ziekte

Onrust

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor onrust

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: onrust

Cisordinol

18-09-2020 | Man | 24
zuclopentixol
Onrust
Ik gebruikte dit medicijn tegen de onrust die ik ervaar van mijn bipolaire stoornis. Heb het een week gebruikt en het werkte alleen maar averechts... Ik ging rare bewegingen maken met mijn tong, had last van verhoogde spierspanning en onrustige benen en begon door dit medicament minder lang door te slapen. En dat op de laagst effectieve dosering van 10 mg. Normaal heb ik v[lees meer...]an alles de dubbele dosering nodig dus ik snap hier eigenlijk niks van, houdt er ook niet van om een medicijn meteen als slecht af te schrijven maar dit is mijn ervaring er mee en wilde dit toch met iedereen delen dus pas wel op als het bevalt en je de dosis wilt ophogen bijvoorbeeld!

Clozapine

05-09-2020 | Vrouw | 41
clozapine
Onrust
Waardeloze ........ Echt niet aan te raden. Ben ook van de ene op de andere dag gestopt. Verbieden . Zo veel bijerkingen. Veel last gehad in de eertse week van ontwenning. Is nu over en voel me weer goed .Voor mij never meer zo een troep. Je voelt je lichamelijk gewoon slecht en geen zin meer om dingen te ondernemen. Dus bezint eer ge begint.

Zyprexa

16-08-2020 | Man | 56
Onrust
Door het gebruik zeer suffig en als een zombie . Traag reageren en haast niet meer kunnen denken .Chronische hoofdpijnen. Gevoelsmatig in een hele kleine wereld terechtkomen; heel erg op mijzelf gericht. Ben gestopt en kon een dag later weer gewoon reageren.Ik wil geen kasplant zijn!

Truxal

20-07-2020 | Vrouw | 51
chloorprotixeen
Onrust
Ik neem het s avonds een uur voor het naar bed gaan in.En slaap fantastisch. Groot nadeel trillen/beven in voeten .In armen in lichte maten. Bij weinig kou,spanning,onrust neemt dit toe. Maakt mij erg onzeker dat trillen. Soms ook waarneembaar op de borst,waardoor ik denk dat ik misschien wel dood zou kunnen gaan .

Quetiapine

28-06-2020 | Vrouw | 48
Onrust
Door overprikkeld zijn begin van de nacht piekeren,onrust. Om te slapen gebruik ik zopicolon 15mg, quetiapine 50mg kortwerkent, lorazepam 5mg. 22.30 naar bed sliep denk ik rond 23u. 3.30u alweer wakker. Nam da 2.5mg lorazepam. En was 6 u wakker en het piekeren begon weer. Sinds 3 dagen langwerkende quetiapine retard 50mg. Resultaat zelfde als kortwerkent. Ik denk zelf gebr[lees meer...]uik al maanden kortwerkunde quetiapine naar langwerkende dus zou nu beter moeten slapen met langwerkend.

23-06-2020 | Man | 37
Onrust
Ik heb dit voorgeschreven gekregen door m’n psychiater, samen met escitalopram 10 mg, gebruik het al een half jaar, moest laatst van 40 naar 30 mg, dat vond ik al lastig. Maar na een tijdje wel aan gewend geraakt. Maar verder afbouwen zie ik nog niet zitten. Uiteindelijk zal ik wel naar nul moeten gaan, het lastige is dat dit medicijn gemakkelijk verkrijgbaar is via intern[lees meer...]et. Vaak met bitcoin, maar als je goed zoekt ook via iDeal te verkrijgen. Nu krijg ik het vergoed, voel me rustig en ontspannen al neemt het effect wel af (gewenning). Maar je kan beter niet aan de benzo’s gaan. In iedergeval niet te lang.

Dipiperon

In slaap vallen

Quetiapine

08-04-2020 | Man | 51
Onrust
Werkt goed, goed slapen met 50 mg. wel enorm dromen soms goed maar meestal slecht, Verslavend. Probeer nu te stoppen maar ik heb zeer veel bijwerkingen, kan niet meer slapen, zweten. Zal toch proberen.

Haldol

26-02-2020 | Vrouw | 38
haloperidol
Onrust
Ik kreeg dit medicijn na het stoppen met seroquel daar vlogen de kilo’s er van aan Haldol werkt perfect alleen onrustige benen maar daar kreeg ik acetine voor

Valeriaan

30-01-2020 | Man | 33
valeriaan
Onrust
Enorme onrust, spanning en af en toe moeite met doorslapen. Erg goede ondersteuning hiervan, zonder heftige bijwerkingen. Zeer tevreden

Zyprexa

19-01-2020 | Vrouw | 16
Hielp niet.

Risperdal

19-01-2020 | Vrouw | 16
risperidon
Onrust
De tweede keer dat ik Risperdal neem, in het begin erg vermoeid, maar wel rustig. Helpt nu iets minder, want merk dat ik nog vrij snel/veel overspoeld wordt. Meer dan 10 kg dikker geworden, weet niet of dit het wel waard is. Heb ook al Abilify en Zyprexa geprobeerd.

30-12-2019 | Man | 44
Onrust
Ik ben lang verslaafd geweest aan allerlei drugs en voor mij helpt dit middel om de craving weg te nemen om terug naar drugs te grijpen, het brengt me innerlijke rust, neemt de pijn weg en geeft me een rustig ontspannen gevoel. Toch kun je dit goed gevoel ook bereiken door te zwemmen of naar de sauna te gaan, gezonder en beter, we zijn nu eenmaal gewend bij ieder kwaaltj[lees meer...]e naar de dokter te gaan, ……………….(Mijnmedicijn.nl : tekst ingekort tot persoonlijke ervaring)

Mirtazapine

25-10-2019 | Vrouw | 52
mirtazapine
Onrust
Door de overgang voel ik mij erg opgejaagd en krijg ik zomaar uit het niets een heel nerveus gevoel. Ook slaap ik erg slecht en krijg ik ineens een gevoel van hyperventilatie. Door 7,5 mg mirtazapine voor het slapen gaan te slikken voel ik mij iets rustiger en slaap ik iets beter. Droom er wel van.

Bromazepam

15-10-2019 | Man | 32
bromazepam
Onrust
Ben uit Belgie en heb Bromazepam 12MG EG helpt niet echt heb meer aan de Xanax 2mg Pfizer en om te slapen mij flunitrazepam. Als chronisch pijn patient krijg ik 100UG/48u Durogesic fentanyl maar arts gaat niet hoger :(, terwijl 150UG de goede dosis is voor mij.

Aripiprazol

20-09-2019 | Man | 20
aripiprazol
Onrust
Medicatie ‘s avonds ingenomen. Paar uur na inname werd ik misselijk en ben ‘s nachts om het uur naar de badkamer gelopen (met hevige kramp in benen) om vervolgens na een paar minuten weer op bed te creperen. Leek wel alsof ik een virus had opgelopen, maar ‘s ochtends was het weer weg. Was compleet niet effectief verder.

Risperidon

20-09-2019 | Man | 20
risperidon
Onrust
Medicatie helpt mij wel een beetje om de onrust wat weg te nemen, maar is niet heel effectief. Ik kan in ieder geval wel de dagen enigszins doorkomen. De bijwerkingen zijn erg vervelend en misschien bijna net zo ernstig als het probleem zelf, dus netto schiet ik er niet bijzonder mee veel op. In combinatie met benzodiazepine beter te verdragen.

Oxazepam

27-08-2019 | Vrouw | 46
Onrust
Persoonlijk heb ik dysthymie. Dit heb ik onder controle echter triggeren mij situaties met herhaalde spanning om erg opgefokt en paniekerig te worden. Mijn zoon heeft adhd en dat vraagt veel van ons als ouders en vooral van mij. Deze spanning zorgt er af en toe voor dat ik mijn lijf niet ontspannen krijg ondanks allerlei interventies zoals mindfullnes en yoga. Dan helpt h[lees meer...]et mij om vooral voor het slapen gaan een half tablet te nemen. Ik voel dat ik na een half uur à 3 kwartier spanning los laat. Ook geestelijk wordt ik rozig en mat. Hierna wordt ik slaperig en kan diep inslapen. De volgende dag ervaar ik na enkele uren op te zijn een katerachtige hoofdpijn. Deze trekt na verloop vd tijd weg. Alsof ik de avond ervoor wat te veel wijn op heb. Ik neem oxazepam voor spanning en onrust, afhankelijk voorgeschreven door onverwachte spanning voor een mri.( die ik elk jaar heb). Ik zorg dat ik elk half jaar 10 tbl bestel via de huisarts. Dan zijn ze vaak nog niet op. Ik ervaar geen verslavend effect of gevoel. Echter komt dat ook dat het je erg rozig/suffig maakt en de dag erna hoofdpijn kan geven. Ik moet er niet aan denken als ik werk of studeer.

21-08-2019 | Vrouw | 31
Onrust
Ten eerste, slik ik dit niet vaak en maar een halve tablet van 5mg. Raad het vooral niet aan als je HSP'er bent en/of gevoelig bent voor bijwerkingen. Gebruik het alleen als mijn onrust te erg/lang gaat worden en ik er spierspanning/krampen aan heb overgehouden, om dat tot rust te brengen. Ik merk dat het even helpt maar de volgende dag ben ik suf en vermoeid de gehel[lees meer...]e dag, en ben ik erachter gekomen dat ik hiervan nachtmerries krijg en eigenlijk slaat de onrust daarna ook erger toe dan dat het was., met daarbij de eerste dag ook jeuk. geheel misselijk, duizelig en onrust terugkomt/blijft, en dat laatste 3 is moeilijk om van af te komen. Voor mij dus echt geen Diazepam meer, want uiteindelijk heeft het dan geen effect maar wordt het juist erger.

Olanzapine

30-05-2019 | Vrouw | 30
Onrust
Mijn dochter gebruikt sinds kort ( 5 dagen ) Olanzapine 2,5 mg Wij zijn benieuwd naar de ervaringen van mensen die dit middel gebruiken (of hebben gebruikt) in de eerste week. Mijn dochter is ontzettend moe, slaapt hele dagen en nachten, is vergeetachtig, weet niet meer wanneer iets gebeurd is. Komt dit vaak voor en wanneer wordt dit beter? Zij twijfelt of ze hier m[lees meer...]ee door moet gaan want ze functioneert helemaal niet , wat lastig is want ze heeft een zoontje van 1 jaar en niet altijd opvang.

Fluanxol

09-04-2019 | Vrouw | 41
flupentixol
Onrust
Ik gebruik dit medicijn nu drie jaar en ben erg tevreden ermee. Ik gebruik dit tegen onrust, piekeren, onzekerheid en angst. Deze zijn verdwenen met Fluanxol 0,5 mg. Ik ben weleens gestopt, maar dan komt de onrust meteen weer terug. Ik ben hier niet veel van aangekomen. Wel meer zin in eten. En mijn libido is iets minder geworden. Heb nog genoeg energie en ben gewoon [lees meer...]een meer chill mens met dit medicijn.

Oxazepam

18-03-2019 | Vrouw | 40
Onrust
Ik heb jaren drugs gebruikt voor ik met oxazepam begon ik heb erg veel nare herinneringen die voor mij onrust en een depri gevoel geven ben inmiddels 23 jr afhankelijk van de medicatie en dat is wel een groot nadeel maar zonder zou ik niet meer willen /kunnen

10-03-2019 | Vrouw | 63
Onrust
Door dat ik bijna niet meer sliep gedurende een lange periode ondanks overmatig alcoholgebruik ben ik in juli opgenomen in Anteskliniek . Ben daar gestart met serequel 100 mg. Sindsdien mag ik goed slapen zeker 8 uur per nacht. Na inname ben ik binnen 15 min onderzeil

Xanax

02-03-2019 | Man | 56
alprazolam
Onrust
Ik neem al 20 jaar Xanax . Begonnen met 0,25mg , dan 0,5mg per dag. Voor het slapen gaan zorgt het voor een goede nachtrust zonder nachtmerries. Maar wees voorzichtig met dit medicament want snel kan je niet meer zonder en verhoog de inname niet tenzij absoluut noodzakelijk om gewenning zo lang mogelijk uit te stellen.

Truxal

02-02-2019 | Vrouw | 25
chloorprotixeen
Onrust
Ik gebruik truxal al zonodig, ik ben begonnen met 2x 50, en nu zit ik op 5x15 en 1x50. Ik vond het altijd een geweldig medicijn, ik nam het alleen elke dag in, alles. Nu probeerde ik te stoppen in 1x en ben 2 dagen verder, maar shit man. Ik slaap niet, ik heb kippenvel bij 20.5 graad, ik ben misselijk & ik braak. Ook word ik een soort agressief. Ik heb dus maar besloten er[lees meer...] 1 van 15 in te nemen om de afkickverschijnselen wat minder te maken.

31-10-2018 | Man | 23
Onrust
Dit middel een paar keer voorgeschreven gekregen tegen onrust, slapeloosheid en neerslachtigheid. Ik het echter nooit echt iets van de werking ervaren, het leek meer op een placebo. Ook vond ik de tabletten behoorlijk groot en moeilijk door te slikken. Dit medicijn heeft wel een hoop ernstige bijwerkingen zoals het ontwikkelen van diabetes. De fabrikant van dit medicijn he[lees meer...]eft deze bijwerking ook lange tijd verzwegen.

Seresta

18-10-2018 | Man | 36

18-10-2018 | Man | 36

10-10-2018 | Vrouw | 48
Onrust
Ik heb seroquel gekregen van een hulpverlener tijdens crisis Ben er niet in begeleid Huisarts bleef het voorschrijven Had geen psychiater meer Huisarts wou me niet helpen met afbouwen Doorverwijzing gevraagd psychiater waar ik nu al een half jaar op wacht Inmiddels zelf gaan afbouwen Ben ernu vanaf maar door de ontwenningsverschijnselen slaapmedicatie moeten gebruik[lees meer...]en Hier wil ik nu vanaf maar weet het even niet Extreem moe

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2421)
Depressie (1970)
Angst & paniekstoornis (1879)
Hoge bloeddruk (1373)
Blaasontsteking (981)