Ervaringen met Levothyroxine tabletten

levothyroxine

Trage schildklier (148 meningen)
Schildklier verwijderd (19 meningen)
Ziekte van Hashimoto (17 meningen)
Snel werkende schildklier (9 meningen)
Ziekte van Graves (6 meningen)
Auto-immuunziekte (0 meningen)

29-12-2016 | Vrouw | 64
Trage schildklier
25 jaar probleemloos ingesteld op 125 mg Thyrax Duotab, door gedwongen wisseling naar Levothyroxine teva nu geheel ontregeld! Haaruitval, moe, maagproblemen en het koud hebben.

14-11-2023 | Vrouw | 59
levothyroxine (50ug)
Ziekte van Graves
Sinds kort begonnen met Levothyroxine, nu 50 microgram, na 2 weken 75 microgram naast 30mg strumazol tegen een te snel werkende schildklier (ziekte van Graves). Eerst had ik het niet zo door: dacht ik 'wat smaakt alles flauw, maar het smaakverlies ging gelijk op met het begin van het slikken van de Levothyroxine, dus het lijkt me duidelijk dat het hierdoor komt. Het lijken[lees meer...] juist de smaakreceptoren van de tong te zijn: zoet, zout, bitter en zuur die het niet doen. Ruiken kan ik wel, maar veel smaakt naar karton. Graag wil ik weten of meer gebruikers deze ervaring hebben.

16-05-2023 | Man | 67
Ziekte van Hashimoto
Ik gebruik nieuwe verpakking verstrekt door apotheek, veranderd door verzekeringsmaatschappij (is goedkoper) komt uit Griekenland! 25 mg levotheroxine Thyrofix ! Eerst dacht ik dit is beter maar gaandeweg meer klachten van heupen, schouders, nek, spierkrampen etc. Ik hoop dat er eens een goed schildkliermedicijn komt, hier word ik moedeloos van. Ben bij de reumatoloog [lees meer...]geweest vanwege de spierklachten, nee hoor geen reuma, wat dan wel?

30-01-2023 | Vrouw | 44
levothyroxine (112ug)
Ziekte van Hashimoto
Jaren heb ik enkel Levothyroxine gebruikt maar bleef enorm veel klachten houden. Iemand gaf me de tip om naast mijn huidige medicatie ook Cytomel te gaan gebruiken. Helaas was daarvoor een verwijzing nodig naar de endocrinoloog, de huisarts wil deze medicatie zelf niet voorschrijven. Te specialistisch. Ik ben gestart met een half tablet als aanvulling op mijn medicatie en [lees meer...]zit nu op 1,5 tablet Cytomel en 112 levothyroxine. Ik heb me sinds jaren niet zo geweldig gevoeld. Voor iedereen met Hashimoto adviseer ik een doorverwijzing naar de endocrinoloog om ook te kunnen starten met Cytomel. Je leven zal er totaal door veranderen. Geen "wattig" leven meer en meer kwaliteit van leven. Ik hoop dat ik hiermee mensen mee kan helpen want Cytomel heeft me mijn leven terug gegeven. Succes allemaal! Groetjes Vivian

04-09-2022 | Man | 63
levothyroxine (50ug)
Trage schildklier
Heb dit middel voor te traag werkend schildklier waarbij de bloedwaarden twijfelachtig zijn doch de symptonen aanwezig. Gebruik het nu 3 maand,hoofdpijn is afgenomen,spierpijnen weg,stemming beter (kan beter) Slaap goed doch vroeg wakker! Helpt niet om mijn overgewicht in toom te krijgen! Ik twijfel om het zo te laten of te verhogen,wetende dat het ook tegen je [lees meer...]kan werken. Mijn mening over dit middel is niet negatief!!

09-07-2022 | Man | 63
levothyroxine (5ug/ml)
Trage schildklier
Bemerkte hinder in mijn leven,teveel hoofdpijn,gewichts toename spierpijn ,droge onderbenen en armen,moeheid,vroeg wakker en niet meer kunnen slapen, na bloed onderzoek was het twijfelen de eerste keer bij volgende bloedonderzoek was het naar tevredenheid huisarts,maar ik beleefde mijn hinder,na overleg toch maar begonnen, ben nu 5 week verder symptonen veranderen langza[lees meer...]am nu, hoofdpijn neemt behoorlijk af,normaal was elke dag. Gebruik levothyrox 2x25mg. Ik besef dat ik nog in probeer fase zit en nog geen nevenwerking bemerk, maar wilde dit aan jullie mededelen. Als er iemand is met soortgelijke verhaal en bijwerkingen ben ik benieuwd Gr fred.

17-11-2020 | Vrouw | 49
levothyroxine (112ug)
Schildklier verwijderd
Het instellen wil niet echt lukken blijf met klachten zitten. Moe en spierpijn

27-09-2018 | Vrouw | 28
Hyperthyreoïdie
In feb. van 2018 naar de dokter gegaan ivm aanhoudende diarree. Waar ik dacht iets vekeerds te hebben gegeten en even snelle hulp nodig te hebben van de huisarts. Na weken van continu (uit het niets, soms na vet eten) diarree, het steeds meer moe worden (alle "extra" activiteiten al geschrapt 1 voor 1 als; sociale contacten, sporten, uitjes etc.) weer terug naar de dokte[lees meer...]r in april 2018. Bloedprikken, alles lijkt inorde alleen de vitamine D niet. Mag ik bijslikken met tabletjes van de drogisterij, dit is voldoende. in aug. 2018 weer terug naar de dokter ontzettende pijnlijke/vermoeide benen. Kan niet meer goed staan. Kan niet meer 5 dagen achter elkaar werken. Ga van 32 uur tijdelijk naar 17. En zelfs dit met moeite. Dan komt de diagnose schildklier gaat te traag. Lichtelijk vertraagd medicijnen zijn niet nodig. Een week na de diagnose weer bij de dokter, kan nog steeds niet goed lopen/staan. Alles in mn benen vooral brand/trilt alsof ik uren en uren heb gestaan/gelopen. Nu krijg ik toch medicijnen. Ik moet nog 2 weken werken (3 dagen 17 uur) tot aan mn vakantie. De laatste twee weken zit ik de dagen die ik moet werken (ben inmiddels ook aan de medicijnen) met een plastictasje en een extra schone onderbroek in mn zak in de tram. Zo'n last heb ik van maag en darmen. Bij inspanning tril ik (vooral mn handen) en zweet ik ontzettend (ik ruik mezelf onwijs). Na een hele "stille" vakantie (2,5 week achter de rug, nu het laatste weekend in) vandaag naar de stad om te kijken of "het gaat". Hiervoor niet verder buiten geweest van huis dan 100 tot 200m. Ik ben bang. Bang dat ik "ineens moet spugen of poepen". Ik word onzeker van mijn eigen angst. Dit ben ik niet. Ik deed alles alleen. Ik zou zelfs nog alleen koffie drinken of dineren als dat zo uitkomt. Nu zit ik met zwetende handen in de tram en heb ik een paniek aanval zodra ik uitstap in de stad. Mijn partner helpt me kalmeren en na +- 2 uurtjes( op 20min. van huis) is het mooi geweest en gaan we naar huis. Ik ben kapot. Mijn benen zijn heel erg moe en trillen en branden als een malle. Het lijkt op spierpijn maar het is het niet (denk ik). Help ik wil mijn leven terug. Herkent iemand zich hierin?

15-09-2018 | Vrouw | 26
levothyroxine (100)
Ziekte van Hashimoto
i.v.m. kinderwens naar de gynaecoloog gegaan, blijkbaar een te traag werkende schildklier. Heb nu 2 strips van ieder 30 stuks ingenomen, 1 maal per dag op nuchtere maag, dus in totaal 60 stuks. Qua vermoeidheid merk ik nog geen verbetering. Qua afvallen o.i.d. merk ik ook nog niets. Mijn bloedwaardes waren nu goed, zelfs van (schrikbarend) hoog, naar nu binnen de norm[lees meer...]. Hoef pas in december terug te komen voor controle. Hopelijk gaat het met de vermoeidheid beter de komende periode. Nog even afwachten.

26-02-2018 | Vrouw | 61
Trage schildklier
Ben van een hoge dosering naar een lage dosering gegaan ,met het gevolg van gewichtstoename

25-07-2017 | Vrouw | 20
Trage schildklier
Ik was al een tijdje moe en dacht van ja dat zal wel over gaan, maar het bleef. Toen ben ik eind vorig jaar naar de huisarts gegaan en die zei dat ik een traag werkende schildklier heb. Ik neem nu 2 tabletten per dag van 25 milligram van Levothyroxine in en voel mij goed, niet meer moe. Ik wil weer alles doen, ga zelfs wandelen of iets anders doen wat ik leuk vind. Voordat[lees meer...] ik die tablet slikte, deed ik niks, had ik nergens zin in en nu ben super blij met die tabletten. Het liefst zou ik ze niet innemen, maar moet eerlijk zeggen ze doen het goed. Dit was mijn ervaring. Hoop jullie overtuigd te hebben. Tot de volgende keer, als je vraag heb stel ze maar.

16-05-2017 | Vrouw | 54
levothyroxine (12,5)
Trage schildklier
bij mij is een te trage schildklier vastgesteld. De dokter is met een lage dosis begonnen, namelijk 12,5 mg. Ik let al een tijdje op mijn eten, veel beweging etc, maar val niks af, kom eerder bij!! Dus nu mijn hoop dat dit me gaat helpen. Iemand hier ook ervaring mee? En hoelang duurt t voordat t medicijn gaat werken? Alvast bedankt, mvg marlie

26-03-2017 | Vrouw | 58
levothyroxine (75ug)
Trage schildklier
Sinds december 2016 begonnen met 25ug nu 75ug levotyraxine [sinds 3 weken]. In het begin was ik erg duizelig, griepgevoel. Sinds twee weken keelpijn, net of mijn keel dicht geknepen wordt. Ik slaap veel minder, toch een beetje een watten gevoel in mijn hoofd en branderige ogen. Niet aangekomen ook niet afgevallen! Graag een reactie!! Bedankt, Wilma

25-02-2017 | Vrouw | 61
Trage schildklier
Dag allemaal, Ik geloof niet dat mijn schouderpijn (links) door dit medicijn veroorzaakt is. Misschien heb ik teveel gelezen over bijwerkingen. Maar waar gaat het om? Wat zijn de substantiële verschillen in samenstelling tussen al die middelen? Waarom heeft de ene gebruiker last van medicijn A en niet van B. Ik snap dat niet. Wat zijn de feitelijkheden. Ben ook een [lees meer...]klant van deze industrie. groetjes!!!!!

18-01-2017 | Man | 60
levothyroxine (150ug)
Trage schildklier
Ik gebruik al 35 jaar Thyrax naar volle tevredenheid. Moest echter noodgedwongen begin januari overstappen op Levothyroxine. Ben begonnen met eerste dag Levothyroxine en de volgende dag een Thyrax-tablet (waarvan ik er nog 30 stuks heb) zo probeer ik de Thyrax af te bouwen in de hoop dat ik weinig bijwerkingen krijg.

05-01-2017 | Vrouw | 52