Psychose (13 meningen)

Pimozide (Orap)

Bojan Nikolik (31-03-2015)

16-03-2012 | Vrouw | 37
pimozide
na zyprexa, haldol, risperdal en abilify na tien jaar uitgekomen bij orap voor behandeling van schizo affectieve stoornis. Zeer tevreden, geen bijwerkingen en geen psychose meer.

08-03-2012 | Man | 20
pimozide
Om het maar even simpel te beginnen: BAGGER. Ik ben 8 jaar geleden begonnen met het slikken van dit paardenmiddel en sindsdien is mijn leven een grote puinhoop geworden. Om het maar even kort op te sommen; Depressief, Levenloos, Onmogelijk kunnen veranderen zelfs als je het zo graag wil, Schizofrenie, Heel erg verslavingsgevoelig en tot slot zelfmoordgedachten, die niet e[lees meer...]cht prettig waren. Je verandert zo ontzettend erg dat je niet meer weet hoe je eigenlijk echt bent. Één pluspunt was dat me tics er grotendeels van verdwenen, wat overschaduwd word door het bovengenoemde. Kortom, ik zou NIEMAND dit medicijn aanraden, hoe erg de situatie ook is. Want als ik moet kiezen tussen een onmogelijk leven leiden of tics hebben dan kies ik voor tics hebben.

22-02-2012 | Vrouw | 36
Schizofrenie
Na een tocht langs zyprexa, haldol, risperdal en abilify aangekomen na tien jaar bij Orap. Zeer goed middel. Geen bijwerkingen! Geen last meer van psychotische klachten na ruim een jaar gebruik. Lage dosering is mogelijk. 22 kilo afgevallen en werk en sociaal leven.

15-02-2012 | Man | 32
pimozide
Diagnose schizofrenie sowieso al erg twijfelachtig. Dit medicijn zorgt er als je het meerdere jaren achter elkaar gebruikt dat je leven leeg wordt omdat je veel initiatief verliest. Ook de gevoelsvervlakking is zeer ernstig. Het medicijn kan schijnbaar iemand uit een psychose halen, echter weet je nooit of dit door het medicijn komt, of ergens anders door: verandering v[lees meer...]an omgeving, van zelf overgaan.

28-01-2012 | Man | 40
Schizofrenie
de a-typische middelen zijn meestal niet zo haag op de QOL index maar daar kun je langere tijd mee vooruit. Largactil is gevaarlijk in felle zon. Haldol geeft duizelingen en dwangstand van het hoofd etc. Orap op den duur gaat ook wel irriteren maar met een beetje extra yoga en beweging is het te verdragen. Abilify sluipt er in en op een dag heb je alle bijwerkingen teg[lees meer...]elijk. Over andere middelen kan ik niet oordelen.

04-12-2011 | Vrouw | 27
pimozide
Wat een ontzettende troep is dit ! Ben ik sinds kort achter. Heb het tien jaar gebruikt. Sins die tijd ging ik als een zombie door het leven met geen gevoel van omgeving en altijd slaperig en duf en geen reactie vermogen. Ook sinds die tijd van maatje 36 naar maat 44 gegaan omdat het vreetkicks en honger opwekt. 3 maanden geleden gehalveerd en nu een dikke week niks meer. [lees meer...]Af en toe word ik flink agressief door onrust maar daar moet ik ff doorheen. Mooie bijkomstig heid is dat ik al weer vijf kilo ben afgevallen in 1,5 maand tijd. Wel ben ik totaal veranderd kwa karakter, van een levenloos apatisch mens ben ik veranderd in een druk persoon ( ADHD is weer flink aanwezig ). Maar ja als je een keuze moet maken tussen een zombie of een druk persoon dan maar druk wat dat is mijn ware ik. Orap was voor mij een aanfluiting en een paardemiddel. Voor mensen met een psychose misschien een ideale oplossing maar voor mijn problemen niet.

15-11-2011 | Man | 9
Mcdd
mijn zoon van 9 heeft adhd pdd-nos en mcdd. voor de adhd slikt hij concerta 36mg dat neemt het drukke gedrag weg. hij was alleen nog erg paranoide ik als moeder kon nooit stoeien of gek doenof lachen met andere mensen woest werd hij dan de oneindige vragen (pdd-nos) en vooral rare vragen......nu met orap is 90% van dat gedrag weg hij heeft rust in zijn hoo[lees meer...]fd zegt hij ook zelf...het enige nadeel is zijn toeneemende eetlust dat leverd nu een nieuwe strijd maar op te lossen met gezonde tussendoortje............hij is weer gelukkig..

27-02-2011 | Vrouw | 29
Angst, psychose, slaap, wanen
Ik heb heel wat medicijnen geprobeerd, los van elkaar en in combinatie's. Nu slik ik ORAP 2 mg in combinatie met 400mg SEROQUEL, voor het slapen gaan... WAT EEN AANRADER!!!! Psychose met wanen onder controle, slapen en doorslapen gaat goed met deze combinatie. Voel me rustig in mijn hoofd en in mijn stemming. Ik kom weer tot leven en ik kan meer prikkels aan.

29-01-2011 | Vrouw | 29
Wanen, psychose
Waandenkbeelden zijn bijna weg. Ik gebruik het samen met Abilify, (aanrader!) Slik het voor het slapen gaan, dan heb je overdag minder last van initiatiefverlies/futloosheid. Het wordt rustig in je hoofd bij 2 of 3 mg.

12-01-2011 | Man | 27
pimozide
gemengde tevredenheid over orap. Ben er zo'n zes jaar geleden mee begonnen en vlink aangekomen. Daarnaast werd ik er zeer verslavingsgevoelig van. Helpt wel goed tegen psychose, erg gevaarlijk naar mjin mening met onderliggende depressie omdat je er suf van wordt en dan nog minder doet. wordt er wel rusriger maar vlakt je erg af.

11-01-2011 | Vrouw | 50
Schizofrenie
ik slik al meer dan 15 jaar Orap, mijn Schizofrenie is zo hevig dat ik zonder medicijnen absoluut niet kan functioneren. Van Orap word je helaas dik, en na 15 jaar vont ik mijzelf walgelijk dik. Ik leek wel een 10 tonner. Omdat ik zo dik werd kreeg ik er ook nog andere problemen mee, zoals, diabetes, hoge bloeddruk, en schaamte om zelf naar de winkel te gaan, aan leuke din[lees meer...]gen kwam ik al helemaal niet meer toe. Orap legt mij lam, maakt me moe, ik kom nergens meer aan toe maar het is een noodgedwongen afweging. Inmiddels ben ik de Orap gaan combineren met Abilify, een soortgelijk middel als Orap maar in tegenstelling tot Orap wordt ik van Abilify juist heel erg actief. de combinatie ervan werkt bij mij heel erg goed. Voor iedereen die dit ook wilt proberen een serieuze waarschuwing!> let op je gewicht, als je b.v metformine gebruikt, dit is tevens een eetlust remmer. Doordat je actief word en minder eetlust krijgt en misschien wel gaat sporten kan het afvallen met te grote proporties gaan met ernstige gevolgen. Zorg dat alles met mate verloopt. Als je te snel afvalt kan je gemakkelijk in een psychose raken.

20-10-2010 | Man
Gilles de la tourette
Ik ben zeer tevreden over het medicijn en het neemt veel van mijn tics weg ook nog na vaak in vergeten te nemen. Enkele niet lastige bijwerkingen in het begin waren onder andere lichte spierpijn de dag na verhoging van de dosis. Zoals meerdere mensen vindt ik de vermoeidheid een groot nadeel want even flink hard de handjes uit de mouwen op het werk is er niet meer zo mak[lees meer...]kelijk bij. Voordeel erbij is dat orap een rustgevend gevoel geeft dus maak ik me automatisch niet zo druk om de vermoeidheid. Kortom aangezien ik vaak het medicijn vergeet in te nemen en het nogsteeds erg goed werkt ben ik er zeer tevreden over.

28-07-2010 | Man
Psychgies
regelmatig onbestendig; beetje draaierig in het hoofd.

11-05-2010 | Vrouw
Gilles de la tourette
Ik neem dit medicijn nu zo'n 8 jaar voor mijn gilles de la tourette. het bevalt me prima kwa afname van mijn tics. Maar heb vandaag toch maar weer eens de bijsluiter nagelezen en zag hoeveel bijwerking er nog van toepassing zijn. zoals melkvloed op je 17de word je daar niet vrolijk van, gelukkig is dat nu weer verminderd. Maar de toename van stemmingswisselingen ijn bij mi[lees meer...]j van toepassing. Ook schaam ik me dood dat ik nu veel transpireer (eerder weinig tot niet) Ook de vermoeidheid kan ik niet aan wennen of ik na 4 uur per nacht slaap of 12 ik ben en blijf moe. de bijwerkingen worden steeds meer en heftiger. Dat ik nu op het punt sta om te veranderen van medicatie.

21-04-2010 | Man
Psychose

07-04-2010 | Man
pimozide
Voor mij een goed medicijn. In de zin van het dat mijn tics wegneemt van het Gille de La Tourette syndroom. Het grote nadeel van Orap vind ik de vermoeidheid die ik ervaar en dat ik regelmatig zaken negatiever zie dan ze in werkelijkheid zijn.

Amoxicilline (550) - Antibiotica - penicillines breedspectrum