olanzapine

Bij  PsychoseX

Schizofrenie (16 meningen)
Onrust (7 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)

08-10-2021 | Man | 21
olanzapine (30mg)
Psychose
1e keer was ik 19 jaar en ze Begonnen me meteen olanzapine 25 mg te geven heel raar. Ik werd in 3 weken van 70 kilo naar 85 kilo. Na 2 maanden woog ik 100 kilo en toen wist ik van psychiatrie slaagt nooit in deze wereld. Ik was meteen gestopt met medicatie misschien maximaal 3 maanden medicatie gebruikt en nu gaat het al jaren uitstekend. Ik raad je aan om kort medicatie t[lees meer...]e slikken uit ervaring omdat je lichaam en je bloed er aan gaan wennen (net als een slaappil te lang gebruiken zorgt er voor afhankelijk te worden van een pil) Geloof het beste is snel herstellen snel afbouwen zodat het niet te veel in aanmerking komt met je bloed. Want wanneer het in je bloed zit geloof ga je er heel je leven van afhankelijk zijn. Gelukkig leef ik mijn ouwe leven weer ben weer afgevallen naar het normaal en de mensen om me heen steunde me in alles wat ik deed omdat ze vertrouwen in me hadden.

01-09-2021 | Man | 48
Psychose
Ik drank olanzapine / zyprexa voor jaren , ik heb heel slechte ervaring met deze soort medicaties ik kreeg namelijk alle klachten en bijwerkingen ervan , meer dan wat in de bijsluiter staat. Door dit medicatie door droge mond keel en neus (een van de bijwerkingen) in dit geval mond, ben ik bijna mijn tanden kwijt door droge mond en je krijgt cariës door altijd droge mond. [lees meer...]Een maand geleden ben ik ziek van geworden en direct mee gestoppen en nu heb ik allemaal rare klachten en vaak heel moe en benauwdheid, ik raad mensen af om syntetiese medicatie te nemen , ze doen meer kwaad dan goed. Ik ben nu zieker geworden door dit medicatie en ik weet niet wat ik heb.

25-02-2021 | Vrouw | 40
olanzapine (7.5mg)
Psychose
Na een stressgerelateerde psychose (een jaar geleden) verschillenden medicaties genomen: quetiapine, invega, abilify en zyprexa. Invega heeft me uit de psychose gehaald. Ik kreeg hiervan te veel bijwerkingen: moeilijk stappen, beven, moeilijk schrijven,... Daarna in overleg met psychiater abilify en zyprexa geprobeerd. Ook deze medicatie gaf me te veel bijwerkingen. Ik had[lees meer...] het gevoel dat ik mezelf niet meer kon zijn. Ik kon niet meer van het leven genieten en maakte geen plezier meer. Mijn levenskwaliteit daalde enorm. Ik voelde me een kasplant worden. Mensen zagen rondom mij dat ik leed onder de medicatie: weinig betrokkenheid, wazige blik, stil,... In overleg met de psychiater mag ik ondertussen stoppen met de medicatie omdat ik de psychose wel rationeel kan bekijken nu en zeker op tijd zou ingrijpen bij een herval. Sindsdien gaat het mentaal stukken beter met me en kan ik terug van het leven genieten. Ik raad dus aan om te blijven opkomen voor jezelf indien je te veel last hebt van de bijwerkingen van de medicatie.

22-12-2018 | Man | 26
Psychose
via justitie een psychose geconstateerd. Wist toen nooit van het bestaan van een psychose of diens medicijnen af. Heb mij een paar keer wijs laten maken dat ik moest gebruiken en zit nu met zware oorsuizen opgescheept. Dieren slikken ook geen antipsychotica of depressiva dus een mens kan ook zonder. Heftig spul met bijwerking op kort durende en langdurende termijn blijf u[lees meer...]it de buurt ervan.

21-06-2017 | Vrouw | 51
Psychose
Hoi, Heb dit middel jarenlang geslikt. Heeft de eerste jaren goed gewerkt maar hoe zwaarder mijn depressies hoe minder het resultaat. Toen de oorzaken van mijn depressies waren opgelost heb ik nog lang doorgeslikt maar ik bleef psychotisch. Pas toen ik volledig had afgebouwd(in stappen van maanden van 7.5, 5.0 en uiteindelijk 2.5) verdween mijn psychotische gedrag volledi[lees meer...]g! Ik vermoed dat het ook tegengesteld kan werken omdat de werking herstel ook kan belemmeren. Het vertroebelt helder denken en daarmee dus ook verwerking. Van mijn behandelend psychiater mocht ik pas stoppen nadat ik eerst langdurig in therapie zou gaan bij haar verpleegkundigen maar dit bleek gewoon de vertering vanuit de medische wereld te zijn en uiteraard het broodnodige brood op de plank voor haar verpleegkundigen. Ik heb enorm veel ere-openers gehad sindsdien!!

01-08-2016 | Man | 23
Psychose
De psychose werd alleen maar erger. Toen opgenomen en op abilify gezet, kreeg daar hartklachten van dus ook daar mee gestopt. Heel beangstigend voor hem vanwege de hartklachten hij dacht dat hij dood ging. Heel hoge bloeddruk, en daardoor op de hartbewaking terecht gekomen.

07-02-2016 | Vrouw | 34
Psychose
Heeft mijn leven kapot gemaakt. Voorgeschreven voor psychose. Maakte me helemaal leeg en dood van binnen. Bij het afkicken kreeg ik allerlei klachten die ik nooit eerder had. Slapeloosheid en heldere nachtmerries. Heel mijn persoonlijkheid is veranderd. Ik voel alleen nog maar heel veel negatieve emoties: onvoorstelbaar heftige angst, woede, depressie, terwijl ik normaal z[lees meer...]achtaardig en positief was. Ik ben obsessief en denk heel veel na over allerlei negatieve dingen. Ik ben nu 2 maanden verder, en de afkickverschijnselen zijn nog steeds niet weg. Wel een piepklein beetje minder heftig, maar nog steeds niet draaglijk. Ik denk dagelijks aan suicide door de verschijnselen van de zyprexa. Ik heb eerder haldol gebruikt en zou dat middel eerder aanraden, de afkickverschijnselen zijn veel minder erg!

07-06-2015 | Vrouw | 37
Psychose
Ben net gekollokeerd, reden ben flauwgevallen op de openbare weg; was niet agressief; nog had ik een suïcidepoging: ik was gewoon dronken en ook nog eens te voet; ben gewoon thuis gekome n en lag te slapen. Werd wakker in de isoleercel/ heb last van mijn schildklier. Heb mijn eigen urine moeten drinken. Kreeg geen water. Ben ook flauwgevallen in de isoleercel door de w[lees meer...]armte. Zewouden me terug zyprexa geven en dit heb ik geweigerd. De gerechtpsychiater is een crimineel in mijn ogen .....heb me deze nacht beplast van de schrik en de emoties//// stel jevoor de ene dag loop je gewoon rond op straat en de andre dag zit je in een icoleecel...alleen aan mijn lot overgelaten....ze waren kwaad omdat ik op de deur bonkte......hoe moet ik anders gaan plassen er is geen toilet en roken mocht ook al niet/////????Neeen er is iets anders aan de hand+ ik leg klacht neer tegen de psychiater in gent en ineens wordt ik zonder reden gekolokkeerd////// schandaalig/// leg klacht neer dit is een schending van de mensenrechten... En ze hebben gewoon te weinig personeel////groeten van isabelle de schamphelaere als je me wilt helpen zeg dit dan door////zit nu op de gewone kamer , maar ben wel 10 dagen van mijn vrijheid beroofd zonder reden.....is dit een domocratie of hebben psychiaters een andere wetgeving

12-11-2014 | Man | 21
Psychose
Zyprexa/olanzapine is het slechte, vervelendste en meest zware medicijn wat ik ooit heb ingenomen. Er zijn erg veel bijwerkingen stijve spieren, pijnlijke gewrichten, concentratieproblemen, droge lippen, droge huid, slaperig gevoel, krachtsverlies, extreme vermoeidheid, dikker worden, rusteloosheid, vergeetachtigheid en ga zo maar door, maar dit zijn de klachten die ik ha[lees meer...]d en een groot deel nog steeds heb. Ik vervloek de mensen die mijn leven zo gemaakt hebben. Ik heb altijd gehouden van sporten, tot het uiterste gaan, hard werken en een leuke studie volgen (iets maken van mijn leven) verder hou ik ook erg van lachen. Doordat ik dit (medicijn) moet innemen worden deze dingen allemaal zo goed als onmogelijk: ik kan me niet meer concentreren, ben snel buiten adem en werken kan ik ook bijna niet meer. Ik ben een eerlijk persoon dus als iemand mij vraagt wat er is vertel ik hem dat, dus een baan krijgen is ook bijna onmogelijk (mensen die denken dat ik gek ben). Voordat ik in die inrichting kwam was ik aan het trainen om een super atletisch te worden, waardoor ik door de rusteloosheid meerdere keren ben weggelopen uit de inrichting om toch bezig te zijn ipv de hele dag maar te zitten, eten en tv te kijken gevolg was dat ik van seroquel 5 mg naar een medicijn met zwaardere dosis ging, paar keer erg kwaad geworden en gedreigd dingen te slopen als ze me daar niet weglieten gaan, gesmeekt om naar een open afdeling overgeplaatst te worden. Uiteindelijk uitgekomen op zyprexa 20 mg met bovengenoemde bijwerkingen dit heb ik 4 maanden ingenomen toen geleidelijk met de psychiater afgebouwd naar 12,5 mg (1 jaar later). Ik heb het nog altijd zwaar en wil zo snel mogelijk naar 5 mg, maar afgelopen tijd toch weer een beetje achterdochtig (ben van nature een beetje zo, omdat ik nooit echt open ben geweest) en 15 mg gekregen. Voor de spierstijfheid akineton gekregen, werkt een beetje, maar daardoor kan ik me nog slechter concentreren. De opleiding die ik volg begint moeilijker te worden en nu overweeg ik te stoppen met de opleiding. Vervelend omdat ik al eerder ben gestopt met een opleiding. Ik vind dit spul zo verschrikkelijk klote! Ik lees dat anderen op de 2,5 mg enzo zitten en voel me nu behoorlijk bezeikt en volgespoten met troep.

11-10-2013 | Man | 25
Psychose
Dit is een zeer zwaar middel. Van antipsychotica is niet bewezen dat het werkt tegen stemmen. Dit middel in zekere mate helemaal niet. Dit middel kan symptomen zelfs verergeren. Dit middel is zwaar giftig. Veroorzaakte bij mij een spierziekte waar ik heel erg onder leed. Ik zag het leven niet meer zitten. Dit groene spulletje maakt een eind aan je libido en onderdrukt je [lees meer...]geheugen. Werkt als een soort vet en maakt dus dik en kan je rode bloedlichaampjes kapot maken en nog erger diabetes en bloedproppen veroorzaken. Het zal mij niet verbazen als het een oorzaak is van kanker, want dit medicijn is duidelijk een tikkende tijdbom. Red je leven en neem nooit zyprexa. Net als Haldol en risperdal. Bij die medicatie zie je duidelijk aan diegene dat die 'onder invloed is'. Bij zyprexa is dat weliswaar minder, maar je gaat er net zo kapot aan. Misschien wel meer. Nogmaals dit is radioactief en zwaar fabrieksmatig gemaakt met vele schadelijke bijproducten. Van afblijven dus.

15-04-2019 | Man | 36
Psychose
in 2011 gebruikt voor pschychose. 20MG in die tijds periode van 2011 t/m 2014 60 kilo aangekomen. Legt je gevoelsleven helemaal vlak en ook je gedachtes. voor een periode. Daarna tourette en adhd ontwikkeld. en ook neuromaligent symptoom spierverstijving/verkramping in mijn rug en schouders, en veranderd ook je stofwisseling

25-03-2018 | Vrouw | 31
Psychose
Ik begon met 5 mg zyprexa olanzepine. Dat ging beter als met de cisirdinol depot. Deed meer en kon weer dingen doen zoals de kamer opruimen en therapie volgen. Na 2 weken 10 mg zyprexa ook zuigtablet. Werd ik heel moe. Zwaar in mijn hoofd lusteloos. Nergens zin meer in. Afgelakt gevoelens van mijn emoties dat had ik met de depot ook erg last van. Beetje depressief maar [lees meer...]praat er maar hier niet over anders zou ik antidepresiva krijgen erbij. En daar wordt ik nog depressiefer van. Het heeft geen goed effect als ik hem opzuig in korte tijd voel ik me doof in het hoofd. Kan toch nooit normaal zijn dit?? En maandag krijg ik nog 5 mg zyprexa erbij nah dan ben ik echt een kassplantje. Hoop dat dit niet doorgaat.. Ik moet die zooi niet kan er slecht tegen..

14-10-2017 | Vrouw | 24
Psychose
Sinds ik die medicijnen olazanpine begon te slikken, ben ik beter gaan slapen en minder last van psychoses maar het nadeel is ben wel aangekomen en heb minder eetlust en minder zin in op iets te doen.

23-09-2016 | Vrouw | 58
olanzapine (2,5mg)
Psychose
Ik ben vorig jaar gestopt met dit medicijn, vanwege de vele bijwerkingen. Door gebrek aan goede communicatie in eigen familiekring blijft alles sudderen. Dat ligt aan beide zijden. In onze regio hebben vele mensen een vrij gesloten karakter. De gevestigde mening telt. Heb je een andere mening dan lig je er op tijd uit. droge mond, slaperigheid, sufheid, rusteloosheid, sl[lees meer...]apeloosheid; later extreme vermoeidheid (nu ook door stress en te laat naar bed gaan. Later ook: Moeilijk plassen, hongergevoel op onlogische tijden, vasthouden van vocht + dikke voeten/enkels, gevoelig voor zonlicht. - "Meest bizarre bijwerking: -"Plotselinge onverklaarbare dood' - " Jaren geslikt, maar ik ben nog niet dood.' / In dit medicijn zitten veilige en onveilige E-nummers in. Veilig is magnesiumstearaat = E572 groen/veilig / E132 = rood/vermijden. microkristallijne cellulose = E460* = rood/vermijden. En dan nog deze hydroxypropylcellulose E464* = rood/vermijden. Verder *1961 volgens twee studiewetenschappers zijn deze E-nummers* kankerverwekkend. Crospovidon = onbekend, weet niet wat het is. Tabletomhulling: titaniumdioxide =E171 = oranje/pas op!, talk en polivinyl alcohol. macragol 3350 (??). Bij hogere doseringen zitten er nog een paar andere stoffen in.

13-05-2014 | Man | 36
olanzapine
Psychose
Ik slik nu zo'n 15 jaar zyprexa. Begonnen met 10mg en nu op 5mg. Het aangename van dit middel is dat je het kunt nemen en binnen 2 uur effect hebt en het dus ook kunt overslaan, bijvoorbeeld als ik wakker wil blijven. Vervelend van dit middel op de lange termijn is wel haaruitval. En ik heb sinds twee jaar hartkloppingen waar nog reden voor is gevonden. Bovendien is het w[lees meer...]akker worden 's ochtends met dit middel een hel. Het gooit je hele bioritme overhoop. Vooral 's ochtends merk ik nu dat het middel echt invloed heeft op mijn lichamelijk functioneren. Voor mij is nu de vraag of de voordelen tegen de nadelen opwegen. Het middel neemt geenszins hallucinaties weg; het zorgt voor een milde, slaperige roes waardoor je goed tot rust komt. Nu, op de lange termijn heb ik ook het gevoel dat het middel mij sloopt, lichamelijk. Dus voor tot rust komen en goed slapen; uitstekend. Voor gezond en energiek leven; waardeloos!

11-01-2017 | Man | 31
Psychose
Heb in 2007 een psychose gehad, en kreeg toen Zyprexa. Eerst een lange tijd 10mg, maar toen t na een tijd wat beter ging, is dit afgebouwd naar 5mg. Had toendertijd t gevoel dat mn gevoel gedempt werd op de hogere doseringen. Kwam ook een tiental kilo aan. Verder geen echt negatieve effecten, behalve meer slapen. Nu jaren later heb ik een tijd lang 5mg gebruikt als basis d[lees meer...]osering. Lager resulteert in psychotische klachten. Op 5mg is t goed te doen, maar zonder Zyprexa heb ik veel meer zin in dingen doen en heb ik meer contact met mn gevoel. Zyprexa vlakt wel af. Heb een tijdje op 2.5mg gezeten, maar dat leidde helaas tot een nieuwe psychose. Zit nu alweer 2 jaar op 12.5mg, en dan merk je de afvlakking wel heel erg. Ben nu aan t overstappen op Dogmatil, om wat meer energie te krijgen. Mijn ervaring met Zyprexa is dat t bijwerkingenprofiel vrij redelijk is, behalve het aankomen en het slapen. De demping beschouw ik maar als normaal voor anti psychotica, maar is wel fors.