Ervaringen met Euthyrox

levothyroxine

Trage schildklier (275 meningen)
Ziekte van Hashimoto (37 meningen)
Schildklier verwijderd (28 meningen)
Snel werkende schildklier (18 meningen)
Ziekte van Graves (8 meningen)

24-12-2019 | Man | 49
Ziekte van Hashimoto
Na lange tijd zoeken uiteindelijk sinds een jaar of 5 probleemloos en stabiel ingesteld op combi euthyrox en cytomel. Maar sinds de nieuwe samenstelling compleet ontregeld en zeer veel bijwerkingen. Bloedwaardes gaan alle kanten uit. Ik slaap niet meer, alles doet zeer. Waarom in vredesnaam toch deze verandering. Terug bij af. Merck besef alsjeblieft dat mensen afhankelijk[lees meer...] hiervan zijn voor hun functioneren en kwaliteit van leven en hou de oude samenstelling in productie.

26-11-2019 | Vrouw | 49
levothyroxine (88)
Ziekte van Hashimoto
Helaas geeft de wijziging in samenstelling van de euthyrox mij veel klachten; erge lusteloosheid , spierpijn, kouwelijk, droge huid, vlak gevoel. Ondanks dat mijn waarden nog steeds goed zijn, lijkt het veel minder werkzaam. Dus hoe krijg ik mijn oude energielevel en goede gevoel weer terug ? Moet ik de dosering ophogen ? Graag advies, want wat is nu [lees meer...]wijsheid ? ?

13-11-2019 | Man | 49
levothyroxine (100ug)
na verandering van samenstelling is het een drama. Kan helemaal weer opnieuw beginnen met het inregelen van mijn schildklier. Nieuwe samenstelling duidelijk minder krachtig en dus krijg ik nu te weinig schildklierhormonen. Extreem koud, droge huid, veel jeuk, slecht slapen, toename gewicht ect.

04-10-2019 | Vrouw | 49
levothyroxine (50ug)
Trage schildklier
3 jaar Euthyrox 25 mg met gewenst resultaat met enkele bijwerkingen. Nieuwe formule sinds 2,5 maand, gevolg? Na enkele weken hondsmoe, geen energie, constant hoofdpijn, gewichtstoename, spierpijn, ... Gisteren bloed laten controleren en vanaf nu moet ik 50 mg innemen, hopelijk zonder al te veel bijwerkingen. Nieuwe formule met identieke werking? Neen, ben ik niet van overt[lees meer...]uigd!

12-12-2021 | Vrouw | 50
levothyroxine (88ug)
Trage schildklier
Nog 1 schildklier na diagnose . Afstellen duurt nu 8 maanden. Nog heb ik het idee dat ik niet verder ben dan dat ik begon. Vooralsnog merk ik geen zichtbaar resultaat.

04-05-2020 | Vrouw | 50
levothyroxine (137ug)
Schildklier verwijderd
sinds de nieuwe samenstelling van Euthyrox, voel ik mij ook anders. Ik slik 137,5 mg per dag. Ik voelde mij eindelijk lekker ook qua energie maar sinds de andere samenstelling(met andere hulpstoffen) niet meer. Mijn energie ging naar beneden, mijn huid en haar waren erg droog en ik voelde mij erg verdrietig. Op een ander middel overstappen kan ook erg tegenvallen dus ik be[lees meer...]sloot op zoek te gaan naar andere mogelijkheden om mij beter te voelen. Er is aangetoond dat mensen met schilklieraandoeningen en zonder schildklier een tekort kunnen hebben aan ijzer en vitamine D(en inderdaad lagere waarden). Deze ben ik gaan slikken. Ook heb ik voor Zink gekozen omdat die mijn stofwisseling bevorderen , mijn immuunsysteem verbeteren en mij door de overgang heen helpen(ja, ook dat komt erbij:),en voilà! Na een maand deze supplementen te hebben genomen, merkte ik verbetering! En het gaat steeds beter, dit samen met regelmaat, goede voeding en veel warm gekookt water drinken. Neem wel een goed merk van deze supplementen(natuurlijke basis)want je wil niet nog meer troep in je lichaam. Ik heb voor de ijzer-floradix, voor de vitamine D-Golden naturals en voor de zink-een zinkmix van AOV nummer 533. Ik hoop dat iemand iets heeft aan deze informatie. succes!

18-03-2022 | Vrouw | 51
levothyroxine (88ug)
Trage schildklier
Halve schildklier weg na diagnose kanker

21-04-2020 | Vrouw | 51
levothyroxine (25ug)
Trage schildklier
Vraag zijn er ook mensen die t langer gebruiken Euthyrox nieuwe samenstelling Waarbij de klachten na langer gebruik zijn verdwenen?

16-01-2020 | Man | 51
levothyroxine (137ug)
Schildklier verwijderd
Sinds de Thyraxcrisis ben ik overgestapt op Euthyrox. Eerst met wisselend succes, mijn TSH schommelde regelmatig onverklaarbaar met alle gevolgen van dien. Nu ben ik ruim 7 weken bezig met Euthyrox de nieuwe samenstelling, en ik moet zeggen, ik voel mij beter. Ik slaap iets beter, meer energie, en geen "watterig"hoofd meer. Kortom....de eerste tekenen zijn prima. Ik ga vol[lees meer...]gende week vrijdag bloedprikken, ik hoop dat mijn gevoel ook uit de waarden in mijn bloed blijken.

24-06-2020 | Vrouw | 52
Trage schildklier
Na wijzigen van de samenstelling van Euthyrox , zonder daarover geïnformeerd te zijn door apotheek/huisarts!, heb ik weer veel klachten: enorme moeheid , slecht slapen (veel dromen), gewichtstoename en somberheid. Deze duren nu een aantal weken en beïnvloeden behoorlijk je dagelijks leven! Hiervoor al van Thyrax moeten overstappen vanwege niet leverbaar meer zijn, naar [lees meer...]eerst ander medicijn dat niet goed werkte, toen naar Euthyrox overgestapt. En iedere keer kost het weer maanden om te wennen en de juiste dosering te vinden met de vele ongemakken die er bij horen die zorgen dat je leven on hold staat

10-02-2020 | Vrouw | 52
Trage schildklier
Ik gebruik euthyrox best een tijdje Nooit problemen De laatste 2 maanden nu klachten, heb het gevoel dat ik moeheid terug komt en hartkloppingen

10-02-2020 | Vrouw | 52
Trage schildklier
Ik gebruik euthyrox nu meer dan 3 jaar nooit bijwerkingen gehad. Sinds dec. Krijg ik meer klachten. Ben aan het uitzoeken of dit door de nieuwe samenstellingen komt of door?

14-10-2019 | Vrouw | 52
Trage schildklier
Oude samenstelling Euthyrox geen klachten meer geeft nieuwe samenstelling wel klachten.

14-10-2019 | Vrouw | 52
Trage schildklier
Bijna 6 weken geleden overgegaan naar de nieuwe euthyrox. Ben niet blij met verandering. Voel mij heel moe, veel spierpijn, gewichtstoename, lijkt soms wel of ik niet helder kan denken en kom dan ook niet uit mijn woorden. Bloed wordt nog getest.

01-04-2021 | Vrouw | 53
Trage schildklier
Wisselende waarden en veel bijwerkingen Ik ben sinds twee jaar heel stijf en moe. Naar reumatoloog vanwege verdenking pmr Uit de scan kwam niets bloedonderzoek na bloedonderzoek er komt niets uit

29-04-2020 | Vrouw | 53
Ziekte van Hashimoto
Nam vroeger met zeer goed resultaat L thyroxine. Na verandering van de samenstelling (wat niet eens meegedeeld werd! Ik heb het aan den lijve moeten ondervinden) kon ik de dosis niet meer geregeld krijgen. Na lang zoeken overgestapt op Euthyrox. Dat ging eerst goed tot de samenstelling ook weer veranderd werd. Het lukt weer niet meer stabiliteit te bekomen. Nu is het opnie[lees meer...]uw zoeken. Dit heeft mij al een aantal jaren van mijn leven bezig gehouden. En het spijtige is dat het echt een grote invloed heeft op dagelijks functioneren. Nog spijtiger is het dat de reacties van medische kant voornamelijk ongeloof zijn en suggesties om je levens of dieet stijl te veranderen. Alsof ik zelf al niet elke weg naar verbetering onderzocht heb. Om hopeloos van te worden. Ik ken mijn lichaam ondertussen al heel goed en ben het beu om zo betuttelend behandeld te worden.