Ervaringen met Thyrax Duotab

Bij  AllergieX

Trage schildklier (552 meningen)
Ziekte van Hashimoto (65 meningen)
Snel werkende schildklier (44 meningen)
Schildklier verwijderd (28 meningen)
Ziekte van Graves (27 meningen)

Wat kan SON voor u betekenen?

Schildklier Organisatie Nederland (SON) (02-08-2016)

12-09-2014 | Vrouw | 52
levothyroxine
Potje Thyrax al ruim 3 jaar na tevredenheid gebruikt. Over op de doordrukstrips, na 3,4 dagen jeuk op de onderarmen. Toen een week op vakantie en het oude Gemakkelijke!! Potje meegenomen. Na 2 dagen was de jeuk over?? Nieuwe pillen?? Bij thuiskomst weer over op de nieuwe doordrukstrips en na 3 dagen vreselijke bultjes op mijn onderarmen, rug borsten, schouders en enkels [lees meer...]en onder mijn haar. Giga!! en vreselijke jeuk na contact gehad te hebben met een voor mij niet bekende Endocrinoloog direct over gezet op de Euthyrox dit slik ik nu 7 dagen. Schildklier evt. bij werkingen merk ik niks van ........maar van de allergie des te meer. Gister controle bij de huisarts geweest, hij schrok als dit nog een week aan houd moet ik Prednison gaan slikken ;-(( Het was voor hem en gezien de plekken een duidelijk verhaal van medicatie allergie.

17-02-2015 | Vrouw | 66
levothyroxine (150ug)
Ik zie al bijna anderhalf jaar heel slecht wazig en duizelig, hoofdpijn klachten boven op mijn hoofd heel erge jeuk op mijn lijf, meer gewricht klachten. Ik heb al sle nu is dat verergerd, loop al naar de huisarts, maar had zelf niet aan mijn medicijnen gedacht. die ik al heel veel jaren gebruik, voor die tijd thyranon gebruikt. ben in 1971 geholpen schildklier er uit geh[lees meer...]aald, jaren goed gegaan met medicijnen. Sinds laatste anderhalf jaar veel bij cardioloog geweest, kastje gehad, spierpijn op de borst, heb tablet gehad voor de pijn, heel veel klachten die ik nooit had vooral het probleem met het wazig zien, ben ook bij de oogarts geweest nieuwe bril helpt ook niet. heb onverklaarbaar trillingen, slaapprobleem.

19-01-2015 | Man | 78
levothyroxine
Ongelooflijk huiduitslag met onhoudbare jeuk. Bloedproeven genomen door dermatoloog bioptie - internist in overleg met cardioloog etc. In combinatie met andere medicijnen etc. geeft de nieuwe Thyrax in de doordrukverpakking ernstige bijverschijnselen. Gedachten gaan uit naar 1. afwijkend sterkte per tablet 2. ande[lees meer...]re kleurstoffen/ hulpstoffen. Personen die in 1e instantie de oude Thyrax gebruiken, krijgen bij verschijnselen en moeten opnieuw worden ingesteld.