Ervaringen met Levothyroxine tabletten

levothyroxine

Trage schildklier (148 meningen)
Schildklier verwijderd (19 meningen)
Ziekte van Hashimoto (17 meningen)
Snel werkende schildklier (9 meningen)
Ziekte van Graves (6 meningen)
Auto-immuunziekte (0 meningen)

22-02-2017 | Vrouw | 52
levothyroxine (125ug)
Trage schildklier
Vanaf ik gedwongen overstapte van thyrax naar levothyroxine last van brandend maagzuur, eerst had ik er niet bij nagedacht dat het daardoor kwam, omdat ik ervanuit ging dat ik geen klachten zou krijgen. En vaker dan normaal hoofdpijn. Gebruikte 0,150 mg thyrax en ging dus ook naar 150 microgram levo. Is ondertussen 3 keer verlaagd en heb net weer bloed geprikt, ben benieuw[lees meer...]d. Maagzuur word ondertussen steeds erger, huisarts denkt dat dit komt omdat de waardes nog niet goed zijn, maar ik denk dat ik niet tegen levothyroxine kan. Slik er nu omeprazol bij voor het maagzuur anders is het niet te doen. Toch te zot voor woorden, baal enorm. Ik zou het liefst weer thyrax willen, maar of dat nog weer terug komt? Ga denk ik bij de apotheek vragen om iets anders, Tirosint ga ik maar eens vragen, lees je meer goede dingen over dan Levothyroxine.

05-01-2017 | Vrouw | 52
levothyroxine (25ug)

10-11-2016 | Vrouw | 52
Trage schildklier
Jaren Thyrax gehad werkte prima nu het nieuwe medicijn. En ik voel me beroerd.Eerst had ik Levotyroxinenatrium 100 microg. en een tablet van 0,025 mg erbij, maar ik kreeg hartklopping en hoofdpijn 0,025 mg eraf, maar ik voel me met de dag zieker worden. Ik heb last van vermoeidheid, prikkelbaar, slecht slapen, droge huid, zweten, misselijk

13-07-2021 | Man | 54
Trage schildklier
Gekomen door teveel hersenvocht daardoor hypofyse onderdrukt die de schildklier aan moet sturen

17-01-2019 | Vrouw | 54
levothyroxine (75ug)
Hyperthyreoïdie
Mijn schildklier is eerst platgelegd met Strumazol. Daardoor verdwenen al mij vervelende klachten (continu héél heftige opvliegers, m'n lichaam stond in de overdrive-stand, héél slecht slapen, trillen). Nu moet de Levothyroxine een goed evenwicht brengen. Ik merk dat de opvliegers weer in lichte vorm terug komen, af en toe weer wat trillerig, weer wat drukker in mijn lijf[lees meer...], en slechter slapen.

01-11-2017 | Vrouw | 54
Trage schildklier
In eerste instantie, toen ik in de opbouwfase was, ging het goed: ik viel af, ging duidelijker spreken en werd sneller in mijn bewegingen. Nadat ik over ging van 75 naar 100 mg begon de ellende: moe, energieloos, down, slaapstoornissen, jeuk en huiduitslag (pukkeltjes). Ben nu weer terug naar de 75 mg maar merk nog niet veel verbetering.

16-05-2017 | Vrouw | 54
levothyroxine (12,5)
Trage schildklier
bij mij is een te trage schildklier vastgesteld. De dokter is met een lage dosis begonnen, namelijk 12,5 mg. Ik let al een tijdje op mijn eten, veel beweging etc, maar val niks af, kom eerder bij!! Dus nu mijn hoop dat dit me gaat helpen. Iemand hier ook ervaring mee? En hoelang duurt t voordat t medicijn gaat werken? Alvast bedankt, mvg marlie

22-12-2016 | Vrouw | 54
levothyroxine (125ug)
Trage schildklier
Zoals iedereen verplichte overstap op de Levothyroxine i.v.m het niet leverbaar meer zijn van de Thyrax. Ben me er toch beroerd van. Hoofdpijn, zeer moe en down gevoel. Snel geirriteerd, maagpijn en daarbij gigantisch zuurbranden, waardoor ik veel moet hoesten. Wat een ellende. En van een prettig glad klein tabletje naar 2 vele malen grotere plakkerige tabletten. Ben ''bli[lees meer...]j'' hier te lezen dat ik niet de enige ben en dus geen aansteller...je zou bijna aan jezelf gaan twijfelen. Je zou toch denken dat er een mogelijkheid moet zijn om de Thyrax ..desnoods onder dwang van geldboetes als de sodemieter weer te gaan produceren..en dan wel precies hetzelfde als het was. Onvoorstelbaar dat tienduizenden mensen op deze manier voor ik weet niet hoe lang zich ellendig moeten voelen... en dat niemand ingrijpt en actie onderneemt. Dit doet onze gezondheid en welzijn geen goed...met alle gevolgen van dien.

19-04-2017 | Man | 55
levothyroxine (150ug)
Trage schildklier
Na jodium kuur werkt mijn schildklier te langzaam. Gebruikte thyrax en moest over op dit medicijn. Mijn klachten had ik nog niet gekoppeld aan dit medicijn omdat ik van thyrax nagenoeg geen bijwerkingen had verwachtte ik geen verandering. Ik was zo naïef dat je een goede vervanger krijgt. Omdat de klachten zeer vervelend zijn heb ik maar is gekeken of de oorzaak van mijn k[lees meer...]lachten aan dit medicijn te koppelen is. Blijkbaar is dat de verklaring als ik de klachten van iedereen zo lees hier.

23-06-2017 | Man | 56
Trage schildklier
In november 2016 werd geconstateerd traag werkende schildklier. Vervolgens begonnen met 12.5 mgr, 4 weken later 25 mg, weer later 50 en 75 en 88, en nu zit ik op 100 mg. De bijwerkingen echter werden steeds heftiger, weken pijn in mijn hoofd, niet kunnen concentreren, moeheid, duizelig, als ik mijn hoofd naar rdchts draaide, waren mijn ogen gevoelsmatig nog links..., hierd[lees meer...]oor kon ik ook niet meer autorijden. nu op doktersadvies overgestapt naar thyrax duotab, hoop dat beter gaat worden, want zit nu 2 weken thuis doordat werken nier meer ging, maakte door bovengenoemde klachten fout op fout.

26-04-2017 | Vrouw | 56
levothyroxine (50ug)
Trage schildklier
Na een 3 kwart jaar ellende, volhardend eisen om een ander middel, eindelijk gehoord. En toevallig: Hoera!!! de thyrax is terug. En Mensen, na 2 wk ben ik mijzelf weer. Volg je gevoel en eis de thyrax...

21-04-2017 | Vrouw | 56
levothyroxine (137ug)
Trage schildklier
Met thyrax bijna nooit klachten, nu veel klachten! Elke dag hevig spierpijn, altijd moe zijn. Flinke gewichtstoename . Ik verslik me regelmatig en kan soms erg hyper zijn.

23-03-2017 | Vrouw | 56
levothyroxine (25ug)
Trage schildklier
Na de Thyrax overgegaan op Levothyroxine, eerst 1 tablet na 6 weken op 2 tabletten. Bij de eerste tablet voelde ik al allerlei klachten, die met de tweede tablet nog ergerder werden. Moe, lusteloos, hartkloppingen, gejaagd, onrust, gewrichtsklachten, spierpijnen, stijfheid, slapeloosheid, naar in het hoofd, nergens geen energie meer voor. Dit alles gelijk al bij de eers[lees meer...]te controle vermeld. Nou dit medicijn had de minste bijwerkingen werd mij verteld door de huisarts die had de Apotheker gebeld en die kon mijn klachten niet herkennen bij anderen. Dus nooit van gehoord. Maar ik ben er van overtuigd dat dit middel mij zieker maakt dan ik ben. Ik ga vanaf nu dit uitlaten zoeken. Sterkte allemaal laat het er niet bij zitten. Kom in actie!!!!!

27-02-2017 | Vrouw | 56
levothyroxine (150ug)
Trage schildklier
De eerste 6 weken na overschakelen op Levothyroxine na 10 jaar probleemloos gebruik van Thyrax, nog geen problemen maar na 6 weken liepen de bloed waardes gierend uit de hand en kwam ik in een hyper terecht waar ik na 4 weken minderen nog helemaal niet uit ben. Ben zo enorm kwaad dat zoiets dus gewoon kan in Nederland! Gewoon ongestraft het hele leven van onschuldige mense[lees meer...]n in een puinzooi veranderen!

31-01-2023 | Vrouw | 57
levothyroxine (12,5ug)
Trage schildklier
Schildklier is na 1,5 jaar nog steeds niet goed ingesteld. Blijft maar schommelen eerst omhoog nu weer omlaag. Ik wil er mee stoppen want de medicijnen geven meer bijwerkingen dan de schildklier. Rare benen (zwabber) en raar gevoel in hoofd, Paniek, hartkloppingen, opgezette buik en moeilijke stoelgang, moe, slecht slapen. Ik ben al aan minderen en dat voelt als ruimte in [lees meer...]mijn lijf. Nagels en haren doen het weer goed, geen opgezette buik, benen voelen anders minder verkrampt. Wat een rommel die levothyroxine. Alles wordt op de overgang gegooid maar merk dat het medicijn alles verergert.

23-02-2017 | Man | 57
levothyroxine (25mg)
Trage schildklier
na jaren tobben (moeheid, burnout, gewrichtsklachten, totaal geen energie meer, psychische problemen, hoge bloeddruk, vergeetachtig etc.). Voor de zoveelste keer naar de huisarts gegaan om bloed te prikken. resultaat: THS 10,3, T4 12. De huisarts wilde geen medicijnen voorschrijven. heb erop aangedrongen en kreeg 25 Mcgr voor te langzame schildklier. Er is een nieuwe werel[lees meer...]d voor mij open gegaan. voelde mijn hart weer kloppen en kreeg energie. Ik was in shock door deze resultaten. heb hier jaren mee rondgelopen en ervoor zelfs in therapie gegaan, omdat de huisarts dacht dat dit psychisch was. heb er nu op aan gedrongen om doorverwezen te worden naar de endocrinoloog omdat dit jaren mijn leven heeft beheerst. wilde mij laten afkeuren, omdat ik mij de afgelopen 2 jaar 15 ouder voelde worden. kon de energie van anderen niet begrijpen: waarom had ik die energie niet. wilde soms dat ik een hartaanval zou krijgen en van alles af zou zijn. ik ben er nu zo vanaf dat dit medicijn mij een nieuw leven geeft en toekomst!!!