Ervaringen met Priadel

Risperdal (174 meningen)

02-09-2023 | Vrouw | 31
lithium (800mg)
Bipolaire stoornis
Werkt goed als de spiegel juist is. Heeft enige bijwerkingen.

05-02-2023 | Vrouw | 53
lithium (400mg)
Ik blijf stabiel met priadel. Vindt de gewichtstoename en problemen niet fijn. Ik beweeg veel, zwem, eet gezond. Evt antidepressiva een ??? Wil eigenlijk wel een antidepressiva. Vraagteken of dit goed gaat.

04-02-2023 | Vrouw | 53
lithium (400mg)
Ik wil graag weten of citalopram goed werkt. En de bijwerking duizeligheid ook. Want ik heb forse evenwichtstoornissen. Ik vind de gewichtstoename niet fijn.

25-10-2021 | Vrouw | 39
Stemmingswisselingen
Ik was opgenomen voor een ernstige psychose. Na 1 maand kreeg ik lithium omdat ik manisch bleef. Ik was zo gelukkig in de kliniek door mijn manie. Ik zag het als center Parks. Na het krijgen van lithium kwam ik weer in de realiteit. Het werkt tegen manie maar de bijwerkingen zijn ernstig van de medicatie. Veel plassen in de nacht, opstaan steeds. Veel haaruitval. Plus [lees meer...]depressie van de lithium.

08-08-2021 | Vrouw | 54
Psychose
Ik gebruik Priadel nu sinds april 2021 verplicht ZM. Ik ervaarde in begin veel bijwerkingen, zoals gewichtsafname, trillen over hele lichaam en metaalsmaak. Ik had een veel te hoge dosering, nu verlaagd naar 400mg en gaat beter. Wat ik wel sinds kort ervaar is, hoe leg ik dat uit, mij raar in mijn hoofd voel, alsof mijn hersenen verdoofd zijn. Hierdoor vergeetachtig, er[lees meer...]g moe en concentratieproblemen en angstig. Wel gebruik ik hiernaast quetiapine om in te slapen wellicht veroorzaakt dit ook deze klachten. Ik ga in overleg met psychiater als hij terug is van vakantie.

13-05-2020 | Vrouw | 39

19-01-2019 | Vrouw | 49
lithium (400mg)
Vanaf augustus 2018 gebruik ik priadel. Venlafaxine had geen effect meer. Ik blijf stabiel sinds ik priadel gebruik. Ben nu de venlafaxine aan het afbouwen. De priadel neem ik de ochtend en de avond. Dit ivm misselijkheid.

17-11-2018 | Vrouw | 48
Alcoholverslaving
Dit medicijn hielp mij om een stabiel leven te lijden. Het helpt de pieken en dalen tijdens stress te verminderen. Ik heb weinig bijwerkingen maar ben wel bang voor nierfunctieproblemen. Eet 3 maaltijden per dag en gebruik weinig zout en beperkt zoetigheid.

14-04-2018 | Man | 56
Chronische depressie
Autistisch Bipolair kwam niet meer uit depressie, litium hielp uiteindelijk maar naar mij mening niet genoeg.

02-05-2017 | Man | 53
Bipolaire stoornis
Ik gebruik de priadel nu sinds sept. vorig jaar. Het heeft merkbaar effect op mijn stemming en de depressieve fases zijn nu bijna niet aanwezig. Ik heb wel moeite met de bijwerkingen. Sinds het gebruik ben ik meer dan 10 kilo aan gekomen, terwijl er aan mijn eetpatroon niets is veranderd, daarnaast trillende handen, soms wankel lopen, door het gebruik van de priadel is mij[lees meer...]n schildklier trager gaan werken, moeheid, kortademigheid, geen sexuele behoeftes en erectieproblemen. Door de trage schildklier ben ik hiervoor ook met medicatie begonnen, en daar maak ik me wel zorgen over. Mijn gemoedstoestand is nu stabiel maar mijn lichamelijke gestel is er duidelijk niet beter op geworden. Zit nu in tweestrijd hoe ik nu verder zal gaan.

05-04-2011 | Vrouw | 31
lithium
Manisch depressief geweest een jaar geleden
Ik gebruik dit medicijn nog niet heel lang, maar is makkelijk om in te nemen, en is goed te weten dat de afgifte de hele dag door werkt. Heb alleen erg last van een droge mond en ontzettend veel dorst, dit vind ik zelfs best vervelend. (soort metaalsmaak) Zijn er misschien mensen die dit ook zo ervaren, zo ja heeft iemand tips voor me zodat dat metaalsmaakje minder zou kun[lees meer...]nen worden?

21-01-2011 | Vrouw | 57
Bipolaite strootnis
sik dit middel al 21 jaar. Ben medio 2009 gestopt afbouw in 4 maanden op advies psychiater ivm foute schildklierwaarden. Daarna helemaal doorgeflipt en weer snel priadel voorgeschreven. Ben hierna niet meer op het oude niveau teruggekomen. Angst en gevoelloosheid zijn gebleven. Diverse anyidepressiva erbij tot heden weinig resultaat. Thans Lexapro 10 mg. Heeft iemande de[lees meer...]zelfde ervaring met afbouwen en fout gaan.

04-10-2010 | Vrouw
Depresie
mijn bloed beeld is veranderd waardoor ik erg veel zweed in moe ben

12-03-2010 | Vrouw
Manische depressiviteit(bipo 1)
De afgelopen dertig jaren verschillende diagnoses gehad, de eerste twintig jaren dus wel tien verschillende mèt de verkeerde behandelingen en de verkeerde medicijnen, waarvan de bijwerkingen ronduit debiel waren (kwijlen, houterige loop, moeilijkheden met spreken, concentratieverlies en er uit zien als een opgezwollen randdebiel.. In 2000 stelde mijn huidige Psychiater d[lees meer...]e diagnose Bipolaire stoornis 1 alsmede ADHD (door het feit dat ik te vroeg geboren ben) dit werd bevestigd door een second opinion. Ik startte met Camcolit en reageerde aanvankelijk goed, tot ik er bij de tandarts achter kwam dat mijn gebit achteruit ging (vier volmaakte kiezen kregen plots een vulling )ik staakte de Lithium en stapte over op andere middelen. Deze middelen (er komt elke maand wel weer een nieuw antipsychoticum uit) hadden ernstigere bijwerkingen, maar ik sukkelde verder, al had ik elk half jaar een ernstige terugval. Op een gegeven moment gestopt met alles. Dat was erg moeilijk maar ik heb het een poosje kunnen volhouden. Na wat onderzoek en problemen doormijn aandoening, besloot ik zes weken geleden mijn Arts te vragen mij opnieuw op Litium in te stellen. Van alle middelen die ik ooit geslikt heb, is dit de meest onschuldige! Hij schreef het mij voor en voor de nacht gebruik ik voorlopig nog even Oxazepam en Rivotril, tot het is aangeslagen. Ik poets extra en spoel ook met mondwater, om mijn gebit goed te houden, want dat is me toch wel waardevol. Bemerk nog niet dat het werkt, maar voel me ook niet beroerd ofzo (in het begin wat darmproblemen en misselijkheid, die nu zijn verdwenen. Men zegt dat je er dik van kunt worden, maar als je normaal en verstandig eet en drinkt (ik drink Kefir met citroen of water) kom je geen grammetje aan. Als het aanslaat (ik hoop snel) zal ik alsnog reageren. Moet me nog even van het hart:medicijnen zonder bijwerkingen BESTAAN NIET! Succes alle betrokkenen, ik hoop dat een ieder mensen op zijn of haar pad treffen die het leven veraangenamen, i.p.v. overdadige medicijnen!

18-10-2023 | Vrouw | 64
lithium (200mg)
Bipolaire stoornis
Priadel was de goede vorm van lithium. Door de vertraagde afgifte werd ik er niet misselijk van. Bijwerkingen, vooral vergeetachtigheid waren de reden te willen veranderen van medicatie. Ook is bekend dat lithium slecht is voor de nieren bij langdurig gebruik. Per ongelijk bij startdatum lamotrigine een verkeerde datum in gevuld. Lamotrigine gestart naast priadel en pri[lees meer...]adel in 3 maanden afgebouwd.

03-11-2022 | Vrouw | 50
Bipolaire stoornis
Priadel werkt perfect als je er goed op bent ingesteld qua hoeveelheid. Ik ben al 9 jaar zeer tevreden en stabiel. Enige minpunt is dat ik 10 kg ben aangekomen. Ik pak meer suikers in vooral cola en snoepgoed sinds ik Priadel 800mg per dag slik. Voorheen Seroquel gebruikt voor 2 jaar wat erg wisselend was voor mijn stemming