Levothyroxine tabletten

levothyroxine

Trage schildklier (129 meningen)
Schildklier verwijderd (17 meningen)
Ziekte van Hashimoto (10 meningen)
Snel werkende schildklier (9 meningen)
Ziekte van Graves (3 meningen)
Auto-immuunziekte (0 meningen)

Thyrax Duotab (843 meningen)
Euthyrox (318 meningen)
Tirosint (43 meningen)
Cytomel (29 meningen)
Eltroxin (8 meningen)

09-06-2017

Trage schildklier

Mijn dochtertje van vijf is ontzettend aangekomen het afgelopen jaar rondom haar buik en bovenbenen en in haar gezicht. Pas toen ik hoorde dat thyrax weer op de markt was, viel het kwartje; deze medicatie heeft gewoon niets voor haar gedaan. Ze werd steeds weer opgehoogd maar zonder resultaat. Toen direct gezegd dat ik weer terug wilde naar thyrax, endocrinoloog had nog[lees meer...] geen andere patiëntjes teruggezet. Apotheek bevestigde echter onmiddellijk dat veel meer patiënten hier last van hadden. Ik hoop dat mijn dochter nu snel weer in juiste verhouding komt en weer beter kan bewegen daardoor. Het is gewoon zielig zo bol. :(
17-11-2016

Ziekte van Hashimoto

Mijn dochter heeft na een jaar Thyrax te hebben geslikt , in april 2016 de overstap naar Levothyroxine Teva gemaakt. Ik was erg bang voor problemen met het weer goed instellen vd dosis etc. Gelukkig heb ik mij voor niets zorgen gemaakt; de overstap is zonder problemen verlopen!
20-09-2016

Trage schildklier

Per augustus moest ik spontaan overstappen van Thyrax op Levothyroxide Teva/natrium in verband met tekort van Thyrax (dit medicijn gebruikte ik al sinds 2007 zonder enige problemen). Sindsdien voel ik me niet prettig. Steeds vaker last van stemmingswisselingen, overmatig transpireren, lusteloos & extreem vermoeid. Met als gevolg dat elke daginvulling me erg veel energie ko[lees meer...]st & ik aan het einde van de dag totaal ben uitgeput. Helaas bestaat er voor mij ook geen mogelijkheid om over te stappen op euthyrox (andere variant van medicatie) omdat ik hiervan enorme hoofdpijn krijg. Ik ben eerlijk gezegd ten einde raad & ik hoop dat er snel weer voldoende thyrax op de markt is, zodat ik weer terug kan naar het oude vertrouwde medicijn.
25-07-2017

Trage schildklier

Ik was al een tijdje moe en dacht van ja dat zal wel over gaan, maar het bleef. Toen ben ik eind vorig jaar naar de huisarts gegaan en die zei dat ik een traag werkende schildklier heb. Ik neem nu 2 tabletten per dag van 25 milligram van Levothyroxine in en voel mij goed, niet meer moe. Ik wil weer alles doen, ga zelfs wandelen of iets anders doen wat ik leuk vind. Voordat[lees meer...] ik die tablet slikte, deed ik niks, had ik nergens zin in en nu ben super blij met die tabletten. Het liefst zou ik ze niet innemen, maar moet eerlijk zeggen ze doen het goed. Dit was mijn ervaring. Hoop jullie overtuigd te hebben. Tot de volgende keer, als je vraag heb stel ze maar.
06-08-2017

Trage schildklier

19 juli na heel lang traject van onderzoeken, eindelijk tot de conclusie gekomen dat de schildklier te traag werkt. De hypofyse maken genoeg tot zelfs teveel tsh aan, ondanks dat scheid de schildklier alsnog te weinig hormoon uit. 21 juli gelijk begonnen met 25mg Levothyroxinenatrium, en 28 juli alweer terug bij de huisarts geweest. Ging er eigenlijk vanuit dat de moeheid [lees meer...]wel wat beter zou worden na het slikken van dit medicijn, maar in tegendeels. Ben in deze week nog erger beroerd en vermoeid geweest dan in de periode dat ik nog niet wist wat er aan de hand was met me. Nu op aanraden van de huisarts een dubbele dosis gaan nemen, want het kon niet dat ik zo vermoeid was door dit medicijn. 2 dagen van deze week even wat meer energie en bijna geen last gehad van klachten. maar lig nu alweer een paar dagen doodmoe op bed, hoofdpijn, kom nergens meer aan toe zo beroerd. Dinsdag 8 augustus dus weer terug naar de huisarts, had goede hoop met dit medicijn dat het goed zou komen, maar het lijkt wel of de klachten steeds erger worden.
15-09-2018

Ziekte van Hashimoto

i.v.m. kinderwens naar de gynaecoloog gegaan, blijkbaar een te traag werkende schildklier. Heb nu 2 strips van ieder 30 stuks ingenomen, 1 maal per dag op nuchtere maag, dus in totaal 60 stuks. Qua vermoeidheid merk ik nog geen verbetering. Qua afvallen o.i.d. merk ik ook nog niets. Mijn bloedwaardes waren nu goed, zelfs van (schrikbarend) hoog, naar nu binnen de norm[lees meer...]. Hoef pas in december terug te komen voor controle. Hopelijk gaat het met de vermoeidheid beter de komende periode. Nog even afwachten.
27-09-2018

Hyperthyreoïdie

In feb. van 2018 naar de dokter gegaan ivm aanhoudende diarree. Waar ik dacht iets vekeerds te hebben gegeten en even snelle hulp nodig te hebben van de huisarts. Na weken van continu (uit het niets, soms na vet eten) diarree, het steeds meer moe worden (alle "extra" activiteiten al geschrapt 1 voor 1 als; sociale contacten, sporten, uitjes etc.) weer terug naar de dokte[lees meer...]r in april 2018. Bloedprikken, alles lijkt inorde alleen de vitamine D niet. Mag ik bijslikken met tabletjes van de drogisterij, dit is voldoende. in aug. 2018 weer terug naar de dokter ontzettende pijnlijke/vermoeide benen. Kan niet meer goed staan. Kan niet meer 5 dagen achter elkaar werken. Ga van 32 uur tijdelijk naar 17. En zelfs dit met moeite. Dan komt de diagnose schildklier gaat te traag. Lichtelijk vertraagd medicijnen zijn niet nodig. Een week na de diagnose weer bij de dokter, kan nog steeds niet goed lopen/staan. Alles in mn benen vooral brand/trilt alsof ik uren en uren heb gestaan/gelopen. Nu krijg ik toch medicijnen. Ik moet nog 2 weken werken (3 dagen 17 uur) tot aan mn vakantie. De laatste twee weken zit ik de dagen die ik moet werken (ben inmiddels ook aan de medicijnen) met een plastictasje en een extra schone onderbroek in mn zak in de tram. Zo'n last heb ik van maag en darmen. Bij inspanning tril ik (vooral mn handen) en zweet ik ontzettend (ik ruik mezelf onwijs). Na een hele "stille" vakantie (2,5 week achter de rug, nu het laatste weekend in) vandaag naar de stad om te kijken of "het gaat". Hiervoor niet verder buiten geweest van huis dan 100 tot 200m. Ik ben bang. Bang dat ik "ineens moet spugen of poepen". Ik word onzeker van mijn eigen angst. Dit ben ik niet. Ik deed alles alleen. Ik zou zelfs nog alleen koffie drinken of dineren als dat zo uitkomt. Nu zit ik met zwetende handen in de tram en heb ik een paniek aanval zodra ik uitstap in de stad. Mijn partner helpt me kalmeren en na +- 2 uurtjes( op 20min. van huis) is het mooi geweest en gaan we naar huis. Ik ben kapot. Mijn benen zijn heel erg moe en trillen en branden als een malle. Het lijkt op spierpijn maar het is het niet (denk ik). Help ik wil mijn leven terug. Herkent iemand zich hierin?
25-09-2016

Trage schildklier

Jarenlang Thyrax geslikt, ging super goed tot het gedoe van de fabrikant. Eerst kreeg ik nog wel de thyrax maar dan andere pilletje waarvan ik een halve moest hebben, prima zou je denken. Na 6 weken moest ik bloed prikken en volgens hun waren mijn waarden te hoog, terwijl ik jarenlang dezelfde dosis slik, ik had nergens last van dus ik had zoiets van vind het wel best zo. [lees meer...] Tot ik 10 dagen geleden te horen kreeg dat nu alle thyrax op zou zijn en ik over moest stappen naar levothyroxine, ik had al slechte ervaringen gehoord dus ik was niet bepaald enthousiast. En nu snap ik de slechte ervaringen, ik heb me sinds jaren nog nooit zo belabberd gevoelt, inmiddels zijn we 10 dagen verder en ik voel me een ander persoon, ik ben constant moe, ik ga moe naar bed en ik word moe wakker, alsof er mist in mn hoofd zit die niet wil opklaren, ik heb de hele dag door hoofdpijn, paracetamol slikken werkt niet, ik blijf hoofdpijn houden. Mijn humeur veranderd steeds, dan ben ik vrolijk en ineens zit ik in een dip. Nou heb ik een prikkelbare darm syndroom maar het ging ontzettend goed met mijn stoelgang, ik slik magnesium kauwtabletten van de apotheek ( correctie ook dat is tijdelijk niet leverbaar dus slikte, nu zit ik aan dure capsules van de DA) maar sinds het overstappen heb ik last van obstipatie, opgezette buik, gewichtstoename, van 57 kg naar 60 kg in nog geen twee weken tijd, ben weer terug bij af. Ik kan me slecht concentreren, mijn hoofd is een gigantische warboel, alsof er een wervelwind in mn hoofd raast. Nou weet ik dat een huisarts of apotheek er weinig aan kan doen dat de thyrax niet leverbaar is, maar ze doen zo laks, alsof het overstappen naar een andere medicijn fluitje van een cent is, ik moet over 6 weken bloed prikken maar ik vraag me af of het niet eerder kan? dit nog eens 4 weken moeten doorstaan, pfff.
04-02-2017

Trage schildklier

Ik ben zeer tevreden over dit medicijn. Geen bijwerkingen. Ben goed afgesteld. Ik herken mij niet in eerder genoemde ervaringen/bijwerkingen over dit medicijn.
31-08-2016

Schildklier verwijderd

pijn in mijn middenrif, beroerd de eerste 3 dagen , last van mijn maag. vermoeidheid en gewrichtspijn. het lijkt alsof die klachten minder worden, maar ben nog niet van mijn gewrichtspijn af.
27-02-2018

Trage schildklier

Het enige positieve van dit middel is dat ik dankzij de schildklierhormonen wel weer beter sliep dan zonder (dit was mijn eerste ervaring met schildkliermedicatie), maar zodra het de goede kant op ging met verhogen kreeg ik diarree, paniekaanvallen, hartkloppingen. Heel enge dingen die ik nog nooit eerder in mijn leven had gehad. Gezien ik er erg gevoelig voor was met de a[lees meer...]rts besloten kwart tabletjes te gebruiken voor ophogen destijds, maar dat is wel lastig breken.
04-05-2017

Schildklier verwijderd

Na 20 jaar stabiel te zijn geweest met Thyrax Duotab moest ik afgelopen half jaar er ook aan geloven: overstappen op deze tabletten. Mijn TSH waarden daalden direct (dus ik bleek opeens een te hoge dosis te hebben). Ik voel me draaierig, emotioneel, faible, instabiel en vermoeid. Op het moment dat ik dus eigenlijk de dosis van dit medicijn zou moeten aanpassen (minder slik[lees meer...]ken), vanwege alle bijwerkingen, bleek de DuoTab weer verkrijgbaar te zijn. Sinds gisteren slik nu de DuoTab weer. Ik ga het zien of ik weer terug kan naar de stabiliteit die ik al jaren heb gehad of dat de boel nu goed door de war is en ik mijn dosering alsnog moet gaan aanpassen.
01-08-2016

Ziekte van Hashimoto

Op dit moment voel ik me erg vermoeid en ben ik niet vooruit te branden. Sinds een aantal weken ben ik overgestapt op Levothyroxine in plaats van Thyrax en wilde ik weten wat de ervaringen zijn van andere mensen. Van wat ik hier lees, word ik niet blij. Graag wil ik een ieder verzoeken deel te nemen aan het onderzoek van NIVEL naar de gevolgen van de overstap naar een ande[lees meer...]r schildklier medicijn (zie de website van SON). Ook ik was naar jaren gedurende een erg lange periode goed ingesteld. Uiteraard hoop ik zo dat de effecten gering zijn, maar zoals ik me nu voel, functioneer ik niet. Klachten; met name vermoeidheid en lusteloosheid, soms hartkloppingen, spierpijn, verminderde concentratie, gewichtstoename, droge mond en dorst. Daarnaast heb ik ineens allemaal kleine rode jeukende bultjes op mijn lichaam? Is er iemand die dit herkent?
25-01-2018

Trage schildklier

buikkramp, onregelmatige hartslag, overslaand hart, spierkrampen, misselijk
13-07-2016

Hypothyreoïdie

Een aantal weken geleden gedwongen overgezet naar levothyrine van teva. Ik voelde me eerst erg goed en energiek maar de afgelopen vier weken voelde ik me langzaam steeds slechter worden. In combinatie met mijn werk als zelfstandig ondernemer gecombineerd met een gezin denk je eerst dat de symptomen duiden op stress/ burnout. Maar ik ga morgen bloed prikken want ik denk[lees meer...] toch dat het aan de omzetting ligt.
14-11-2016

Trage schildklier

Al twintig jaar Thyrax geslikt. Noodgedwongen dus met Thyrax moeten stoppen. Huisarts schreef alleen maar recept uit, apotheek gaf me Levothyroxine Teva. 6 wkn geleden bloed geprikt, waardes te laag, extra pillen erbij. 0,15 nog van Thyrax. 0,025 van Levothyroxine. 6 weken later (afgelopen vrijdag) weer bloedgeprikt. Vanochtend gebeld voor uitslag, nu werkt Mn schildklier [lees meer...]te traag. Per morgenvroeg alleen nog 0,15 slikken van levothyroxine. Over vier wkn weer bloedprikken. Mijn eerste reactie op levothyroxine was van ene op andere dag zeer emotioneel. Herkent iemand mijn verhaal?

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (510) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum