Ervaringen met Risperdal

Dementie (1 mening)
Hypomanie (1 mening)

18-09-2014 | Man | 26
ADD
Wat betreft medicijngebruik zijn er dingen waar ik maar over blijf twijfelen. Ik gebruik nu resperidal voor 6 jaar en mijn omgeving en ik beamen dat het goed met mij gaat na een periode van psychose met diagnose schizofrenie. Voor die diagnose werd er bij mij add vastgesteld, een concentratieprobleem. Ik voelde me ook een tijd heel lekker na de psychose en was volop bez[lees meer...]ig. Zelf denk ik dat ik als ik mijn medicijnen niet gebruik ik psychosekwetsbaar ben en dat ik heel afwezig kan zijn in mijn doen of laten, teveel in mijn hoofd zitten. Mensen praten dan met me en ik ben letterlijk afwezig. Ook denk ik dan veel na. Ok, medicijnen hebben natuurlijk bijwerkingen. Bij mij is het dat ik geen auto kan rijden en niet kan drinken zo zegt de sticker op het doosje. Ik heb nu overlegd met mijn begeleiding en die zeggen dat 1 of 2 pilsjes zou moeten kunnen, drink ik er meer dan kan mijn reactievermogen afnemen en wordt ik suffig. (zelf vraag ik me ook af wat twee stoffen, alc en resperidon, met je hersenen doen als je het allebei in neemt.) Die vraag heb ik gesteld omdat ik het me niet kan indenken, zo populair en sociaal als ik leef dat ik nooit meer een pilsje kan drinken. Nu proffesionele begeleiding het toezegt ga ik het wel proberen maar ook echt maar een of twee. Thuis op de bank kijkend naar de tv heb ik momenten dat ik veel lach maar in sociale kringen ook wel, iets minder met pieken. Het vlakt je wel af zon hoge dosis. Dus het is puur een afweging. Wil ik lekker functioneren en mijn "bedrijven" op orde hebben en dus niet teveel afwezig zijn en kans op een psychose riskeren dan moet ik mijn medicijnen nemen. dat die mij kunnen beperken in pieken van emoties neem ik dan maar voor lief. Ik luister in dit geval naar de proffesionele begeleiding. Het liefst zou ik natuurlijk zeggen, ja het gaat lekker en ik heb geen medicijnene nodig en ik kan doen en laten wat ik wil en dus ook alles op orde houden en een biertje kunnen doen of auto rijden met de emoties van huilen of lachen maar ik ga het niet meer zelf beslissen want weet waartoe dat kan leiden. Op de lange termijn kun je ook medicijnen hebben die je helpen bij je beperking maar waarbij je ook genoeg emoties hebt. Dus mijn twijfel van ja ik riskeer een psychose zonder medicijnen maar dan achteraf een heerlijke periode, ook zonder medicijnen gooi ik weg, Ik funcitoneer "met" het beste en dat is me belangrijker dan de emoties of andere bijwerkingen. En ik krijg nu toegzegd dat 1 of 2 biertjes eventueel ook kan dus ik blijf populair :D Haha. Zo heb ik zon beetje alles en kortom, je kunt met je medicijnen leren leven. Het weten van hoe ik zou zijn zonder medicijnen en dus bijwerkingen of hoe ik zou zijn met zal ik dan mss nooit weten maar ik kies voor het veilige.

27-04-2014 | Man | 60
ADD
Op een gegeven moment na een epidurale pijnblokkade in mijn onderrug werd ik manisch. Dan weer lachen, dan weer huilen. Pijnvrij, dat wel, maar sterk wisselende stemmingen. Ik kreeg 1x daags Risperdal ½ mg., later nam ik er twee per dag. Maar zo langzamerhand word ik er steeds meer opgefokt, nerveus van en freaky, zoals ik dat zelf noem.