Ervaringen met Risperdal

Hypomanie (1 mening)

29-07-2022 | Man | 30
risperidon (2mg)
ADHD
toen ik in eindjaren 90, 2000, 8 jaar was, geboren op 1992. Kreeg ik de diagnose, MCDD > Pdd-nos > En adhd. ik kreeg voorgeschreven 3x daags dus sochtends, savonds, en smiddags, 2ML, met zo'n spuitbusje via mond, dit was zeer vervelend, het maakte me zo ongelovenlijk suf, dat ik niet eens meer kon opletten in de klas, en de helft van de tijd lag te slapen. het was zee[lees meer...]r vervelend want het voede mijn onzekerheden ook heel erg! aangezien ik zeer dik was geworden, terwel ik eigenlijk nooit dik was geweest, mijn tiener jaren zijn hierdoor letterlijk verpest vanwegen onzekerheden, durfde ik niet eens een strak tshirtje aan te doen ofzo. laat staan een tanktopje. toen in mijn tiener jaren, werden de medicatie verlaagt naar 1 ml, 3x daags, het voelde ook niet veel anders als eerst, ook zeer veel moeite met uitbed komen, opstaan, en over het algemeen mijn onzekerheden, hoofdpijn soms ook, en kloppend angstig gevoel van stikken op de borstkast. ( ook zeer awkward... had ik een soort van man boobs ondervonden... kneep ik ooit eens in.... en er kwam een soort wit achtig melk spul uit, schrok me eigen dood hierdoor. ) eenmaal 19, toen ik bij doctor aankwam, toen zijden ze tegen mij, je hebt helemaal geen adhd, zo kom je niet over, ik ben een zeer rustige jongen sinds een jaar of 17 tm nu. eenmaal van die troep af, ben ik met 1 jaar, van 95 kilo, naar 72 gegaan, ( mijn ideale gewicht ) en nu gaat het stukken beter Mijn advies: Begin er niet aan...

07-01-2020 | Man | 14
risperidon (4mg)
ADHD
risperdal geeft verstoring van de seksuele hormonen

30-12-2018 | Man | 23
risperidon (4mg)
ADHD
Bij mij loopt de druk gauw op waardoor ik steeds een tikkende tijdbom leek. Snel agressief en prikkelbaar en een kort lontje en ongeduldig. Door de Risperdal is dit minder geworden en zijn de scherpe randjes eraf.

31-05-2018 | Vrouw | 21
risperidon (0,5mg)
ADHD
Ik ben gediagnostiseerd met een gegeneraliseerde angststoornis en ADHD. Ik gebruik sinds anderhalve maand dit medicijn, ik slik 0,5 mg, in de ochtend en de avond In het begin was ik vrijwel stoned en merkte een soort high wat niet hinderlijk was want het maakte mij rustiger, mijn opvliegerheid en irritatie gevoel leek afgenomen te zijn. Nu anderhalve maand verder heb i[lees meer...]k soms destructieve gedachtes en ook soms bepaalde dwanghandelingen. Ook meer last van angst en sneller paniek. Ook het gevoel dat ik dikker ben geworden. En val soms overdag bijna in slaap. Ik vraag me nu af of ik een bepaald soort terugval in mijn angststoornis heb of dat dit komt door de medicatie, ook vraag ik me af of ik hiermee moet stoppen en overgaan op andere medicatie of dat ik minder of juist een hogere dosis moet.

11-03-2017 | Man | 15
risperidon (1mg/ml)
ADHD
mijn brief aan de verantwoordelijken voor dit medicijn: een aantal jaar geleden heeft mijn nu 15 jarige zoon risperdal gebruikt. Nu, een paar jaar verder heeft hij nog steeds veel overgewicht, en wat erger is, borstontwikkeling. Mijn zoon heeft het al moeilijk genoeg, en dit is echt iets wat het leven voor hem nog ongelooflijk veel moeilijker maakt dan het al was. Ik ben [lees meer...]een alleenstaande mama van 2 kindjes, de enige oplossing voor het probleem dat mijn zoon nu heeft, is een operatie aan zijn "borsten" die ik niet kan betalen. Waardoor mijn zoon nu dus opgescheept zit met 2 lichaamsdelen die hij kan missen als kiespijn, en waar ik hem niet vanaf kan helpen. Er is mij nooit gemeld dat hij van dit middel overgewicht in deze mate kan krijgen, laat staan dat hij borsten zou krijgen, nooit. En al helemaal niet dat het blijvend zou zijn, hij neemt al 5 jaar geen medicatie meer, maar het overgewicht blijft, en de borsten jammer genoeg ook. Mijn ventje zit er nu wel mee natuurlijk. Hij heeft het al zo moeilijk, hij heeft al zo'n laag zelfbeeld, terwijl het zo'n fantastische jongen is. Hij draagt altijd dikke truien nu, uit angst om uitgelachen te worden... Ja, ook als het 30 graden is en hij moet sporten, ja ook als hij bijna flauwvalt van de warmte, altijd!!! Na enig opzoekingswerk kom ik te weten dat jullie hier wel degelijk van op de hoogte zijn, en er voor kiezen het niet te melden aan de ouders van onschuldige kinderen. Dat jullie weten wat die kinderen zal overkomen, maar ervoor kiezen de schouders op te halen en de poen te pakken. Voor jullie is mijn zoon een nummer, de zoveelste jongen zonder gezicht. Voor mij is hij een prachtige jongen, mijn zoon. Degene die zijn kleine zus beschermd, ook als ik haar onder haar voeten geef omdat ze zelf fout zat. Degene die mijn boodschappen binnendraagt zonder dat ik het hem moet vragen. Degene die het voor de zwakken en kleintjes opneemt zonder oog te hebben voor zichzelf. Degene die stilletjes in zijn kamer op de laptop speelt, omdat hij zo met zijn lichaam in de knoop zit dat hij liever uit de realiteit ontsnapt. Degene waar ik me stiekem heel erg zorgen om maak, omdat ik bang ben dat hij ooit een wanhoopsdaad begaat, omdat hij niet meer met zijn lichaam om kan. Maar ook degene die me altijd laat lachen met zijn fantastische gevoel voor humor. Degene die mijn hart doet smelten wanneer hij weer eens het toonbeeld van eer en geweten is. Degene die me onmenselijk trots maakt als hij zich weer eens als de held van de dag opwerpt om een ander te verdedigen. Mijn held, mijn zoon. Als ik had geweten dat deze medicatie dit met mijn jongen zou doen, dat er ook maar een aannemelijke kans was, dan had ik het hem nooit gegeven. Maar ik heb het wel gedaan, want ik wist het niet, en jullie wel...