Ervaringen met Risperidon

Bojan Nikolik (14-03-2015)

02-10-2020 | Vrouw | 65
risperidon (0,5mg)
Psychische klachten
Onbegrip, muren van onbegrip, over de bijwerkingen is moeilijk. Dat maakt dat je je eenzaam voelt.

07-05-2021 | Man | 32
risperidon (37,5mg)
Psychische klachten
Hallo Ik ben een man van 32 jaar oud. Door wiet blowen werd ik na 8 jaar paranoide en was mijn agitatie level verhoogd en ben hierdoor in een rm beland van 6 maanden Tegen mijn wil in. Ze hebben mij risperidon injecties voorgeschreven tegen mijn wil in voor 9 maanden lang. Vanaf het begin had ik enorm veel last van de bijwerkingen die late permanent zijn geblev[lees meer...]en. Ik heb dit op tijd aangegeven maar ze hebben de dosering later nog eens verhoogd en zijn hiermee 9 maanden doorgegaan voordat ze ermee stopte. Zo had ik in het begin het gevoel dat ik doodging en voelde mijn hoofd imploderen ik had enorm veel last van mijn seksuele kant en draaide alleen maar door. Had seks nodig en wist niet waarom dit getriggerd werd. Waarschijnlijk werd dit deel in mijn hersenen aangetast. Later zijn er permanente bijwerkingen gebleven zoals van mijn seksuele kant mijn gevoel levenslust en onrust. Ik kan geen zaadlozing meer krijgen en kom dus niet echt meer klaar. Dit heeft enorm veel impact op mij. Mijn gevoel is naar de klote ik voel me erg ijzig krijg snel kippevel en is het alsof me zenuwstelsel gedempt en geprikkeld is. Het is niet te omschrijven hoe ik me voel zo klote. Ik had dit zelf nooit gelooft als ik het niet was geweest. Ik voel me erg num en ben tegelijk erg onrustig. Me levenslust is weg en kan ik alleen nog het noodzakelijke doen en zelfs dat valt erg zwaar. Thuis zitten in mijn eigen bubbel is het enige waar ik me staande hou. Elke dag is een hel. Dit terwijl ik vroeger veel levenslust had veel sporte en me goed voelde gelukkig in het dagelijks leven. Dit is nu totaal weg en word mijn leven overheerst door een klote gevoel die dus moeilijk te omschrijven is. Ijzig. Het is alsof me brein op bepaalde delen kapot is gegaan. Ik heb zelf op internet rondgekeken en heb vooral in amerika verschillende mensen gezien met permanente schade maar erg uitlopend. Hier in de ervaringen kan ik ook niet veel mensen zien die dit ervaren vooral niet zoals ik het ervaar. Ook al wens ik dit niemand toe hoop ik wel een lotgenoot te vinden. Dit omdat mijn omgeving ook erg veel onbegrip heeft en niet begrijpt wat ik meemaak en voel. Ik zou het zelf ook niet geloven. Ik krijg het ze niet uitgelegt en ze pushen me om dingen te doen terwijl het klote gevoel ijzig enorm overheerst en het niet mogelijk is om iets te doen. Dit is mijn ervaring bedankt voor het lezen en heb je soortgelijk iets meegemaak hoop ik dat je hierop reageerd. Groet B.

06-04-2013 | Vrouw | 30
risperidon
Psychische klachten
Werkt dempend op randpsychose, verhoogde achterdocht, prikkelbaarheid en agitatie. Bijwerkingen grijpen wel in op het dagelijks leven, na inname word je zo slaperig dat je je (sociale) activiteiten moet staken. Dit werkt medicijnontrouw in de hand of je zou je activiteiten goed moeten plannen maar dat is niet altijd mogelijk/wenselijk. Daarnaast een prettige maar misschien[lees meer...] niet zo'n gezonde bijwerking dat de menstruatie uitblijft. Na het stoppen met Risperidon duurde het ongeveer een half jaar voordat het terugkwam.

06-01-2022 | Vrouw | 25
risperidon (0.25)
Psychische klachten
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen voor autisme en borderline. Dit was om de spanning voor triggers en overprikkeling wat te kunnen remmen. Ik begon met 0.25 en ben naar 0.5 mg gegaan daarna. Ik had nauwelijks nog libido bij 0.5 mg, bij 0.25 mg ging het wel beter. Ik ben toen ook terug gegaan naar die dosis. Ik heb ook na 2 maanden gebruik veel vaker last van aa[lees meer...]nhoudende hartkloppingen en ik heb ook veel last van spanning ( dwang, veel meer en heftigere meltdowns/paniek dan voorheen) . . Ik kan niet zeggen of het daardoor komt, maar voor mij werkt deze medicatie onvoldoende. -Ik heb nu ook sertraline gekregen en dat gebruik ik sinds een maand, dus later begonnen in combinatie met de Risperidone. Maar dat is voor een andere recensie.