levothyroxine

Trage schildklier (129 meningen)
Schildklier verwijderd (19 meningen)
Ziekte van Hashimoto (13 meningen)
Snel werkende schildklier (9 meningen)
Ziekte van Graves (4 meningen)
Auto-immuunziekte (0 meningen)

31-12-2020 | Vrouw | 48
Ziekte van Graves
Door een zeer lakse internist werd de doses niet goed bijgesteld waardoor ik in de eerste twee maanden van het gebruik van Levothyroxine (samen met Strumazol) 12 kg ben aangekomen. Mijn voeten en enkels waren zo ongelooflijk opgezwollen dat ik mijn schoenen bijna niet meer aankon en mijn sokken in mijn enkels sneden. Qua stemming had ik alleen standje 'chagrijnig' of stand[lees meer...]je 'huilen'. Verschrikkelijk vond ik deze periode, blij dat ik het maar een jaar hoefde te slikken. Tot nu dan.

26-12-2019 | Vrouw | 45
Schildklier verwijderd
Ik voelde me constant ziek en ging er jaar na jaar op achteruit, ondanks de zogenaamde goede waarden. Bleek dat ik moeite had met de conversie naar T3! En ook toen heel wat moeite gehad om hulp te krijgen. Uiteindelijk zelf op Cynomel uitgekomen en hulp geëist. Mijn gezondheid ging er sindsdien zienderogen op vooruit!

24-09-2019 | Vrouw | 22
Ziekte van Hashimoto
Levothyroxine geeft meer bijwerkingen dan dat het helpt. 1.5 jaar geleden Hashimoto vastgesteld (tsh 291 en ft4 <0.1). Had eigenlijk geen klachten, behalve een gezwollen schildklier (tot verbazing van ha). Doorgestuurd naar internist en moest medicatie met 0.12 per week opbouwen tot 100 mcg. Na een maand last van duizeligheid, hoofdpijn, vermoeidheid en concentratie[lees meer...]problemen. Internist dacht dat het door opbouwen kwam. 3 mnd later controle bij de internist, waardes waren normaal. Na een half jaar nog niet beter, doorgestuurd naar kno arts (onderzoek evenwichtsorgaan) en later naar neuroloog. Kwam niets uit. Sinds een half jaar last van drukkend en pijnlijk gevoel achter ogen, sinds 3 mnd wazig zien. Bleek bij optometrist met rechteroog 50% en met linkeroog 45% te zien met de goede sterkte. Ik zag altijd 100% met beide ogen. Blijkt dat ik opeens net genoeg zie om auto te rijden. Moet daarom voldende mnd naar oogarts, ben benieuwd wat daar uit komt. 1.5 jaar na het beginnen met de medicijnen voel ik me slechter dan zonder. Het liefste neem ik de medicijnen niet meer in, maar dat lijkt me ook geen goed plan Zijn er mensen die dezelfde ervaringen hebben?

11-09-2018 | Vrouw | 48
levothyroxine (200ug)
Trage schildklier
Ik krijg sinds 2.5 jaar thyrax. Voorheen geen klachten gehad. Voor iets anders naar het zkh geweest en daar ontdekten ze dat ik een te trage schildklierfunctie heb. Nadat ik thyrax ging gebruiken ben ik ook voor vermoeidheid naar de huisarts geweest. Daarvoor krijg ik nu B12-injecties. Maar ik ben hem nu een aantal keren vergeten in te nemen deze week en merk dat ik veel m[lees meer...]eer energie heb. Ik ga in overleg met de huisarts of ik hem ook echt nodig heb. Ze zijn zo snel met medicijnen geven tegenwoordig...

09-07-2018 | Vrouw | 64
Trage schildklier
Begonnen met 50 mg en een paar klachten. Verhoogd naar 75 mg en opeens stemmen in mijn hoofd heel wantrouwerig zijn niet mezelf vertrouwen.Echt deze klachten zijn heel heftig en raar nog nooit last van gehad zijn er mede gebruikers die dit ook hebben? Hopelijk krijg ik hier reacties op.

03-06-2018 | Vrouw | 60
levothyroxine (137ug)
Schildklier verwijderd
Had eerst cytomel behalve een beetje moe geen klachten. Nu is alles mij teveel. Hoop dat de specialist mijn weer cytomel gaat voorschrijven.

03-04-2018 | Vrouw | 58
Alle bijwerkingen.

27-02-2018 | Vrouw | 31
Trage schildklier
Het enige positieve van dit middel is dat ik dankzij de schildklierhormonen wel weer beter sliep dan zonder (dit was mijn eerste ervaring met schildkliermedicatie), maar zodra het de goede kant op ging met verhogen kreeg ik diarree, paniekaanvallen, hartkloppingen. Heel enge dingen die ik nog nooit eerder in mijn leven had gehad. Gezien ik er erg gevoelig voor was met de a[lees meer...]rts besloten kwart tabletjes te gebruiken voor ophogen destijds, maar dat is wel lastig breken.

04-02-2018 | Man | 48
levothyroxine (25ug)
Hypothyreoïdie
Sinds start medicatie gaat het alleen maar slechter met mijn gezondheid. Nog vermoeider, verdere afname stemming, toename spanning, huidproblemen (acne). Al met al een algeheel gevoel van malaise. Ik ben dan ook gestopt met dit middel omdat het alleen maar een averechts effect op mijn gezondheid heeft. Ik ga na overleg met de specialst Tirosint proberen. Hopelijk werkt dit[lees meer...] merk voor mij beter.

13-12-2017 | Vrouw | 69
Schildklier verwijderd
Dagelijks vele keren naar toilet diaree

01-12-2017 | Man | 51
Schildklier verwijderd
geen thyrax over naar euthyrox heb nu weer thyrax ben inmiddels 29 kilo aangekomen ben wanhopig gaat maar door

11-11-2017 | Vrouw | 77
levothyroxine (112ug)
Trage schildklier
Twintig jaar geleden werd bij mij een trage schildklier geconstateerd. Eerst dacht men aan MS. Ik was ontzetten moe, constipatie, ernstige gewichtstoename, hoge bloeddruk en een erg droge huid. Twee jaar geleden ben ik gediagnostiseerd met een auto-immuun ziekte dat elk deel van mijn lichaam beinvloedde. Mijn bloeddruk wordt soms heel hoog en dan weer heel laag en ik word [lees meer...]duizelig als ik opsta. Ik denk echter dat ik verkeerd gediagnostiseerd ben vroeger. Toen wisten ze helemaal niet zoveel over auto-immuun ziektes. Is er iemand anders met hetzelfde probleem? Ik zou heel graag van u horen. Ik denk erover om te stoppen met de Levothyroxine. Dank u, Shiela

09-11-2017 | Man | 64
levothyroxine (112ug)
Schildklier verwijderd
Gedwongen (door leveringsproblemen) overgestapt. Van Thyrax Duotab naar Levothyroxine tabletten. 1 op 1 (0.225mg). Na een maand of 5 enorme problemen gekregen. Angst- en paniekaanvallen. Helaas moeten stoppen met werken. Huisarts schrijft Oxazepam voor. Specialist verlaagd de dosis naar 0.150 mg Levothyroxine. Later naar 0.175mg. De hamvraag is wie hier nu leading is als [lees meer...]het gaat om een verandering van medicijn voor de zelfde aandoening. Als er na b.v. 2 maanden bloed was afgenomen was het probleem misschien onderkend.

09-11-2017 | Vrouw | 58
Hypothyreoïdie
Kon niet meer goed functioneren.

18-10-2017 | Vrouw | 52
levothyroxine (25ug)
Trage schildklier
Na lang zeuren weer terug op de Thyrax. Heb Euthyrox en Levothyroxine geslikt, omdat de Thyrax uit de handel was. Bloedwaarden bij de Levothyroxine waren perfect, maar wat een drama. Moe, altijd slaap, vocht vast houden, gewichtstoename, suf en vele nare bijwerkingen. Dus nu eindelijk weer terug bij mijn vertrouwde Thyrax. Sport weer en de moeheid vloeit eindelijk uit mijn[lees meer...] lichaam. Beveel het iedereen aan bij bijwerkingen stop met dit medicijn! Geef het aan bij je arts!

19-08-2017 | Vrouw | 41
levothyroxine (137ug)
Trage schildklier
Sinds gisteren ook weer terug op thyrax duotab. Een jaar lang bezig geweest met opnieuw instellen medicatie. Voelt als een jaar roofbouw plegen op lichamelijk gestel. Direct weer terug gestapt naar Thyrax toen ik vernam dat deze weer op de markt was. Terug op oude innamehoogte.

Thyrax Duotab (856) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (561) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (517) - Antibiotica - penicillines breedspectrum