ziekte

Onrust

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor onrust

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: onrust

Risperidon

18-09-2021 | Vrouw | 15
risperidon
Onrust
ik ben door mijn bouw begonnen met 0,25mg, dus een half 0,5mg tabletje. ik was eerst heel tevreden met de werking, ik voelde me veel rustiger dan normaal en had veel minder last van prikkels. ik kon voor het eerst in mijn leven heerlijk slapen, ik kon gewoon weer normaal nadenken en ik was helemaal tevreden: mijn kwaliteit van leven was beter geworden. ik was alleen soms e[lees meer...]en beetje duizelig, maar dat negeerde ik. omdat ik het zo fijn vond besloot ik met mijn psychiater dat ik een hogere dosis ging nemen. daarna ging het heel snel heel slecht. mijn spieren begonnen pijn te doen en ze werden zwak waardoor ik niet mee kon doen met gym op school, mijn vingers en handen begonnen te trillen waardoor ik niet meer goed kon tekenen (iets waar ik heel erg van geniet), en ik werd soms ineens super duizelig. na 2 weken aan 0,5mg begon ik meerdere keren per dag aanvallen te hebben waar ik dingen ineens groter zag dan ze zijn, of juist kleiner. soms kromp ik zelfs of voelde het alsof mijn armen gigantisch waren, of voelde ik ze helemaal niet meer. ik had dit wel 5 tot 15 keer per dag, en had vaak ook paniekaanvallen omdat het zo enorm eng was. (dit is geen bijwerking die vaak voorkomt echter, ik heb gewoon ongeluk gehad) in 2 weken was mijn hele functioneren naar de klote en heb ik de psychiater aangesproken. eerst zijn we begonnen met afbouwen en volgende week mag ik stoppen. heel jammer, want eerst werkte het echt goed. als ik geen last had gehad van deze rare bijwerking was ik echt tevreden geweest over risperidon. ik ben wel blij dat ik het heb geprobeerd, anders had ik misschien wel hele fijne medicatie gemist. jammer dat er zo enorm veel slechte bijwerkingen zijn

Diazepam

16-08-2021 | Man | 45
diazepam
Onrust
Diazepam heeft mij goed geholpen als overbrugging naar 'vaste medicatie'. Ernstige onrust, angst, wanhoop kon ik er goed mee onderdrukken en overdag was ik weer in staat om naar buiten te gaan. Ik mocht dit slechts 2 weken gebruiken wegens risico op afhankelijkheid, maar was erg blij met het resultaat. Het hielp ook om beter te slapen.

10-08-2021 | Man | 47
Onrust
Beste man 65, Ik wil toch reageren op u, vooral op de laatste zin. Ik begrijp dat je het moeilijk hebt, geld ook voor mij, maar pleeg nooit zelfmoord. Zelf moord is een definitieve oplossing voor een 'tijdelijk probleem. G eens met iemand praten. Er zijn specialisten die gespecialiseerd zijn op mensen die gebonden zijn, niet vrij, psychische problemen etc. Er is [lees meer...]hoop!!! Hoe moeilijk het soms ook lijkt. Ik hoop dat u helpt krijgt. We willen allemaal vrij zijn en gelukkig worden. Sterkte

19-07-2021 | Vrouw | 43
Onrust
Heb dit middel ongeveer een half jaar gebruikt voor het slapen. Werkt super. Sliep door overgang en burnout heel slecht. Ben heel tevreden over dit medicijn. Inmiddels sinds enkele weken gestopt en geen ontwenning. Als het nodig is zou ik het zo weer gebruiken. Jammer genoeg worden er alleen maar negatieve dingen over verteld dus wou mijn positieve ervaring ook laten weten[lees meer...].

25-06-2021 | Vrouw | 61
Onrust
Ik wilde/durfde dit niet in te nemen toen ik de bijsluiter las maar blij dat ik het toch heb gedaan! Ik slaap er heel goed op en voel me, ook overdag, ook absoluut een stuk rustiger. Geen last verder van bijwerkingen.

09-06-2021 | Man | 30
Onrust
Ha mede lotgenoten, Mijn ervaring met dit medicijn is heel positief, ik slik citalopram tegen een neerslachtig gevoel. Aangezien de Temazepam verslavend zijn gaf de huisarts mij dit. Ik gebruik Quetiapine in een zeer lage dosering momenteel 6,25 MG dit werkt perfect voor mij. De huisarts geeft ook aan dat ik niet te snel moet willen stoppen. Je kunt beter een langere[lees meer...] tijden goed slapen en beter in je vel zitten dan als een jojo proberen van je medicijn af te komen. Voor mensen die het willen gebruiken of vragen hebben. Feel free. Ben niet bang om het te proberen. Ik droom er werkelijk waar fantastisch door en dat is mij echt mega veel waard. Ps. Ik snurk er nu wel door^^

Haldol

23-05-2021 | Vrouw | 56
haloperidol
Onrust
Na jaren van heel veel onrust en stress voel ik nu natuurlijke rust en ontspanning - wat er ook gebeurt. Ik kan nu zeer goed beschouwen, keuzes maken, concentreren en focus leggen op wat werkelijk nodig is. Door de rust komt er een zee aan energie vrij die ik hiervoor inzet. Ook geniet ik weer.

Haldol

19-05-2021 | Vrouw | 25
haloperidol
Dempt iets onrust

04-05-2021 | Man | 65
Onrust
Vanwege mijn onrust en druggebruik in het verleden, ik ben zelf ruim 15jr geleden gestopt met H. verder gebruikte ik niets, krijg ik nu 25 mg seroquel voor geschreven. Ik kan er redelijk op slapen maar moet s'ochtends ook een tablet innemen, dat stoort mij. Ondanks dat dit een lage dosis is ervaar ik het als hinderlijk, ik heb geen interesses meer, kan me nog steeds erg o[lees meer...]pwinden over wantoestanden om me heen maar het ontbreekt mij aan elk initiatief. Ik heb het gevoel dat voor mij belangrijke delen van mijn hersenactivitijt worden onderdrukt zonder de werkelijke oorzaak aan te pakken. Ik ben nog in gesprek met de arts maar haar enige reactie was dat ik maar een paar moest overslaan, dan zou het wel weer gaan werken. De dame in kwestie is de helft van mijn leeftijd en ik denk dat ze mij totaal niet begrijpt. Leg dat maar eens uit aan een B verpleegkundige. je wordt meteen weer als junk aangemerkt, ik heb nooit gerelateerd gedrag vertoont, maar daar gaan ze vanuit. Oh en je zal wel oxycontin oid. willen. Misschien als ik hard genoeg tegen deze muur loop kan ik eindelijk mijn rust vinden. De perfect pil is zo'n 500 euro boven mijn budget. En dan nog moet je maar hopen dat je niet wordt opgelicht. Misschien stap ik wel op de trein naar nergens. Lullig voor de Machinist! etc, enz, ennogveelmeer.

Dipiperon

26-04-2021 | Man | 29
pipamperon
Onrust
De pillen hebben mijn ontwikkeling tegengehouden in de puberteit voor 5-6 jaar lang. Ik ben nu gestopt. Ik heb ze 5 jaar lang geslikt. Mentaal loop ik nu 5 jaar achter, dan normale leeftijdsgenoten. De pillen zijn net zo slecht als blowen, drinken, game of andere verslavingen. Het verzacht de pijn alleen maar, maar het lost niks op. Stress en onrust hebben een reden e[lees meer...]n moeten verwerkt worden. in mijn geval moest ik gezonder gaan leven. Gezond eten en heel veel sporten, maar daar komen ze bij de GGZ niet mee. Ze geven me gewoon die pillen waardoor ik 5 jaar niks deed met mijn leven. Dat had ik zelf niet door, omdat ik in een soort zombie werd veranderd. Ik ging langzaam praten. Ik had 10 uur slaap nodig per dag etc.. Er was weinig motivatie om iets te doen met mijn leven, omdat ik minder stress had. Ik waardeer het stress mechanisme nu van het lichaam. Het heeft een reden en het zet mij juist toe tot dingen ondernemen. De agressie aanvallen heb ik nu onder controle door een ijsbad te nemen. Ik heb ook zo leren huilen samen dankzij ademhalingsoefeningen van Wim Hof methode. Ik raad iedereen aan om een natuurlijk alternatief te zoeken voor je mentale problemen, want die pillen nemen een hap uit je leven weg. Achteraf nadat je bent gestopt krijg je vervolgens weer extra stress, omdat je alles moet inhalen wat je al die jaren hebt gemist. Het is voor mij een moeilijk proces geweest. Ze mogen van mij die psychofarmaca opsluiten. Wat een rot industrie. Het had allemaal niet zo gehoeven als ik vanaf het begin af aan al was wezen sporten in plaats dat psychiaters die pillen geven. Het gaat steeds beter met mij, maar die pillen hebben wel een kreukel gegeven wat waarschijnlijk nooit glad te strijken valt.

31-03-2021 | Vrouw | 36
Onrust
Nou, ik ga gelijk hiermee stoppen. Ik ben gewoon wie ik ben, en geloof niet meer in al die rare medicatie. Ik kan wat drukker zijn, is conformistisch niet altijd gewenst en ik kan ook stemmingswisselingen hebben, rapid cycling. En de context waarin ik geboren ben is, 3 weken voor het overlijden van mijn vader. En met alle bijkomende problematiek van de lege beker. Zo [lees meer...]noem ik het, dus gewoon gevoelig voor pijn van anderen, en onbekende tegenstanders. En ik kan stemmingen gewoon zeer goed aanvoelen. Tja, en weetje je moet gewoon leren, dat jij alleen niet verantwoordelijk ben voor de hele wereld. En ook die onzin van artsen niet geloven. Die verdienen aan bijv. Aan mijn pijn! Ik kan piekeren, maar met qeutiapine, ben ik dus een soort van zombie. Ik heb normaal heel veel fantasie voor het schrijven van de beste Novels. Nou, dan maar wat angsten zo nu en dan. Kan beter een joint roken, zo nu en dan.. en het ging een keer een tijdje niet goed met mij maar dat had met de contekst te maken. Niet alleen met mij. Maar ik hoef niet 18 uur per dag te slapen en te dromen. Het onderbewuste, helemaal levendig mee te maken. Want normaal heb ik dat helemaal niet zo sterk. Zonder pille. Lijkt wel alsof heel mijn hoofd onder watte zit!

Oxazepam

30-03-2021 | Vrouw | 68
oxazepam
Onrust
ik ben op advies van mijn huisarts overgestapt op alprozalom...want ik slikte teveel oxazepam..stuk 0f 4 of 5 per dag...zogauw ik duizelig en koude rillingen kreeg pakte ik er 1. en dat hielp.de huisarts adviseerde om een alprozalom te proberen, want dat zou langer doorwerken. ..alleen als ik het niet op tjjd neem....dan ben ik paniekerig.onrustig, kan niet stil zitten..he[lees meer...]b er een soort smetvrees door ontwikkeld..

Alprazolam

30-03-2021 | Vrouw | 68
alprazolam
Onrust
ik heb altijd veel onrust in mijn lijf en pieker veel, voor in de nacht...ben altijd in mijn hoofd bezig wat ik morgen allemaal moet doen..is zeer vermoeiend op den duur. ik slik in de morgen 0,25 alprzolam..en dan gaat het redelijk goed, maar zogauw het uitgewerkt is, ben ik paniekerig..oorsuizen..tintelingen..pfff....eindelijk wil ik er vanaf , maar weet niet hoe. wel [lees meer...]eens geprobeerd om het te rekken tot 11 uur om het in te nemen....maar is een hel dan voor mij Hoe kom je van de alprozalom af....en wat is het verschil met oxazepam

24-03-2021 | Vrouw | 19
Onrust
Hoi ! Ik gebruik quetapine 25 mg. Ik moet 3 op een dag slikken. Ik word er niet perse kalmerend van maar meer heel erg moe. Pas ook op als je het gebruikt want je gaat hele erge gewicht toename tegenmoet door de heftige hongergevoelena die aan blijven houden!

Alprazolam

18-03-2021 | Man | 40
alprazolam
Onrust
Ik neem het medicijn heel af en toe als ik Bv. eens een keer een aantal dagen slecht slaap. En onrustig wordt. Normaal gesproken, loop ik het er van met sporten etc. Maar soms wordt het te vervelend. Wel oppassen dat je het niet regelmatig gebruikt. Doorgaans gaat het vrij snel uit je bloed dus. Voor sommige mensen verleidelijk om meer bij te pakken.

Temesta

12-03-2021 | Vrouw | 31
lorazepam
Onrust
Ik neem temesta als noodmedicatie bij vlagen van onrust, overstuur zijn of crisis. Het is effectief in die situatie. Ik neem het middel gemiddeld eens om de 3 weken. Tijdens de werking van temesta sla ik minder herinneringen op, waardoor ik achteraf moeilijkheden heb me sommige dingen te herinneren die gebeurd zijn tijdens de werkzaamheid van het middel.

28-02-2021 | Vrouw | 43
Onrust
Het middel werd off label voorgeschreven voor nachtmerries, naast nog 11 andere middelen. Ik bleek een genafwijking te hebben waardoor ik dit middel niet kon afbreken en ik een medicatievergiftiging heb opgelopen.

Seresta

19-02-2021 | Vrouw | 27
oxazepam
Onrust
Voor zonodig oxazepam voorgeschreven gekregen. Een uurtje voor het slapen gaan neem ik hem in en merk ik na 45-60 minuten dat alles in mijn lijf wat rustiger word en als of er een warm dekentje over mij heen is gelegd. Alles zwakt af, maar naar mijn mening op een positieve manier. Slapen gaat heerlijk aan 1 stuk door. Voor mij een fijn middel.

Elvanse

17-01-2021 | Man | 69
lisdexamfetamine
Onrust
Voel me voor het eerst sinds vele jaren rustiger

Sint Janskruid

06-01-2021 | Vrouw | 44
hypericum
Onrust
Ik dacht met een natuurproduct wel raak te schieten. Na dag twee begon ik tintelingen te voelen in m'n handen. Ik had allerlei rare beelden op m'n netvlies. Ik sliep heel moeilijk in en werd steeds wakker. Iets wat ik niet kende.

Aripiprazol

20-12-2020 | Vrouw | 31
aripiprazol
Onrust
Ik merk juist sinds ik gebruik maak van medicatie dat mijn klachten terug zijn.

Cisordinol

18-09-2020 | Man | 24
zuclopentixol
Onrust
Ik gebruikte dit medicijn tegen de onrust die ik ervaar van mijn bipolaire stoornis. Heb het een week gebruikt en het werkte alleen maar averechts... Ik ging rare bewegingen maken met mijn tong, had last van verhoogde spierspanning en onrustige benen en begon door dit medicament minder lang door te slapen. En dat op de laagst effectieve dosering van 10 mg. Normaal heb ik v[lees meer...]an alles de dubbele dosering nodig dus ik snap hier eigenlijk niks van, houdt er ook niet van om een medicijn meteen als slecht af te schrijven maar dit is mijn ervaring er mee en wilde dit toch met iedereen delen dus pas wel op als het bevalt en je de dosis wilt ophogen bijvoorbeeld!

Clozapine

05-09-2020 | Vrouw | 41
clozapine
Onrust
Waardeloze ........ Echt niet aan te raden. Ben ook van de ene op de andere dag gestopt. Verbieden . Zo veel bijerkingen. Veel last gehad in de eertse week van ontwenning. Is nu over en voel me weer goed .Voor mij never meer zo een troep. Je voelt je lichamelijk gewoon slecht en geen zin meer om dingen te ondernemen. Dus bezint eer ge begint.

Zyprexa

16-08-2020 | Man | 56
olanzapine
Onrust
Door het gebruik zeer suffig en als een zombie . Traag reageren en haast niet meer kunnen denken .Chronische hoofdpijnen. Gevoelsmatig in een hele kleine wereld terechtkomen; heel erg op mijzelf gericht. Ben gestopt en kon een dag later weer gewoon reageren.Ik wil geen kasplant zijn!

Truxal

20-07-2020 | Vrouw | 51
chloorprotixeen
Onrust
Ik neem het s avonds een uur voor het naar bed gaan in.En slaap fantastisch. Groot nadeel trillen/beven in voeten .In armen in lichte maten. Bij weinig kou,spanning,onrust neemt dit toe. Maakt mij erg onzeker dat trillen. Soms ook waarneembaar op de borst,waardoor ik denk dat ik misschien wel dood zou kunnen gaan .

28-06-2020 | Vrouw | 48
Onrust
Door overprikkeld zijn begin van de nacht piekeren,onrust. Om te slapen gebruik ik zopicolon 15mg, quetiapine 50mg kortwerkent, lorazepam 5mg. 22.30 naar bed sliep denk ik rond 23u. 3.30u alweer wakker. Nam da 2.5mg lorazepam. En was 6 u wakker en het piekeren begon weer. Sinds 3 dagen langwerkende quetiapine retard 50mg. Resultaat zelfde als kortwerkent. Ik denk zelf gebr[lees meer...]uik al maanden kortwerkunde quetiapine naar langwerkende dus zou nu beter moeten slapen met langwerkend.

Diazepam

23-06-2020 | Man | 37
diazepam
Onrust
Ik heb dit voorgeschreven gekregen door m’n psychiater, samen met escitalopram 10 mg, gebruik het al een half jaar, moest laatst van 40 naar 30 mg, dat vond ik al lastig. Maar na een tijdje wel aan gewend geraakt. Maar verder afbouwen zie ik nog niet zitten. Uiteindelijk zal ik wel naar nul moeten gaan, het lastige is dat dit medicijn gemakkelijk verkrijgbaar is via intern[lees meer...]et. Vaak met bitcoin, maar als je goed zoekt ook via iDeal te verkrijgen. Nu krijg ik het vergoed, voel me rustig en ontspannen al neemt het effect wel af (gewenning). Maar je kan beter niet aan de benzo’s gaan. In iedergeval niet te lang.

Dipiperon

clorazepinezuur
In slaap vallen

08-04-2020 | Man | 51
Onrust
Werkt goed, goed slapen met 50 mg. wel enorm dromen soms goed maar meestal slecht, Verslavend. Probeer nu te stoppen maar ik heb zeer veel bijwerkingen, kan niet meer slapen, zweten. Zal toch proberen.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2635)
Depressie (2123)
Angst & paniekstoornis (2083)
Hoge bloeddruk (1505)
Blaasontsteking (1089)