lithium

Zyprexa (185 meningen)
Risperdal (168 meningen)

06-06-2021 | Vrouw | 51
Bipolaire stoornis
Het helpt mij stabiel te blijven. De gewichtstoename vind ik niet fijn. 8 tot 10 kg. Ik ben erg sportief. Ik weet gezond en weinig. Wil evt overstappen op carbamazepine.

14-05-2021 | Vrouw | 34
lithium (200mg)
Bipolaire stoornis
Niet tevreden met dit medicijn. Ongeveer een half jaar geslikt. Heel veel bijwerkingen van gehad. Hielp mij niet uit de depressie

03-03-2021 | Vrouw | 42
lithium (1000)
Bipolaire stoornis
Ná 7jr gebruik er nu zelf voor gekozen te stoppen met dit medicijn. Ben alsnog depresief en al mijn creativiteit is verdwenen .. De bijwerkingen krijgen de overhand. Dit middel heeft destijds mijn leven gered en ben dankbaar dat het bestaat maar ga nu afscheid proberen te nemen ,het afbouwen is begonnen en valt me nog niet tegen. We zullen zien..

14-10-2020 | Vrouw | 26
Bipolaire stoornis
Ik heb een bipolaire stoornis type II met Ultra Rapid Cycling. Dit middel is voor mij een echte uitkomst geweest. Na een jaar stuiteren tussen manieën en zware depressies werd ik eindelijk stabiel. De inwerkperiode is wel erg lang, ik kan rustig zeggen dat ik pas na +/- een jaar gewend was aan het middel en deze optimaal werkte. Ik heb hier uiteindelijk nog Depakine bij no[lees meer...]dig omdat Lithium niet afdoende is. Ik ben zo'n 15 kg aangekomen in de periode dat ik aan de Lithium ging, maar niet alles kan ik toeschrijven aan het medicijn. Het helpt in ieder geval niet. Schildklier moet duidelijk harder werken door Lithium. Ik heb soms trilhanden waardoor soep eten enigszins uitdagend word. Dit vormt voor mijzelf echter niet zo'n groot (sociaal) probleem. Ik zat eerst op een hoge therapeutische waarde maar schoot na inname door naar bijna-toxisch waardoor ik nu op een lage therapeutische waarde moet zitten. Lithium is zeker geen paracetamolletje en heeft kan extreem vervelende bijwerkingen hebben maar voor mij wegen die in ieder geval wel op tegen de nadelen voor wanneer ik het middel niet zou nemen.

13-05-2020 | Vrouw | 39

16-04-2020 | Man | 53
lithium (400)
Bipolaire stoornis
Rampzalig middel, hele vervelende bijwerkingen, s nachts wakker liggen door het vele plassen, duizelig in de ochtend, wazig zien, haaruitval, tremoren, en de angst voor toxische waarden.

04-01-2020 | Man | 80
Bipolaire stoornis
Alles goed, maar de PRIJS is 100% duurder geworden (klopt dat?)

18-10-2019 | Vrouw | 20
Bipolaire stoornis
Het is moeilijk om af te vallen. Probeer dan om een lange tijd het zelfde gewicht te houden. Suikervrije drankjes en fruit tussendoor, en drie gezonde maaltijden, voldoende beweging. Als dat niet voldoende werkt een diëtist raadplegen. Ben zelf een aantal maanden rond hetzelfde gewicht. In de bijsluiter staat dat je stofwisseling kan veranderen. Schildklier kan trager [lees meer...]gaan werken. En je kan vocht vasthouden.

10-05-2019 | Man | 44
lithium (225mg)
Bipolaire stoornis
Na burn-out lithium voorgeschreven gekregen... na een paar weken in depressie geraakt... vreemd, had nog nooit van m’n leven een depressie gehad Volgens psychiater moest eens de eerste keer zijn.... hmmmm Na 8 maanden depressie anti depressiva gekregen... hier doodziek van geworden.... Heft in eigen handen genomen en afgebouwd met eerst de ad en daarna met de lithium ..[lees meer...].. 3 dagen na mijn laatste priadel dosering begon mijn hoofd weer te werken Ben nu weer aan het werk en sport weer... Nooit weer dus....

11-08-2018 | Vrouw | 33
Bipolaire stoornis
Ik slik nu bijna 4 maanden Priadel. In het begin had ik het gevoel dat het weinig deed, maar nu ik wat verder ben en terugkijk merk ik dat het zeker beter gaat. Ik heb geen depressieve en manische episoden meer gehad. Ik ben absoluut niet vlak, maar de extremen zijn er wel vanaf. Het scheelt ook dat ik probeer stress te vermijden, want dat blijft wel een trigger voor mij.[lees meer...] Ik voel me goed en mijn partner geeft aan dat het echt een verademing is. Voorheen wist hij niet wat te verwachten als hij thuiskwam uit het werk en dat heeft hij nu helemaal niet meer.

16-09-2017 | Man | 53
Bipolaire stoornis
Priadel kan ik zonder maagbeschermers te gebruiken innemen. (Bij Camcoliet kon dit niet, vreselijk misselijk). Priadel wordt geheel vergoed, de andere lithium niet. Lithium waarde = 0,74 bij 0,85 voel ik me nog stabieler. Maar op deze manier heb ik nog speling voor de jaarlijkse mindere periode na oud&nieuw en kan ik 100 mg erbij nemen zonder dat mijn waarde te hoog wordt[lees meer...]. Ik doe bloedcontrole minimaal 4x per jaar en/of bij doserings wijziging.

02-05-2017 | Man | 53
Bipolaire stoornis
Ik gebruik de priadel nu sinds sept. vorig jaar. Het heeft merkbaar effect op mijn stemming en de depressieve fases zijn nu bijna niet aanwezig. Ik heb wel moeite met de bijwerkingen. Sinds het gebruik ben ik meer dan 10 kilo aan gekomen, terwijl er aan mijn eetpatroon niets is veranderd, daarnaast trillende handen, soms wankel lopen, door het gebruik van de priadel is mij[lees meer...]n schildklier trager gaan werken, moeheid, kortademigheid, geen sexuele behoeftes en erectieproblemen. Door de trage schildklier ben ik hiervoor ook met medicatie begonnen, en daar maak ik me wel zorgen over. Mijn gemoedstoestand is nu stabiel maar mijn lichamelijke gestel is er duidelijk niet beter op geworden. Zit nu in tweestrijd hoe ik nu verder zal gaan.

20-06-2016 | Man | 57
Bipolaire stoornis
Na eerdere behandeling met Depakine (en ontkenning van de diagnose) zelf gekozen voor Lithium (Priadel). Ik was bang dat ik met sporten en dus transpireren last zou krijgen van bijwerkingen. Ik ben hierin gerustgesteld door mijn behandelaar. Naast medicatie heb ik ook mijn werkbelasting aangepast en inzicht gekregen in de signalen van mijn lichaam die aangeven dat ik aan e[lees meer...]en grens zit. Na het starten voel ik mij al 3 jaar zeer prettig. Geen depressies en ook geen (hypo)manieën. Mijn gevoelsleven is eerder verbeterd dan afgevlakt. Het enige nadeel is dat mijn fijne motoriek soms wat minder is. Vooral in handen: Bv het eten van soep met een lepel. Samengevat kan ik zeggen dat ik een gemotiveerde gebruiker ben. Was ik er maar eerder aan begonnen.

03-11-2015 | Man | 26
Bipolaire stoornis
Ik heb dit middel al eerder gebruikt, maar dit is mijn meest recente periode. Inmiddels ben ik, in overleg met de specialist, gaan afbouwen. De reden hiervoor is vooral dat ik ontevreden ben met de werking van het medicijn. Ik gebruikte het profylactisch, dat wil zeggen dat ik het slikte ter voorkoming van een nieuwe episode. Hoewel er zich in die periode geen 'echte' epis[lees meer...]ode is geweest, heb ik wel last gehad van stemmingswisselingen. Ook suïcidale gedachten. Indien ik een tijdje gestopt ben, het afbouwen duurt 3 maanden, zal ik nogmaals mijn verslag updaten. Het medicijn is wel gemakkelijk in gebruik, maar het kent niet een sterke werking, zoals ander middelen dat wel hebben. Een voordeel is wel dat de bijwerkingen, behalve trillende handen en misschien meer dorst niet echt expliciet zijn. Ik denk dat er wel degelijk cognitieve bijwerkingen van Lithium zijn, daarnaast is het heel slecht voor je nieren.

31-05-2015 | Vrouw | 36
Manisch-depressieve stoornis

09-02-2015 | Vrouw | 27
lithium
Bipolaire stoornis

Thyrax Duotab (861) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (569) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (524) - Antibiotica - penicillines breedspectrum