Ervaringen met Levothyroxine tabletten

levothyroxine

Trage schildklier (148 meningen)
Schildklier verwijderd (19 meningen)
Ziekte van Hashimoto (17 meningen)
Snel werkende schildklier (9 meningen)
Ziekte van Graves (6 meningen)
Auto-immuunziekte (0 meningen)

26-02-2018 | Vrouw | 61
Trage schildklier
Ben van een hoge dosering naar een lage dosering gegaan ,met het gevolg van gewichtstoename

25-02-2017 | Vrouw | 61
Trage schildklier
Dag allemaal, Ik geloof niet dat mijn schouderpijn (links) door dit medicijn veroorzaakt is. Misschien heb ik teveel gelezen over bijwerkingen. Maar waar gaat het om? Wat zijn de substantiële verschillen in samenstelling tussen al die middelen? Waarom heeft de ene gebruiker last van medicijn A en niet van B. Ik snap dat niet. Wat zijn de feitelijkheden. Ben ook een [lees meer...]klant van deze industrie. groetjes!!!!!

24-01-2017 | Vrouw | 61
Trage schildklier
Blij dat ik Thyrax nog tot november 2016 kon gebruiken. Daarna noodgedwongen over moeten stappen op levothyroxine. Waardeloos, ik reageerde (ook nog na bijstelling dosering) er heel erg slecht op. Sinds vrijdag overgestapt op Euthyrox. Alle ellende om te zoeken naar juiste medicijn en dosering begint weer opnieuw. Buiten het feit dat ik nu al weer bijna door mijn eigen bij[lees meer...]drage heen ben, moet ik weer steeds bloed afgeven. Bovendien zijn de nagels van mijn grote teen aan het af stoten. Heeft iemand hier ook last van? Ik wil mijn Thyrax terug :-).

04-09-2022 | Man | 63
levothyroxine (50ug)
Trage schildklier
Heb dit middel voor te traag werkend schildklier waarbij de bloedwaarden twijfelachtig zijn doch de symptonen aanwezig. Gebruik het nu 3 maand,hoofdpijn is afgenomen,spierpijnen weg,stemming beter (kan beter) Slaap goed doch vroeg wakker! Helpt niet om mijn overgewicht in toom te krijgen! Ik twijfel om het zo te laten of te verhogen,wetende dat het ook tegen je [lees meer...]kan werken. Mijn mening over dit middel is niet negatief!!

09-07-2022 | Man | 63
levothyroxine (5ug/ml)
Trage schildklier
Bemerkte hinder in mijn leven,teveel hoofdpijn,gewichts toename spierpijn ,droge onderbenen en armen,moeheid,vroeg wakker en niet meer kunnen slapen, na bloed onderzoek was het twijfelen de eerste keer bij volgende bloedonderzoek was het naar tevredenheid huisarts,maar ik beleefde mijn hinder,na overleg toch maar begonnen, ben nu 5 week verder symptonen veranderen langza[lees meer...]am nu, hoofdpijn neemt behoorlijk af,normaal was elke dag. Gebruik levothyrox 2x25mg. Ik besef dat ik nog in probeer fase zit en nog geen nevenwerking bemerk, maar wilde dit aan jullie mededelen. Als er iemand is met soortgelijke verhaal en bijwerkingen ben ik benieuwd Gr fred.

10-02-2017 | Vrouw | 63
levothyroxine (75ug)
Trage schildklier
Ik slik ook nu levothyroxine ben er echt niet blij mee, erg lusteloos en nergens geen puf meer voor, 8 kilo aangekomen, ben echt radeloos, sinds ik schildklier problemen heb nu 8 jaar ben ik al 20 kilo aangekomen, dokter doet er idd niets mee, de dosering is goed zegt hij, meer bewegen, ja of ik daar de puf voor heb. Nu heb ik gehoord dat " euthyrox " beter zou zijn, en da[lees meer...]ar val je weer van af, is dat zo?

13-06-2021 | Vrouw | 64
levothyroxine (50ug)
Trage schildklier
Daar ik extreem moe was deed de dokter een bloedafname. Resultaat : trage schildklier. Neem nu l thyroxine. Mijn bloedwaarden voor de schildklier zijn oké maar ik voel me niet beter. Kan moeilijk inslapen en ben nog meer moe daardoor.

09-07-2018 | Vrouw | 64
levothyroxine (75ug)
Trage schildklier
Begonnen met 50 mg en een paar klachten. Verhoogd naar 75 mg en opeens stemmen in mijn hoofd heel wantrouwerig zijn niet mezelf vertrouwen.Echt deze klachten zijn heel heftig en raar nog nooit last van gehad zijn er mede gebruikers die dit ook hebben? Hopelijk krijg ik hier reacties op.

09-11-2017 | Man | 64
levothyroxine (112ug)
Schildklier verwijderd
Gedwongen (door leveringsproblemen) overgestapt. Van Thyrax Duotab naar Levothyroxine tabletten. 1 op 1 (0.225mg). Na een maand of 5 enorme problemen gekregen. Angst- en paniekaanvallen. Helaas moeten stoppen met werken. Huisarts schrijft Oxazepam voor. Specialist verlaagd de dosis naar 0.150 mg Levothyroxine. Later naar 0.175mg. De hamvraag is wie hier nu leading is als [lees meer...]het gaat om een verandering van medicijn voor de zelfde aandoening. Als er na b.v. 2 maanden bloed was afgenomen was het probleem misschien onderkend.

08-03-2017 | Vrouw | 64
Schildklier verwijderd
30 jaar geleden is mijn schildklier grotendeels verwijderd vanwege vergroting ten gevolge van hypertherioïde. Na 30 jaar Thyrax nu over op levothyroxine. Wat een drama! Opvliegers, transpireren, slapeloosheid, pijn in mijn benen, tintelingen in armen en benen, hartkloppingen. Is er nou echt niemand die voor zoveel mensen die tobben een simpel Thyrax pilletje kan maken? He[lees meer...]lp....het leven is een stuk minder relaxed zo!

29-12-2016 | Vrouw | 64
Trage schildklier
25 jaar probleemloos ingesteld op 125 mg Thyrax Duotab, door gedwongen wisseling naar Levothyroxine teva nu geheel ontregeld! Haaruitval, moe, maagproblemen en het koud hebben.

02-04-2021 | Vrouw | 65
levothyroxine (0,1mg/ml)
Ziekte van Hashimoto
Bij starten medicatie eindelijk beter slapen. Na vier weken ernstige pijn in spieren steken overal en vooral heup en schouderpijn, niet kunnen slapen of wakker worden van de pijn. Aangemeld voor poeptransplantatie. Mocht meedoen maar uiteindelijk was de Vrije T4 te hoog. Kon toch niet meedoen helaas. Nu opnieuw begonnen met medicatie, zelfde klachten

08-01-2017 | Vrouw | 65
Trage schildklier
Na 4x bloed afnemen, eindelijk goed afgesteld. Maar voel me niet goed in mijn vel, last van spierpijn, ontstekingen, depri en 5 kg aangekomen. Zou hier niet weer voor kiezen, maar na 24 weken ben je het wel zat. Kost ook kapitalen. Wil graag de Thyrax terug straks. Heb ik 20 jaar gebruikt zonder problemen.

16-05-2023 | Man | 67
levothyroxine (25ug)
Ziekte van Hashimoto
Ik gebruik nieuwe verpakking verstrekt door apotheek, veranderd door verzekeringsmaatschappij (is goedkoper) komt uit Griekenland! 25 mg levotheroxine Thyrofix ! Eerst dacht ik dit is beter maar gaandeweg meer klachten van heupen, schouders, nek, spierkrampen etc. Ik hoop dat er eens een goed schildkliermedicijn komt, hier word ik moedeloos van. Ben bij de reumatoloog [lees meer...]geweest vanwege de spierklachten, nee hoor geen reuma, wat dan wel?

04-02-2017 | Vrouw | 68
levothyroxine (150ug)
Trage schildklier
Vrouw 68 jaar en ruim 30 jaar schildklierpatient. Afgelopen 5 jaar Thyrax geslikt (150) zonder veel problemen. Nu noodgedwongen overgestapt op Levothyroxine TEVA (150). Eerste 2 maanden voelde ik me goed. Toen begon ik steeds vaker spierpijn te krijgen in de nek en schouders. Daarna ook pijn in de beide handen. Kan steeds moeilijker iets pakken en vasthouden. In de loop v[lees meer...]an de dag zakt de pijn. Nu na 3 maanden slikken TEVA kan ik heel moeilijk uit bed komen van de pijn. Heb huisarts gevraagd om ander medicijn, maar die denkt heel anders. Die wil laten onderzoeken of het hier gaat om spierreuma. Heeft iemand anders ook dit soort klachten. Overigens mijn bloedwaardes volgens HA goed. 1e meting 8-12-2016 TSH 2,2 / FT4 22,5 2e meting 22-1-2017 TSH 4,1/FT4 20,7.

24-12-2016 | Vrouw | 68
levothyroxine (0,025)
Trage schildklier
sinds ik dit middel gebruik slaap ik nauwelijks. 's nachts veel spierkrampen. overdag zomaar hoofdpijn aanvallen. Ik kom veel aan. En naar het ziekenhuis gebracht vanwege op hartaanval lijkende klachten. Enz.enz.