Ervaringen met Zyprexa

Psychose (68 meningen)
Schizofrenie (16 meningen)
Onrust (9 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS) (2 meningen)

05-11-2020 | Man | 52
olanzapine (10mg)
verdik je van de medicatie zyprexa zelf of doordat je meer begint te eten. Dat je meer eetlust hebt.

09-04-2020 | Man | 62
olanzapine (20mg)
omdat ik in die tijd nog andere medicatie had (seroquel) Lorazepam Haldol, heb ik van de overstap niet veel gemerkt. Ik zou niet kunnen zeggen of er wel of geen symptomen waren omdat ik continu veel klachten had

24-06-2018 | Man | 53
olanzapine (2,5mg)
door het gebruik van zyprexa was mijn alcoholtolerantie veel hoger, moest er geen rem meer opzetten en na enkele uren slapen geen kater, gevolg was dat ik dit wist en zo begon te redeneren, kon na enkele uren gewoon leven verder opvatten, nadeel was dat ik niets meer wist van wat er gebeurd was. Van wiet roken werd ik vroeger altijd paranoïde, met zyprexa was dat geen pro[lees meer...]bleem meer en stoned wordenzoveel ik wilde. Roken deed ik ook alleen maar meer. Was gestopt met roken en terug begonnen met zyprexa, stoppen met roken ging niet meer, ook niet met champix. Ben gestopt met zyprexa nu enkele maanden en stoppen met roken was nu heel eenvoudig, wiet kan ik terug niet meer roken en drinken kan ik nu terug met mate.Voor mij was dit dus een zeer gevaarlijk medicijn met gevaarlijke bijwerkingen.

15-11-2014 | Vrouw | 44
olanzapine
Hoi, ik ben MS-patient. Ik heb de oorzaak van MS bij mij gevonden: Efexor, antidepressiva. Zelfs neuroloog, dokter weet het niet. Enfin, nu neem ik ander antidepressiva, zonder gaat niet dus het is afwachten hoe het verder gaat. Ik wil mijn leven leefbaar houden. Nu neem ik sinds 2 maanden Zyprexa. Ik weet niet of het goed of slecht is. Ik ben wel bang van al die pillen [lees meer...]nu. Als zelfs dokters dat niet weten wat de gevolgen zijn van langdurig gebruik. Het enige dat ik nu doe is luisteren naar mijn lichaam.

08-11-2014 | Man | 18
olanzapine
Ik heb het middel op mijn 11de gekregen en tot mij n 17e gebruikt. (ik had toen veel minder vanwege mijn leeftijd,ik had eerst 5 en toen 2,5 mg) Ik wilde enkele maanden geleden stoppen,even het ging goed maar toen al gauw een stuk minder goed. via via opnieuw voorgeschreven gekregen en ik slik nu sinds 2 weken 10 mg en om mijn bloedsuikerspiegel op peil te gebruiken slik [lees meer...]ik nog wat homeopatische middelen. Verder nergens last van,je moet alleen leren eten met je hoofd en proberen om minder op je hongergevoel te letten door afleiding te zoeken,dan gaat die drang naar eten (bij mij tenminste) vrij snel weg. Zorg dus dat je naast het slikken van de medicatie genoeg afleiding hebt.

09-04-2013 | Man | 43
olanzapine
Ik was al 21 jaar op zoek naar een medicament die mij kon "helpen" om mijn angst aan te pakken en weer verder durven weg te gaan,dus heb echt zowat alles gebruikt en voel mij nu eindelijk goed met sertraline 150mg,akton 2mg en 7.5mg olanzapine sinds 3 maanden. En ja eindelijk iets dat werkt voor mij maar bij de opbouw voelde ik mij afwezig,ongeconcentreerd,prikkelbaar,emp[lees meer...]athisch. Nu durf ik eindelijk verder gaan dan Belgie ,al zit alles nog in een beginstadium en probeer ik per beetjes verder en verder te gaan.Ik woon in Gent en ben recent naar Cochem geweest wat voor mij onvoortstelbaar goed gelukt was en ik het gevoel had dar er iets geblokkeerd zat in mij,wel raar maar dit weekend verleg ik mijn grens naar Amsterdam,daarna hoop ik Parijs .... Eindelijk!!!

13-03-2013 | Man | 32
olanzapine
Beste, ik ben zyprexa beginnen nemen een maand of twee terug voor "psychose", heb testen laten doen want ik vertelde dat ik last had van dp en dat mijn dp is voort gekomen uit een paniekaanval. zo beschrijfde ik het aan de pschyoloog en pschiater. allebei waren ze het eens dat ik gedesoirenteerde psychose had. toen ik deze uitslag te horen kreeg was ik hier niet mee gedie[lees meer...]nd , e, wou ik een andere opinie ,nu op het aandringen van mijn psychiater ben ik toch maar zyprexa gaan proberen , In begin was ik nogal suf maar nu geen bijwerkingen buiten eten en wat kilo's aankomen wat ik niet erg vind , we zijn 2 maand verder en het gevoel van dp is niet afgenomen. nu vraag ik mij af hebben zij wel de jujiste diagnose gesteld? wie herkent zich hierin?

24-04-2012 | Man | 42
olanzapine
Hallo, Na mijn scheiding stond ik er 4 jaar geleden alleen voor! Mijn man verliet mij voor een ander en ik moest alleen met heel veel lieve mensen om mij heen verder. Ik was altijd heel sterk en kon het met 2 kinderen allemaal wel aan. Tot ik vorig jaar tot stilstand werd gebracht door een ongeluk. En toen kwam alles op mij af. gelukkig heb ik een superlieve vriend wee[lees meer...]r, die superveel voor mij doet, en nu ben ik in rustig vaarwater en kan alles niet meer overzien. Ben helemaal de weg kwijt! vorige week kreeg ik oxazapine voorgeschreven. nadat ik op mijn werk niet goed was geworden. Het is maar 2,5 mg dus ik ben benieuwd wat het met mij doet.

21-04-2012 | Man | 50
olanzapine
Hallo, ik ben Judith, 50 jaar en ik heb ong. 5 jaar Zyprexa geslikt. Mijn psychiater vond het tijd worden om het middel af te bouwen. De eerste 2 tabletten ging nog wel, wel enkele bijwerkingen maar het was te doen. Nu, bij het laatste tabletje heb ik het zo moeilijk, de bijwerkingen zijn zo heftig dat ik soms niet weet wat ik moet doen. Heb ook ontzettend last van veel hu[lees meer...]ilbuien, komt dat bij andere mensen ook bekend voor? Soms wil ik de moed opgeven en toch weer een Zyprexa innemen om gewoon van dat rotgevoel af te zijn, maar ik ben er nu ruim 2 weken vanaf en iedereen vind het zonde als ik er weer aan begin. Maar ik vind dit een hel, heeft iemand tips voor mij wat ik het beste kan doen? Bedankt alvast.