Ervaringen met Levothyroxine tabletten

levothyroxine

Trage schildklier (148 meningen)
Schildklier verwijderd (19 meningen)
Ziekte van Hashimoto (17 meningen)
Snel werkende schildklier (9 meningen)
Ziekte van Graves (6 meningen)
Auto-immuunziekte (0 meningen)

31-05-2022 | Vrouw | 72
levothyroxine (75)
Trage schildklier
Ik heb jaren Tirax geslikt, ben verplicht overgezet op levothyrox toen het probleem met de verstrekking van Tirax aan de orde was.ik ben van 112 naar 100 toen naar 88 nu naar 75 mcg gebracht,ik loop al meer dan een jaar alles af omdat er gedacht wordt dat ik overspannen ben,ik loop de hele dag te trillen en heb last van Hartkloppingen last van kou brandend gevoel in mij[lees meer...]n lijf,maar de waarden zijn goed volgens de artsen,ik heb haar uitval nagels die afbreken en scheuren, ben dood moe ,maar nee hoor dokter zegt alles is goed,ik wordt er moedeloos van,ik ben 72,heb nog een zoon met Down Cindroom thuis en mijn man zit nu ongeveer 15 maanden in een verzorgingshuis, ik kan niet een normaal leven meer leiden, sorry ik word er gek van.ik heb met Tirax nooit zulke klachten gehad ik slikte 150mcg.

02-04-2021 | Vrouw | 65
levothyroxine (0,1mg/ml)
Ziekte van Hashimoto
Bij starten medicatie eindelijk beter slapen. Na vier weken ernstige pijn in spieren steken overal en vooral heup en schouderpijn, niet kunnen slapen of wakker worden van de pijn. Aangemeld voor poeptransplantatie. Mocht meedoen maar uiteindelijk was de Vrije T4 te hoog. Kon toch niet meedoen helaas. Nu opnieuw begonnen met medicatie, zelfde klachten

10-05-2020 | Vrouw | 36
levothyroxine (50ug)
Ziekte van Hashimoto
Heb nooit problemen gehad met mijn schildklier. Toen ik zwanger werd plotseling moest ik schildklier tablet l thyroxin nemen omdat mijn schildklier was traag werkend.. ze zeggen dat ik Hashimoto heb..volgens mij heb helemaal niks endocrynoloog meteen over levenslang medicatie gesproken.. Voor mijn en mijn baby gezondheid begon ik om de medicatie nemen. Spijtig mijn d[lees meer...]ochter levenloos geboren ( wegens een dom fout) Toen ik besloten stoppen met allerlei medicatie slikken. Mijn schildklierwaarde was goed.. Endokrinoloog zei:als ik zwanger wil ik nog eens worden, moet ik de tabletten nemen. Heb echt serious kinderwens.. dus ongeveer 2 maanden geleden weer begonnen met l thyroxin. Nu heb erg bijwerkingen.. - slaaploosheid -angst -paniek aanvallen ( daar door krijg ik soms geen lucht) -dagelijks hoofdpijn -haaruitval -pijn in mijn borstkast -warmte en dan koud -zweten Ik wil van die medicatie af.. ik voel de me veelste beter zonder.. zelf heb ik nooit klachten gehad. Wat moet ik doen?? Ik vertrouw niet in doktors..tegenwoordig ze willen meteen met pillen volproppen.

17-01-2019 | Vrouw | 54
Hyperthyreoïdie
Mijn schildklier is eerst platgelegd met Strumazol. Daardoor verdwenen al mij vervelende klachten (continu héél heftige opvliegers, m'n lichaam stond in de overdrive-stand, héél slecht slapen, trillen). Nu moet de Levothyroxine een goed evenwicht brengen. Ik merk dat de opvliegers weer in lichte vorm terug komen, af en toe weer wat trillerig, weer wat drukker in mijn lijf[lees meer...], en slechter slapen.

25-01-2018 | Man | 36
levothyroxine (125ug)
Trage schildklier
buikkramp, onregelmatige hartslag, overslaand hart, spierkrampen, misselijk

01-11-2017 | Vrouw | 54
levothyroxine (100ug)
Trage schildklier
In eerste instantie, toen ik in de opbouwfase was, ging het goed: ik viel af, ging duidelijker spreken en werd sneller in mijn bewegingen. Nadat ik over ging van 75 naar 100 mg begon de ellende: moe, energieloos, down, slaapstoornissen, jeuk en huiduitslag (pukkeltjes). Ben nu weer terug naar de 75 mg maar merk nog niet veel verbetering.

28-08-2017 | Vrouw | 52
Trage schildklier
Ik ben naar de huisarts gegaan, toen een griep maar niet over wilde gaan en ik ook daarna heel erg moe bleef. Daarvoor was ik ook wel moe, maar ik dacht eerder aan een burn-out. Mijn TSH was 54 en mijn T4 6. Ik ben toen met een dosis van 75 begonnen. Ik kreeg weer meer energie en het leek best goed te gaan. Na 6 weken werd de dosis met 12.5 verhoogd en daarna kwamen de ver[lees meer...]velende bijwerkingen zoals ieder uur een opvlieger, niet kunnen slapen van de hitte ( \en ik slaap onder een lakentje met het raam open en mijn man slaapt in dezelfde ruimte onder een dekbed), en dag en nacht hoofdpijn. Ook zijn mijn oogleden opgezwollen en als ik al iets heb geslapen en ik wil mijn ogen open doen lukt het eerst niet goed. Vroeger at ik heel veel soja en dat heb ik nu van mijn menu geschrapt. Het schijnt de opname en werking van het medicijn tegen te werken. Ik eet nu veel vis en ook vlees. Ik hoop toch ergens dat de schildklier dan toch weer zelf aan het werk gaat. Iemand daar ervaringen mee? Ik word een beetje wanhopig van de bijwerkingen en ik weet ook niet goed wat nu te doen. Een ander medicijn? Andere dosis geen idee.

17-05-2017 | Vrouw | 45
levothyroxine (125ug)
Trage schildklier
Bijwerkingen: spierpijn, gewrichtspijn, vocht vasthouden, vergeetachtig, hoofdpijn.

05-04-2017 | Vrouw | 58
Trage schildklier
Sinds december 25 ug tot nu 75 ug nog steeds keelpijn en een naar slikgevoel [slecht slapen] Groet, wilma

31-03-2017 | Vrouw | 59
levothyroxine (175ug)
Schildklier verwijderd
Ben noodgedwongen over gegaan, naar dit merk. Ben erg moe , spierpijn, alsof ik flink gesport heb, opvliegers, aangekomen, 3kg in 6 weken. Het gevoel alsof er strak elastiek om mijn kuit zit. Snel opgebrand....

22-02-2017 | Vrouw | 69
levothyroxine (25)
Trage schildklier
Ik gebruik nu 1 jaar Levothyroxinenatrium (62,5 mcg). Pijn in schouders zijn zo goed als verdwenen, maar pijn in heup/benen blijft onverminderd. Overdag valt het mee, zodra ik ga liggen komt de pijn. Ook als ik te lang zit/sta komt de pijn. Dus de slaap wordt een aantal keren per nacht onderbroken. Hierdoor treedt vermoeidheid op overdag. Apotheker gaat kijken of te achte[lees meer...]rhalen is welke stof die pijnen blijft veroorzaken. Bij Thyrax nergens last van, (jaren achtereen gebruikt), hoop dat dit medicijn terug komt.

18-02-2017 | Vrouw | 51
levothyroxine (25ug)
Trage schildklier
na jaren thyrax te hebben gebruikt en later helemaal niets toch weer aan de medicijnen, omdat het niet goed ging, maar ik ben echt niet tevreden, hoopte door medicijnen weer op het goede pad te komen, maar ik zie het somber in. Mijn bijwerkingen: benauwdheid, pijn op borst en misselijk.

15-02-2017 | Man | 47
levothyroxine (175ug)
Trage schildklier
jarenlang (15 jaar zonder problemen) thyrax gebruikt, omdat de schildklier het niet meer doet, zeer tevreden helaas niet meer leverbaar in Nederland. Na een dramatische overstap naar Euthyrox (ziekenhuisopname met hartritmestoornissen) nu aan de levothyroxine, al 6 weken aan het ophogen met de dosering (thyrax was 150mmg) nu inmiddels op 175 mmg levotheroxine, bloedwaarden[lees meer...] zijn goed zit tegen het maximum aan, echter klachten zoals vermoeidheid blijven (halve dagen werken is echt de max), na inspanning zoals bv uurtje tennissen (rustig aan) slaat de boel op hol en sta ik te kotsen op het toilet. zie nog geen of weinig verbetering, ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat ik weer fit ben.

14-01-2017 | Vrouw | 42
levothyroxine (150ug)
Snel werkende schildklier
Na meer dan tien jaar aan de thyrax geweest te zijn, moest ik net als zovelen overstappen op de levothyroxine. Eerst dezelfde dosering als de thyrax 175....! Binnen twee weken stond mijn leven op zijn kop. Hartkloppingen, 8 kilo erbij, extreem moe, haaruitval, enz. Eigenlijk wel bijna tien bijwerkingen... mijn leven werd kwalitatief steeds minder. Uiteindelijk wilde de hui[lees meer...]sarts mij eigenlijk naar de cardioloog sturen, maar dat heb ik geweigerd. Hoezo extra kosten maken....Dosering werd verlaagd naar 150, dat was weer ellende... alles weer van voren af aan en de huisarts staat met de rug tegen de muur. Hij weet het ook niet meer en kan me niet helpen. Nu blijk ik ook nog tics/spierkrampen in mijn gezicht heb... dus maandag maar weer met de huisarts overleggen, moedeloos word je ervan.

06-01-2017 | Vrouw | 47
levothyroxine (112ug)
Hypoparathyreoïdie
Na 14 jaar Thyrax moest ook ik in november 2016 overstappen op dit medicijn. Na 2 weken heb ik de huisarts al gebeld of ik a.u.b. weer bloed mocht prikken. Ik had hartkloppingen, verschrikkelijke hoofdpijn, zweten en ik slaap sindsdien ontzettend slecht. Ik was veel te hoog ingesteld. Maar ook de verlaging van 150 naar 137 had nauwelijks effect op mijn bloedwaarden. Nog s[lees meer...]teeds hartkloppingen en heel slecht slapen. Ondertussen functioneer ik nauwelijks meer. Na 5 weken weer een verlaging. Nu naar 112. Het is nogal wat. Van Thyrax 150/175 en nu naar 112 met dit medicijn. Daarnaast slaat mijn hart zo op hol dat ik er bètablokkers bij heb gekregen. Ik hoop dat ik snel weer ingesteld raak. :(

03-01-2017 | Man | 58
levothyroxine (150ug)
Trage schildklier
Na 20 jaar tevreden thryax te hebben gebruikt, moest ook ik dit jaar overstappen op een alternatief. Via de apotheek kreeg ik Levothyroxine Teva in dezelfde dosering (150). Helaas, na een aantal weken heb ik allerhande klachten die ik hiervoor niet had: hartkloppingen, koe, kortademig. Is dat kenmerk van overdosering? Bloedonderzoek zal volgende week hopelijk uitsluitsel b[lees meer...]ieden. Of kan ik niet tegen dit specifieke middel? Als ik internet zo lees? Maar ook een veel genoemd alternatief, euthyrox, leidt tot allerhande klachten. Ik moet me denk ik maar voorbereiden op weer een lange periode van testen en instellen met middelen en dosering. En dan te bedenken waarom Thyrax niet mee leverbaar is!!