Ervaringen met Priadel

Zyprexa (200 meningen)
Risperdal (174 meningen)

23-04-2012 | Vrouw | 26
Bipolaire stoornis
Ik ben nu een maand bezig met het slikken van Priadel. In het begin heb ik zo nu en dan wat buikkrampen gehad, dit was na 2 weken over. Nu nergens meer last van. Ik voel me helder en stabieler. Fijn! Niet dat ik volledig vlak ben, de hyper buien komen niet meer, dit behoudt zich tot gewone vrolijkheid. In plaats van dat ik doorschiet in een dip, word ik gewoon moe. I[lees meer...]k hoop wel dat dat nog wat bij trekt. Zo nu en dan ben ik wat vergeetachtig, maar dat is het dan ook wel. Ik ben oppervlakkiger, waardoor ik een stuk beter functioneer. Geen ellendige wisselingen meer en geen gedachten stroom. Dit had ik al veel eerder moeten doen. Ik vind het een aanrader!

09-02-2015 | Vrouw | 27

30-08-2013 | Vrouw | 27
Bipolaire stoornis
Ik slik nu ruim anderhalf jaar Priadel en mijn leven is in zeer positieve vorm veranderd! Ik verzand niet meer in de depressieve periodes, soms enkel wat moe of afgevlakt (meestal omdat ik de avond ervoor wat pinten heb gedronken, voorheen bestonden katerige dagen uit emotionele uitputtingen). De manische buien heb ik nog steeds, zij het wat minder heftig en ik v[lees meer...]erlies de controle niet (geen gekke acties meer). Heerlijk! Want laten we eerlijk zijn, die manische buien zijn best leuk! En nu dus zonder negatieve gevolgen. Verder gaat het prima met nieren en schildklieren, geen tremors of gewichtstoename. Komt wellicht door de lage dosering: 800 mg/dag. Zoals eerder genoemd drink ik nog steeds alcohol. Ik weet het, wordt afgeraden. Heb wel opnieuw mijn grenzen moeten verkennen. Bij te veel drinken, ben ik een paar dagen apathisch. Nu drink ik veel spaatjes rood tussendoor en is er niets aan de hand. Mijn libido is niet verminderd of toegenomen., althans niet door de Priadel. Daar was ik wel bang voor. Slechts 1 nadeel: Ik ben vergeetachtiger geworden. Is wat onhandig. Ik wens iedereen met die verrekte stemmingswisselingen een zelfde medicijn+fijne uitwerking toe. Sterkte...

04-09-2022 | Vrouw | 28
Bipolaire stoornis
Ik ben erg blij dat dit middel bestaat. Van ieder medicijn hoor je altijd horror verhalen, maar lithium werkt gewoon goed. Voor mijn psychoses kreeg ik seroquel voor geschreven ( een antipsychoticum) Maar hier werd ik zeer depressief van, en mijn schildklier functie ging erg achteruit. In combinatie met eetbuien ben ik toen flink aangekomen. Toen ben ik de seroquel af g[lees meer...]aan bouwen en begonnen aan lithium (1000mg) en er is een wereld voor mij open gegaan. Ik voel me niet meer depressief, ik ben gewoon echt weer mezelf.

08-05-2013 | Man | 28
Bipolaire stoornis
Ik gebruik dit middel nu een half jaar. In het begin was ik vooral heel bang voor de bijwerkingen (nierfalen op lange termijn), daar ben ik niet meer zo mee bezig. Ik neem de wereld om me heen anders waar dan eerder (verwerking van visuele prikkels is anders) en dat vind ikzelf wel vervelend. Verder heb ik niet echt last van bijwerkingen. In het begin wilde ik de sympt[lees meer...]omen van de depressie ook nog weleens zien als de bijwerkingen van lithium (moeheid, vlak affect). Je moet vooral even geduld hebben. En vooral in het geval van depressie moet je ook zelf aan het werk om je leven op de rails te zetten - de medicatie ondersteunt maar doet niet alles.

02-09-2023 | Vrouw | 31
lithium (800mg)
Bipolaire stoornis
Werkt goed als de spiegel juist is. Heeft enige bijwerkingen.

05-04-2011 | Vrouw | 31
lithium
Manisch depressief geweest een jaar geleden
Ik gebruik dit medicijn nog niet heel lang, maar is makkelijk om in te nemen, en is goed te weten dat de afgifte de hele dag door werkt. Heb alleen erg last van een droge mond en ontzettend veel dorst, dit vind ik zelfs best vervelend. (soort metaalsmaak) Zijn er misschien mensen die dit ook zo ervaren, zo ja heeft iemand tips voor me zodat dat metaalsmaakje minder zou kun[lees meer...]nen worden?

11-08-2018 | Vrouw | 33
Bipolaire stoornis
Ik slik nu bijna 4 maanden Priadel. In het begin had ik het gevoel dat het weinig deed, maar nu ik wat verder ben en terugkijk merk ik dat het zeker beter gaat. Ik heb geen depressieve en manische episoden meer gehad. Ik ben absoluut niet vlak, maar de extremen zijn er wel vanaf. Het scheelt ook dat ik probeer stress te vermijden, want dat blijft wel een trigger voor mij.[lees meer...] Ik voel me goed en mijn partner geeft aan dat het echt een verademing is. Voorheen wist hij niet wat te verwachten als hij thuiskwam uit het werk en dat heeft hij nu helemaal niet meer.

19-10-2011 | Man | 33
lithium
In het Kort; werkt goed, geen rare klachten, zeer tevreden. alleen een droge mond, en veel plassen.

14-05-2021 | Vrouw | 34
lithium (200mg)
Bipolaire stoornis
Niet tevreden met dit medicijn. Ongeveer een half jaar geslikt. Heel veel bijwerkingen van gehad. Hielp mij niet uit de depressie

31-05-2015 | Vrouw | 36
Manisch-depressieve stoornis

25-10-2021 | Vrouw | 39
Stemmingswisselingen
Ik was opgenomen voor een ernstige psychose. Na 1 maand kreeg ik lithium omdat ik manisch bleef. Ik was zo gelukkig in de kliniek door mijn manie. Ik zag het als center Parks. Na het krijgen van lithium kwam ik weer in de realiteit. Het werkt tegen manie maar de bijwerkingen zijn ernstig van de medicatie. Veel plassen in de nacht, opstaan steeds. Veel haaruitval. Plus [lees meer...]depressie van de lithium.

13-05-2020 | Vrouw | 39

26-09-2022 | Man | 40
lithium (400mg)
Beste lotgenoten, In Okt2021 ben ik voor de vier x depressief geweest (te hoge werkdruk). maanden depressief op bed gelegen en in Maart2022 mezelf wat aangedaan. 2x 4 weken opgenomen, gesloten en open. Nu ervaar ik door de priadel een gevoel dat ik onder de normale spiegel zit hoe je jezelf moet voelen heel vervelend. Ik slik het middel nu al 6 maanden. Andere men[lees meer...]sen hier ook last van? Ook ervaar ik vrij veel steken op me borst/hart ze zeggen dat het een vorm van hyperventilatie is. Bedankt!

03-03-2021 | Vrouw | 42
lithium (1000)
Bipolaire stoornis
Ná 7jr gebruik er nu zelf voor gekozen te stoppen met dit medicijn. Ben alsnog depresief en al mijn creativiteit is verdwenen .. De bijwerkingen krijgen de overhand. Dit middel heeft destijds mijn leven gered en ben dankbaar dat het bestaat maar ga nu afscheid proberen te nemen ,het afbouwen is begonnen en valt me nog niet tegen. We zullen zien..

10-05-2019 | Man | 44
lithium (225mg)
Bipolaire stoornis
Na burn-out lithium voorgeschreven gekregen... na een paar weken in depressie geraakt... vreemd, had nog nooit van m’n leven een depressie gehad Volgens psychiater moest eens de eerste keer zijn.... hmmmm Na 8 maanden depressie anti depressiva gekregen... hier doodziek van geworden.... Heft in eigen handen genomen en afgebouwd met eerst de ad en daarna met de lithium ..[lees meer...].. 3 dagen na mijn laatste priadel dosering begon mijn hoofd weer te werken Ben nu weer aan het werk en sport weer... Nooit weer dus....