ziekte

Onrust

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor onrust

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: onrust

24-06-2022 | Man | 38
Onrust
In het begin heeft de quetiapine me goed geholpen met de rust terugvinden. Had hele gesprekken met mezelf s'avonds gewoon stil in m'n hoofd, maar kon geen film meer volgen en lag geregeld zelfs in bed nog in conclaaf met mezelf. Heb hier zo'n 2,5 jaar geleden 50mg quetiapine langzame afgifte voor gekregen die ik s'ochtends bij opstaan innam. Ging heel goed tot ik na een h[lees meer...]alf jaar begon aan te komen en maand of 8 later 20kg was aangekomen. Ook werd ik vanaf uur of 11 s'ochtends moe en dat bleef hele dag. Kon smiddags na werk niet meer van de bank afkomen. Heb tussendoor nog de 25 mg snelle afgifte geprobeerd, maar dat was nog erger kwa vermoeidheid dus teruggegaan naar 50 mg. Nu laatst gestaakt met de medicatie en na wat niet zo fijne ontwenningsverschijnselen voel ik me inmiddels veel energieker in de middag. Wel momenten dat het weer wat onrustiger is in m'n hoofd, maar een goeie joint helpt daar heel goed tegen. De quetiapine deed wel waar die voor nodig was, maar na 2,5 a 3 jaar werd het toch wel is tijd om te stoppen en zit nu veel beter in m'n vel.

18-06-2022 | Man | 21
Onrust
Vanwege impulsief en onrustig gedrag heb ik Quetiapine 150mg Retard gekregen, echter bij gebruik helpt het niet tegen mijn klachten en kreeg ik dus bovenstaande bijwerkingen. Ik ben hierdoor in 1 week tijd, bijna 10kg aangekomen. Nu heb ik Quetiapine 25mg normaal gekregen, en die geven gelukkig geen bijwerkingen!

14-06-2022 | Vrouw | 45
Onrust
Ik heb seroquel 25mg voorgeschreven gekregen door een psychiater omdat ik niet meer sliep. Ik probeer al 2 jaar te stoppen maar ipv te stoppen was ik naar 50 mg gegaan op aanraden huisarts. Nu alles in mn leven wat op zn plooi valt, ben ik sinds begin dit jaar beginnen afbouwen naar 12,5mg. De eerste weken was ik supersuf en misselijk, daarna ging het beter. Nu heb ik[lees meer...] bloed laten onderzoeken en heb ik een te hoge prolactine gehalte in bloed, volgens de endocrinoloog te wijten aan de seroquel. Dus ik moet er zo snel mogelijk me stoppen. Maar dat is nu al een week een hel wegens slapeloosheid en geen eetlust. Ik slaap heel onrustig en ik voel me overdag ook heel onrustig. dus ik hoop dat ik er binnen paar weken volledig vanaf ben. Ik raad deze medicatie zeker niet aan, ik heb dit voorgeschreven gekregen als slaapmiddel terwijl er andere mogelijkheden waren denk ik. echte vuiligheid. dokters en psychiaters moeten goed nadenken aan wie ze dit middel voorschrijven.

20-05-2022 | Vrouw | 33
Onrust
In vergelijking met Lorazepam minder effectief. Heeft een licht effect en geeft enige rust. Voordeel is dat de bijwerkingen niet heftig zijn.

Lorazepam

20-05-2022 | Vrouw | 33
lorazepam
Onrust
Erg tevreden met dit middel, werkt goed tegen klachten als onrust, slapeloosheid, angsten en chaotisch/drukke gedachten. Helaas wel verslavend en klachten veregeren na afbouwen/stoppen. Dus 'geneest' niet. Wel goed om tijdelijk te gebruiken, ook bij het afbouwen van andere medicatie. Bijwerkingen, vermoeidheid en moeite met concentreren. Autorijden is gevaarlijk met dit mi[lees meer...]ddel en bovenal strafbaar.

19-05-2022 | Vrouw | 21
Onrust
Ik sta helemaal strak van de spanning daarom slik ik dit medicijn. Ik slik het pas 2 dagen 1x 1 pilletje op , maar moest dus na de 2e dag al braken. Ik werd misselijk wakker en voelde me erg zwak.

30-04-2022 | Vrouw | 70
Onrust
Na afbouwen van jarenlang seroxat gebruik werd ik na drie maanden geconfronteerd met het niet meer spontaan in slaap vallen. De psychiater gaf mij quetiapine 6.25 mg wat me wel hielp met het in slaap vallen, maar mij ook een heel duf hoofd gaf. Ben mezelf gaan uitputten om weer spontaan in slaap te vallen. Dat is me gelukt. In het begin met zo’n uur of vier, vijf. Na e[lees meer...]en aantal maanden slaap ik nu 7 a 8 uur. Ben er erg gelukkig mee . Zonder medicatie in slaap te vallen was een enorme vooruitgang in het dagelijks leven. Ik moet wel meteen als ik de slaap voel aankomen , mijn bed in duiken. Als ik te lang wacht blijf ik wakker. Maar ja, als dat alles is. Heb het er graag voor over. Helaas merk ik wel dat mijn hersens veranderd zijn door jarenlang gebruik van seroxat. Gevaarlijk middel!

23-04-2022 | Man | 25
Onrust
Wegens ptss en een angststoornis deze medicatid gekregen 12.5 mg dit werkt super als ik naar bed ga slaap ik vrij snel en als ik wakker word duurt het ook maar 5 minuten voor ik weer inslaap wat voorheen wel anderhalf uur kon duren dus een super middel alleen het vele honger hebben en aankomen is wat minder maarja niet slapen word je ook geen beter mens van

12-03-2022 | Man | 29
Onrust
Was erg onrustig geworden door emotionele leed en dwang. De eerste keer dat ik het nam, haalde het mijn onrust en dwang goed weg. Wel heel veel geslapen en uiteindelijk ook van 79 kilo naar 80 gegaan. Later begon het steeds minder te werken maar dit kwam ook door middelengebruik. Over het algemeen best wel tevreden geweest en het heeft me door een vervelende periode geholp[lees meer...]en. Na het stoppen weer wat afgevallen.

01-03-2022 | Vrouw | 27
Onrust
Gekregen van de psychiater als een tijdelijk middel om wat meer rust te krijgen, in afwachtig van het psychologisch onderzoek. Medicatie gekregen om wat beter door te slapen. Ga binnenkort verhuizen, icm met corona en de lockdown waar ik in zat vanwege werk ( horeca ) merkte ik dat ik heel veel stress en angst opgebouwd had. En sliep max 5 /6 uur en werd heel gestressed wa[lees meer...]kker. Medicatie helpt goed tegen slapen, ik ben geen voorstander van medicatie maar ik slaap er wel prima op. Nadelen vind ik, is dat ik tot het einde van de middag wel wat suffer ben. Een droge mond, in de ochtend wat wazig ben en chagerijnig en vrijwel hele dag wat moe. Angstoornis is natuurlijk niet gelijk weg. Daar moet je grotendeels ook zelf aan werken. Alleen het dempt snachts wel het piekeren. Oxazepam en lorazepam heb ik in het verleden ook wel gebruikt. En je kan het eigenlijk wel een beetje vergelijken, althans dat is hoe ik het ervaar. Iedereen ervaart het natuurlijk anders!

24-02-2022 | Man | 16
Onrust
ik sliep heel slecht en had stress , ik had veel nachtmerries waar ik van wakkerschrok en niet meer door kon slapen door dit medicijn krijg ik geen nachtmerries meer en wordt ik heel ontspannen wakker , echt een lifesafer !!

Tranxene

12-02-2022 | Vrouw | 33
clorazepinezuur
Onrust
Probeer het beste te maken van me leven. Door deze pillen ga ik veel vaker de deur uit meer energie een en al positief. Alles wat qua papieren binnenkwam meteen stressen ik had een bepaald doel in me planning en dan moet het ook zo lopen anders kan ik er zo niet tegen. Ik zie sommige ook 5 mg nemen ik heb van iemand net 50 mg is dat heel zwaar of kan ik dat wel hebben?

19-01-2022 | Vrouw | 45
Onrust
Ik slik ook al jaren bij spannende levensmomenten oxazepam. Nooit meer dan 1 per dag. En soms ook weer weken niet. Bij inname van oxazepam om te kunnen slapen, heb ik meestal de volgende dag hoofdpijn. Hiernaast let ik goed op mijn voeding en sport ik 2x per week en breng zoveel mogelijk structuur en rust aan in mijn leven.

28-12-2021 | Vrouw | 60
Onrust
onrust angsten slaploosheid, met 1 of 2 tabletten sliep ik hele nacht door minstens 6 uur. paar weken terug kreeg ik ontzettend pijn in kuit ik wist door omstandigheden en ervaring met mijn moeder en vader vrijwel direct dat het hier trombose betrof. ik vrees dat ik trombose heb opgelopen door de seroquel ben er ook direct mee gestopt

Diazepam

22-12-2021 | Man | 73
diazepam
Onrust
Sorry maar ik gebruik diazepam al vanaf mijn 12 jaar. Ben nu 73. Ik kan er niet van buiten en stoppen moet ik echt niet proberen want dan krijg ik heel veel psychische klachten. Dan de bijwerkingen. Die zijn er niet. Voor het CBR zal je geen verlenging krijgen maar als je diazepam langer dan 3 maanden slikt. Zijn de negatieve bijwerkingen verdwenen. Slaperig worden doe dan[lees meer...] niet meer en je rectievermogen is weer optimaal. Dus je rijbewijs zal zeker verlengd gaan worden. Mijn hele leven diazepam (valium) geslikt gewoon mijn militaire dienst verricht en voor het werk veel auto moeten rijden. Laatst meegedaan aan de broemrit met als uitkomst dat ik de beste was wat betreft het reactievermogen. Laat u dus niet gek maken want de eventuele bijwerkingen zullen verdwijnen.

Lorazepam

28-10-2021 | Vrouw | 51
lorazepam
Onrust
Mijn exs heeft mij weer verlaten en ben daar door ongenerk gaan hyperventileren mijn lichaam is zo onrustig mijn lichaam kan zich niet meer ontspannen en adem verkeerd nu lorazepam van daag verhoogt smorgens 2 smiddags 1 savonds 2 1mg per tablet hoop dat ik nu meer ontspannen kan worden en dat mijn lichaam minder onrustig is en dat ik weer rustiger kan ademen hoop dat echt[lees meer...] alles weer goed komt met mij

Risperidon

22-10-2021 | Man | 75
risperidon
Onrust
Ik ben een jaar toxisch vergiftigt met dit vergift verder nu 75jr en op de wachtlijst Eutenasie OA tinitus opgelopen doofheid en bloedvaten in onderbenen en voeten In godsnaam slik dit niet Je woord depri Er zijn 1 miljoen mensen na gebruik vroegtijdig OVERLEDEN

10-10-2021 | Man | 25

02-10-2021 | Vrouw | 31
Onrust
Gekregen voor slaapproblemen, 50mg hielp perfect, maar overdag veel moe en veel honger, afgebouwd na 2 jaar 25mg hier sliep ik ook prima op, en voelde me meer alert overdag nu ben ik gestopt slaap nu van 23.00 tot 04.00 hopelijk komt hier nog wat verbetering in anders start ik misschien weer met Quetiapine 12, 5mg.

Alprazolam

30-09-2021 | Man | 59
alprazolam
Onrust
Zeer effectief,neem dit enkel in als ik onrustig ben,voor het slapen gaan. Iedere zondag voor ik slapen ga neem ik ééntje in,reden hiervoor is de stress om de dag erna te gaan werken.

28-09-2021 | Vrouw | 36
Onrust
Jaren slecht slapen en veel hoofdpijn Nu elke nacht 5 mg en slaap heerlijk. Neem ik het een nacht niet in dan meteen vijf x wakker

Risperidon

18-09-2021 | Vrouw | 15
risperidon
Onrust
ik ben door mijn bouw begonnen met 0,25mg, dus een half 0,5mg tabletje. ik was eerst heel tevreden met de werking, ik voelde me veel rustiger dan normaal en had veel minder last van prikkels. ik kon voor het eerst in mijn leven heerlijk slapen, ik kon gewoon weer normaal nadenken en ik was helemaal tevreden: mijn kwaliteit van leven was beter geworden. ik was alleen soms e[lees meer...]en beetje duizelig, maar dat negeerde ik. omdat ik het zo fijn vond besloot ik met mijn psychiater dat ik een hogere dosis ging nemen. daarna ging het heel snel heel slecht. mijn spieren begonnen pijn te doen en ze werden zwak waardoor ik niet mee kon doen met gym op school, mijn vingers en handen begonnen te trillen waardoor ik niet meer goed kon tekenen (iets waar ik heel erg van geniet), en ik werd soms ineens super duizelig. na 2 weken aan 0,5mg begon ik meerdere keren per dag aanvallen te hebben waar ik dingen ineens groter zag dan ze zijn, of juist kleiner. soms kromp ik zelfs of voelde het alsof mijn armen gigantisch waren, of voelde ik ze helemaal niet meer. ik had dit wel 5 tot 15 keer per dag, en had vaak ook paniekaanvallen omdat het zo enorm eng was. (dit is geen bijwerking die vaak voorkomt echter, ik heb gewoon ongeluk gehad) in 2 weken was mijn hele functioneren naar de klote en heb ik de psychiater aangesproken. eerst zijn we begonnen met afbouwen en volgende week mag ik stoppen. heel jammer, want eerst werkte het echt goed. als ik geen last had gehad van deze rare bijwerking was ik echt tevreden geweest over risperidon. ik ben wel blij dat ik het heb geprobeerd, anders had ik misschien wel hele fijne medicatie gemist. jammer dat er zo enorm veel slechte bijwerkingen zijn

Diazepam

16-08-2021 | Man | 45
diazepam
Onrust
Diazepam heeft mij goed geholpen als overbrugging naar 'vaste medicatie'. Ernstige onrust, angst, wanhoop kon ik er goed mee onderdrukken en overdag was ik weer in staat om naar buiten te gaan. Ik mocht dit slechts 2 weken gebruiken wegens risico op afhankelijkheid, maar was erg blij met het resultaat. Het hielp ook om beter te slapen.

10-08-2021 | Man | 47
Onrust
Beste man 65, Ik wil toch reageren op u, vooral op de laatste zin. Ik begrijp dat je het moeilijk hebt, geld ook voor mij, maar pleeg nooit zelfmoord. Zelf moord is een definitieve oplossing voor een 'tijdelijk probleem. G eens met iemand praten. Er zijn specialisten die gespecialiseerd zijn op mensen die gebonden zijn, niet vrij, psychische problemen etc. Er is [lees meer...]hoop!!! Hoe moeilijk het soms ook lijkt. Ik hoop dat u helpt krijgt. We willen allemaal vrij zijn en gelukkig worden. Sterkte

19-07-2021 | Vrouw | 43
Onrust
Heb dit middel ongeveer een half jaar gebruikt voor het slapen. Werkt super. Sliep door overgang en burnout heel slecht. Ben heel tevreden over dit medicijn. Inmiddels sinds enkele weken gestopt en geen ontwenning. Als het nodig is zou ik het zo weer gebruiken. Jammer genoeg worden er alleen maar negatieve dingen over verteld dus wou mijn positieve ervaring ook laten weten[lees meer...].

25-06-2021 | Vrouw | 61
Onrust
Ik wilde/durfde dit niet in te nemen toen ik de bijsluiter las maar blij dat ik het toch heb gedaan! Ik slaap er heel goed op en voel me, ook overdag, ook absoluut een stuk rustiger. Geen last verder van bijwerkingen.

09-06-2021 | Man | 30
Onrust
Ha mede lotgenoten, Mijn ervaring met dit medicijn is heel positief, ik slik citalopram tegen een neerslachtig gevoel. Aangezien de Temazepam verslavend zijn gaf de huisarts mij dit. Ik gebruik Quetiapine in een zeer lage dosering momenteel 6,25 MG dit werkt perfect voor mij. De huisarts geeft ook aan dat ik niet te snel moet willen stoppen. Je kunt beter een langere[lees meer...] tijden goed slapen en beter in je vel zitten dan als een jojo proberen van je medicijn af te komen. Voor mensen die het willen gebruiken of vragen hebben. Feel free. Ben niet bang om het te proberen. Ik droom er werkelijk waar fantastisch door en dat is mij echt mega veel waard. Ps. Ik snurk er nu wel door^^

Haldol

23-05-2021 | Vrouw | 56
haloperidol
Onrust
Na jaren van heel veel onrust en stress voel ik nu natuurlijke rust en ontspanning - wat er ook gebeurt. Ik kan nu zeer goed beschouwen, keuzes maken, concentreren en focus leggen op wat werkelijk nodig is. Door de rust komt er een zee aan energie vrij die ik hiervoor inzet. Ook geniet ik weer.

Haldol

19-05-2021 | Vrouw | 25
haloperidol
Dempt iets onrust

04-05-2021 | Man | 65
Onrust
Vanwege mijn onrust en druggebruik in het verleden, ik ben zelf ruim 15jr geleden gestopt met H. verder gebruikte ik niets, krijg ik nu 25 mg seroquel voor geschreven. Ik kan er redelijk op slapen maar moet s'ochtends ook een tablet innemen, dat stoort mij. Ondanks dat dit een lage dosis is ervaar ik het als hinderlijk, ik heb geen interesses meer, kan me nog steeds erg o[lees meer...]pwinden over wantoestanden om me heen maar het ontbreekt mij aan elk initiatief. Ik heb het gevoel dat voor mij belangrijke delen van mijn hersenactivitijt worden onderdrukt zonder de werkelijke oorzaak aan te pakken. Ik ben nog in gesprek met de arts maar haar enige reactie was dat ik maar een paar moest overslaan, dan zou het wel weer gaan werken. De dame in kwestie is de helft van mijn leeftijd en ik denk dat ze mij totaal niet begrijpt. Leg dat maar eens uit aan een B verpleegkundige. je wordt meteen weer als junk aangemerkt, ik heb nooit gerelateerd gedrag vertoont, maar daar gaan ze vanuit. Oh en je zal wel oxycontin oid. willen. Misschien als ik hard genoeg tegen deze muur loop kan ik eindelijk mijn rust vinden. De perfect pil is zo'n 500 euro boven mijn budget. En dan nog moet je maar hopen dat je niet wordt opgelicht. Misschien stap ik wel op de trein naar nergens. Lullig voor de Machinist! etc, enz, ennogveelmeer.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2767)
Depressie (2215)
Angst & paniekstoornis (2208)
Hoge bloeddruk (1578)
Blaasontsteking (1166)