Ervaringen met Xeplion

paliperidon

Schizofrenie (11 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (4 meningen)
Bipolaire stoornis (2 meningen)

10-12-2019 | Man | 30
paliperidon (75mg/ml)
Schizofrenie
Ik ben met dwang opgenomen en kreeg xeplion depot 150mg paar dagen later 100mg daarna 75mg om de 4 weken begin merkte ik niet veel alleen dat het brand op de injectie plaats en na 4maanden begon de nachten heel zwaar te worden krijg maar geen rust ze zeggen wel dat ik spigoose vrij ben maar de bijwerkingen zijn echt drama je kom niet meer fatsoenlijk aan je normaal rust

25-10-2019 | Vrouw | 20
paliperidon (75mg)
Psychose
Ik kreeg dit middel in eerste instantie als dwangmedicatie en ben dit toen blijven gebruiken in de kliniek. Destijds was ik nog psychotisch dus merkte ik nog niet zoveel van de emotionele bijwerkingen, wel was ik aangekomen, had ik last van opstopping & had ik vaak last van duizeligheid. Nadat ik een aantal maanden heb doorgebracht in verschillende klinieken kwam ik weer[lees meer...] thuis en was ik niet meer psychotisch. Vanaf toen kwamen pas de ernstigere bijwerkingen van dit middel bij mij naar boven. Het voelde aslof ik opgesloten zat in mijn eigen lichaam, ik was/ben helemaal mijn eigen persoonlijkheid kwijt. Mijn hobby’s zijn niet meer bevredigend, ik heb geen emoties meer, ik kan nergens meer van genieten. Ik ben niet meer vrolijk, bijna constant chagrijnig, ik ben mijn initiatief verloren. Ik was altijd een heel sociaal persoon, ik kan nu gewoon amper communiceren ik ben bang voor sociaal contact en doe alles om dit te vermijden. Ik heb veel shit meegemaakt waardoor je je echt ongelukkig voelt, maar door dit middel zit ik echt op het dieptepunt in mijn leven. Als je 1x per maand een injectie krijgt zou het 10 weken duren voordat de Xeplion uit je lichaam is, ik zit nu op de 9e week en ik voel 0 verbetering. Ik raad mensen met een psychotische stoornis dit middel zeker niet aan, want dit gevoel is erger als psychotisch zijn. Als je dit leest omdat je ontevreden bent over de medicatie weet dan dat je niet alleen bent, ik heb een aantal mensen met een psychotische stoornis gesproken en die voelen zich allemaal zo. Bespreek het met je bijwerkingen en probeer zelf zo goed mogelijk op onderzoek uit te gaan want je moet niet klakkeloos alles aannemen van je behandelaar, hun doel is om je niet psychotisch te hebben, maar geven uit mijn ervaring niet veel om hoe je je voelt buiten dat om. Ik ga nu over op Aripiprazol (tabletvorm 5mg per dag), dit schijnt de antipsychotica te zijn met de minste bijwerkingen. Ik hoop dat dit de juiste medicatie voor mij is, want stoppen is ook niet de oplossing. De kans op een psychose binnen 1 jaar (na je psychose) is 75% dus toch maar zoeken naar de juiste medicatie. Succes allemaal lieve mensen en onthoud dat je er niet alleen voor staat ook al voelt dat wel zo. Er is licht aan het eind van de tunnel! Wish you luck✨

06-04-2019 | Man | 36
Schizofrenie
Was vroeger in de war geraakt door drugs en alchol enz nu ik medicijnen gebruik blijf ik stabiel en ben ik niet meer pschotisch

28-02-2019 | Vrouw | 39
Manisch-depressieve stoornis
Ik gebruik dit middel nu 3 jaar in combinatie met lithium 800 mg. Ik ervaar psychisch heel goede resultaten ben stabiel en rustig wel wat afgevlakt. Lichamelijke bijwerkingen zijn niet leuk. Mentaal prima. Ik ervaar verlaagd libido verdubbeling bloedsuikers en cholestrol en ernstige psoriases maar dat kan ook bijwerking van lithium zijn. Slik nu veel medicatie lithium voor[lees meer...] psyche en xeplion injectie en medicatie tegen suikerziekte cholestrol en psoriases.

02-12-2018 | Vrouw | 57
Schizofrenie
Droge mond Snelle hartactie in rust – 110 slagen p/m Verwardheid Verandering van bewustzijn Motorische stoornissen - Wiebelen met lichaam, continue bewegingsdrang van voeten en smakken met de mond. Flauwvallen Apathie - Stoornissen van aandacht Bloeddrukdaling Gewichtstoename Concentratieproblemen Tachycardie - Hart gaat zeer snel tot ze door de knieën valt, b[lees meer...]lijft bewust en aanspreekbaar maar spieren zijn verlamd - Ogen verstijven - Hartritme stopt 1.5 seconden volledig en gaat terug op gang aan idem ritme waarmee het stilgevallen is en de spierspanning neemt opnieuw toe. - Het hartritme past zich dan later aan een aannemelijker ritme(?) aan van 110-120 slagen p/m in rust. Versnelde ademhaling Labiele bloeddruk Onregelmatige pols – meting saturatie instabiel Wat voorafging: Dronk voor opname gedurende een 4tal maanden dagelijks 20-30 flesjes sterk bier ( 9%) na voorheen nooit alcohol geconsumeerd te hebben. Werd de 1ste maal opgenomen als psychiatrische patiënte na gestopt te zijn met het nuttigen van alcohol en het delirium dat ze doorging. Echter zonder de arts daarvan op de hoogte te brengen dat ze pas gestopt was met alcohol. Arts concludeerde wellicht dat het om een psychose ging gezien deze dezelfde symptomen weerspiegelen. Wegens stressfactoren (kans op verlies appartement, hond weggegeven vóór de eerste fase) die ze niet aankon een 2de maal opgenomen na inname van overdosis medicatie en zonder verdere vragen aangaande haar status uit de eerste opname geconcludeerd dat het om dezelfde psychose ging als bij de eerste opname. Gevolgen zijn niet te overzien op dit moment! Aangezien het dopamine gehalte zo laag staat leeft ze nu als een plant die hele dagen in bed ligt en enkel nog ontwaakt om te eten, roken enkele uren tv en slapen.

29-11-2018 | Man | 29
paliperidon (9mg)
Dit medicijn heeft mijn leven gered. Al sinds mijn jonge jaren heb ik schizofrenie, hiervoor ben ik in 2006 voor het eerst behandeld. Toen ik nog niet deze diagnose kreeg, werd ik behandeld met Abilify. Dit middel was niet sterk genoeg, met randpsychose tot gevolg. Een tiental jaren verder is eindelijk schizofrenie vastgesteld. Toen kreeg ik een depotinjectie Xeplion. Mij[lees meer...]n psychose verdween helemaal. Er zijn wel wat bijwerkingen. Zo ben ik 20 kilo aangekomen. En mijn libido is lager (niet verdwenen).

18-07-2018 | Man | 32
Schizoaffectieve stoornis
Helpt goed tegen de psychose en manie in combinatie met depakine. Ben nu net uit opbouwfase en het middel is aan het stabiliseren. wel merk ik een vervelende afvlakking van het gevoel en ik ben iemand die levensvreugde voelen belangrijk vind. afgezien hiervan heeft het geen bijwerkingen. Ik heb dit gekregen omdat ik niet medicatietrouw ben. hoop snel af te kunnen bouwen n[lees meer...]aar Xeplion 75.

16-04-2018 | Man | 33
Traumatisch hersenletsel

15-01-2018 | Man | 41
paliperidon (50mg/ml)
Psychose
Mijn libido is helemaal in gestort. Impotentie... Het werkt goed om psychose te voorkomen. Lusteloosheid veel in bed liggen ook kenmerk van terugval na psychose.

08-08-2017 | Vrouw | 47
paliperidon (3mg)
Schizofrenie
En wat `is schizofrenie? Waar zijn de wetenschappelijke bewijzen dat ik dat heb? Ik moet gedwongen aan de medicatie en ik wil er af. Maar dan krijg ik enge afkickverschijnselen waar men van maakt dat ik mijn psychoses weer terug zou hebben: dat zijn dus afkickverschijnselen. Ik heb nooit psychoses gehad. Maar door de Xeplion worden psychoses opgewekt zodra men er van af wi[lees meer...]l.

03-08-2017 | Man | 34
paliperidon (150)
niet normaal nadenken over eventuele gevolgen, de hele tijd

02-07-2017 | Man | 26
Psychose
Ik krijg deze inspuitingen omdat ik een gevoeligheid zou hebben voor psychoses, door cannabisgebruik veroorzaakt. Deze psychoses komen niet terug zonder cannabisgebruik, wordt je gewoon aangesmeerd door je psychiater, je gaat er volledig mee achteruit en hebt er niks aan. psychoses blijven wel onderdrukt, zo lijkt het. Maar echt beter ben je er niet mee. de bijwerkingen ma[lees meer...]ken je leven veel meer kapot dan af en toe een psychose hebben. 1 keer per jaar gebeurde het bij mij. Werken lukt niet meer, van ook maar de minste stress kan je niet slapen en dan ga je wel stemmen horen, zonder deze medicatie nooit eerder last van gehad. Je wordt er gewoon extra ziek van. je cholesterol, bloedklonters, diabetes enzovoort. geen aanrader.

11-06-2017 | Vrouw | 45
Psychose
Ik raad niemand xeplion aan. Kan ik niet normaal leven, werken, genieten en ontspannen. Mijn leven was een hel. Sowieso raad ik antipsychotica af. Praten, therapie werkt beter. Of eventueel natuurlijke medicijnen. Iedereen heeft recht om te slapen te werken en te genieten, daarvoor ben je hier op aarde. Maar dat werd mij niet gegund. Overigens ben ik van mening dat ik geen[lees meer...] psychose had, maar kreeg ik "straf "van iemand. Bijwerkingen: ernstige bewegingsdrang, ernstige slaapstoornis, overgevoelig voor stemmen en geluiden, kan bijna niks verdragen, onrust, droge mond, daardoor veel gaatjes in tanden, droge ogen, tranende ogen, zwaar overgewicht, moeilijk daglicht verdragen.

31-05-2017 | Man | 52
paliperidon (50mg)
Schizofrenie
Van de injectie merk je vrijwel niks en het is maar 1x per maand.

05-11-2016 | Man | 28
paliperidon (75mg)
Schizofrenie
Ik gebruikte eerst Haldol toen aan mij gevraagd werd of ik Xeplion wilde gebruiken heb ik daarmee ingestemd.. En ik voel me er verder best oké bij.. Ik gebruik het nu al bijna vijf jaar. Het eerste jaar had ik veel last van krampachtige ogen.. Dan trokken ze veel naar boven en zochten het licht op. Dat had ik vaak met uitgaan en dat voelt heel raar en je wordt er heel o[lees meer...]nzeker van. Na één dosis verminderd te hebben van 100 naar 75 mg is dit probleem helemaal verholpen. Ik heb er de afgelopen jaren misschien nog maar twee of drie keer last van gehad terwijl dat voorheen bijna elke week was. Dat was voor mij eigenlijk de enige bijwerking. Misschien dat je wat extra suf bent en minder gevoel ervaart. Dat weet ik niet want daar let ik allemaal niet zo op.

17-08-2016 | Man | 46
paliperidon (100mg/ml)
Gebruik het niet, je sexleven gaat eraan, ik ken nog vele jongens en mannen die er last van hebben.