Ervaringen met Orap

Pimozide (Orap)

Bojan Nikolik (31-03-2015)

21-06-2013 | Man | 68
pimozide
Jaren geleden meende ik last te hebben van slaap-apnoe en schrok ik vaak wakker uit mijn slaap. Onderzoek in een slaapcentrum bevestigde dit niet. Ook onderzoek door KNO-arts bracht geen afwijkingen aan het licht. Second opinion evenmin. Waarschijnlijk ging het dus om inbeelding. Sindsdien Orap 1 mg gebruikt en nu schrik ik zelden meer wakker van vermeende slaap-apnoe.

21-04-2012 | Man | 40
pimozide
Ik heb dit medicijn 1 maand gebruikt naast mirtazapine, (wat ik al een tijdje slik, maar afdoende werkt tegen angst en spanningsklachten). Ik moet zeggen in het begin , dat het wat rustiger werd in mijn hoofd, minder gespannen, voelde me zelfs redelijk. Maar naar 2 weken kreeg ik rare bijverschijnselen, zoals trillende lip, oogleden en neusvleugels. Heel irritant. Ben ges[lees meer...]topt met orap , omdat ik denk dat, dat de boosdoener is, maar ben er nu bijna 2 weken vanaf, maar voel me meer gespannen als voor het gebruik en nog steeds nare gezichtstrekjes. herkent iemand dit ook? Binnenkort gesprek met arts, of dit de oorzaak kan zijn, want opzich hielp het voor de kwaal, maar krijg er andere voor terug. Het is kiezen tussen kwaden.

14-04-2012 | Vrouw | 38
Angst
Vier maanden geberuikt voor lichte angstklachten. Tijdens afbouwen laagste dosis ernstige derealisatie en depersonalisatie, niet meer tegen geluid en licht kunnen, geen concentratie meer en meer angsten. Duurt lang voordat het uit je bloed is na stoppen. Na twee maanden verschijnselen nog aanwezig. Waardoor de kans bestaat dat je weer begint met het middel. Een rotmiddel [lees meer...]dus. Heeft voor mij maar een maandje gewerkt waardoor je niet door hebt hoe sterk dit middel is en voelde me slechter tijdens gebruik van dit middel. Angsten werden kwamen erger terug na stoppen. Moest een kwalmeringsmidddel er bij gebruiken uit angst voor de ontwenningsverschijnselen. Niet! aan beginnen voor lichte angstklachten dus! Lage dosis kalmeringsmiddelen werken dan tijdelijk beter.

19-10-2009 | Man
pimozide
Angst + depressie vermindert, aandacht+concentratie verbeterd. Ik heb wat meer lak aan de dwanggedachten gekregen. Dankzij dit medicijn kan ik weer goed functioneren. Haast geen bijwerkingen.