Ervaringen met Levothyroxine tabletten

levothyroxine

Trage schildklier (148 meningen)
Schildklier verwijderd (19 meningen)
Ziekte van Hashimoto (17 meningen)
Snel werkende schildklier (9 meningen)
Ziekte van Graves (6 meningen)
Auto-immuunziekte (0 meningen)

09-06-2017 | Vrouw | 5
levothyroxine (175ug)
Trage schildklier
Mijn dochtertje van vijf is ontzettend aangekomen het afgelopen jaar rondom haar buik en bovenbenen en in haar gezicht. Pas toen ik hoorde dat thyrax weer op de markt was, viel het kwartje; deze medicatie heeft gewoon niets voor haar gedaan. Ze werd steeds weer opgehoogd maar zonder resultaat. Toen direct gezegd dat ik weer terug wilde naar thyrax, endocrinoloog had nog[lees meer...] geen andere patiëntjes teruggezet. Apotheek bevestigde echter onmiddellijk dat veel meer patiënten hier last van hadden. Ik hoop dat mijn dochter nu snel weer in juiste verhouding komt en weer beter kan bewegen daardoor. Het is gewoon zielig zo bol. :(

17-11-2016 | Vrouw | 12
levothyroxine (75ug)
Ziekte van Hashimoto
Mijn dochter heeft na een jaar Thyrax te hebben geslikt , in april 2016 de overstap naar Levothyroxine Teva gemaakt. Ik was erg bang voor problemen met het weer goed instellen vd dosis etc. Gelukkig heb ik mij voor niets zorgen gemaakt; de overstap is zonder problemen verlopen!

25-07-2017 | Vrouw | 20
levothyroxine (25ug)
Trage schildklier
Ik was al een tijdje moe en dacht van ja dat zal wel over gaan, maar het bleef. Toen ben ik eind vorig jaar naar de huisarts gegaan en die zei dat ik een traag werkende schildklier heb. Ik neem nu 2 tabletten per dag van 25 milligram van Levothyroxine in en voel mij goed, niet meer moe. Ik wil weer alles doen, ga zelfs wandelen of iets anders doen wat ik leuk vind. Voordat[lees meer...] ik die tablet slikte, deed ik niks, had ik nergens zin in en nu ben super blij met die tabletten. Het liefst zou ik ze niet innemen, maar moet eerlijk zeggen ze doen het goed. Dit was mijn ervaring. Hoop jullie overtuigd te hebben. Tot de volgende keer, als je vraag heb stel ze maar.

24-09-2019 | Vrouw | 22
Ziekte van Hashimoto
Levothyroxine geeft meer bijwerkingen dan dat het helpt. 1.5 jaar geleden Hashimoto vastgesteld (tsh 291 en ft4 <0.1). Had eigenlijk geen klachten, behalve een gezwollen schildklier (tot verbazing van ha). Doorgestuurd naar internist en moest medicatie met 0.12 per week opbouwen tot 100 mcg. Na een maand last van duizeligheid, hoofdpijn, vermoeidheid en concentratie[lees meer...]problemen. Internist dacht dat het door opbouwen kwam. 3 mnd later controle bij de internist, waardes waren normaal. Na een half jaar nog niet beter, doorgestuurd naar kno arts (onderzoek evenwichtsorgaan) en later naar neuroloog. Kwam niets uit. Sinds een half jaar last van drukkend en pijnlijk gevoel achter ogen, sinds 3 mnd wazig zien. Bleek bij optometrist met rechteroog 50% en met linkeroog 45% te zien met de goede sterkte. Ik zag altijd 100% met beide ogen. Blijkt dat ik opeens net genoeg zie om auto te rijden. Moet daarom voldende mnd naar oogarts, ben benieuwd wat daar uit komt. 1.5 jaar na het beginnen met de medicijnen voel ik me slechter dan zonder. Het liefste neem ik de medicijnen niet meer in, maar dat lijkt me ook geen goed plan Zijn er mensen die dezelfde ervaringen hebben?

06-08-2017 | Vrouw | 25
Trage schildklier
19 juli na heel lang traject van onderzoeken, eindelijk tot de conclusie gekomen dat de schildklier te traag werkt. De hypofyse maken genoeg tot zelfs teveel tsh aan, ondanks dat scheid de schildklier alsnog te weinig hormoon uit. 21 juli gelijk begonnen met 25mg Levothyroxinenatrium, en 28 juli alweer terug bij de huisarts geweest. Ging er eigenlijk vanuit dat de moeheid [lees meer...]wel wat beter zou worden na het slikken van dit medicijn, maar in tegendeels. Ben in deze week nog erger beroerd en vermoeid geweest dan in de periode dat ik nog niet wist wat er aan de hand was met me. Nu op aanraden van de huisarts een dubbele dosis gaan nemen, want het kon niet dat ik zo vermoeid was door dit medicijn. 2 dagen van deze week even wat meer energie en bijna geen last gehad van klachten. maar lig nu alweer een paar dagen doodmoe op bed, hoofdpijn, kom nergens meer aan toe zo beroerd. Dinsdag 8 augustus dus weer terug naar de huisarts, had goede hoop met dit medicijn dat het goed zou komen, maar het lijkt wel of de klachten steeds erger worden.

15-09-2018 | Vrouw | 26
levothyroxine (100)
Ziekte van Hashimoto
i.v.m. kinderwens naar de gynaecoloog gegaan, blijkbaar een te traag werkende schildklier. Heb nu 2 strips van ieder 30 stuks ingenomen, 1 maal per dag op nuchtere maag, dus in totaal 60 stuks. Qua vermoeidheid merk ik nog geen verbetering. Qua afvallen o.i.d. merk ik ook nog niets. Mijn bloedwaardes waren nu goed, zelfs van (schrikbarend) hoog, naar nu binnen de norm[lees meer...]. Hoef pas in december terug te komen voor controle. Hopelijk gaat het met de vermoeidheid beter de komende periode. Nog even afwachten.

21-02-2022 | Vrouw | 27
Trage schildklier
Ik ben er sinds 2 jaar achter dat ik een te trage schildklier heb, het begon nadat ik ontdekte dat mijn schildklier heel erg was opgezet en ik veel bij behorende klachten had. Naar de internist gegaan, bloed geprikt (waardes veel te hoog) ... uiteindelijk medicijnen gekregen. Ik begon met euthyrox 75 dit was een hell.. hele dag duizelig misselijk hoofdpijn moe & een opgebl[lees meer...]azen gevoel. Nadat ik 5 x naar de huisarts ben geweest met mijn klachten(aangezien mijn waardes inmiddels goed waren), besloot hij toch thyrax voor te schrijven, dit ging veel beter en de klachten verdwenen langzaam. Nu na 1 jaar ben ik weer terug bij af, weer vreselijke hoofdpijn, duizeligheid en super moe. Ik weet echt niet meer wat ik hier mee aan moet want mijn waardes zijn prima. heeft iemand hier ervaring mee?? want een dokter neemt je totaal niet serieus ...

14-02-2022 | Vrouw | 27
Ziekte van Hashimoto
Inderdaad, ik lees veel van dezelfde ervaringen als de mijne. Geconstateerd met een lage T4 tijdens mijn zwangerschap... De dokter doet niet eens moeite om uit te leggen waarop dit kan wijzen. Gewoon even wat pilletjes nemen, dat is het beste voor jezelf en je kind. Ondertussen daalt mijn schildklierhormoon maar. Tijdens mijn tweede zwangerschap denkt de gynaecoloog er toc[lees meer...]h eens aan om te kijken of ik geen antistoffen heb. Hoge antistoffen, lage T4 en hoge TSH. Dan naar de dokter om uitleg te vragen (de informatie over antistoffen heb ik via correspondentie tussen de artsen gelezen, niemand doet de moeite om de patiënt te informeren). Volgens de dokter heb ik gewoon een beetje een probleem met een trage schildklier, komt heel vaak voor. Gewoon even pilletjes nemen en dan komt het wel goed. Ik ga naar een andere arts, ja, je hebt Hashimoto... Waarom die eerste arts en gynaecoloog dat niet kunnen zeggen tegen mij blijft voor mij een raadsel. Om thyreoditis uit te sluiten tijdens de zwangerschap lijkt mij maar ook dat mogen ze wel eens zeggen en mijn baby is ondertussen al een jaar dus tijd genoeg om dat aan je patiënt te melden lijkt mij. Ik had een enorme goiter, ben daar zelf achter gekomen, geen enkele arts die dat controleerd. Ik nam 50 mcg, was dat te hoog, verlaagd naar 25. Ik ben zelf aan de slag gegaan om de goiter weg te krijgen via spirulina, blaaswier, etc. Goiter was gekrompen en ik voelde me vele beter. Opnieuw gemeten, was mijn TSH verviervoudigd en mijn T4 nog lager dan zonder medicatie. Ik zit nu terug aan 50, extreem veel last van draaierigheid, hoofdpijn, moeite met inslapen... Leuk, aangename medicatie. Zeker als je nog maar 27 jaar bent...

27-09-2018 | Vrouw | 28
levothyroxine (25ug)
Hyperthyreoïdie
In feb. van 2018 naar de dokter gegaan ivm aanhoudende diarree. Waar ik dacht iets vekeerds te hebben gegeten en even snelle hulp nodig te hebben van de huisarts. Na weken van continu (uit het niets, soms na vet eten) diarree, het steeds meer moe worden (alle "extra" activiteiten al geschrapt 1 voor 1 als; sociale contacten, sporten, uitjes etc.) weer terug naar de dokte[lees meer...]r in april 2018. Bloedprikken, alles lijkt inorde alleen de vitamine D niet. Mag ik bijslikken met tabletjes van de drogisterij, dit is voldoende. in aug. 2018 weer terug naar de dokter ontzettende pijnlijke/vermoeide benen. Kan niet meer goed staan. Kan niet meer 5 dagen achter elkaar werken. Ga van 32 uur tijdelijk naar 17. En zelfs dit met moeite. Dan komt de diagnose schildklier gaat te traag. Lichtelijk vertraagd medicijnen zijn niet nodig. Een week na de diagnose weer bij de dokter, kan nog steeds niet goed lopen/staan. Alles in mn benen vooral brand/trilt alsof ik uren en uren heb gestaan/gelopen. Nu krijg ik toch medicijnen. Ik moet nog 2 weken werken (3 dagen 17 uur) tot aan mn vakantie. De laatste twee weken zit ik de dagen die ik moet werken (ben inmiddels ook aan de medicijnen) met een plastictasje en een extra schone onderbroek in mn zak in de tram. Zo'n last heb ik van maag en darmen. Bij inspanning tril ik (vooral mn handen) en zweet ik ontzettend (ik ruik mezelf onwijs). Na een hele "stille" vakantie (2,5 week achter de rug, nu het laatste weekend in) vandaag naar de stad om te kijken of "het gaat". Hiervoor niet verder buiten geweest van huis dan 100 tot 200m. Ik ben bang. Bang dat ik "ineens moet spugen of poepen". Ik word onzeker van mijn eigen angst. Dit ben ik niet. Ik deed alles alleen. Ik zou zelfs nog alleen koffie drinken of dineren als dat zo uitkomt. Nu zit ik met zwetende handen in de tram en heb ik een paniek aanval zodra ik uitstap in de stad. Mijn partner helpt me kalmeren en na +- 2 uurtjes( op 20min. van huis) is het mooi geweest en gaan we naar huis. Ik ben kapot. Mijn benen zijn heel erg moe en trillen en branden als een malle. Het lijkt op spierpijn maar het is het niet (denk ik). Help ik wil mijn leven terug. Herkent iemand zich hierin?

04-02-2017 | Vrouw | 30
levothyroxine (150ug)
Trage schildklier
Ik ben zeer tevreden over dit medicijn. Geen bijwerkingen. Ben goed afgesteld. Ik herken mij niet in eerder genoemde ervaringen/bijwerkingen over dit medicijn.

27-02-2018 | Vrouw | 31
levothyroxine (75ug)
Trage schildklier
Het enige positieve van dit middel is dat ik dankzij de schildklierhormonen wel weer beter sliep dan zonder (dit was mijn eerste ervaring met schildkliermedicatie), maar zodra het de goede kant op ging met verhogen kreeg ik diarree, paniekaanvallen, hartkloppingen. Heel enge dingen die ik nog nooit eerder in mijn leven had gehad. Gezien ik er erg gevoelig voor was met de a[lees meer...]rts besloten kwart tabletjes te gebruiken voor ophogen destijds, maar dat is wel lastig breken.

04-05-2017 | Vrouw | 31
levothyroxine (125ug)
Schildklier verwijderd
Na 20 jaar stabiel te zijn geweest met Thyrax Duotab moest ik afgelopen half jaar er ook aan geloven: overstappen op deze tabletten. Mijn TSH waarden daalden direct (dus ik bleek opeens een te hoge dosis te hebben). Ik voel me draaierig, emotioneel, faible, instabiel en vermoeid. Op het moment dat ik dus eigenlijk de dosis van dit medicijn zou moeten aanpassen (minder slik[lees meer...]ken), vanwege alle bijwerkingen, bleek de DuoTab weer verkrijgbaar te zijn. Sinds gisteren slik nu de DuoTab weer. Ik ga het zien of ik weer terug kan naar de stabiliteit die ik al jaren heb gehad of dat de boel nu goed door de war is en ik mijn dosering alsnog moet gaan aanpassen.

10-05-2020 | Vrouw | 36
Ziekte van Hashimoto
Heb nooit problemen gehad met mijn schildklier. Toen ik zwanger werd plotseling moest ik schildklier tablet l thyroxin nemen omdat mijn schildklier was traag werkend.. ze zeggen dat ik Hashimoto heb..volgens mij heb helemaal niks endocrynoloog meteen over levenslang medicatie gesproken.. Voor mijn en mijn baby gezondheid begon ik om de medicatie nemen. Spijtig mijn d[lees meer...]ochter levenloos geboren ( wegens een dom fout) Toen ik besloten stoppen met allerlei medicatie slikken. Mijn schildklierwaarde was goed.. Endokrinoloog zei:als ik zwanger wil ik nog eens worden, moet ik de tabletten nemen. Heb echt serious kinderwens.. dus ongeveer 2 maanden geleden weer begonnen met l thyroxin. Nu heb erg bijwerkingen.. - slaaploosheid -angst -paniek aanvallen ( daar door krijg ik soms geen lucht) -dagelijks hoofdpijn -haaruitval -pijn in mijn borstkast -warmte en dan koud -zweten Ik wil van die medicatie af.. ik voel de me veelste beter zonder.. zelf heb ik nooit klachten gehad. Wat moet ik doen?? Ik vertrouw niet in doktors..tegenwoordig ze willen meteen met pillen volproppen.

25-01-2018 | Man | 36
levothyroxine (125ug)
Trage schildklier
buikkramp, onregelmatige hartslag, overslaand hart, spierkrampen, misselijk

04-07-2023 | Vrouw | 38
Trage schildklier
Begonnen met Levothyroxine ongeveer 2 jaar geleden tijdens zwangerschap - een snufje van 25 mg. Na zwangerschap opgehoogd van 25 naar 50mg, bleef moe, aankomen, dacht dat het door een jong kindje kwam, maar afgelopen mei opgehoogd naar 100 mg omdat de waardes toch steeds ‘op het randje waren.’ Na ongeveer 6/7 weken van de laatste ophoging, hele nare bijwerkingen, hele erg[lees meer...]e spierspanningen in benen en handen/armen,(‘s nachts) veel zweten, opgejaagd gevoel, opgezwollen handen en voeten, maar de waardes waren wel goed . Naar huisarts gegaan - besloten om tijdelijk te stoppen, na aanleiding van gesprek met internist/ endocrinoloog. Morgen eerste dag zonder, ik zal schrijven wat mijn bevindingen zijn. Ik wilde zelf al eerder stoppen omdat ik voel dat mijn lichaam het na de zwangerschap nu zelf aan het oplossen is. Ik raad ook iedereen als je dit gevoelt hebt, het blijven aankaarten bij huisarts.

14-11-2016 | Vrouw | 39
levothyroxine (0.175)
Trage schildklier
Al twintig jaar Thyrax geslikt. Noodgedwongen dus met Thyrax moeten stoppen. Huisarts schreef alleen maar recept uit, apotheek gaf me Levothyroxine Teva. 6 wkn geleden bloed geprikt, waardes te laag, extra pillen erbij. 0,15 nog van Thyrax. 0,025 van Levothyroxine. 6 weken later (afgelopen vrijdag) weer bloedgeprikt. Vanochtend gebeld voor uitslag, nu werkt Mn schildklier [lees meer...]te traag. Per morgenvroeg alleen nog 0,15 slikken van levothyroxine. Over vier wkn weer bloedprikken. Mijn eerste reactie op levothyroxine was van ene op andere dag zeer emotioneel. Herkent iemand mijn verhaal?