Ervaringen met Risperidon

Bij  AngstX

Psychose (12 meningen)
Onrust (5 meningen)
Psychische klachten (4 meningen)
Schizofrenie (1 mening)

Bojan Nikolik (14-03-2015)

18-05-2022 | Man | 30
risperidon (1mg)
Ik kreeg deze medicatie toegedient vanwege angsten in combinatie met vermoedelijke autisme ( word daar nog op getest) De medicatie deed echt helemaal niks voor mij. Klachten verergerded en ik was zo ontzettend gedemotiveerd in werkelijk alles. Ik blijf het raar vinden dat ik deze medicatie voorgeschreven kreeg. ben blij dat ik er vanaf ben

13-07-2015 | Man | 46
risperidon (0,5mg)
Angst
Ik heb meerdere antipsychotica geprobeerd zoals Zyprexa en Seroquel, maar had bij beide middelen veel last van bewegingsonrust en een algeheel onrustig en opgejaagd gevoel. Moest daarom beide middelen staken. Nu Risperidon aan het proberen en dit geeft bij mij nauwelijks bewegingsonrust en onrustige benen. Het werkt bij mij licht angstremmend en zorgt ervoor dat ik minder [lees meer...]gevoelig ben voor prikkels, zoals bijvoorbeeld geluid. Het werkt als het ware als een soort van schildje om me heen die me minder gevoelig en kwetsbaar maakt. Het is geen wondermiddel, maar haalt bij mij de scherpe kantjes van de angst weg en de overgevoeligheid bij Pdd Nos. Risperidon is het eerste medicijn die bij mij enigzins werkt. Ik heb all Ssri's en antipsychotica gehad, maar werd er alleen maar angstiger en onrustiger van. Met Risperidon voel ik me rustiger in het algemeen. Het is het eerst middel waarvan ik echt voel dat het iets doet in positieve zin. Ik kom gelukkig ook niet aan in gewicht met Risperidon.

03-03-2015 | Vrouw | 8
risperidon (0,5mg)

20-08-2014 | Vrouw | 25
risperidon
Na twee negatieve ervaringen met SSRI's, Risperidon gekregen voor mijn angst/dwangklachten. De eerste week was heftig qua bijwerkingen. Ik was versuft, had een raar gevoel in mijn hoofd en was duizelig en misselijk. Ik praatte soms een beetje vreemd en leek wel aangeschoten. Na een week ging het beter (i.t.t. SSRI's die een langere inwerktijd hebben). Ik heb geen last meer[lees meer...] van paniekaanvallen en het piekeren is stukken minder. Ik voel me zoveel beter! Na 4 weken nog wel last van vermoeidheid en extreme overgevoeligheid voor licht.

19-11-2012 | Vrouw | 18
Paniekaanvallen