Ervaringen met Priadel

Zyprexa (200 meningen)
Risperdal (174 meningen)

17-11-2017 | Vrouw | 45
Stemmingswisselingen
Ik voel me zo afgevlakt dat ik mijzelf niet meer herken. Duf, depressief. Ik gebruik het voor agressie en hyperactief gedrag. Helpt tegen de impulsiviteit maar ik voel me opgesloten. Ben namelijk nog wel boos van binnen. Voelt niet fijn.

05-04-2017 | Vrouw | 45
lithium (1000mg)
Stemmingswisselingen
Laatste paar dagen flink beroerd door bijwerkingen

03-10-2012 | Vrouw | 47
Veel aangekomen. Trillende handen

17-11-2018 | Vrouw | 48
Alcoholverslaving
Dit medicijn hielp mij om een stabiel leven te lijden. Het helpt de pieken en dalen tijdens stress te verminderen. Ik heb weinig bijwerkingen maar ben wel bang voor nierfunctieproblemen. Eet 3 maaltijden per dag en gebruik weinig zout en beperkt zoetigheid.

05-05-2019 | Vrouw | 49
lithium (400mg)
Het is een middel dat wel goed werkt. De bijwerkingen vind ik niet fijn. Met name de vermoeidheid en dat ik 10 kg ben aangekomen. Ik ben net begonnen met lamotrigine. Dit heeft minder bijwerkingen. Ik hoop dat de kilo's eraf gaan.

19-01-2019 | Vrouw | 49
lithium (400mg)
Vanaf augustus 2018 gebruik ik priadel. Venlafaxine had geen effect meer. Ik blijf stabiel sinds ik priadel gebruik. Ben nu de venlafaxine aan het afbouwen. De priadel neem ik de ochtend en de avond. Dit ivm misselijkheid.

28-10-2018 | Vrouw | 49
lithium (400mg)
Ik ben erg tevreden over priadel. Het heeft mij snel uit mijn depressie gehaald. Venlafaxine hielp niet meer. Geen bijwerkingen gehad. Ik gebruik 1000 mg per dag.

18-02-2015 | Vrouw | 49
Chronische depressie
Na 30 jaar depressieve episodes en vele antidepressiva die niet werkten, was ik met priadel binnen een maand van mijn ernstige depressie af. Nu al ruim een jaar stabiel.

03-11-2022 | Vrouw | 50
Bipolaire stoornis
Priadel werkt perfect als je er goed op bent ingesteld qua hoeveelheid. Ik ben al 9 jaar zeer tevreden en stabiel. Enige minpunt is dat ik 10 kg ben aangekomen. Ik pak meer suikers in vooral cola en snoepgoed sinds ik Priadel 800mg per dag slik. Voorheen Seroquel gebruikt voor 2 jaar wat erg wisselend was voor mijn stemming

22-01-2011 | Man | 50
Zeer gecomplceerd.
Dit is hetzelfde als lithiumcarbonaat!? zie bloedspiegel meten. Bij jicht niet gebruiken i.v.m hoge bloeddruk! bijwerking

06-06-2021 | Vrouw | 51
Bipolaire stoornis
Het helpt mij stabiel te blijven. De gewichtstoename vind ik niet fijn. 8 tot 10 kg. Ik ben erg sportief. Ik weet gezond en weinig. Wil evt overstappen op carbamazepine.

24-05-2022 | Vrouw | 52
lithium (400mg)
Ik ben nu aan het afbouwen. De gewichtstoename en schildklier problemen vind ik een erge bijwerking.

13-05-2022 | Vrouw | 52
lithium (400mg)
Ik ben ook aan het afbouwen. In totaal 13 kg aangekomen. Ik beweeg veel, zwem, wandel. Er gaat geen kg af Afgelopen jaar toch 6 kg eraf. En mijn schildklier geeft problemen. Daarom wil ik ook stoppen.

05-02-2023 | Vrouw | 53
lithium (400mg)
Ik blijf stabiel met priadel. Vindt de gewichtstoename en problemen niet fijn. Ik beweeg veel, zwem, eet gezond. Evt antidepressiva een ??? Wil eigenlijk wel een antidepressiva. Vraagteken of dit goed gaat.

04-02-2023 | Vrouw | 53
lithium (400mg)
Ik wil graag weten of citalopram goed werkt. En de bijwerking duizeligheid ook. Want ik heb forse evenwichtstoornissen. Ik vind de gewichtstoename niet fijn.

16-04-2020 | Man | 53
lithium (400)
Bipolaire stoornis
Rampzalig middel, hele vervelende bijwerkingen, s nachts wakker liggen door het vele plassen, duizelig in de ochtend, wazig zien, haaruitval, tremoren, en de angst voor toxische waarden.