Ervaringen met Risperdal

Dementie (1 mening)
Hypomanie (1 mening)

01-04-2021 | Vrouw | 51
risperidon (1mg)
Kreeg dit middel voor slapeloosheid maar slaap nog steeds onvast en zit nu nog meer te piekeren over alles. Sinds ik te kampen kreeg met de menopauze ben ik erg gespannen, kan geen rust meer in mijn lijf krijgen waardoor het moeilijk lukt om te slapen. Lig vaak uren wakker en te draaien in mijn bed. Met luidruchtige buren word ik dan ook nog wakker waarna het slapen geheel[lees meer...] niet meer lukt. Mijn huisarts schrijft steeds van die hersenmanipulators voor maar ik wil enkel iets om te kunnen slapen want ik kan niet meer. Nooit lijk ik serieus genomen te worden, pas na thuiskomst en het lezen van de bijsluiter zie ik dat ik weer iets als een antipsychotica voorgeschreven kreeg. Van deze word ik dan wel niet suf en duf als een zombie overdag maar ben nu non stop aan het piekeren en zie nu wellicht echt dingen die niet zo zijn. Heb het idee dat mensen overdreven vriendelijk tegen me doen dat ze fake tegen me zijn. Als of ze denken dat ik ze niet niet allemaal op een rijtje heb maar erg hun best doen om dat niet te laten blijken... Voel me door iedereen in de maling genomen! Is dit een Psychose????? Dit heb ik normaal niet hoor, proberen slapen gaat nu nog slechter want moet steeds maar te diep door denken over alles en dan zie je steeds meer spoken ook.... iemand raad of dit idd in psychose leven is en ik beter kan stoppen? Nu dag 8 met deze pillen, de dosis verhogen omdat het schijnbaar moest helpen als slaapmiddel weet ik zo net nog niet want het hielp me tot nu niet daar mee.

07-01-2020 | Man | 14
risperidon (4mg)
ADHD
risperdal geeft verstoring van de seksuele hormonen

31-10-2019 | Vrouw | 47
risperidon (1mg)
Ik ben er enorm van aangekomen 13 kilo binnen jaar iig en volge s mij zelfs binnen half jaar heb ook abilify geprobeerd maar ook dasr kwam ik van aan...ik vind dit zo erg dat ik erover denk om toch maar te stoplen wamt nu heb ik ineens geen goed zelfbeeld meer en is mijn emergie ver te zoeken ikga ook niet graag de deur meer uit...eigenlijk vi d ik dat er meer nare bijwerk[lees meer...]ingen zijn dan de reden wasrvoor ik t gebruik..tegen psychoses en tegen onrust en paniekaanvallen in mn hoofd...

14-04-2019 | Man | 48
risperidon (1mg)
Loop al 3 jaar met angst- en paniekklachten. Psychiater startte met Citolepram, maar dat werd gestopt omdat ik de werking te lang op zich liet wachten en ik veel alcohol dronk. Doorverwezen naar BoumanGGZ. Daar werd met dit middel gestart met dit middel "om de scherpe kantjes weg te werken". Ik hoopvol en gemotiveerd in december 2018 dit middel gaan slikken en ik zou er be[lees meer...]ter van gaan slapen, zei de arts van kliniek. Ik merkte er na 3 a weken helemaal niks van. Gelukkig krijg ik ook Diazepam voorgeschreven waar ik zeer over tevreden ben, maar je, dat werkt verslavend. Kortom als de Risperdal zou werken, had ik die pammetjes niet nodig. Voor de zoveelste keer weer teleurgesteld in SSRI's en anti-psychotisch medicatie. PURE FARMACEUTISCHE OPLICHTERIJ!! En ik ben ook 15-20 kg. aangekomen en moet grote kleding maten dragen.

18-10-2018 | Vrouw | 33
Gedragsstoornis
Niet veel effect. Maar wel de negatieve . Zyprexa was extreem dus kozen ze voor hun broertje. Maar toch wel wat lichte drang naar eten dus geen effect behalve bijkomen dus deze moest verdwijnen. Daarvoor in de plaat escitalopram waar ik veel meer aan heb

13-11-2017 | Vrouw | 25
risperidon (2mg)
Gebruik het in de avond om minder prikkels mee te krijgen van wat er om me heen gebeurd, zodat ik beter slaap en dat mijn belevingen dempen, omdat ik minder goed oplet door dit medicijn. Het dooft me zicht en hersenen voor even, zodat ik soms gelukkig door risperdal in een keer vertrokken ben, maar helaas maar voor een paar uur. Ik schiet steeds midden in de nacht wakker [lees meer...]in complete angst. Overdag krijg ik heftige beelden voor me te zien door mijn trauma's. Waarschijnlijk heeft dit medicijn mijn trauma's allemaal weer naar boven gekregen en lijkt het toch echt dat er nu weer heftige dingen gebeuren bij mij en mijn apparaten, stalkers ik zit al een tijdje in een overlevingstoestand. Dit medicijn heeft alles verergert bij mij helaas. Maar dit is alleen bij mij. Ieder mens heeft andere effecten, bij de ene werkt dit niet en bij de ander wel. Het is gewoon uitproberen denk ik, maar wel eerst goed informatie opzoeken en vragen b.v wetenschappelijke onderzoeken op google intypen, en een paar vergelijken met elkaar dat is het beste voor dat je met een medicijn gaat beginnen! Het gaat om je lichaam en hersenen, dat is je hele gezondheid en is het aller belangrijkste! Slik aub niet zomaar iets en niet teveel door elkaar. Ik spreek uit ervaring. En weet erg goed nu wat wel goed is en wat nu, met sommige dingen ben ik de psychiater een stapje voor en help ik hun weer. Maar ik ben eigenIijk tegen de medicatie! Medicatie kan iets dempen/afvlakken en daarna het probleem veel heftiger terug laten komen!Het werkt voor even. Maar als je denkt over een lange termijn of leven ga je of gaan er wat dingen van je hard achteruit. En ging het beter toen je geen medicatie slikte. Mediteren enzo werkt denk ik veel beter. Ik wil alleen maar het beste voor iedereen! Hopelijk hebben jullie positieve effecten en weinig of geen bijwerkingen. Groetjes Marly

15-06-2017 | Man | 19
Autisme

10-06-2015 | Man | 26
Psychose
Heeft mijn gedachten beter doen ordenen en mij uit mijn psychose geholpen. Zonder dit medicijn is het de vraag of ik er uit zou zijn gekomen. Het is ook belangrijk op tijd in te grijpen, anders lopen je hersens permament schade op. Voor de rest van je leven geheugen en concentratie problemen bijvoorbeeld. Schadelijker dan het medicijn zelf in ieder geval, het medicijn is o[lees meer...]p het moment van echter totaal niet prettig. Op het internet zie ik dan ook vaak dat veel mensen het medicijn als schuldige aanwijzen voor blijvende schade. Ik weet niet in hoeverre dit waar is, wat is eraan vooraf gegaan? Het stomme van een psychose is je hebt vaak zelf alleen niet door, dat je erin zit. Aan alles valt op dat moment een reden te koppelen, dat het allemaal normaal is en niet aan jezelf ligt. Met dit medicijn bereik je op een gegeven moment een drempel, waarbij je je realiseert wat er allemaal is gebeurt. Wanneer het aanslaat iig. Let wel op de bijwerkingen, vooral borstvorming bij dit medicijn. Zou als jongen zijnde eerst vragen naar een andere anti psychotica.

05-06-2015 | Man | 45
risperidon (2mg)
Ik heb depressies. Sliep al jaren slecht. Veel dwangneurotische gedachten. Van risperdal ging ik opeens goed slapen. Viel meteen als een blok in slaap met 2 mg (in de ochtend en in de avond 1 mg) Bijwerkingen: aanvankelijk obstipatie ( ging na een maand weer over), gebrek aan interesse in seks, gewichtstoename. Conditie kachelde stevig achteruit met Risperdal. Ook duizelig[lees meer...]heid met snel opstaan. Doet verder niet veel voor me. Ga er wellicht weer mee stoppen. Gebruik ernaast Efexor voor de depressieve klachten.

21-04-2015 | Man | 26
risperidon (3mg)
Schizofrenie
Ik zelf ben een jonge man van 26 jaar oud en slik risperidon nu al een langere tijd denk wel ruim vijf jaar. Ik merk vooral bij mezelf dat mijn volle bos haar steeds dunner aan het worden is, hoewel ik een lage dosis slik. Ik vind het gewoon vervelend dat ik eigenlijk best wel ijdel ben en het is voor mij gewoon echt vervelend dat mun haar aan het uitvallen is, misschien i[lees meer...]s het ouderdom maar vanuit zowel mijn moeders kant als die van mijn vader heeft iedereen zelfs op latere leeftijd nog een volle bos haar dus denk niet dat ik de erfelijkheid heb om kaal te worden, maar dat dit meer een bijwerking is van het langdurig slikken van dit medicijn. Verder gaat het best wel goed, ben stabiel, maak en schrijf veel eigen muziek, maar ook daarin merk ik dat mijn creativiteit toch wel wat beperkt is door de medicatie, ik zit er aan te denken om in overleg mun medicatie af te bouwen en helemaal te gaan stoppen, de mensen of in dit geval de psychiaters hebben er dan wel voor geleerd, maar ik en andere lotgenoten zijn de mensen die het moeten slikken althans dat is dan het beste en ik zie bijvoorbeeld dat een persoon die zonder medicatie vaak beter hersteld dan iemand met. Natuurlijk ben ik niet helemaal tegen het gebruik van medicatie maar vind het een lastig en persoonlijk onderwerp. Ik ben nu verder in mij herstel en ik heb nog wel een weg te gaan, maar ik vind zelf dat ik liever weer alles voel en dat mijn geest niet word onderdrukt dan iemand zijn die niet volledig mezelf is omdat mun geest is onderdrukt door chemische stoffen. Ik ben van een best wel hoge dosering gekomen en opzich vallen de bijwerkingen ook wel mee maar dat mijn haar en ook wel mij gedachte wereld zo stil is geworden maakt me zorgen. Ik denk natuurlijk wel dat iedereen denkt maar tijdens en voor mijn episodes had ik een zowat constante gedachte stroom, ik denk dat ik beter niet kan schrijven over de wanen en de realiteit die voor anderen geen realiteit is of ooit zou kunnen zijn maar het is gewoon een hele rare wereld die psychiatrie. Aanstaande vrijdag ga ik in gesprek om naar 2 mg te gaan hopelijk lukt dat en ik ga ook harde feiten mee nemen waarom bijna alle antipsychotica best wel slecht is en dan om nog maar te zwijgen over het langer termijn gebruik. MVG. Michel

11-02-2015 | Man | 24
Schizofrenie
De werking is goed en effectief, helemaal geen psychoses meer gehad sinds ik het slik. Alleen de bijwerkingen vind ik niet fijn. Bewegingsdrang, afgevlakt zijn, ik word er erg 'minded' van en ook suf Ik krijg wat tegen de bijwerkingen (Akineton) maar ik blijf afgevlakt en minded. Ik moet ook naar de sportschool gaan anders blokkeert het voel ik me niet goed. Je kan e[lees meer...]r wel mee leven met de bijwerking heb ik ook meer dan een jaar gedaan maar nu ben ik het zat. Andere middel.. iemand een tip?

19-01-2015 | Vrouw | 35
Onrust
Ik kreeg risperdal door de psychiater voorgeschreven voor onrust bij mijn bipolaire stoornis en borderline. Maar eigenlijk denk ik dat ik vooral heel gevoelig ben voor prikkels van buitenaf. Daar word ik heel onrustig en moe van en ik kan me niet goed afsluiten van prikkels. Ik hoopte dan ook dat de risperdal mij zou helpen beter om te gaan met prikkels en me rustiger zou [lees meer...]maken. Maar ik heb het nu een aantal dagen geprobeerd en ik word er s ochtends doodziek van! S avonds slik ik het om beter te slapen en dan word ik s ochtends wakker met enorme hoofdpijn en misselijk, dat ik zelfs moet overgeven. Ook voel ik me er moe en grieperig door. Dus ik vrees dat ik ermee moet stoppen. Ben benieuwd of er andere goede medicijnen zijn voor omgaan met prikkels of anders moet ik ergens in een grot buiten de bewoonde wereld gaan leven waar helemaal geen prikkels binnenkomen ;-)

05-04-2014 | Vrouw | 28
Autisme
Ik heb last gekregen van ernstige verstopping en moest dagelijks vezels in een zakje slikken. Ook ben ik flink aangekomen, terwijl ik super gezond eet en niet echt meer ben gaan eten, alleen een beetje meer eetlust had ik wel. Maar het aankomen ligt aan het veranderen van de stofwisseling door het medicijn. Ik ben het gaan slikken omdat ik veel moeite had met overzicht he[lees meer...]bben, en ook om de angsten/onrust wat te verminderen. Voor beide heeft het medicijn weinig tot niks geholpen. Mijn zusje gebruikt het ook en die heeft er wel veel baat bij voor de prikkels.

21-03-2013 | Vrouw | 39

15-10-2012 | Vrouw | 17
risperidon
Tijdens het gebruik van Risperdal ha ik soms bijwerkingen zoals flauwvallen met (epileptische) schokken, dit was in combinatie met Promethazine, 100 mg. Toen ik ging stoppen met de Risperdal en de Promethazine had gebracht tot een half pilletje van 25 mg. had ik bijna geen last van enige bijwerkingen, het ging goed, ik had anderhalf pilletje waarvan elke twee weken een hal[lees meer...]ve af ging. Toen ik op 1. zat had ik soms wat last van angsten, maar niet erg storend, toen ik op een half zat waren die angsten flink verminderd maar voelde ik me wel wat depressief. Toen ik helemaal gestopt was toen was ik een week verder en toen kreeg ik ineens spierschokken in mijn rechter-arm en been. Soms ook de linkerkant. Totdat dit uitliep op ernstige epilepsie aanvallen die niet stopten (status epilepticus) Ik ben 2x opgenomen in het ziekenhuis en een keer is de HAP (huisartsenpost) gekomen. Ik had daarna medicatie gekregen tegen het schokken, als ik ze niet goed innam (qua tijd) dan kreeg ik zo'n aanval. Op een gegeven moment moest ik stoppen met de Valium (exacte naam weet ik zo niet) vanwege bijwerkingen van dat medicijn zoals incontinentie en flauwvallen waardoor ik een zware hersenschudding opliep. En toen heb ik verder geen aanvallen gehad, wel nog soms nog spierschokken, maar die zijn inmiddels over. Soms nog een schok na, dat wel. Maar als ik nu naar een bewegend beeld kijk, zoals gezichtsbedrog etc. dan val ik wel nog flauw.

11-10-2012 | Man | 39
Schizofrenie
Ik gebruik risperdal nog niet zo lang, maar daarvoor gebruikte ik sisordinol en ik ben dlij dat ik daar vanaf ben