Ervaringen met Risperidon

risperidon

Bij  OnrustX

Psychose (12 meningen)
Psychische klachten (4 meningen)
Schizofrenie (1 mening)

Bojan Nikolik (14-03-2015)

18-09-2021 | Vrouw | 15
risperidon (0,5mg)
Onrust
ik ben door mijn bouw begonnen met 0,25mg, dus een half 0,5mg tabletje. ik was eerst heel tevreden met de werking, ik voelde me veel rustiger dan normaal en had veel minder last van prikkels. ik kon voor het eerst in mijn leven heerlijk slapen, ik kon gewoon weer normaal nadenken en ik was helemaal tevreden: mijn kwaliteit van leven was beter geworden. ik was alleen soms e[lees meer...]en beetje duizelig, maar dat negeerde ik. omdat ik het zo fijn vond besloot ik met mijn psychiater dat ik een hogere dosis ging nemen. daarna ging het heel snel heel slecht. mijn spieren begonnen pijn te doen en ze werden zwak waardoor ik niet mee kon doen met gym op school, mijn vingers en handen begonnen te trillen waardoor ik niet meer goed kon tekenen (iets waar ik heel erg van geniet), en ik werd soms ineens super duizelig. na 2 weken aan 0,5mg begon ik meerdere keren per dag aanvallen te hebben waar ik dingen ineens groter zag dan ze zijn, of juist kleiner. soms kromp ik zelfs of voelde het alsof mijn armen gigantisch waren, of voelde ik ze helemaal niet meer. ik had dit wel 5 tot 15 keer per dag, en had vaak ook paniekaanvallen omdat het zo enorm eng was. (dit is geen bijwerking die vaak voorkomt echter, ik heb gewoon ongeluk gehad) in 2 weken was mijn hele functioneren naar de klote en heb ik de psychiater aangesproken. eerst zijn we begonnen met afbouwen en volgende week mag ik stoppen. heel jammer, want eerst werkte het echt goed. als ik geen last had gehad van deze rare bijwerking was ik echt tevreden geweest over risperidon. ik ben wel blij dat ik het heb geprobeerd, anders had ik misschien wel hele fijne medicatie gemist. jammer dat er zo enorm veel slechte bijwerkingen zijn

19-12-2022 | Man | 29
risperidon (6mg)
Onrust
Geweldig medicijn houd ziekelijk veel spanning en rot gevoelens tegen, en houd mij staande tijdens mijn zeer zware gegeneraliseerde angststoornis

22-10-2021 | Man | 75
risperidon (2mg)
Onrust
Ik ben een jaar toxisch vergiftigt met dit vergift verder nu 75jr en op de wachtlijst Eutenasie OA tinitus opgelopen doofheid en bloedvaten in onderbenen en voeten In godsnaam slik dit niet Je woord depri Er zijn 1 miljoen mensen na gebruik vroegtijdig OVERLEDEN

20-09-2019 | Man | 20
risperidon (0,5mg)
Onrust
Medicatie helpt mij wel een beetje om de onrust wat weg te nemen, maar is niet heel effectief. Ik kan in ieder geval wel de dagen enigszins doorkomen. De bijwerkingen zijn erg vervelend en misschien bijna net zo ernstig als het probleem zelf, dus netto schiet ik er niet bijzonder mee veel op. In combinatie met benzodiazepine beter te verdragen.