Psychose (65 meningen)
Schizofrenie (16 meningen)
Onrust (7 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)

22-04-2012 | Man | 25
olanzapine
Het voordeel van dit medicijn: het is zeer anxiolytisch, het laat heel snel de angst verdwijnen en de slapelosheid. De bijwerkingen daarentegen: moeite met nadenken, paranoïde, neerslachtig (onmogelijk om nog plezier te voelen), parkinsonachtige problemen (ongecoördineerde bewegingen, verlaming), onvruchtbaar. Na het stoppen van dit medicijn is ongeveer 2 jaar nodig om wee[lees meer...]r de oude te worden. Dit medicijn is vergif.

23-03-2012 | Man | 31
Depressief
Sukkelend met een zeer ontevreden gevoel over mezelf en een overvol hoofd (continue nadenken over alles en mij ergeren aan alles en iedereen) kreeg ik van de dokter Sypralexa voorgeschreven. Dit bleek te helpen maar ik kreeg mijn hoofd niet volledig leeg. De dokter besloot toen over te schakelen op Zyprexa ... wat een gruwelijk medicijn. Ik viel als een blok in slaap, k[lees meer...]on niet meer opstaan, geen zin in eender wat, ... ik kon sociaal niet meer functioneren ! Ik was inderdaad niet meer bezig met de dagelijkse ergernissen maar dit was teveel van het goede. Van mijn vrouw kreeg ik ook te horen dat ik agressief was in mijn slaap. De hoeveelheid en de intensiteit van de bijwerkingen wegen niet op tegen de functie van het medicijn. Ik weiger dan ook nog om het te nemen ..

16-03-2012 | Vrouw | 37
olanzapine
tijdens psychose gebruikt en werkte binnen vijf dagen. daarna gewichtstoename van 35 kilo in vier maanden tijd. dat deed erg zeer aan huid. erg slaperig en suf en duizelig ervan. toch maar twee jaar gebruikt overgegaan op haldol met weer problemen maar dan motorisch. toen naar risperdal. maar menstruatie bleef uit. toen abilify wat goed deed activeren maar na twee jaar [lees meer...]onrust, manie en slaapproblemen. Nu al anderhalf jaar tevreden orap gebruiker. geen psychose meer en geen bijwerkingen.

15-04-2019 | Man | 36
olanzapine (20mg)
Psychose
in 2011 gebruikt voor pschychose. 20MG in die tijds periode van 2011 t/m 2014 60 kilo aangekomen. Legt je gevoelsleven helemaal vlak en ook je gedachtes. voor een periode. Daarna tourette en adhd ontwikkeld. en ook neuromaligent symptoom spierverstijving/verkramping in mijn rug en schouders, en veranderd ook je stofwisseling

15-09-2018 | Vrouw | 62
olanzapine (2,5mg)
bekend met depressiviteit, stress stoornissen, onrust en slecht slapen

24-06-2018 | Man | 53
olanzapine (2,5mg)
door het gebruik van zyprexa was mijn alcoholtolerantie veel hoger, moest er geen rem meer opzetten en na enkele uren slapen geen kater, gevolg was dat ik dit wist en zo begon te redeneren, kon na enkele uren gewoon leven verder opvatten, nadeel was dat ik niets meer wist van wat er gebeurd was. Van wiet roken werd ik vroeger altijd paranoïde, met zyprexa was dat geen pro[lees meer...]bleem meer en stoned wordenzoveel ik wilde. Roken deed ik ook alleen maar meer. Was gestopt met roken en terug begonnen met zyprexa, stoppen met roken ging niet meer, ook niet met champix. Ben gestopt met zyprexa nu enkele maanden en stoppen met roken was nu heel eenvoudig, wiet kan ik terug niet meer roken en drinken kan ik nu terug met mate.Voor mij was dit dus een zeer gevaarlijk medicijn met gevaarlijke bijwerkingen.

25-03-2018 | Vrouw | 31
Psychose
Ik begon met 5 mg zyprexa olanzepine. Dat ging beter als met de cisirdinol depot. Deed meer en kon weer dingen doen zoals de kamer opruimen en therapie volgen. Na 2 weken 10 mg zyprexa ook zuigtablet. Werd ik heel moe. Zwaar in mijn hoofd lusteloos. Nergens zin meer in. Afgelakt gevoelens van mijn emoties dat had ik met de depot ook erg last van. Beetje depressief maar [lees meer...]praat er maar hier niet over anders zou ik antidepresiva krijgen erbij. En daar wordt ik nog depressiefer van. Het heeft geen goed effect als ik hem opzuig in korte tijd voel ik me doof in het hoofd. Kan toch nooit normaal zijn dit?? En maandag krijg ik nog 5 mg zyprexa erbij nah dan ben ik echt een kassplantje. Hoop dat dit niet doorgaat.. Ik moet die zooi niet kan er slecht tegen..

14-10-2017 | Vrouw | 24
olanzapine (5mg)
Psychose
Sinds ik die medicijnen olazanpine begon te slikken, ben ik beter gaan slapen en minder last van psychoses maar het nadeel is ben wel aangekomen en heb minder eetlust en minder zin in op iets te doen.

23-06-2017 | Man | 45
olanzapine (10mg)
In het begin noodzakelijk, maar in stabiele fase vervelend middel. Bijwerkingen: gewicht toename, coördinatie stoornis, trillen van handen, stijfheid, geheugen verlies. Iom specialist ivm bijkomende somberheid geswitcht naar wellbutrin. Nu zeer tevreden.

23-09-2016 | Vrouw | 58
Psychose
Ik ben vorig jaar gestopt met dit medicijn, vanwege de vele bijwerkingen. Door gebrek aan goede communicatie in eigen familiekring blijft alles sudderen. Dat ligt aan beide zijden. In onze regio hebben vele mensen een vrij gesloten karakter. De gevestigde mening telt. Heb je een andere mening dan lig je er op tijd uit. droge mond, slaperigheid, sufheid, rusteloosheid, sl[lees meer...]apeloosheid; later extreme vermoeidheid (nu ook door stress en te laat naar bed gaan. Later ook: Moeilijk plassen, hongergevoel op onlogische tijden, vasthouden van vocht + dikke voeten/enkels, gevoelig voor zonlicht. - "Meest bizarre bijwerking: -"Plotselinge onverklaarbare dood' - " Jaren geslikt, maar ik ben nog niet dood.' / In dit medicijn zitten veilige en onveilige E-nummers in. Veilig is magnesiumstearaat = E572 groen/veilig / E132 = rood/vermijden. microkristallijne cellulose = E460* = rood/vermijden. En dan nog deze hydroxypropylcellulose E464* = rood/vermijden. Verder *1961 volgens twee studiewetenschappers zijn deze E-nummers* kankerverwekkend. Crospovidon = onbekend, weet niet wat het is. Tabletomhulling: titaniumdioxide =E171 = oranje/pas op!, talk en polivinyl alcohol. macragol 3350 (??). Bij hogere doseringen zitten er nog een paar andere stoffen in.

21-08-2014 | Man | 31
Schizofrenie

13-05-2014 | Man | 36
Psychose
Ik slik nu zo'n 15 jaar zyprexa. Begonnen met 10mg en nu op 5mg. Het aangename van dit middel is dat je het kunt nemen en binnen 2 uur effect hebt en het dus ook kunt overslaan, bijvoorbeeld als ik wakker wil blijven. Vervelend van dit middel op de lange termijn is wel haaruitval. En ik heb sinds twee jaar hartkloppingen waar nog reden voor is gevonden. Bovendien is het w[lees meer...]akker worden 's ochtends met dit middel een hel. Het gooit je hele bioritme overhoop. Vooral 's ochtends merk ik nu dat het middel echt invloed heeft op mijn lichamelijk functioneren. Voor mij is nu de vraag of de voordelen tegen de nadelen opwegen. Het middel neemt geenszins hallucinaties weg; het zorgt voor een milde, slaperige roes waardoor je goed tot rust komt. Nu, op de lange termijn heb ik ook het gevoel dat het middel mij sloopt, lichamelijk. Dus voor tot rust komen en goed slapen; uitstekend. Voor gezond en energiek leven; waardeloos!

12-09-2013 | Man | 26
olanzapine
Ik heb precies meegemaakt wat ze in de oosterse wereld Verlichting noemen. En wat exact hier beschreven staat als aandoening waarvoor Zyprexa bedoeld is. Het helpt inderdaad enigzins mijn positieve gedachtes af te stompen, zodat ik niet meer de kans heb om in shock te raken van overdaad aan positieve emoties. Nu heb ik vandaag eind gesprek met mn psychiater en zorgverle[lees meer...]ner. Ik ga het middel niet meer nemen, tenzij ik risico voel aankomen om in shock te raken. Het is wederom zo'n middel van de psychiatrische industrie wat een simpele oplossing is. In plaats van dat mensen je leren te begrijpen, wimpelen ze je af als gek en psychotisch. Gelukkig kan ik daar door heen kijken en realiseren dat wat ik heb meegemaakt een echte spirituele/ uber positieve non-negatieve staat is. En geen ziekte of wat dan ook. Daarom mensen, kijk aub uit met dit middel. Gebruik het zeer kort en word snel weer je nieuwe zelf (als het tenminste positief is wat je hebt mogen ervaren voordat je op zyprexa geplaatst werd). Ik heb het puur gebruikt uit vertrouwen en goed zijn voor m'n zorgverleners. Had het liever niet gebruikt, maargoed... 1 week beloofd en die is nu over. Succes!

09-04-2012 | Vrouw | 37
Bipolaire stoornis
Gebruik sinds kort zyprexa, een week of zes denk ik. Had last van manie en psychose. Viel na het eerste pilletje vrijwel direct in slaap, ben zelf in de keuken in slaap gevallen en gewoon op de grond gekletterd, verder hele weekend geslapen. Nu niet meer zoveel last van slaperigheid, wel 8 kilo aangekomen en afvlakking van gevoel en sociale angst, heb nu de neiging me op t[lees meer...]e sluiten in huis. Maar goed, woensdag afspraak met psychiater, dus maar even alle bijwerkingen bespreken, maar of stoppen erin zit, dat zal wel een brug te ver zijn...

14-02-2012 | Man | 22
olanzapine
Zyprexa, ja je kunt er beter door slapen is een pluspunt. Het is bijna onmogelijk (variabel hoelaat je voor het slapen inneemt) om uit bed te komen. Geen energie, geen motivatie, het is bijna : ZOMBIE-modus AAN! Voordeel ervan is, je denkt niet zo veel meer over problemen. Nadeel daarvan is, je word ook beperkt in het alledaagse denken, gewone simpele logica. En die beperk[lees meer...]ing frustreert mij (meestal) alleen maar meer.

27-01-2022 | Man | 37
Psychose
Verschillende heftige psychoses gehad door autisme en hevige werkdruk bij slechte werkgever. Bij crisis dienst beland. Kreeg zyprexa 5 mg voorgeschreven. Dosering liep op tot 17,5. Heeft lang geduurd voordat het wat rustiger in m'n hoofd werd. Ook stemmen die er lang doorheen kwamen. Na ongeveer anderhalf jaar last van alvleesklier ontsteking. Nu al 4x gehad en is beslist[lees meer...] geen pretje.Een van de zeldzame bijwerkingen. Daarom ook afbouwen via apotheek Transvaal die per 0,5 en 1mg kan maken. Nu op 13 mg. Ik bouw per maand een halve af. Het kan misschien wel wat sneller omdat het goed gaat. Het is een noodzakelijk kwaad deze middelen maar soms is het niet anders.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum