Ervaringen met Levothyroxine tabletten

levothyroxine

Trage schildklier (148 meningen)
Schildklier verwijderd (19 meningen)
Ziekte van Hashimoto (17 meningen)
Snel werkende schildklier (9 meningen)
Ziekte van Graves (6 meningen)
Auto-immuunziekte (0 meningen)

14-06-2023 | Vrouw | 40
levothyroxine (25ug)
Trage schildklier
In april, kreeg ik een nieuwe verpakking. Enkele dagen later voelde ik mij niet lekker. De gedachte van de nieuwe verpakking ging door mij heen. Maar liet het gaan. 2 maanden verder. Heb ik onderzoeken gehad. Dysfunctionele ademhaling gekregen. Benauwd kreeg ik het. Hoofdpijn. Paniek/angst aanvallen. Dat allemaal terugdenkend. Begon het daarmee. Ze zeggen dat ik goed b[lees meer...]en in gesteld. En dat het niet uit moet maken. Dat het nu een nieuwe verpakking is. Toch blijf ik erbij dat het hierdoor komt. En wil eigenlijk graag stoppen. Mijn huisarts, geeft aan. Dat dat op mijn eigen risico is. Daar mag je het dus mee doen. Terwijl ik het heb aangegeven. Over de klachten sindsdien. Ik vraag mij af, of er meer mensen zijn, die dit herkennen. En of, sommige ook zijn gestopt of af gaan bouwen. Met deze dosis van 25 en of dat juist goede resultaten gaf of niet. Want neem ze nu. Maar nu na jaren te hebben geslikt met heel veel tegenzin.

19-08-2017 | Vrouw | 41
levothyroxine (137ug)
Trage schildklier
Sinds gisteren ook weer terug op thyrax duotab. Een jaar lang bezig geweest met opnieuw instellen medicatie. Voelt als een jaar roofbouw plegen op lichamelijk gestel. Direct weer terug gestapt naar Thyrax toen ik vernam dat deze weer op de markt was. Terug op oude innamehoogte.

23-01-2017 | Vrouw | 41
levothyroxine (150ug)
Trage schildklier
Zo! Welkom in realiteit 2017 Thyrax voorraden op helaas, Einde Oefening. Hoi, ik ben 41jaar, moeder van 2 kinderen heb meerdere kwalen vanaf mij 30e jaar, Chronisch ontstoken blaas, immuunaandoening, migraines, eetallergien en een te trage schildklieraandoening. Zo! dat is wel schrikken, vorige week ineens plotsklaps overstappen van thyrax naar Levothroxine. Mijn lijf kwam[lees meer...] in een soort van shock terecht. Ook vreemd.. dat je geen afbouwprogramma voorgekauwd krijgt. Aldus weer een beetje wijzer dat we als consument alles zelf moeten oplossen als het om de gezondheden gaat. Daarvoor is Google bedacht. Natuurlijk, ik had beter moeten weten. bijwerkingen van dit medicijn benauwd, druk op de borst, een hyperactief gevoel, onrustig, slecht slapen, vermoeid, helemaal uit je doen zijn... Shit, daar gaat mijn 2017. Terug naar de huisarts. Zij staan ook met hun gezichten tegen de muur gedrukt door de fabrikanten, onmacht daar gaat hiet hier om, geld en onmacht. De zorgverzekeraars bellen de apothekers op door heel Nederland om de goedkopere produkten aan de patienten aan te bieden. Dan krijg je dit,... rotzooi van de riggel af. Wat is er mis met deze maatschappij..... :( Hadden we dit niet kunnen voorkomen? Of.. hoe kunnen we dit voortaan voorkomen? Morgenvroeg nieuwe start, benieuwd hoe ik op t zusje van Levothyroxine ga reageren. Helaas ben ik te overgevoelig voor alle stofjes en deeltjes, dit weet ik in 2 dagen. Bij een druk op de borst en hartkloppingen heb ik vorige week ook nog paniekaanvallen cadeau gekregen. Heftig! Gelukkig al een verwijskaart van de lieve huisarts naar de internist gekregen voor het geval dat het niet zo goed uitpakt voor me. Wie kan me iets vertellen over Cytomel, want deze schijnt goed uit de test te komen op google. Ik ben een leek hierin, wie kan mij hierbij advies geven of mensen met ervaringen die Cytomel slikken? Is het zo dat niet iedereen het krijgt op recept, via de internist wel? Sterkte allemaal! Groetjes Roosje

14-01-2017 | Vrouw | 42
levothyroxine (150ug)
Snel werkende schildklier
Na meer dan tien jaar aan de thyrax geweest te zijn, moest ik net als zovelen overstappen op de levothyroxine. Eerst dezelfde dosering als de thyrax 175....! Binnen twee weken stond mijn leven op zijn kop. Hartkloppingen, 8 kilo erbij, extreem moe, haaruitval, enz. Eigenlijk wel bijna tien bijwerkingen... mijn leven werd kwalitatief steeds minder. Uiteindelijk wilde de hui[lees meer...]sarts mij eigenlijk naar de cardioloog sturen, maar dat heb ik geweigerd. Hoezo extra kosten maken....Dosering werd verlaagd naar 150, dat was weer ellende... alles weer van voren af aan en de huisarts staat met de rug tegen de muur. Hij weet het ook niet meer en kan me niet helpen. Nu blijk ik ook nog tics/spierkrampen in mijn gezicht heb... dus maandag maar weer met de huisarts overleggen, moedeloos word je ervan.

13-08-2018 | Vrouw | 43
Schildklier verwijderd
Mijn schildklier is deels verwijderd ivm een kwaadaardige tumor. Sinds ik Levothyroxine slik heb ik véél meer energie, voel ik me goed en opgewekt, mijn stoelgang is beter. Ik voel me super! Mijn schildklierwaarden zijn mooi en stabiel en ik heb geen bijwerkingen.

30-01-2023 | Vrouw | 44
Ziekte van Hashimoto
Jaren heb ik enkel Levothyroxine gebruikt maar bleef enorm veel klachten houden. Iemand gaf me de tip om naast mijn huidige medicatie ook Cytomel te gaan gebruiken. Helaas was daarvoor een verwijzing nodig naar de endocrinoloog, de huisarts wil deze medicatie zelf niet voorschrijven. Te specialistisch. Ik ben gestart met een half tablet als aanvulling op mijn medicatie en [lees meer...]zit nu op 1,5 tablet Cytomel en 112 levothyroxine. Ik heb me sinds jaren niet zo geweldig gevoeld. Voor iedereen met Hashimoto adviseer ik een doorverwijzing naar de endocrinoloog om ook te kunnen starten met Cytomel. Je leven zal er totaal door veranderen. Geen "wattig" leven meer en meer kwaliteit van leven. Ik hoop dat ik hiermee mensen mee kan helpen want Cytomel heeft me mijn leven terug gegeven. Succes allemaal! Groetjes Vivian

24-12-2016 | Vrouw | 44
levothyroxine (75)
Trage schildklier
De ervaring van mijn overstap van Thyrax zag ik zonder enig probleem tegemoet, we kunnen wel van te voren problemen maken die er nog niet zijn, maar dat kost onnodige energie.. In de zomer kreeg ik het middel euthyrox dezelfde dosering als thyrax maar had al snel nare bijwerkingen die ik niet thuis kon brengen. Na menig bezoek aan de huisarts en psycholoog omdat ik zulk[lees meer...]e nare gedachten in mijn hoofd had, kwamen wij op het idee dat het wel eens van de euthyrox kon zijn. En jawel drie weken verder, was mijn hoofd een heel stuk rustiger! Wat een opluchting!! Inmiddels had ik Levothyroxine gehad. De eerste twee dagen kon ik wel een gat in de lucht springen, zo heerlijk voelde ik mij. Nu ruim een maand later, ben ik zo beroerd en belabberd, ik dacht eerst aan een griep, maar nu een week verder bedacht ik om eens op internet te speuren en jawel hoor, wat ik daar las, was een verademing! Maagzuur, misselijk, hoofdpijn enorme vermoeidheid, ja dat is wat ik heb.... Na enig gezoek zag ik dat er nog meerdere thyrax vervangers zijn, waaronder Tirosint, dit is een capsule met weinig of geen vulmiddel. Dit ga ik aan mijn huisarts vragen en hopen dat dit snel verbetering geeft, want dit is echt geen grapje!! Sterkte iedereen en beterschap met alle klachten! Goede dagen toegewenst ondanks ziekte en zorgen. Ankie

26-12-2019 | Vrouw | 45
levothyroxine (100ug)
Schildklier verwijderd
Ik voelde me constant ziek en ging er jaar na jaar op achteruit, ondanks de zogenaamde goede waarden. Bleek dat ik moeite had met de conversie naar T3! En ook toen heel wat moeite gehad om hulp te krijgen. Uiteindelijk zelf op Cynomel uitgekomen en hulp geëist. Mijn gezondheid ging er sindsdien zienderogen op vooruit!

17-05-2017 | Vrouw | 45
levothyroxine (125ug)
Trage schildklier
Bijwerkingen: spierpijn, gewrichtspijn, vocht vasthouden, vergeetachtig, hoofdpijn.

03-02-2022 | Man | 47
levothyroxine (100ug)
Trage schildklier
Zoek de oorzaak eerst, ipv symptomen te bestrijden Schandalige eenkennige zorg,

15-02-2017 | Man | 47
levothyroxine (175ug)
Trage schildklier
jarenlang (15 jaar zonder problemen) thyrax gebruikt, omdat de schildklier het niet meer doet, zeer tevreden helaas niet meer leverbaar in Nederland. Na een dramatische overstap naar Euthyrox (ziekenhuisopname met hartritmestoornissen) nu aan de levothyroxine, al 6 weken aan het ophogen met de dosering (thyrax was 150mmg) nu inmiddels op 175 mmg levotheroxine, bloedwaarden[lees meer...] zijn goed zit tegen het maximum aan, echter klachten zoals vermoeidheid blijven (halve dagen werken is echt de max), na inspanning zoals bv uurtje tennissen (rustig aan) slaat de boel op hol en sta ik te kotsen op het toilet. zie nog geen of weinig verbetering, ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat ik weer fit ben.

31-01-2017 | Vrouw | 47
levothyroxine (200ug)
Trage schildklier
Sinds 28 jaar gebruik ik Thyrax i.v.m. ziekte van Hashimoto (erfelijke, auto-immuunziekte). Al jaren 200 microgram per dag, voelde me prima. Per 8 januari 2017 noodgedwongen overgestapt op levothyroxine. Na ca 11 dagen voelde ik me beroerd, net alsof ik van 200 microgram naar 0 was gegaan. Symptomen die horen bij onderdosering. Direct mijn bloed laten nakijken. Bleek een h[lees meer...]ele hoge overdosering te hebben, maximaal. Huisarts was verbaasd over de symptomen die ik beschreef en die eerder horen bij een onderdosering. Maar in de praktijk waren al meer mensen geweest die hetzelfde hadden ervaren. Ik stap nu over op Euthyrox. Laten we hopen dat dat wel gaat werken en dat hier niet ook een tekort aan ontstaat. Ik vind het trouwens zonde dat je bij het overstappen naar een nieuw medicijn direct zoveel krijgt voorgeschreven (ik voor 3 maanden). Nu lever ik na twee weken het restant in bij de apotheker en ik vraag me af of ze dit opnieuw kunnen uitleveren of verplicht moeten vernietigen. Zo krijg je vanzelf tekorten... Ik wens iedereen die ook zoveel last ervaart van de overstap naar andere schildkliermedicijnen veel sterkte en hoop voor iedereen die blij was met Thyrax dat het weer snel op de markt komt. Ik hoop ook dat de minister dit leest.

06-01-2017 | Vrouw | 47
Hypoparathyreoïdie
Na 14 jaar Thyrax moest ook ik in november 2016 overstappen op dit medicijn. Na 2 weken heb ik de huisarts al gebeld of ik a.u.b. weer bloed mocht prikken. Ik had hartkloppingen, verschrikkelijke hoofdpijn, zweten en ik slaap sindsdien ontzettend slecht. Ik was veel te hoog ingesteld. Maar ook de verlaging van 150 naar 137 had nauwelijks effect op mijn bloedwaarden. Nog s[lees meer...]teeds hartkloppingen en heel slecht slapen. Ondertussen functioneer ik nauwelijks meer. Na 5 weken weer een verlaging. Nu naar 112. Het is nogal wat. Van Thyrax 150/175 en nu naar 112 met dit medicijn. Daarnaast slaat mijn hart zo op hol dat ik er bètablokkers bij heb gekregen. Ik hoop dat ik snel weer ingesteld raak. :(

31-12-2020 | Vrouw | 48
levothyroxine (75ug)
Ziekte van Graves
Door een zeer lakse internist werd de doses niet goed bijgesteld waardoor ik in de eerste twee maanden van het gebruik van Levothyroxine (samen met Strumazol) 12 kg ben aangekomen. Mijn voeten en enkels waren zo ongelooflijk opgezwollen dat ik mijn schoenen bijna niet meer aankon en mijn sokken in mijn enkels sneden. Qua stemming had ik alleen standje 'chagrijnig' of stand[lees meer...]je 'huilen'. Verschrikkelijk vond ik deze periode, blij dat ik het maar een jaar hoefde te slikken. Tot nu dan.

11-09-2018 | Vrouw | 48
levothyroxine (200ug)
Trage schildklier
Ik krijg sinds 2.5 jaar thyrax. Voorheen geen klachten gehad. Voor iets anders naar het zkh geweest en daar ontdekten ze dat ik een te trage schildklierfunctie heb. Nadat ik thyrax ging gebruiken ben ik ook voor vermoeidheid naar de huisarts geweest. Daarvoor krijg ik nu B12-injecties. Maar ik ben hem nu een aantal keren vergeten in te nemen deze week en merk dat ik veel m[lees meer...]eer energie heb. Ik ga in overleg met de huisarts of ik hem ook echt nodig heb. Ze zijn zo snel met medicijnen geven tegenwoordig...

04-02-2018 | Man | 48
levothyroxine (25ug)
Hypothyreoïdie
Sinds start medicatie gaat het alleen maar slechter met mijn gezondheid. Nog vermoeider, verdere afname stemming, toename spanning, huidproblemen (acne). Al met al een algeheel gevoel van malaise. Ik ben dan ook gestopt met dit middel omdat het alleen maar een averechts effect op mijn gezondheid heeft. Ik ga na overleg met de specialst Tirosint proberen. Hopelijk werkt dit[lees meer...] merk voor mij beter.