Onrust

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor onrust

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: onrust

05-04-2024 | Man | 62

moe wakker worden

zeer effectief als je het gebruikt tegen onrust . Je moet wel je tijd nemen om weer wakker te worden . Ook redelijk wat gewichtstoename . Bij mij werkt een dosis lager dan 10 mg niet . Best wel tevreden omdat ik dankzij dit medicijn geen benzo's meer gebruik .

Dipiperon

26-03-2024 | Vrouw | 50
pipamperon
Onrust

echt slaperig overdag depressie zelfmoordgedachten wazig zien hallucinaties doffe hoofdpijn

Dit is het zoveelste experiment dat ik heb ondergaan dat bij mij totaal anders werkt. Ik ben zeer gevoelig voor dit soort medicatie. Heb 1 maal 4 druppels ingenomen en ik was letterlijk van de wereld af. Ook hartkloppingen (ben hartpatiënt) en verergering van mijn evenwichtsaandoening. Dat wordt nooit serieus genomen. Ik heb dit integraal doorgespoeld. Het is nu 14 u en mo[lees meer...]et dadelijk weer rijden want ik ben alleen. Ik heb geen chauffeur. Ik voel me meer dood dan levend. Heb ook geen kracht meer in mijn spieren. Voor mij echt nooit meer dit vergif. Uiteraard denk je dan niet na. Je hersenen worden gewoon verlamd.

Mirtazapine

23-03-2024 | Man | 41
mirtazapine

lusteloos

De eerste indruk van dit middel is verbluffend! De ernstige slaapangst kondigt zich al in oktober/november 2004. Na een augustmaand vreselijke kiespijn te hebben gehad kon ik de slaap niet meer vatten. Tijdens Eén nacht kiespijn was ik als de dood dat ik nooit meer kon slapen: De gevolgen een vernietigende obsessieve angst om niet meer te kunnen slapen. [lees meer...] Ik werd er hellemaal krankzinnig van omdat de hele dag dwangmatig bezig was voor het bang zijn om niet te kunnen slapen. Deze nachtmerrie werd ook werkelijk, ik kon dan ook niet meer slapen: Dagen lang achter elkaar niet. Ik begon zelfs een beetje raar te worden en had woede-uitbarstingen gekregen. Daarna ben ik direct naar de huisarts gegaan voor medicijnen tegen deze dwangneurose-slaapangst! Hij schreef mij dit middel voor! En het werkte met de eerste dosis al verbluffend. De zoete tabletjes met sinasappel smaak [wat ik ook wel Ranja tabletten noemde] was een begin dosis van 15mg. Onder het merknaam Remeron! Na een paar weken mij rust hellemaal gevonden te hebben gehad omdat ik eindelijk goed kon slapen. Daarna zakte de moed naar beneden, en weer heb ik een afspraak gemaakt voor een hogere dosis. Daarna ben ik overgegaan naar 30mg en ja hoor, even later 45 mg. En toen was plotseling de slaapangst verdwenen en ik kon heel goed slapen. Wat ik wel merkte is dat ik ietsjes was aangekomen. Ik was een jongen van 75kg maar in een jaar was ik al ruim 89 a 90 kilo zwaar geworden. Maar dat onderdrukte de pret absoluut niet. Ik was er blij en het plukte de vruchten van de boom en was eindelijk gelukkig met mijn leven. Maar vanaf augustus 2007 ging het hellemaal niet meer goed met mij. Ik had een ander angst gekregen [Emetofobie] waardoor ik de hele dag kotsmisselijk voelde van angst. Deze angst werd ook veroorzaakt door het feit dat ik enorm gespannen was om uit mijn ouderlijk huis te vertrekken. Want ik ging namelijk voor het eerst op mijzelf wonen waardoor mijn leven heel indrukwekkend werd gesierd. Het was de eerste stap naar een zelfstandig leven. De oude angsten stook de kop weer op en die was ik niet zomaar bestrijden. Dit middel werkte niet tegen de braakangst helaas. Ik moest ook andere medicatie slikken om weer met beide benen op de grond te komen! Wat er tussengeschoven was is het feit dat ik gegeneraliseerde angststoornissen heb die ik nu nog steeds moeilijk de baas ben! Zins dien ben ik twijfelachtiger geworden over de werking van dit middel ter, wel er wel een normale slaapritme wordt aangeboden en ik genoodzaakt ben om eerder naar bed toe te gaan en er eerder uit te komen. Althans dat is de bedoeling, normaal gesproken. Maar door mijn angststoornis [een flink pakket inclusief Autisme] lukt het niet om op tijd uit bed te komen. Zeker ook door mijn autisme ben ik vaak overprikkeld en vindt ik de rust in de nacht, bovendien ben ik standaard een nachtuil! De gevolgen zijn voor mij slopend. Te vroeg naar bed en de hele dag zeker tot een uur of 13:00 in mijn bed liggen omdat ik gewoon een gevoel heb van zinloosheid. Bovendien sta ik onverschillig tegen het leven. Er is ook een dualiteit ontstaat tussen mijn lichaam en geest heb ik het idee! Dit middel kan niet gecombineerd worden met mijn andere medicatie. Het andere middel heb ik nu veel meer baat bij. Nu is dit middel zinloos geworden en veroorzaakt het samen met de andere middel een slopende lusteloosheid die mijn leven heel vaak overdonderd. Ik kamp met een lusteloosheid, vermoeidheid, onrustige benen, en dik vet over gewicht. Ben nu ook rond de 89 a 90 kilo zwaar. Ooit heeft die middel prachtig geholpen. Nu ik over ben gegaan naar Risperidon is de pret er wel vanaf. Tijd om te stoppen, of een vervanger te zoeken die geen lusteloosheid veroorzaakt.

Tranxene

09-01-2024 | Vrouw | 78
clorazepinezuur
Onrust
Neem 5 mg smorgens en s avonds en als mojnbloeddruk te hoog is uni tranxene 15 gebeurd zelden

05-01-2024 | Vrouw | 32
Onrust
Gebruik dit medicijn al 8 jaar om te kunnen slapen. Werkt goed voor mij. Ik wil wel afbouwen over een tijdje.

04-01-2024 | Vrouw | 62
Onrust
Hallo. Ik slik een stuk alpraz 0.5mg alleen af en toe. Zo een stuk om 4 dagen. Doet iemand net zoals ik ? Ik voel goed op de dag van inname maar voel doppel slechter volgend dag. En ik wil iedergeval niet aan verslaafd worden. Heeft iemand raad ? Danke

30-11-2023 | Man | 57
Onrust
Ik gebruik al jaren 10mg zo nodig. Ik gebruik het tegen ADHD ongemakken. Ik gebruikte eerst ritalin, maar ivm enorme bijwerkingen ben ik daar mee gestopt. Raak er niet verslaafd aan. Ik gebruik het soms ook een periode niet. Gelukkig doet de huisarts nooit moeilijk omdat zij weet dat ik er verantwoord mee om ga. Ik ben er erg mee geholpen. Ik gebruik het dus off label om[lees meer...]dat Oxazepam hier niet in eerste instantie voor bedoeld is.

21-11-2023 | Man | 24
Onrust
Ik pak Quetiapine Retard 200 mg al jaren voor het slapen en zonder dit medicijn geraak ik niet in slaap en kan ik gemakkelijk nachtje doordoen. Als een moeilijke slaper heeft dit mijn leven gered. Soms blijft de sufheid wat langer duren overdag maar dit is het waard.

Diazepam

14-11-2023 | Vrouw | 65
diazepam
Onrust
Ik slik al enkele jaren diazepam 2mg maar heb ernstige obstipatie. Hebben er meer mensen last van of zou het niet door deze medicatie komen?

04-11-2023 | Man | 49
Onrust
Ik kreeg dit voorgeschreven als antidepressiva. Je hele denkproces wordt uitgeschakeld. Ik ben in één keer gestopt na een paar maanden omdat niemand meer wist wie ik was. Ik had een arbeidsgeschil na ziekte. Slechte reintegratie ik kreeg een bureau om 8 uur naar de muur te staren terwijl ik ernstige lichamelijke klachten had opgelopen. Daar werd ik letterlijk gek van en b[lees meer...]egon te malen toen kreeg ik dit van de huisarts dat helpt dus wel als je levenloos en gedachtenloos voor je uit wilt staren de hele dag. Ik heb nu de hele dag gepiep in mijn hoofd. Dit is geen oplossing en heeft er bij mij voor gezorgd dat ik mezelf helemaal niet meer tegen mijn werkgever/bedrijfsarts kon verdedigen. FNV en Bedrijfsarts stelde voor dat ik een contractje tekende voor mijn ontslag ik heb geluk gehad dat arbeidsdeskundige en reintegratie coach mij hiervoor behoeden anders was ik alles kwijt inclusief mijn gedachten. Psycholoog vond het wel positief dat ik van mijn negative gedachten jegens mijn werkgever af was( Zijn deze mensen gek of ik ?)

Seroquel

01-11-2023 | Man | 35
Onrust
Gebruik het zelden. Als ik wil/moet stoppen met wiet/hash roken. Breek de 25mg in 2 of 4 delen. Slaap als een os. Andere dag een beetje een kater gevoel. Vd rest nergens last van. Dit middel is me niet voorgeschreven, als ik een hele 25mg neem slaap ik ook wel 12 uur. Heb dan duffe na werkingen..weet dan waar het van komt.

Diazepam

20-10-2023 | Man | 35
diazepam
Onrust
Door stress rondom de schizofrenie helpt het middel enorm voor een leefbaarder heden.

Etumine

12-10-2023 | Vrouw | 19
clotiapine
Onrust
Ik neem een halve etumine als ik voel dat ik het zeer lastig heb… ook gebruik ik dit wel eens om beter te kunnen slapen. Dan neem ik een half uurtje tot een uurtje voor ik ga slapen een pilletje en gegarandeerd binnen een uur voel ik me zo slap worden dat ik wel moet slapen. Mijn nachtrust is in die gevallen ook echt wel 5 uur langer!

Tranxene

21-09-2023 | Vrouw | 35
clorazepinezuur
Onrust
Dit medicijn jaren geleden voorschreven door mijn toenmalige huisarts. Als ik had geweten wat ik nu weet, was ik er nooit aan begonnen. Misschien voor 1 a 2 weken maar langer niet. Het is zeer verslavend spul ! Ik heb al enkele pogingen gedaan om af te bouwen, maar hierdoor heb ik allerlei vage lichamelijke klachten gekregen. Enge duizelingen in mijn hoofd, raar gevoel [lees meer...]in mijn hoofd, ziek voelen. Dit kwam trouwens niet direct. maar pas na enkele weken. Ben elke keer optimistisch gebleven, maar na de laatste x poging tot afbouwen ben ik echt geschrokken van de klachten. Ben bang dat ik nooit meer van deze troep af kom. Ik vind het ook bizar dat dit langdurig voorschreven mag worden en zeer kwalijk dat sommige artsen, rustgevende middelen als snoepjes uitschrijven.

19-08-2023 | Man | 52
Onrust
Mijn vriend kreeg tegelijk,zyprexa, zolpidem,seroquel 200mg, diazepam,trazodone. Hij werd een zombie die geen gevoel of rust meer had. Huilde vaak en kon niet slapen. Op het laatste nam hij van dit alles de dubbele dosis om rust te krijgen in zijn hoofd en niet meer zo triest te zijn. Had veel koppijn. Hoe meer hij antidepressiva nam hoe depressiever hij werd. Na 3 jaar me[lees meer...]dicijnen vond ik hem dood in zijn keuken. 52 jaar. Hartstilstand hersenbloeding?wie zal het zeggen. Erg wat dokters voorschrijven.

07-08-2023 | Vrouw | 38
Onrust
Wat een rotmiddel. Ja, ik kan slapen,maar heb ook het metabool syndroom en net te horen gekregen dat ik hartproblemen heb waarschijnlijk door dit middel... ik ga nu zsm afbouwen. Voel me zo genaaid door dit middel!

05-07-2023 | Vrouw | 37
Onrust
Hallo, Bij welke Duitse apotheek haalt u de alprazolam? Want het is weer niet verkrijgbaar en heb het echt nodig. Alternatief werkt bij mij niet zo goed.

Rivotril

29-06-2023 | Man | 39
clonazepam
Onrust
Rivotril merk is in België nog verkrijgbaar.

26-06-2023 | Vrouw | 66
Onrust
Ik heb ca. 4 maanden 3x dd 0,5 mg gebruikt totdat het niet meer leverbaar was. In die tijd oxazepam gekregen maar hielp niet voldoende. Sinds een week of 6 is alprazolam weer leverbaar, neem nu 2xdd 0,25 mg. Dit is dus minder dan voorheen maar ik wil proberen om niet verder op te hogen. Heb nog wel wisselende stemmingen met nu en dan goede dagen. Ik gebruik al meer dan 30[lees meer...] jaar paroxetine maar als je ouder wordt schijnt dit niet meer voldoende te werken en afbouwen is erg moeilijk met deze antidepressiva.

23-05-2023 | Vrouw | 51
Onrust
Ik sliep erg slecht en mijn huisarts stelde voor Qutiapine te nemen. Ik heb het al met al 3 jaar gebruikt en nu ik gestopt ben zie ik pas het verschil. Ondanks dat ik er goed door sliep was ik prikkelbaar emotioneler , kort lontje en kreeg hartkloppingen op het laatst . Ben me toen meer gaan verdiepen in dit medicijn en ben geschrokken. Ben van heel tablet naar een half ta[lees meer...]blet gegaan toen een kwart tablet. Slapen ging moeilijk maar wilde er doorheen omdat het eigenlijk afgeraden wordt voor slapen omdat het een anti psychotisch middel is zen mijn mankeerde niks. Achteraf gezien veranderde het mij wel. Nu sinds paar weken gestopt en voel mij weer zoals ik was. Niet meer geprikkeld meer kunnen hebben. Voor het slapen heb ik iets homeopathisch genomen en dat gaat goed. Na stoppen wel licht in mijn hoofd en duizelig. Achteraf gezien is het troep !

Truxal

08-05-2023 | Vrouw | 54
chloorprotixeen
Onrust
Eerst ook overdag geslikt nu alleen voor de nacht Slaap fantastisch erg rustig Maar afhankelijkheid vind ik niks Soms er nerveus in gesprekken met mensen Gejaagd gevoel bij bezigheden

07-05-2023 | Vrouw | 67
Onrust
Vreselijk begin er nooit aan het helpt niet en je ga door een hel met afbouwen ben er nu 3 maanden van af maar is vreselijk misselijk en down en duizelig is niet te doen ik snap niet dat de huisarts die zo lang voorschrijft 2 jaar lang

12-04-2023 | Man | 65
Onrust
Heb door depressieve gevoelens als gevolg van oorsuizen behoorlijk wat oxazepam geslikt. Afbouwen heb ik heel erg langzaam gedaan, in twee weken, telkens na 2 dagen een kwart eraf. In de vroege morgen daardoor erg rare dromen en trillerige ledematen, gecombineerd met nare gevoelens. Ging langzaam beter en was na ruim een maand clean. Gebruik af en toe is ok, niet meer da[lees meer...]n 3 x 10 mg per week (aldus mijn huisarts)

21-03-2023 | Vrouw | 49
Onrust
Ik slik al 5 jaar 1x xanax van 0,5 mg.. en maximaal 2 alprazolam 0,25 mg. Ik voel me er goed bij.. en kan goed functioneren. Elke dag is er toch wat onrust.. maar het is goed te doen. Nu heb ik al jaren geen alcohol gedronken. Ik zou het toch lekker en gezellig vinden om af en toe een paar biertjes te drinken. Ben alleen bang voor wat dit met me doet. Zijn hier mensen met[lees meer...] ervaring daarmee?

Dipiperon

16-03-2023 | Vrouw | 69
pipamperon
Onrust
Dit medicijn voorgeschreven als slaapmiddel tijdens depressie. Werkt prima om inte slapen en diep door te slapen. Veel kilo,s aangekomen en altijd moe. Gebruik het nu ongeveer vijf jaren. Gezien de bijwerkingen en gevaar voor hersenbeschadiging, besloten te willen stoppen. Heb langzaam afgebouwd, steeds met 5 mg. Sinds 14 dagen helemaal gestopt. Geen moeite met inslapen we[lees meer...]l met doorslapen. Stijve en pijnlijke spieren en gewrichten,licht in hoofd, duizelingen, down gevoel. Moeilijk, maar wil toch doorzetten.

23-02-2023 | Man | 29
Onrust
Ik heb adhd ik heb slaap problemen dat spul heeft mij gered en ik ben zo onspannen vaak en ik kan me goed concentreren en ik slaap weer goed ik ben bijna weer als herboren ik merk dat het beter gaat ik heb een zwaar auto ongeluk gehad ik blij dat dit spul werkt.

20-02-2023 | Vrouw | 36

04-02-2023 | Vrouw | 52
Onrust
Ik kreeg quitiapine 25 mg via psychiater voor te slapen na jaren nauwelijks slapen en doorgaan en uiteindelijk burn-out. Ik was en ben er zo blij mee. Niks hielp bij mij, Oxazepam en temazepam helpt tijdelijk dus daar was ik mee gestopt. Alles geprobeerd…mediteren en allerhande oefeningen en gewoonten. Ik gebruik nu 2 jaar dit middel en slaap weer heerlijk. Je valt er bi[lees meer...]nnen een half uur mee in slaap en als je wakker wordt tussendoor val je weer terug in slaap. Voor mij een wondermiddel. Ik weet dat het off label niet voorgeschreven mag worden ivm te weinig info. Wetenschappelijk over de effecten op langer termijn. Daarom blijf ik zoekende naar andere opLossingen. Momenteel heb ik kunnen afbouwen naar 12,5 mg omdat ik ernaast nog 4 druppels CBD olie 25% erbij inneem. Op deze manier ga ik proberen straks af te bouwen naar 6,25 en wie weet te stoppen. Echter niet slapen is voor mij geen optie meer. Dus ik stop alleen als ik ander alternatief heb. ik wil niet meer meemaken wat ik heb meegemaakt. Totale uitputting. slaapproblemen worden onderschat en weg gezet als vervelend maar niet ernstig. Dat vind ik zelf betreurenswaardig.

17-01-2023 | Vrouw | 60
Onrust
Door N.A.H(. Harde klappen op mijn hoofd)heb ik veel onrust. Alle geluiden komen erg hard binnen. Hierdoor raakt ik oververmoeid. Het gevolg daarvan raak je snel geïrriteerd en dat druk ik mij zacht uit.Ook in de nachten deze onrust. Begonnen met 12,5 mg voor de nacht. Dat werkte niet. De dosering verhoogd naar 25 mg, dat was een verademing. Ik werd mijzelf weer, kreeg oo[lees meer...]k weer rust. Ik heb mijn leven weer terug van voor het ongeval. Totaal geen bijwerkingen ervaren.

16-01-2023 | Man | 64
Onrust
13 jaar zyprexa gebruikt in een licht doses (5mg) om dat het helpend kan zijn bij diagnose ASS. Zelf merkte er niets van toen ik het ging gebruiken. Mijn partner wel. 13 jaar gebruikt nooit meer voor een gesprek uitgenodigd door psychiater, huisarts of apotheek m.b.t. dit medicijn. Toen ik stopte merkte dat ik scherpte en bewust zijn terug kreeg en voelde ik me niet meer g[lees meer...]edrogeerd. Eerst een lange manische periode dat werd minder en sloeg om in stemmingswisselingen. Na 2 jaar uiteindelijk weer de oude. Vrij traumatisch ervaring met vertrouwensschade aan medicijn verstrekkers die geen invulling geven aan hun zorgplicht