaar geslikt, er komt een filter voor je.je neemt niet alle signalen meer waar; je wordt er rustiger van, en kunt over het algemeen goed functioneren. Je humeur verslechterd niet! aleen na zolang slikken komen er bij mij bijwerkingen; een soort van parkinsonnisme.mega stijfheid, en bij verandering van 1 naar 2 mg en andersom, hartkloppingen die dan zeker 24 u[lees meer...]ur duren, het is stom dat je die tabletten niet kunt delen; daar moeten ze eens iets aan doen! ook krijg ik verkrampingen bij mond, en een stijve spier bij kaak en keel! toch wil ik dit blijven gebruiken, met daarnaast een middel tegen stijve spieren, maar na het switchen met 2 andere vervelende medicijnen;risperdal en seroquel!!, durf ik het nu even niet aan ,overigens na die twee switch medicijnen heb ik nu nog steeds een mega hoofdpijn! ik hoop dat dit weer overgaat, en probeer dan eerst voorzichtig 1 mg Orap,in de hoop dat ik dan niet zo stijf wordt! orap is een klassiek antipsychoticum maar werkt bij mij wel beter dan die moderne troep!

28-11-2008 | Vrouw
Psychose
Het leek alsof mijn hoofd op een andere golflengte ging ruisen. Het werd rustig, zodat ik eindelijk t gevoel had vrij te zijn. Moeilijk om zoiets onder woorden te bengen

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum