Ervaringen met Risperdal

Dementie (1 mening)
Hypomanie (1 mening)

20-03-2012 | Man | 15
risperidon
Ik ben nu 15 en slik het al zowat mijn halve leven. Ik heb het gekregen omdat ik Gilles de la Tourette heb. Dat is een tic-stoornis en de Risperdal die ik sinds 3 jaar als pil krijg werkt goed tegen je tic's, heb er maar een paar over. Alleen de bijwerkingen zijn best heftig in het begin, ik sliep maar 3/4 uur per nacht en toen kon ik niet meer slapen. Overdag ben je suf e[lees meer...]n heb je vaak hoofdpijn. Na een jaar is het bij mij weggegaan en soms heb je last van sufheid voor een paar dagen of wat slapeloosheid. Maar de bijwerkingen zijn voor mij niet zo erg als dat wanneer ik geen pillen zou slikken want dan zou ik constant tic's hebben wat ik nu niet meer heb. Ik ben er wel tevreden over, de pillen zijn heel handig omdat ik vroeger een drankje had wat je met een soort pipet in je mond moest spuiten wat dus heel bitter smaakte. Ik zie geen verschil van werking tussen die twee en van het drankje houd je meestal 1/3 van het flesje over omdat het maar 3 maanden houdbaar is. Pillen als je die kan krijgen zijn veel handiger aangezien je niks verknoeid. Er zijn trouwens ook met breeklijntje verkrijgbaar als je ze moet splitsen.

19-03-2012 | Vrouw | 39
Psychose
Ik gebruik dit middel inmiddels al 2 jaar en heb sindsdien geen psychotische klachten meer gehad,In het begin van gebruik last van wazig zien,en verstopping,maar dat word met de tijd beter,al met al een prima middel

08-11-2011 | Man | 10
Mcdd en pdd-nos
bij dit medicijn had mijn zoontje veel last van eetbuien waardoor hij in korte tijd 8 kilo aan kwam.dit was niet acceptabel omdat hij ook al met een hartafwijking kampt en dus niet te zwaar mag worden.we zijn toen in overleg over gestapt naar abifly.

23-11-2020 | Vrouw | 20
risperidon (1mg/ml)
Angst

19-01-2020 | Vrouw | 16
Onrust
De tweede keer dat ik Risperdal neem, in het begin erg vermoeid, maar wel rustig. Helpt nu iets minder, want merk dat ik nog vrij snel/veel overspoeld wordt. Meer dan 10 kg dikker geworden, weet niet of dit het wel waard is. Heb ook al Abilify en Zyprexa geprobeerd.

17-11-2019 | Man | 44
risperidon (25mg)
Psychose
Deze mevrouw weet waar ze het over heeft!! Sterke borst groei en niemand weet hier over bijvoorbaat iets te melden! Ooit artikel gelezen over probleem in Amerika alleen daar werd kosteloos probleem vergoed! Zou hier ook zeker ook zo moeten zijn!!

19-11-2018 | Man | 34
van 70 naar 130 kilo 2 jaar

25-07-2018 | Man | 52
Psychose
Slik het nu twee jaar, heb geworsteld met impotentie en een gewichtstoename van maar liefst 12 kg.

31-05-2018 | Vrouw | 21
risperidon (0,5mg)
ADHD
Ik ben gediagnostiseerd met een gegeneraliseerde angststoornis en ADHD. Ik gebruik sinds anderhalve maand dit medicijn, ik slik 0,5 mg, in de ochtend en de avond In het begin was ik vrijwel stoned en merkte een soort high wat niet hinderlijk was want het maakte mij rustiger, mijn opvliegerheid en irritatie gevoel leek afgenomen te zijn. Nu anderhalve maand verder heb i[lees meer...]k soms destructieve gedachtes en ook soms bepaalde dwanghandelingen. Ook meer last van angst en sneller paniek. Ook het gevoel dat ik dikker ben geworden. En val soms overdag bijna in slaap. Ik vraag me nu af of ik een bepaald soort terugval in mijn angststoornis heb of dat dit komt door de medicatie, ook vraag ik me af of ik hiermee moet stoppen en overgaan op andere medicatie of dat ik minder of juist een hogere dosis moet.

08-10-2017 | Man | 19
Autisme
Ik gebruik dit medicijn al sinds ik 2 1/2 jaar was. Voorgaande jaren 1mg 's morgens en 1,5mg 's avonds. Sindskort gebruik ik 's avonds 3mg, omdat ik laatst angsten kreeg. Toen besloot de specialist om de dosering te verdubbelen. Maar nu heb ik meer last van puisten, maagzuur en ik ben vaak moe overdag.

01-06-2017 | Man | 29

10-09-2016 | Man | 39
risperidon (1mg)

30-06-2015 | Man | 57
risperidon (4mg)
Schizofrenie
LS, Een leven zonder medicatie lijkt niet mogelijk. Het wordt ook wel gebruikt boze 65+ ers er onder te houden. Het maakt je plat in je hoofd en dik in je buik. Botontkalking vind ik nog de ergste bijwerking.

24-04-2015 | Vrouw | 34
Psychose
Na een psychose, 2 mg risperdal van de dokter gekregen. Werking is goed ik heb sindsdien geen waanideeen meer en hoor ook geen stemmen meer. De hallucinaties zijn ook veel minder geworden. Wel wat last van bijwerkingen gekregen met name rusteloosheid en onrust.

16-02-2015 | Man | 28
Psychose
Heb dit middel 3 jaar gebruikt tegen rand psychose, ik voelde me extreem onrustig en halucineerde als ik mijn ogen dicht deed. de oorzaak van mijn ziekte was drugs lsd. ik ben in 3 jaar steeds nog aan het herstellen, het gaat moeizaam naast psychose heb ik nog hppd, derealisatie, depersonalisatie, depressie. de bijwerking zijn niet kunnen stil zitten en verminderde libido.[lees meer...] nu ben ik een bijna een maand gestopt dankzij drie maanden deanxit. ik ben steeds niet tevreden hoe het gaat, maar ik gebruik nu 2weken welbutrin 150mg, ik voel minder afgevlakte gevoelens begin precies terug te komen we zullen nog zien maar ik adviseer niemand ooit drugs te gebruiken. zeker geen trip drugs, want maakt je helemaal stuk voor dat je het weet.

11-01-2015 | Man | 26
risperidon (50mg)
Psychose
Rispetdal consta voorgeschreven gekregen de 50mg versie een goede anderhalf jaar geleden. Nagenoeg geen bijwerkingen op erectie stoornis na en geen behoefte aan seks. Net een paar weken cold turkey gestopt en voor zover gaat het goed. Geen zombie belevingen alleen merk ik dat ik helderder word/ben sinds ik gestopt ben met het gebruik.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum