ziekte

Onrust

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor onrust

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: onrust

15-10-2019

Bromazepam (bromazepam)
Onrust

Ben uit Belgie en heb Bromazepam 12MG EG helpt niet echt heb meer aan de Xanax 2mg Pfizer en om te slapen mij flunitrazepam. Als chronisch pijn patient krijg ik 100UG/48u Durogesic fentanyl maar arts gaat niet hoger :(, terwijl 150UG de goede dosis is voor mij.
20-09-2019

Aripiprazol (aripiprazol)
Onrust

Medicatie ‘s avonds ingenomen. Paar uur na inname werd ik misselijk en ben ‘s nachts om het uur naar de badkamer gelopen (met hevige kramp in benen) om vervolgens na een paar minuten weer op bed te creperen. Leek wel alsof ik een virus had opgelopen, maar ‘s ochtends was het weer weg. Was compleet niet effectief verder.
20-09-2019

Risperidon (risperidon)
Onrust

Medicatie helpt mij wel een beetje om de onrust wat weg te nemen, maar is niet heel effectief. Ik kan in ieder geval wel de dagen enigszins doorkomen. De bijwerkingen zijn erg vervelend en misschien bijna net zo ernstig als het probleem zelf, dus netto schiet ik er niet bijzonder mee veel op. In combinatie met benzodiazepine beter te verdragen.
27-08-2019

Onrust

Persoonlijk heb ik dysthymie. Dit heb ik onder controle echter triggeren mij situaties met herhaalde spanning om erg opgefokt en paniekerig te worden. Mijn zoon heeft adhd en dat vraagt veel van ons als ouders en vooral van mij. Deze spanning zorgt er af en toe voor dat ik mijn lijf niet ontspannen krijg ondanks allerlei interventies zoals mindfullnes en yoga. Dan helpt h[lees meer...]et mij om vooral voor het slapen gaan een half tablet te nemen. Ik voel dat ik na een half uur à 3 kwartier spanning los laat. Ook geestelijk wordt ik rozig en mat. Hierna wordt ik slaperig en kan diep inslapen. De volgende dag ervaar ik na enkele uren op te zijn een katerachtige hoofdpijn. Deze trekt na verloop vd tijd weg. Alsof ik de avond ervoor wat te veel wijn op heb. Ik neem oxazepam voor spanning en onrust, afhankelijk voorgeschreven door onverwachte spanning voor een mri.( die ik elk jaar heb). Ik zorg dat ik elk half jaar 10 tbl bestel via de huisarts. Dan zijn ze vaak nog niet op. Ik ervaar geen verslavend effect of gevoel. Echter komt dat ook dat het je erg rozig/suffig maakt en de dag erna hoofdpijn kan geven. Ik moet er niet aan denken als ik werk of studeer.
21-08-2019

Diazepam (diazepam)
Onrust

Ten eerste, slik ik dit niet vaak en maar een halve tablet van 5mg. Raad het vooral niet aan als je HSP'er bent en/of gevoelig bent voor bijwerkingen. Gebruik het alleen als mijn onrust te erg/lang gaat worden en ik er spierspanning/krampen aan heb overgehouden, om dat tot rust te brengen. Ik merk dat het even helpt maar de volgende dag ben ik suf en vermoeid de gehel[lees meer...]e dag, en ben ik erachter gekomen dat ik hiervan nachtmerries krijg en eigenlijk slaat de onrust daarna ook erger toe dan dat het was., met daarbij de eerste dag ook jeuk. geheel misselijk, duizelig en onrust terugkomt/blijft, en dat laatste 3 is moeilijk om van af te komen. Voor mij dus echt geen Diazepam meer, want uiteindelijk heeft het dan geen effect maar wordt het juist erger.
30-05-2019

Olanzapine (olanzapine)
Onrust

Mijn dochter gebruikt sinds kort ( 5 dagen ) Olanzapine 2,5 mg Wij zijn benieuwd naar de ervaringen van mensen die dit middel gebruiken (of hebben gebruikt) in de eerste week. Mijn dochter is ontzettend moe, slaapt hele dagen en nachten, is vergeetachtig, weet niet meer wanneer iets gebeurd is. Komt dit vaak voor en wanneer wordt dit beter? Zij twijfelt of ze hier m[lees meer...]ee door moet gaan want ze functioneert helemaal niet , wat lastig is want ze heeft een zoontje van 1 jaar en niet altijd opvang.
09-04-2019

Fluanxol (flupentixol)
Onrust

Ik gebruik dit medicijn nu drie jaar en ben erg tevreden ermee. Ik gebruik dit tegen onrust, piekeren, onzekerheid en angst. Deze zijn verdwenen met Fluanxol 0,5 mg. Ik ben weleens gestopt, maar dan komt de onrust meteen weer terug. Ik ben hier niet veel van aangekomen. Wel meer zin in eten. En mijn libido is iets minder geworden. Heb nog genoeg energie en ben gewoon [lees meer...]een meer chill mens met dit medicijn.
18-03-2019

Onrust

Ik heb jaren drugs gebruikt voor ik met oxazepam begon ik heb erg veel nare herinneringen die voor mij onrust en een depri gevoel geven ben inmiddels 23 jr afhankelijk van de medicatie en dat is wel een groot nadeel maar zonder zou ik niet meer willen /kunnen
10-03-2019

Onrust

Door dat ik bijna niet meer sliep gedurende een lange periode ondanks overmatig alcoholgebruik ben ik in juli opgenomen in Anteskliniek . Ben daar gestart met serequel 100 mg. Sindsdien mag ik goed slapen zeker 8 uur per nacht. Na inname ben ik binnen 15 min onderzeil
02-03-2019

Xanax (alprazolam)
Onrust

Ik neem al 20 jaar Xanax . Begonnen met 0,25mg , dan 0,5mg per dag. Voor het slapen gaan zorgt het voor een goede nachtrust zonder nachtmerries. Maar wees voorzichtig met dit medicament want snel kan je niet meer zonder en verhoog de inname niet tenzij absoluut noodzakelijk om gewenning zo lang mogelijk uit te stellen.
02-02-2019

Truxal (chloorprotixeen)
Onrust

Ik gebruik truxal al zonodig, ik ben begonnen met 2x 50, en nu zit ik op 5x15 en 1x50. Ik vond het altijd een geweldig medicijn, ik nam het alleen elke dag in, alles. Nu probeerde ik te stoppen in 1x en ben 2 dagen verder, maar shit man. Ik slaap niet, ik heb kippenvel bij 20.5 graad, ik ben misselijk & ik braak. Ook word ik een soort agressief. Ik heb dus maar besloten er[lees meer...] 1 van 15 in te nemen om de afkickverschijnselen wat minder te maken.
31-10-2018

Onrust

Dit middel een paar keer voorgeschreven gekregen tegen onrust, slapeloosheid en neerslachtigheid. Ik het echter nooit echt iets van de werking ervaren, het leek meer op een placebo. Ook vond ik de tabletten behoorlijk groot en moeilijk door te slikken. Dit medicijn heeft wel een hoop ernstige bijwerkingen zoals het ontwikkelen van diabetes. De fabrikant van dit medicijn he[lees meer...]eft deze bijwerking ook lange tijd verzwegen.
18-10-2018

Seresta (oxazepam)

18-10-2018

Diazepam (diazepam)

10-10-2018

Onrust

Ik heb seroquel gekregen van een hulpverlener tijdens crisis Ben er niet in begeleid Huisarts bleef het voorschrijven Had geen psychiater meer Huisarts wou me niet helpen met afbouwen Doorverwijzing gevraagd psychiater waar ik nu al een half jaar op wacht Inmiddels zelf gaan afbouwen Ben ernu vanaf maar door de ontwenningsverschijnselen slaapmedicatie moeten gebruik[lees meer...]en Hier wil ik nu vanaf maar weet het even niet Extreem moe
27-09-2018

Onrust

Helpt het middel ook tegen lichamelijke onrust
27-09-2018

Quetiapine (quetiapine)
Onrust

Ik neem het voor onrust.maar ik vraag me af of het helpt voor lichamelijke onrust
21-08-2018

Valeriaan (valeriaan)
Onrust

Veroorzaakte bij mij heftige maagpijn. Wennen eraan veroorzaakt steeds heftigere maagpijn. Ook bij thee met valeriaan heb ik dit.
09-08-2018

Dormicum (midazolam)
Onrust

Diverse psychische klachten. Oxazepam 50 mg helpt niet, seroquel 500 mg helpt niet en pipamperon helpt niet om mezelf rustig te krijgen in mijn hoofd.Dormicum 15 mg wel. Wordt helaas maar moeilijk verstrekt vanwege de bijwerkingen. Al met al wegen de bijwerkingen in mijn geval niet op tegen het effect.Een aanrader !
08-08-2018

Melatonine (melatonine)
Onrust

Zit in een depressie. Met name last van onrust (Soort adrenaline) en sliep prima op AD. Deze antidepressiva zorgde echter voor een dikke buik, nare uitslag en maakte alleen verschil qua angst en onrust maar niet qua levenslust. Dus mee gestopt. Slaap hierdoor beroerd dus 3 mg melatonine genomen. Kwam moeilijk in slaap, slaap zelf was prima, echter wil ik de hele dag niks a[lees meer...]nders meer dan slapen. Voordeel is dat de onrust wel minder is.
26-07-2018

Onrust

oxazepam haalt de pieken van mijn obrust en zorgt ervoor dat ik beter en rustig in slaap val. Ook ben ik na gebruik meer ontspannen. Ik merk wel dat de werking na verloop van tijd wat afneemt en ik dan even moet stoppen met het gebruik
01-07-2018

Valium (diazepam)
Onrust

Hierdoor raak ik onrust kwijt. Het is NIET verslavend, zolang je maar pauzes gebruikt van enkele weken/maanden. Maak er geen misbruik van, dan is het drugs.
26-05-2018

Concerta (methylfenidaat)
Onrust

Concerta werkte niet optimaal.. Het voelde enig sinds als retalin, maar dan stukken minder intens en over en veel langere periode uitgesmeerd. Een groot nadeel is dat je dit dagelijks blijft slikken en niet 'even' een weekendje of dag sociaal kunt doen. Je blijft een zombie zonder eetlust (wel minder dan bij retalin, maar retalin werkt ook korter). Ik zou dit middel niet [lees meer...]aanraden.
26-05-2018

Ritalin (methylfenidaat)
Onrust

Dit werkt geweldig bij mij. Ik kan niet ontkennen dat dit medicijn geen bijwerkingen heeft, want dat heeft het zeker wel. Vervelend is het ook.. Maar, het doet precies wat ik ervan had gehoopt. Het maakt mij rustiger, geconcentreerd.. Ik kan stukken beter leren wanneer ik Retalin slik en dat vind ik geweldig. Aan het einde van de dag of de dag erna slik ik het niet meer en[lees meer...] voel ik me voldaan met wat ik heb bereikt. Inmiddels is het bij tentamens voor mij haast onmisbaar te noemen, zo goed helpt dit spul. Wanneer gebruikt: ik gebruik het al jaren. ABSOLUUT niet elke dag, maar zeker wel in voorbereidingen voor tentamens en tentamens zelf. 1 á 2 weken slikken (behalve in de weekenden) en dan mijn tentamen maken. Super. Door de vele klachten over de bijwerkingen heb ik andere middelen geprobeerd (in overleg met de huisarts en later ook een deskundige!). Maar niets heeft zo'n fijn effect als dit. Doeltreffend. Wanneer je je 'even' goed wilt concentreren is dit een geweldig middel.
31-03-2018

Alprazolam (alprazolam)
Onrust

Gebruik alprazolam nu ongeveer 1,5 jaar 0,25 mg per dag (en 0,5 indien nodig). Helpt heel goed. Het maakt minder gespannen en geeft meer zekerheid om dingen te doen. Echter, je raakt er verslaafd aan en ik merk het als ik een dag oversla of bewust niet neem. Bijwerkingen zijn gelukkig minimaal maar wel aanwezig.
24-03-2018

Lorazepam (lorazepam)
Onrust

Doordat ik ben gestopt met efexor en serequel had ik wel iets nodig om ontspannen te blijven. Uiteindelijk werd het lorazepam.liefs zonder medicijnen,helaas lukt dat hiet.het werkt bij mij ongeveer vier uur.daarom heb ik er vier per dag. Ik ben chronisch ziek. Met of zonder medicijnen. Door deze pillen red ik het om te overleven. Ik weet niet hoe lang nog.maar hij werkt vo[lees meer...]ldoende voor mij
06-03-2018

Tranxene (clorazepinezuur)
Onrust

een last verzachtenen Ik had last van blijvende onrust nu werkt dit medicijn perfect nergens meer last van!
05-03-2018

Quetiapine (quetiapine)
Onrust

Gebruik het nu ongeveer 3 maanden 2x50mg. Voorgeschreven omdat ik mezelf voor het eerst in me leven niet in de hand had. Plusjes: Amper nare flashbacks van vroeger, makkelijk in slaap vallen(piekeren verdwenen), niet teveel bij dingen nadenken. Minnetjes: Vaak droge smoel, niet echt een gevoel dat ik nog leef(geestelijk). Heftig dromen gebeurd ook welleens wat i[lees meer...]k soms wel als fijn ervaar, omdat het ook leuke dingen kunnen zijn.
19-12-2017

Tranxene (clorazepinezuur)
Onrust

Ik krijg een paar benzo's voorgeschreven hier in Belgie. De Tranxene 50mg is tegen de onrust die ik soms tot 3 x per week voor heb en die is ook series. Hangt ook samen met mijn chronische pijn. Dit middel helpt wel en heb er geen bijwerking van zoals moeheid of een slap gevoel. Ook wil ik hier mijn ervaring met Halcion 0.250MG (Triazolam) als inslaper bij mijn flunitra[lees meer...]zepam praten, maar het staat niet in de lijst. Niet in NL op de markt?
01-11-2017

Citalopram (citalopram)
Onrust

Ik gebruik het zowat een half jaartje en heb er wel baat bij. Wél valt het mij op dat ik sindsdien aan het afvallen ben icm een mindere eetlust. Hartige dingen snoep ik wel maar wel wat minder dan voorheen gewoon omdat de lekkere trek ook niet als voorheen is. Wellicht heeft dat een andere oorzaak en maandag as. ga ik hiermee naar de dokter.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2196)
Depressie (1807)
Angst & paniekstoornis (1651)
Hoge bloeddruk (1259)
Acne/puistjes (869)